Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari: Manuální převodovky jsou out. Už se nikdy nevrátí

Michal Fokt
Diskuze (32)
Vzpomínáte ještě na ty krásné otevřené hliníkové kulisy řazení u Ferrari, z nichž trčela ocelová tyčka s koulí na konci? Běžte si je prohlédnout do muzea...

Automobily značky Ferrari byly kromě krásného designu karoserie proslulé i charakteristickým způsobem provedenými kulisami řazení manuálních převodovek. Nekryla je žádná manžeta, takže byly vidět v kovu vysoustružené kulisy, v nichž se přesně pohybovala páka s kulatou hlavicí. Bylo to velmi efektní, určitě jedna z věcí, která pomáhala utvářet image značky. Ale v žádném ferrari už několik let manuál nebyl, vystřídaly je sekvenční a dvouspojkové převodovky. Ty se sice obsluhují také tvarově zdařilými pádly, ale to už pro mnohé řidiče může ztrácet na atraktivitě.

A co je horší, vše nasvědčuje tomu, že se manuály už nikdy nevrátí. Jako by se sportovní značky dohodly, v posledních dnech se to těmito prohlášeními jen hemží. Podobně to vidí i Lamborghini a Porsche sice naznačuje, že manuály najdeme v jeho autech minimálně v další generaci, ale za další vývoj už také neručí.

Technický šéf Ferrari Michael Hugo Leiters v rozhovoru pro australský Motoring vyloučil, že by se do vozů této značky někdy ještě manuál vrátil. Nesnaží se však o ekonomické zdůvodnění jako Porsche, ani o technické komplikace jako Lambo, ale vysvětluje to jednoduše tak, že Ferrari je nositelem nejmodernějších technologií a manuální převodovka je přežitek, jenž není schopen držet krok se současnými špičkovými technickými řešeními.

Naposledy měli klienti Ferrari možnost mít manuál v minulé generaci kupé-kabrioletu California a jeho prostřednictvím se italská automobilka s manuály rozloučila. A na rozdíl třeba od Pagani, které vám auto s manuálem teoreticky postaví, pokud si zaplatíte celý vývoj převodovky, vám Ferrari už v tomto ohledu vstříc nevyjde, ať jste jakkoli bohatý.

Michal Fokt
Diskuze (32)
27. 10. 2016 14:58
Re: Manual
DSG je tak možná na okruh, ale v běžném provozu je nepoužitelné a manuál je středověk. Smysl dává jedině hydroměnič
9. 10. 2016 14:45
Re: ferrari - automat
To je důvod, proč se 911 GT3 vydala směrem, kterým se vydala - podle Preuningera GT3 musí být rychlé. Soutěžní auta také nejsou puristická, pokud je k tomu nenutí předpisy, protože jde o vyhrávání, ne o zábavu; vyhrávání je vážná věc. ;-)

O tomhle ale psal maxi. Dnes jsme schopni vyrobit tahle auta mnohem přívětivější a víc lidí si koupí to přívětivější auto, tedy se mění složení kupců. Řídit starší modely bylo pro pozéry větším trestem.

Doufal bych, že nějak vážněji berou časy z okruhu jen plakátovci. Podstatné je, jak mi je, když to auto řídím. Nakonec, pokud neumíš alespoň trochu řídit a zajedeš na okruh, elektronika tě nezachrání a budeš pro smích. Můžeš mít i dobrý pocit z toho, jak rychlé auto máš, ale jak dlouho vydrží, když tě budou předjíždět pomalejší (a mnohem levnější) auta? Možná se však dočkáme toho, že pro tyhle lidi budou mít i sportovní auta autopilota, aby ostatním mohli ukázat, zač je toho loket. :-)

Nikdo tu neříká, že puristé nejsou minoritou. A je rozdíl mezi autem stavěným na zábavu a autem stavěným na rychlost. Někomu stačí ke štěstí rychlost a má to jednoduché.
9. 10. 2016 11:44
Hugo, Ferrari a jejich kecy...
Nevim jaky matros pan Hugo aka technicky guru "vzpirajiciho" se konika huli, ale skutecny ridic co umi ridit, chce se svezt a vychutnat si spojeni ve stylu "muz a jeho stroj" si soucasne Ferrari fakt nekoupi. Neni k tomu nejmensi duvod, nic z vyse uvedeneho F nenabizi... Ale ja to rozhodnuti chapu, skutecni ridici by vyrobce neuzivili, proto vyrabi "pretechnizovane" exoty pro bohate kteri jezdit moc neumi a ve finale ta auta stejne i pres prehrsel jizdnich asistentu rozstreli... Je mi to jedno, Ferrari neni vuz co by clovek chtel nebo potreboval. Uz i chudak stary pan Ferruccio Lamborghini si musel postavit vlastni auto kdyz mu "mistr" Enzo nechtel ten krumpl upravit, aby zakaznik byl spokojen :-)
Avatar - Barrichello
8. 10. 2016 18:46
Re: Řidiči chtějí
Když k tomu máš motor co má 150-200 Hp a víc tak úplně v pohodě >:D
Avatar - Barrichello
8. 10. 2016 18:46
Re: Řidiči chtějí
jasně, ta spotřeba na jedničku při 50 bude asi taková, že 1,2 ve městě pojede za 14 litrů >:D a spojka s převodvvkou vydrží tak 10 resp. 70 tis a kooooneeec >:D