Ferrari Racing Days 2015 očima auto.cz: „Všechna závodní auta poháněna Shell V-Power Nitro+“

Prezentace klienta
Ferrari Racing days je jednou z nejpopulárnějších značkových závodních sérií planety. Pro fanoušky motorsportu představuje dokonalou příležitost nahlédnout do luxusního světa Ferrari.

Každý den závodu tak je nabitý zábavou a pestrým děním, a to nejen na trati. Náš redaktor si tuto unikátní akci nenechal ujít na maďarském Hungaroringu a přináší vám své dojmy ze závodu i paddocku!

Nabitý program svátku všech milovníků automobilového sportu

Jedním z hlavních závodů v rámci Ferrari Racing Days je Ferrari Challenge, jež se jezdí v Evropě, Severní Americe a Asii. V sérii Ferrari Challenge se závodí s vozy Ferrari 458 Challenge Evo, které jsou ideálním strojem pro přípravu mladých závodníků na budoucnost ve světě závodů GT vozů.

Program XX zase umožňuje vybrané skupině vlastníků Ferrari FXX, 599XX a FXX K soupeřit ve vozech navržených speciálně pro závodní okruhy. Nejnovějším vozem programu XX je FXX K, stroj s výkonem 1 050 koní, za jehož volant usedli majitelé v Budapešti vůbec poprvé. Díky programu F1 Clienti měli všichni fanoušci unikátní příležitost prohlédnout si různé monoposty formule 1 stáje Scuderia Ferrari z let 1970 až 2013. Tyto vozy jsou prodávány vybrané skupině klientů, kteří mají dostatek financí na jejich pořízení a servis a samozřejmě také musí absolvovat různé jízdní kurzy, aby vůbec byli schopni monopost na okruhu řídit. „Celá akce byla perfektně organizačně zvládnutá a mimo závodů série Ferrari Challenge nabízela možnost prohlédnout si paddock, sledovat v akci Ferrari FXX a bývalé monoposty F1, se kterými aktivně závodili Michael Schumacher nebo Felippe Massa. Pokud jde o paliva Shell V-Power Nitro+ Racing, byla pro mě jedna z nejzajímavějších informací ta, že při natankování paliva z čerpací stanice do závodního monopostu, činí rychlostní rozdíl mezi ním a závodním palivem na jedno kolo jen půl vteřiny," svěřil se s nadšením náš redaktor.

Celý víkend vyvrcholil tím, že se samotný Sebastian Vettel projel ve voze stáje Scuderia Ferrari po okruhu Velké ceny Maďarska. Německý pilot se svým monopostem k nadšení fanoušků vyjel na trať a potěšil je několika donuty a pálením pneumatik. Tento víkend se na Hungaroring vrátí naostro a bude bojovat o další body do žebříčku velké ceny.

Co mají společného Shell a Ferrari?

Ptali jsme se vědců společnosti Shell, co vlastně tyto dvě velké společnosti spojuje. Zjistil jsem, že každé velké ceny a všech testů se účastní minimálně dva vědci společnosti Shell coby nepostradatelní členové týmu Scuderia Ferrari. Jejich úkolem je vývoj a kompletní analytický servis paliv a olejů používaných v monopostech formule 1. Technické předpisy formule 1 nařizují tankování paliv s „DNA“ podobnou palivům pro běžné nezávodní vozy. I když finální složení se liší, jednotlivé složky v závodních palivech Shell jsou stejné jako ty, které se nachází v palivech dostupných na běžných čerpacích stanicích Shell. A jak to tedy vypadá v praxi? Když do závodního auta nalijeme benzín Shell V-Power Nitro+ Racing z pumpy a pak závodní modifikaci, tak rychlostní výsledky činí rozdíl jen 0,5 vteřiny na jeden závodní okruh, což je opravdu neuvěřitelné!

Jak probíhá testování paliv pro formuli 1?

Mobilní laboratoř Shell pracuje každý závodní týden od středy do neděle. První den je vyhrazen instalaci laboratoře, jakmile týmové kamiony dorazí do paddocku, proběhne revize přesnosti všech přístrojů používaných ke kontrole paliva a maziv. Přestože ve čtvrtek vozy na trať nevyjedou, právě v tento den se pracuje na tom, aby palivo a olej splňovaly požadované specifikace.

Na okruhu je závodní palivo Shell V-Power skladováno ve speciálních tancích v garáži stáje Scuderia Ferrari, odkud je čerpáno do závodních vozů. Během celé cesty paliva z výroby do motoru hrozí nevyhnutelné riziko stopového znečištění při každé jeho přepravě. Tomu se musí zabránit ze dvou důvodů: znečištění by mohlo mít negativní vliv na výkon a spolehlivost paliva a motoru a také může znečištění vést k porušení předpisů, což by mohlo mít za následek tvrdou penalizaci jezdce a týmu. Během celého závodního víkendu jsou tedy pravidelně odebírány a pečlivě monitorovány vzorky paliva. Závěrečné kontroly mohou proběhnout i těsně před nedělním závodem. Pokud by se závodní komisaři rozhodli v rámci namátkové kontroly vzorek paliva z monopostu stáje Scuderia Ferrari či palivového stojanu odebrat, společnost Shell učiní totéž, aby byl zajištěn soulad výsledků. Po závodě jsou odebrány nové vzorky oleje, jež jsou analyzovány ještě na trati a odeslány zpět do laboratoří společnosti Shell v Hamburku na další rozbor.

Mike Evans, vedoucí projektu paliv pro formuli 1, dodal: „Technologie v palivu Shell V-Power pro běžné použití vychází přímo z toho, co děláme ve formuli 1 s Ferrari. Tím ale celý proces zdaleka nekončí. Ve formuli 1 vždy hledáte onu kapku výkonu navíc a tuto filozofii uplatňujeme také na naše produkty pro silniční použití. Ve společnosti Shell nemáme nikdy pocit, že by byla naše práce hotova – neustále se snažíme zlepšovat.“ Mike pro společnost Shell pracuje už více než 30 let. Nyní má na starosti vývoj paliv pro formuli 1, na kterém spolupracuje společně se svými kolegy a s inženýry Ferrari v Maranellu. Přes 30 let se také aktivně věnuje okruhovým závodům – v letech 1994, 1995 a 1996 získal titul v britském národním šampionátu supersportů.

O palivech Shell V-POWER NITRO+

Paliva Shell V-Power Nitro+ představují nejnovější generaci výkonných paliv. Jedinečné výkonné benzíny a motorová nafta Shell byly vyvinuty tak, aby zvyšovaly výkon a okamžitě působily v motoru, a zlepšovaly tak jeho reakce.

BENZÍN SHELL V-POWER NITRO+

Benzín Shell V-Power Nitro+ byl vyvinut tak, aby začal v motoru okamžitě působit na usazeniny, které mohou snižovat výkon vozidla. Zároveň příznivě působí na snížení tření v důležitých částech motoru, čímž mu pomáhá dodávat vyšší výkon na poháněná kola.

Benzín Shell V-Power Nitro+ obsahuje z 99 % stejné typy sloučenin jako závodní palivo Shell V-Power používané stájí Scuderia Ferrari v letošní sezóně Mistrovství světa formule 1.

SHELL V-POWER NITRO+ RACING

Shell V-Power Nitro+ Racing je nejvýkonnější benzín společnosti Shell, který má nejvyšší oktanové číslo z benzínů, které u nás Shell nabízí. Byl vyvinut tak, aby poskytoval ještě vyšší výkon a rychlejší reakci ve srovnání s benzínem Shell V-Power Nitro+.

SHELL V-POWER NITRO+ DIESEL

Motorová nafta Shell V-Power Nitro+ Diesel se v České republice řadí mezi jednu z nejlepší výkonných naft. Obsahuje speciální antikorozní přísady pro rychlé a účinnější čištění systémů vstřikování nafty, a to i ve vznětových motorech nejnovější generace. Byla vyvinuta tak, aby obnovila a udržovala výkon motoru prostřednictvím jeho aktivní ochrany. Jeho složení navíc chrání důležité části palivového systému před korozí.

Prezentace klienta
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly