Pininfarina nie je jediny, kto uvedie tento rok exkluzivny model na platforme od Ferrari. U Zagata oznamili v Zeneve, ze do Pariza pripravuju modernu reinkarnaciu svojho slavneho modelu Ferrari 250GTZ (´56) postavenu ne mechanickych komponentoch noveho 599GTB Fiorano. Projekt ma u Zagata kodove oznacenie "Zero". ;-)
Urcite ano...obzvlast v UK. Problem je ale v tom, ze ked nieco taketo hladas musis obvykle vediet co to je. Vacsina z tych firiem uz neexistuje a mozno ani mnoho z ich vytvorov. Tie, co existuju sa velmi tazko stopuju...obvykle sa vynoria niekde na aukcii (raz za 20-30 rokov). A ja bohuzial nepoznam historiu coachbuilders tak detailne, aby som vedel kto kedy kupil ake chassis a co na tom postavil. Ale bud si isty, ze by sa dali vystopovat nadherne karoserie. To je co sa tyka minulosti. V dobach nedavno minulych postavil na podvozku svoj koncept Giugiaro: ItalDesign Kensington (1990)...no a inak myslim nad ramec bezneho tuningu nestava na podvozkoch Jaguarov nikto individualne kastle...
Ja tam obcas chodim, ale dnes si bol rychlejsi ako moje "obcas"... ;-) Btw. nechcem byt detailista, ale tie farby tam Richard Hammond popisuje zle (!). Az do 1934 bola nemeckou narodnou farbou biela...potom bol jeden z Mercedesov W25 pri prvom starte tazsi o 1kg, ako bol povoleny maximalny limit. Tak ho rano obrusili az na striebornu karoseriu. Takze tak...A bielu potom zdedili japonci az po WWII. Ale BRG...ta je OK! :yes::yes:
Uz asi pred 3 mesici jsem slysel kolovat klepy o 1ks limitce na tema Enzo. Pry to melo skoncit na tom, ze tovarna nedoda Pininfarinovi konstrukcni skupiny Enza... A hle, nakonec to zrejme zvnikne. Mozna bude pravda i klep, ze se v Italii snazi reinkarnovat znacku ITALA. Ma na tom pracovat mimo jine Castagna nebo I.DE.A. Ma jit o pres 5m dlouhy sportovni sedan s hlinikovou karoserri a extravagantnimi materialy v interieru (jak je u Castagna zvykem ;-) , s agregatem z F612 a platformou vyuzivajici transaxle a prevodovky konstrukce Ferrari. A vsechno to ma utocit na Bentley...
Boha, to jsou lojzici, pry nemohli najit Enzo.... [odkaz] tam maj i FXX za 2.354.800 EUR :-! (cca 70 000 000 kc). Pro zajimavost, kombinovana spotreba FXX (to "zavodni" Ferrari Enzo pro nejvetsiho fajnsmekra)-kombinovana spotreba 35l/100km a emise 500g/km. Panove, ja beru Veyron, dvakrat. ;-)