Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari potvrzuje V12 hybrid

David Bureš
Diskuze (3)
Maranellská automobilka vedle hybridního modelu uvažuje rovněž nad opětovným použitím vidlicového šestiválce.

Ferrari se i nadále nevzdává vidlicového dvanáctiválce ve svých modelech, je si ale vědomo, že aby se V12 mohla v jejích vozech objevovat i v budoucnu, bude muset kvůli emisním normám s tímto motorem něco provést. Řešením je podle vedení automobilky systém KERS, primárně vyvinutý pro monoposty formule 1.

Maranellský výrobce poprvé prezentoval svojí hybridní techniku před dvěma lety, a to ve studii 599 HY-KERS. Tento koncept používal elektromotor o výkonu asi 74 kW (100 k) a točivém momentu 137 Nm. Oproti svým sériovým sourozencům automobil přibral celkem asi 100 kg, ale měl by být zhruba o 25 % úspornější.

Šéf Ferrari Amedeo Felisa tvrdí, že automobilkou vyvíjený hybridní systém nemá pouze zvyšovat celkový výkon auta, ale také šetřit energii. Felisa tvrdí, že tato technika je sice dnes drahá, je však navržena tak, aby ji bylo možné použít i v budoucích modelech.

Pokud bude Ferrari ve vývoji hybridní techniky pokračovat, objeví se v budoucích autech se vzpínajícím se hřebcem ve znaku standardně, bez příplatku. “Není to druh výbavy, který se nabízí za příplatek,“ řekl britskému Autocaru Felisa.

V současnosti automobilka nabízí pro vybrané modely příplatkový systém HELE, snižující spotřebu paliva a emise CO2. Jeho součástí je v případě Californie systém Stop&Start, upravený ventilátor chladiče motoru, ovládání palivového čerpadla, přeprogramované ovládání kompresoru klimatizace a logiky řazení, které se lépe přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče.

Prvním Ferrari, které bude používat hybridní techniku, bude pravděpodobně nástupce Enza. Tento model bude vybraným klientům značky představen již letos. Už delší dobu se spekuluje o tom, že vůz, zatím označovaný jako Ferrari F70, bude hybridem.

Ferrari je rovněž otevřeno myšlence šestiválcového modelu. Automobilka tvrdí, že vnímání zákazníků se za poslední roky změnilo a už ani Američané striktně nevyžadují osm válců. Takový automobil by se však na trhu objevil až ve vzdálenější budoucnosti. Prvním a zatím posledním sériovým šestiválcovým Ferrari bylo Dino, vyráběné na přelomu 60. a 70. let.

David Bureš
Diskuze (3)
26. 3. 2012 23:38
Haha
minulé NSX (Honda) dělala Ferrari těžkou hlavu. Jak je vidět, nový koncept Hondy NSX asi také...
Avatar - FiLan
26. 3. 2012 19:17
Ferrari a hybrid?
Mayové měli pravdu. >:-[]
26. 3. 2012 14:14
spis meli napsat...
Klasicky 12V spalovak s naznakem pohonu elektromotorem. Za 100kilo sakumprask z cehoz jen cast budou baterie ... to budou akumulacni schopnosti skoro nulove. Respektive se to projevi leda tak pri měření spotřeby paliva dle EU . Osobne se domnivam, ze by to Ferrari melo zkonstruovat tak, aby se to nechalo v servise vyhodit, pripada mi to jako zbytecnych 100kilo navic. 8-s