Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ferrari přejde na turbomotory

Tohle není dobré - Ferrari tak, jak je známe, prý už v příštích generacích současných modelů skončí. Delikátní vysokootáčkové atmosféry nahradí downsizované turbomotory.
Zpět na článek
16. 9. 2013 16:19
17. 9. 2013 08:41
17. 9. 2013 09:44
17. 9. 2013 10:20
17. 9. 2013 10:57
16. 9. 2013 20:32
16. 9. 2013 20:39
16. 9. 2013 22:34
17. 9. 2013 08:44
17. 9. 2013 09:47
17. 9. 2013 10:22
Avatar - Petrolhead_CZ
16. 9. 2013 15:46
Uvidíme...
Hm, tak je to tu ;-\ Každopádně kvality modelů z turboéry jako je F40 a 288 GTO mě nechávají klidným, velkou roli zde bude hrát budoucí technika z F1, navíc jestli si auto zanechá charakter a zvučnost jako se to povedlo v případě Maserati Ghibli, tak není co řešit: [odkaz]

Přesto si stále myslím že nástupce 458 a případně LaFerrari bude mít atmosféru, která prostě k Ferrari nepochybně patří víc.
Rozbalit vlákno
13
16. 9. 2013 16:19
Re: Uvidíme...
To Ghibli je k sežrání :yes:
Avatar - Petrolhead_CZ
16. 9. 2013 16:57
Re: Uvidíme...
Že jo :-) Kdybych si měl vybrat jedno auto na denní ježdění v cenový relaci okolo 2 melounů, bylo by to bez rozmyslu tohle.
Avatar - Dinar
17. 9. 2013 08:41
Re: Uvidíme...
Kdybys skutečně v této cenové relaci auto vybíral, nebudeš to dělat bez rozmyslu, tedy pokud nejsi jouda, co vyhraje sto mega v loterii, pak možná... Člověk, který ty peníze vydělá, rozmýšlí, třeba o tom, kde bude auto servisovat. A to je u maserati stále problém, ne všichni žijeme v Praze a řešit servis třeba na vzdálenost několika stovek kilometrů je, mírně řečeno, nepraktické. Navíc zde mluvíme o autě, které se bude dělat v první generaci, i přes svůj název, a z toho plyne docela logický předpoklad dětských nemocí, vychytávání detailů, tedy potřeba servisního zázemí o to větší. Takže jakkoliv je ghibli docela krasavec, bude to mít u reálně potencionálních kupců těžké, zavedená konkurence nenabízí horší auta, za to nabízí lepší zákaznický servis.
Avatar - Petrolhead_CZ
17. 9. 2013 08:54
Re: Uvidíme...
To je právě ten rozdíl mezi zákazníkem, který se rozhoduje srdcem a druhý rádoby ,,rozumem''. Jsem určitě ta první možnost a Maserati dneska nepředstavuje ekvivalent koupě zajíce v pytli, takže ano, na to, kdo nabízí lepší zákaznický servis se nadšený člověk opravdu nekouká. Konkurence v porovnání horší auta nabízí, neumí chytnout za srdce a nemají charakter, jsou dělána striktně pro maximální úsporu paliva a jako spotřebiče pro pasažéry, nikoliv řidiče. Takže já bych šel do Ghibli okamžitě a bez rozmyslu, každý den bych dal přednost tomuhle stroji před tuctovou, nudnou a sterilní D3. Jediné auto, které by mou volbu mohlo ztížit, by byl Jaguar XFR.
Avatar - Dinar
17. 9. 2013 09:44
Re: Uvidíme...
>:D >:D Asi se nic jiného čekat nedalo, koment usmrkance...
Avatar - Petrolhead_CZ
17. 9. 2013 10:02
Re: Uvidíme...
Souhlasím, teď jste opravdu reagoval jako parádní usmrkanec...člověk jako vy asi nebude automobilovým průmyslem moc žít. Určitě budete sám tím zmiňovaným ,,pasažérem'', který jezdí jak šílený na spotřebu způsobem ,,ani kapka nazmar''. Nejspíš auto od firmy, že? Takoví jedinci jen těžko mají pochopení pro auta, která mají chytnout za srdce, co mají charakter a umí v člověku vyvolat každý den emoce. Maserati představuje v této třídě jasnou volbu pro ,,benzínové hlavy''. Tečka.
Avatar - Dinar
17. 9. 2013 10:20
Re: Uvidíme...
Až si budeš reálně to mase kupovat, pošli odkaz, tečko, vůbec nevíš, o čem mluvíš, takovými pindaly s nudlí u nosu a jasným názorem by se tu na diskusích za ty roky dalo dláždit. Naprosto příznačné pro jejich projev je slovo BYCH... tím to vždy začíná i končí. A v reálu to skončí maximálně nějakou olítanou stopadesátšestkou.
Avatar - Petrolhead_CZ
17. 9. 2013 10:33
Re: Uvidíme...
Kolik lidí včetně tebe by si auto za 2 míče mohlo dovolit? Od toho jsou tu diskuze, aby člověk vyjádřil své názory, dojmy a pocity z něčeho, co posuzuje na základě testů automobilových magazínů, novinářů, videí, zkušeností majitelů atd. a především dle svých vlastních osobních preferencí? Nějak mi uniká smysl takového příspěvku, podle takové logiky by se člověk nemohl vyjádřit k čemukoliv co nevlastní či na to nemá potřebný kapitál. Tohle není rubrika Moje garáž, takže se tu opravdu bavíme ,,co kdyby, bych, atd.'' Nebo vlastníš sám několik supersportů, že tady volíš takové umravňovací metody? Spíš mi to smrdí někým, kdo je v krizi středního věku a dobře ví, že se na podobný stroj už nezmůže.
17. 9. 2013 10:53
Re: Uvidíme...
U Dinara střílíš těžce vedle.
Avatar - Dinar
17. 9. 2013 10:57
Re: Uvidíme...
Pomalu s tou flintou, hochu, tys ten, kdo tu má jasný názor, čím se řídí "skuteční" kupci těchto aut, a čím by se řídit měli. Umravňuju tě v tom, že pro člověka, který si tohle auto chce skutečně pořídit, je např. dostupnost servisu jedním ze zásadních kriterií, on si nechce vylepit plakát ghibli nad postel, chce v něm jezdit. A protože to nejspíš nebude jeho první auto, ví, že auta problémy mají, a čím více techniky tím více možných problémů.

Co se vyjadřování k jakémukoliv tematu týká, mluv si o čem chceš, jen se nediv, že se dočkáš reakce, která se ti nemusí líbit, v případě, že mluvíš o věcech, o kterých nemáš zcela zřejmě ani potuchy.
18. 9. 2013 09:19
Re: Uvidíme...
Přesně, ta dostupnost dealerů a servisu stojí podle mně minimálně za polovinou úspěchu R8 například...
18. 9. 2013 00:55
Re: Uvidíme...
Blaboly.... CR nie je pupok sveta. To, ze tu je malo servisov pre Maserati, neznamena, ze inde je to rovnako.
O.i. to nie je Rapid, v tejto kategorii tolko detskych chorob nie je.
18. 9. 2013 08:45
Re: Uvidíme...
Tak to by ses divil, kolik chorob postihuje právě ty "klenoty a solitéry" - jedno od jakého výrobce.
Když už tu naprosto nesmyslně vytahuješ tebou nenáviděný Rapid, tak ten je proti libovolnému modelu Maserati zázrak absolutní spolehlivosti (včetně TSI) a jeho servisní interval by se proti takovému QP dal popsat jako "v nedohlednu".
Avatar - beibej
16. 9. 2013 17:51
není to 3,0 ale 2,9
;-)
Rozbalit vlákno
1
19. 9. 2013 08:31
Re: není to 3,0 ale 2,9
2936 ccm.
Avatar - Deathstar
16. 9. 2013 18:40
Don't worry:)
Však ono není každý turbo motor jako 1.2TSi:)

A upřimně,pokud chce Ferrari v dalších generacích zvyšovat výkony,a nejít cestou hybridů,tak už není u současných atmosferických motorů moc kam zvyšovat..
4.5l V8 co má 605 koní a 6.3l V12 730 koní,ono už to není kam hnát,aby to neztratilo životnost a možnost normálního použití na silnici..

Důležitý,podle mě,bude,aby si nástupce třeba takového motoru z 458 Italia zachoval tu točivost a závodní styl,něco jako má McLaren MP12,který i s turbama točí 8500ot/min

Mc Laren MP12C,Pagani Huaraya,Noble M600,Mercedes V8 a V12AMG,BMW V8..je spousta rychlých aut která umějí turbomotory,tak že jsou téměř nerozeznatelné od atmosfér..

Je to Ferrari,takže sterilního projevu a efektu "přefouknutosti" menšího motoru jakou má třeba Mercedes A45 AMG,starší Porsche Turbo,nebo první Nissany GT-R,toho bych se nebál:)
Rozbalit vlákno
6
17. 9. 2013 08:49
Re: Don't worry:)
Taky si nemyslím, že je to něco tragickýho. Downsizing nevidím jako špatnou věc jen se to nesmí přehnat. Třeba myslet i na to, že díky menšímu motoru se auto stane lehčí a tudíž obratnější. Je ovšem potřeba mapu motoru naladit tak, aby to mělo výkonovou špičku. Nudné VW TSI motory s plochou křivkou krouťáku, který táhnou lineárně jako elektromotor není to pravý ořechový. Pro mě musí správný motor v horním spektru otáček ještě zabrat ne na 4000-5000 začít vadnout. Prostě tam to turbo musí být cítit jak zafouká ;-)
Avatar - Deathstar
17. 9. 2013 08:58
Re: Don't worry:)
Naprosto souhlasím.nejsem zastánce "turba do každé rodiny a do každého malého auta",ale někdy to je dobré,ba dokonce lepší než atmosféra a když chtějí u Ferrari zvyšovat nadále výkon...

Viz třeba Mercedes E63 AMG.Starou šest-dvojku nahradil 5.5 s turbama,vytlačí ze sebe větší výkon a až 900Nm(starý motor 620), a podle všech testů se téměř nepozná,že jde o turbo motor,jede jak ta starší velká atmosféra,jen je ještě brutálnější..

Nebo Alfa Romeo.Když si vezmu model 147GTA a 3.2 V6 250koní(což je skvělý motor,ale je taky dost těžký),která dřela přídí o zem na každém výmolu a měla šílenou nedotáčivost a padala na čumák a nedal se na okresce využít ani zdaleka potenciál mototru.A pak je tu Giuletta QV s motorem 1.8Tbi.Lehká váha,výkon 240 koní,auto je daleko lépe ovladatelné(osobní zkušenost)..
Avatar - Enthusiastic.driver
17. 9. 2013 09:17
Re: Don't worry:)
Jen dodatek k tomu poslednímu odstavci. GTA mělo mít z výroby samosvor, pak by bylo skvělé... A Busso poráží v těch neměřitelných parametrech TBi na hlavu.
Avatar - Deathstar
17. 9. 2013 16:20
Re: Don't worry:)
No tak jasně,že 147GTA kdyby měla diferák jako Focus RS,tak je to lepší,jenže nemá....
A souhlas,že 3.2V6 je pocitově a charakterem někde jinde,než 1.8TBi...:)
Ale auto jen pocity nedělají,obzvlášť hot hatch,který má být i normálně použitelný..

147GTA je takový "muscle car",mezi hot hatchi.Těžký,mohutný,obrovský(na tak malé auto)motor,ne příliš sofistikované odpružení a ne moc přesné řízení.
V zatáčkách zákeřné a brutálně nedotáčivé auto,jenže na rovinkách zaburácí V6 a to co ztratila v zatáčce, tak na rovince motor odpáli 147 do dálky..Takový Viper mezi hot hatchi...

Já bych bral spíše tu Giulettu QV,ale na Alfy obecně nedám dopustit,i když jsou některé trochu nedodělky.:)
17. 9. 2013 13:11
Re: Don't worry:)
Souhlasím s tebou, akorát to pak nesmí přeskočit do extrému, který tu máme v kategorii nižší střední a low end. 1,0 TSI 1,2 TSI případně 0,9 Tce a tak podobně.
19. 9. 2013 08:35
Re: Don't worry:)
Docela by mně zajímalo, kolik těch superaut jsi projel, že víš, že jejich turbomotory jsou téměř nerozeznatelné od atmosfér.
Nejels ani ten 1,2 TSI - neboť jinak bys nenapsal, cos napsal.
Každopádně máš pravdu v tom, že u atmosfér už není moc kam výkonově jít, je spíše třeba poladit charakteristiku průběhu točivého momentu (směrem k vyššímu mometu v nižších otáčkách) a to je možné jen s pomocí přeplňování.
16. 9. 2013 18:44
to mě moc netrápí :)
Za 1. se nepovažuju za typického kupce Ferrari >:D a 2. pokud ten motor má 6 a více válců a obsah aspoň 3 litry, tak s tím ani jako fanda atmosférických motorů nemám žádný problém :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - flyboyeda
16. 9. 2013 20:32
Ferrari
přejde na 4x4

přejde na Turbo

přejde na SUV

přejde na Diesel

přejde na Hybrid

Ferrari přestane být Ferrari
Rozbalit vlákno
2
16. 9. 2013 20:39
Re: Ferrari
přejde na 4x4 - 2011

přejde na Turbo - 1987

přejde na SUV

přejde na Diesel

přejde na Hybrid - 2013

Ferrari přestane být Ferrari
16. 9. 2013 22:34
Re: Ferrari
288 GTO mělo také přeplňovaný motor.
Avatar - vabis
16. 9. 2013 21:07
turbo ke sportu vzásadě i patří
Ferrari plně uznávám, ale nikdy jsem k němu osobní vztah neměl. Na něj je celkem odborník Renďa Matera (nynější vlastník Tatry). Třeba vyzpovídat tam.

... Osobně mi ale turbo ke sportovním vozům celkem sedí. Přece nebude mít mrštný sporťák blok 8000ccm a 400kg. Akorát by to chtělo nechat stávající objem + přidat turbo. Nikoli snížit objem + dodat turbo.

ps: 458 Italia jezdí parádně
ps2: Enzo, to má zas zvuk, syté wroooom, že si i neználek cvrkne. A podřazení v tunelu, to už jde strach.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Lukin3
16. 9. 2013 21:09
Ferrari přejde na turbomotory
Ono je lepší když ve Ferrari bude mít turbo motor než hybrid. :yes: :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ham.
16. 9. 2013 21:37
Re: Ferrari přejde na turbomotory
Hybrid už mají.
Avatar - Petrolhead_CZ
16. 9. 2013 21:50
Re: Ferrari přejde na turbomotory
To si nejsem zcela jist, u LaFerrari je to jen a jen plus, pokud zde bude elektromotor jen pro zlepšení výkonu a dynamických vlastností, je to ku prospěchu věci. Osobně bych radši měl atmosférický V12 s elektromotorem než V8 s turbem a tlumeným zvukem a turbolagem, ikdyž je pravda, že by tyhle neduhy přeplňování Ferrari jistě naprosto eliminovalo stejně jako Maserati :-)
Avatar - HitmanPB
16. 9. 2013 23:18
Jedna vec je istá
a to, že aj napriek turbomotorom Ferrari bolo, je a zostane Ferrari.
Nechápem, tie hlúpe reči čo tu niektorí vedú.
Keď BMW začalo s turbomotormi, riešili ste to, keď Pagani Huayarra používa turbomotor od AMG bolo ticho, a nikto neriešil ani Mercedes, že používa turbomotory. A teraz tu zasa plačete nad Ferrari. Príde na Ferrari, príde aj na Lamborghini.
Nenarobíme s tým nič.
Ide o to, že človek musí inak pracovať s plynom, o nič iné.
Mimochodom ftdičkach je to to isté a na to si ľudia zvykli :-)

P.S. Ani mňa tento trend neteší, ale je to realita a treba ju prijať.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - curwasportiva
17. 9. 2013 03:28
California
Tak zrovna California, je klasická pozér kára. Tam i kdyby dali tříhrnek se třemi turby a dozvučili to repráky, tak je to cílové skupině šumák..

Jinak jsem taky názoru, že lepší turbo než baterky. Už jen proto, že váží míň...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
17. 9. 2013 08:44
Turba
jsou realita, ale zvláště u víceválcových motorů nemusejí nutně znamenat tragedii. Na trhu je dost příkladů, které ukazují, že šesti nebo osmiválec s přeplňováním může mít charakter, že to nezvládnou u Ferrari bych se nebál.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Petrolhead_CZ
17. 9. 2013 09:21
Re: Turba
Viz. odkaz na Maserati Ghibli nahoře.
Avatar - Dinar
17. 9. 2013 09:47
Re: Turba
Stejný motor v sedanu vyšší střední Maserati a sport modelu Ferrrari bude nastaven odlišně, tedy Ghibli v tomto směru není směrodatné, nehledě na to, že s tím zatím pořádně nikdo nejel, aby mohl referovat.
Avatar - Petrolhead_CZ
17. 9. 2013 10:10
Re: Turba
Pokud vydává motor v sedanu vyšší střední třídy takový hrdelní řev a podle testů jede jak vystřelený z praku tak je to dle mého více než směrodatné, ne? Nehledě na to, že jakýkoliv model Ferrari je v hierachii výš, bude se věnovat pohonnému ústrojí extra péče navíc, takže je jasné, že výkon, zvuk a charakteristika motoru budou na podstatně lepší úrovni. Narážím na to, že to bude jistě kvalitně odvedená práce, včetně svých obvyklých předností, není zde prostor na pochyby.
Avatar - Dinar
17. 9. 2013 10:22
Re: Turba
No ano, je to směroplatné. ;-)