reklama


Ferrari - F430 Challenge, F612 Scaglietti 2006 ve Frankfurtu 2005

Ferrari - F430 Challenge, F612 Scaglietti 2006 ve Frankfurtu 2005

 
 

Šéfové od vzpínajícího se hřebce patrně usoudili, že současná modelová paleta je dostatečná a tak místo nových modelů přivezli „jen“ okruhovou verzi základní čtyřistatřicítky a lehce zmodernizovaný dvanáctiválec Scaglietti pro nový modelový rok.

F430 Challenge

Osmiválcový model se stane od roku 2007 výhradním strojem pro adrenalinuchtivé piloty, utkávající se ve Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. V letošním roce se značka přehoupne přes hranici 5000 prodaných vozů (vloni 4975 ks), takže není důvod sportovní pohárové aktivity omezovat.

Při vývoji F430 Challenge se inženýři pustili do již nacvičeného cizelování silniční verze nejmenšího Ferrari. Testování ve Fioranu a na dalších slavných okruzích by mělo opět přivést majetné závodníky k hotovému speciálu. Poprvé je u silničního Ferrari pro okruhy použit brzdový systém s kompozitovými kotouči (uhlík-keramika), elektronicky ovládaná převodovka je tradičně odvozena z funkčních principů použitých ve vozech formule 1. Sintrované třecí plochy obložení dvoukotoučové elektricky ovládané spojky umožnily dosahovat stejných časů (150 ms) pro přeřazení rychlostních stupňů jako u sériového silničního F430, ovšem za mnohem extrémnějších podmínek na závodním okruhu.

Pneumatiky bez vzorku vyvinula na zakázku firma Pirelli tak, aby plnily jak požadavky trakce a vedení vozu v zatáčkách, tak dlouhé životnosti při závodech. Výměna kol je v případě F430 Challenge urychlena díky devatenáctipalcovým diskům uchyceným jedinou centrální maticí.

Pohotovostní hmotnosti 1225 kg (bez paliva) je výsledek redukčních zákroků, při kterých došlo k výměně skel (přední z materiálu Lexan), zabudování nového výfukového systému a mnoha dalších úprav. Elektronika byla na mnoha místech omezena nebo zcela eliminována. To je případ svorného mechanického diferenciálu, stabilizační systém je trvale vyřazen z činnosti, převodovka i motor zachovávají pouze sportovní režim nastavení, podobně jako ABS a ASR. Řidiči zůstává jen možnost zapnuti/vypnutí ASR, jinak je vše jen na jeho umění. Důkladný okruhový tuning prodělal také podvozek, tedy vše od pružin, přes tlumiče, až po stabilizátory.

Nový volant umožňuje snadnou demontáž pro rychlé nasednutí do vozu, na jeho středu jsou tlačítka pro ovládání radiového kontaktu s boxy a nastavení rychlosti pro jízdu v pit-lane.

F612 Scaglietti 2006

Čtyřmístné Ferrari prodělalo pro nový modelový rok několik nevelkých změn. Kožené čalounění bylo nyní barevně sladěno se sedačkami a rozšířeno i na potah stropu a boční panely po celé výšce. Vylepšené multimediální centrum nyní obsahuje GPS navigaci, hlasové ovládání, mp3 přehrávač se čtečkou CF paměťových karet se 4GB kartou na ukládání mp3. Zadní parkovací senzory jsou nyní nabízeny jako součást sériové výbavy.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding

Energetický a průmyslový holding dokončil prodej 31…

Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu

Upřednostnit mezi migranty přijímanými v Německu ženy…

Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií

Japonská skupina Softbank, která investuje převážně v…

Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu

Sázková kancelář Fortuna je první českou společností,…

 
Zdroj: redakce
 



reklama






reklama




Blesk.cz

Merkelová do Německa přilákala migranty, její poslanec pro ně chce hojnost žen

Merkelová do Německa přilákala migranty, její…

Příjmat v Německu hlavně ženy navrhl poslanec CDU Kai Wegner, tedy ze strany kancléřky Angely Merkelové. V…

 

iSport.cz

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá místa nikoho nezajímají

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá…

PŘÍMO Z BELGIE | Podobně jako v posledních letech je Zdeněk Štybar i letos na začátku cyklistického jara velkou…

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk dolů před Contem

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk…

Pokud není zraněný, můžete si být stoprocentně jistí, že ho najdete v základní jedenáctce Fulhamu. Reprezentační…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama