Nové Ferrari s motorem V12 bez střechy potvrzeno
Spekulacím je ale konec, chystanou novinku potvrdil prezident automobilky Luca Cordero di Montezemolo na tiskové konferenci se zástupci britských médií a automobilového průmyslu v Londýně. K původní 599 GTB Fiorano, ostřejšímu 599 GTO a ultimativnímu konceptu 599 XX tak přibude další verze.
Nepředstavíme ji na žádném autosalonu, chystáme pouze soukromé prezentace. Automobil vznikne v omezené sérii a bude určen vybranému počtu zákazníků, kteří se nás ohledně toho, zda budeme otevřenou verzi našeho dvanáctiválce vyrábět, často dotazovali. Logika značení by směrovala k názvu 599 GTC, ale nechme se překvapit.
O pracích na hybridu, který vzejde ze ženevské studie 599 HY-KERS, uvedl pouze: Jedním z našich cílů v blízké budoucnosti je redukce emisí. I Ferrari se totiž týkají průměrné emisní limity, které zavedla Evropská unie. Mohl by je snížit i malý turbomotor V6, jeho existenci ale Montezemolo ani nepotvrdil, ani nevyvrátil.
Zda se dočkáme sériového hybridního vozu se vzpínajícím se koníkem, také není dosud jasné. Údajně by to měl být model California, Scuderia Ferrari se ale chce k použití systému KERS vrátit příští rok i v F1. V nejvyšší kategorii motoristického sportu je Montezemolo pro snižování nákladů, ale nikoli na úkor sportu a vývoje.
Ale pojďme ze závodních tratí zpět k obchodu. Ferrari také vstoupí koncem roku 2010 na indický trh. Export hraje v Maranellu klíčovou roli, za italské hranice míří přes 90 % produkce a hlavní odbytiště se potýkají s poklesem zájmu. Připomeňme jen, že například v USA za loňský rok spadly prodeje o 11 %, v Evropě pak o 6 %. Úhlavní konkurent Lamborghini navíc ve druhé nejlidnatější zemi světa působí už pět let.
Stále však bude vznikat v Maranellu méně vozů s černým koněm na žlutém štítu, než zákazníci na celém světě požadují. Strategie značného převisu poptávky nad nabídkou koneckonců zaručila značce slušné obchodní výsledky i v nedávné době krize.