Ferrari v Le Mans? Možná ano, s novým turbomotorem z F1
Ferrari v současnosti pracuje na novém agregátu pro monopost Formule 1 podle nových pravidel pro sezonu 2014. Automobilka nevylučuje, že by tento agregát mohla využít i v dalších závodních vozech.
Takovým vozidlem by mohl být speciál pro 24hodinový závod v Le Mans. Maranellská značka takovou možnost zatím samozřejmě nepotvrdila. Šéf stáje Scuderia Ferrari Stefano Domenicali však v rozhovoru pro italský deník La Stampa na dotaz ohledně možnosti použití tohoto motoru v Le Mans přiznal, že Ferrari zvažuje použití vyvíjeného přeplňovaného šestiválce o objemu 1,6 litru i v dalších zajímavých projektech.
Využití přeplňovaného šestiválce, který i ve Formuli 1 bude kombinován s elektromotorem, by v závodě 24h Le Mans dával smysl, speciály vrcholné kategorie LMP1 jsou totiž v současnosti hybridy.
Od příští sezony monoposty Formule 1 přejdou ze současných atmosférických V8 o objemu 2,4 litru na turbodymchadlem přeplňované přímovstřikové V6 o objemu 1,6 l vybavené systémem rekuperace kinetické energie.
Hlavním úkolem nových motorů je snížení spotřeby paliva. Například Renault o nově vyvinutém agregátu s označením Energy F1-2014 tvrdí, že je jeho spotřeba paliva proti předchůdci o 40 procent nižší.
Ferrari má se 24hodinovkou v Le Mans bohaté skutečnosti, vždyť její speciály tento závod v minulosti vyhrály devětkrát. Poslední vítězství přišlo v roce 1965, což tehdy byla pátá výhra v řadě. Vozy značky Ferrari závodí v Le Mans i dnes, ne však v barvách oficiální značkové stáje.