Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari LaFerrari XX: Okruhový speciál dostane 1.065 koní

David Bureš
Diskuze (2)
Ferrari FXX se dočká nástupce, stane se jím hybrid LaFerrari XX. Motorem z Formule 1 ale novinka poháněna nebude.

Ferrari aktuálně pracuje na dvou nových verzích modelu LaFerrari, otevřeném Spideru a okruhovém XX. Druhý z vozů bude představen již na začátku prosince, na akci Ferrari v Abú Dhabí. Informoval o tom britský magazín Top Gear s odvoláním na zdroje přímo z maranallské automobilky.

Před několika měsíci se spekulovalo o tom, že LaFerrari XX dostane přeplňovaný šestiválec z monopostu Formule 1. Automobil ale nakonec dostane stejný atmosférický dvanáctiválec jako základní LaFerrari. V případě varianty XX ale hybridní pohonné ústrojí kombinující vedle V12 ještě elektromotor nabídne výkon 1.065 koní (783 kW). Základní provedení disponuje 708 kW.

Z informací Top Gearu vyplývá, že se konstruktérům podařilo dále vyladit atmosférický motor. Výkon elektromotoru by měl zůstat na 120 kW.

Posílený motor spolu s vylepšenou aerodynamikou a dalšími úpravy znamená, že LaFerrari XX bude pekelně rychlé. Už výchozí LaFerrari přitom není žádný nazdárek, na stovce je za necelé tři sekundy, třístovkou zvládne jet za 15,5 sekundy.

LaFerrari XX se stane pokračováním programu XX, který je zřejmě tím nejlepším, co Ferrari svým klientům nabízí. Součástí koupě automobilu z tohoto programu je několik akcí během roku, v rámci kterých se majitelé mohou se svými vozy projet na rozličných závodních tratích. Samozřejmostí je i technická podpora ze strany automobilky. Z toho vyplývá, že LaFerrari XX na běžných silnicích nepotkáme, pro běžný silniční provoz totiž nebude homologováno.

Produkce předchůdců (FXX a 599XX) byla omezena, což čeká také LaFerrari XX – vzniknout by mohlo kolem třicítky vozů. I z toho důvodu bude cenovka LaFerrari XX vysoká, pohybovat se má kolem dvou milionů liber (70 milionů korun). Právě tolik stojí McLaren P1 GTR, které je stejně jako Ferrari LaFerrari okruhovým speciálem pro vybrané klienty značky.

David Bureš
Diskuze (2)
13. 11. 2014 16:30
Re: V12 crescendo
Rešpekt pre Ferrari za to že V12 stále žije...ono pozeral som nejaké videá a vyzerá to byť nielen ako jedno z najlepšie znejúcich ale takisto aj ako jedno z najlepšie jazdiacich hyperáut vôbec...ten Top Gear sledujem no..tvoj favorit mi je jasný.. :-) ja si osobne myslím že 918 skončí tretia..ako je to velmi prepracované auto ale myslím si že oproti LF a P1 jej chýba taká tá naliehavosť a dramatickosť ktorú by hyperšport mal mať..i keď zas po stránke jazdy a ovládania bude vďaka náhonu na štyri asi lepšia...súboj o prvé miesto by som videl medzi P1 a LF..neviem povedať ktoré vyhrá(ja osobne preferujem P1) ale myslím že nech vyhrá ktoré chce, rozdiely medzi nimi budú minimálne...akurát som dnes pozeral jedno video a ma napadlo, že ohroziť hocikoho z tejto trojice by mohlo to, keby niečo podobné spravil aj Koenigsegg..myslím spojenie hybridu a normálneho motora..o tom že taký ONE1 by sa nejako nezadýchal ale tak ako konkurencia by to bola zaujímavá.. :-)
Avatar - Petrolhead_CZ
13. 11. 2014 12:20
V12 crescendo
Tak o tom, že XX bude pohánět V12 se vědělo už od začátku, plky o přeplňované V6 byly jen nesmyslné kachny od novinářů, proč by se mělo Ferrari snižovat k takovému downgradu a dávat do vrcholného semi-racing auta toho poddimenzovaného chcípáčka z F1?

Jinak na tuhle bestii se neskutečně těším, poslední videa z testování dokazují, že to bude asi nejlíp znějící kára vůbec, trhá to uši ještě více než Zonda R a předchozí FXX Evo. Nádhera, až je člověku smutno když si uvědomí, že je tohle doslova labutí píseň takových aut a motorů.

Ještě pro nadšence - Top Gear zrovna testuje jako první na světě kompletní Velkou Trojku - silniční LaFerrari s P1čkou a 918ctkou, doporučuju se jít podívat na oficiální stránky, podávají tam průběžné reporty z dvou testovacích dnů, večer by jsme měli znát vítěze :-)