Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari F50 jako auto pro každodenní jezdění? Jde to!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Ferrari F50 patří k supersportům, které jejich majitelé většinou hýčkají v garážích s kvalitní klimatizací. Někteří se občas vydají na soutěž automobilové elegance či značkový sraz a ti odvážnější si vyrazí i na okruhové dny.

Existuje ovšem minimálně jeden majitel Ferrari F50, který svůj vzácný dvanáctiválec využívá v běžném každodenním provozu. Tímto nadšencem je sedmatřicetiletý britský závodník Nick Leventis, který je mimo jiné zakladatelem závodního týmu Strakka Racing. Ten v letech 2010 až 2016 nasazoval ve vytrvalostním šampionátu FIA WEC prototypy tříd LMP1 a LMP2. Letos míří do série Blancpain GT, v níž jej mají zastupovat vozy McLaren 650S GT3.

Krátké video odhaluje, že Ferrari F50, které je většinou označováno jako nepříliš pohodlný vůz i na poměry své značky, může být celkem praktickým společníkem, který uveze dvě dospělé osoby, středně velkého psa a dokonce i menší nákup.

Ferrari F50 se představilo veřejnosti během autosalonu v Ženevě v roce 1995. Svým označením i designem dávalo jasně najevo, že je nástupcem modelu F40 z osmdesátých let. V případě techniky byla situace ovšem poněkud odlišná.

Před zadní nápravou je zde uložen dvanáctiválec o objemu 4,7 litru, který poskytoval výkon 382 kW (519 k) při 8500 min-1 a točivý moment 471 Nm při 6500 min-1. Tyto hodnoty společně s hmotností 1230 kg a propracovanou aerodynamikou karoserie pomáhaly dvoumístnému vozu k maximální rychlosti 325 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,87 s.

Model F50 neohromoval pouze svými výkony, ale také vzhledem své karoserie, která se mohla změnit z kupé na roadster a zpět. K tomu sloužil jeden jediný snímatelný díl, který tvořila střecha se zadním oknem.

Stříbrný exemplář ve videu je vybaven nouzovou odnímatelnou stříškou doplňující kryt s odnímatelnými ochrannými oblouky za sedadly, na jehož místo upevňuje plnohodnotná střecha s větším zadním oknem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
9. 2. 2017 08:50
Re: a proc ne?
Jo tak. Já tu větu " ja som na Turbe najazdil okolo 86 tisic a to na ferrari by som si nedovolil" pochopil tak, že mluvíš o Ferrari obecně. Tak tyhle staré kousky, které jsou v podstatě finanční investice, tam to smysl samozřejmě dává.

Já už se lekl, že si člověk koupí nový Ferrari a pořádně v tom nemůže jezdit, protože se to po pár desítkách tisíc kilometrů rozpadne :-! :-! :-!
Avatar - maxi!
9. 2. 2017 04:35
Re: a proc ne?
vondry87

ze preco si to kupuju? Tak v prvom rade preto, ze vobec maju moznost si to kupit.
tieto auta sa nekupujuv obchode a nestacia ti ani tie obrovske prachy - nie, to auto si najprv musis zasluzit! A ked vo Ferrari zvazia vsetko pro a proti a ked ta zaradia do velmi kratkeho zoznamu, tak ti mozna predaju. A ver mi, ze tieto auta si nepozicias nikde, ziadna poistovna nie je rada, ked im zaklopes na dvere.... nemiesaj si poslednu Californiu alebo ine komercne ferko s F40, F50.... a uz aj Enzo je problem. ( jeden z kupcov raritnych Ferrari je aj bubenik z Pink Floyd a kebyze nepoziciava pre Top Gear, tak ani nevedia, ako take auto jazdi!)
To nie je dopravny prostriedok. :-!

Enzo:

ked si pozries dalsie ponuky na mobile.de, tak vidis, ze je to tak ako som odhadol - su to auta z roku 1989,1991 a maju extremne nizke najazdy, niektore aj 2500 km, velmi casto okolo 10.000 km a to za az 26 ci 27 rokov! Je tam zopar kusov okolo 40.000 a aj tebou spominana raritka s uzasnymi 67.000 km.Vzdy sa najde niekde vinimka...
( dalej pokracujeme za triezva, dobru noc!!!! :-!
Avatar - Enzo
8. 2. 2017 21:33
Re: a proc ne?
Zajímavý, F40 na mobile k prodeji s nájezdem 67500km, to je už asi několikrát po smrti a chtějí za něj 895000 éček. To může tedy koupit jen blázen? Jinak vím jak je těžký s víkendovkou najezdit za rok víc jak třeba 3000km a nejde vůbec o náklady na provoz, jde o čas.
8. 2. 2017 19:32
Re: a proc ne?
Potom nějak nerozumím tomu, proč si lidi kupují tak drahá auta, když v nich nemůžou /nechtějí jezdit, Tak když to beru takhle, tak si to párkrát do roka půjčím a mám to bez starostí, ne?
Avatar - maxi!
8. 2. 2017 18:53
Re: a proc ne?
auta ako F40 alebo F50 maju najazd casto do 7 az 10.000 km
snad najviac som zachytil tak do 35.000 cca
a to uz bolo casto aj po oprave!
Zonda ma Mercedes AMG motor, sice upraveny - ale AMG medvede casto jazdia ostro aj cez 200.000 km
ja som v Berlinete pri necelych 25.000 menil spustu veci ( spojka!) a dalsiu sezonu som to radsej predal.
Ked niekto chce vykonnejsie auto na bezne jazdenie ( nemyslim to saskovanie pred tescom na videu), tak 911 je fajn, v amerike Corvette ( obrovsky kufor a 2x obides rocne zemegulu a nic!)
pozri najazdy na ferkach, ze aj z 1995 ma do 10.000 km :-!