Ferrari: Manuální převodovky jsou out. Už se nikdy nevrátí
Automobily značky Ferrari byly kromě krásného designu karoserie proslulé i charakteristickým způsobem provedenými kulisami řazení manuálních převodovek. Nekryla je žádná manžeta, takže byly vidět v kovu vysoustružené kulisy, v nichž se přesně pohybovala páka s kulatou hlavicí. Bylo to velmi efektní, určitě jedna z věcí, která pomáhala utvářet image značky. Ale v žádném ferrari už několik let manuál nebyl, vystřídaly je sekvenční a dvouspojkové převodovky. Ty se sice obsluhují také tvarově zdařilými pádly, ale to už pro mnohé řidiče může ztrácet na atraktivitě.
A co je horší, vše nasvědčuje tomu, že se manuály už nikdy nevrátí. Jako by se sportovní značky dohodly, v posledních dnech se to těmito prohlášeními jen hemží. Podobně to vidí i Lamborghini a Porsche sice naznačuje, že manuály najdeme v jeho autech minimálně v další generaci, ale za další vývoj už také neručí.
Technický šéf Ferrari Michael Hugo Leiters v rozhovoru pro australský Motoring vyloučil, že by se do vozů této značky někdy ještě manuál vrátil. Nesnaží se však o ekonomické zdůvodnění jako Porsche, ani o technické komplikace jako Lambo, ale vysvětluje to jednoduše tak, že Ferrari je nositelem nejmodernějších technologií a manuální převodovka je přežitek, jenž není schopen držet krok se současnými špičkovými technickými řešeními.
Naposledy měli klienti Ferrari možnost mít manuál v minulé generaci kupé-kabrioletu California a jeho prostřednictvím se italská automobilka s manuály rozloučila. A na rozdíl třeba od Pagani, které vám auto s manuálem teoreticky postaví, pokud si zaplatíte celý vývoj převodovky, vám Ferrari už v tomto ohledu vstříc nevyjde, ať jste jakkoli bohatý.