Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari v Paříži 2006

Ladislav Čermák
Diskuze (4)
Stánek se vzpínajícím se mustangem zůstal letos na podzim zcela bez novinek.

Nejnovějším exponátem se tak stalo dvoumístné kupé klasické koncepce 599 GTB Fiorano, které nahrazuje řadu 575M Maranello. Fiorano dostalo nejsilnější produkční dvanáctiválec, jaký kdy tato automobilka nabízela (s výjimkou Enza, které dosahovalo výkonu 485 kW, ovšem automobilka jej nepočítá mezi běžnou produkci). Z útrob vyje vpředu uložený motor V12 5999 cm3, odvozený přímo z Ferrari Enzo. Nejvyšší výkon 456 kW je k dispozici při 7600 ot./min, kroutící moment 608 Nm pak při 5600 ot., což při pohotovostní hmotnosti 1690 kg dává velmi zajímavé hodnoty výkonové hmotnosti. Motor je uložen poměrně daleko za přední nápravou kvůli lepšímu rozložení hmotnosti (47:53), takže oproti Maranellu narostl rozvor o cca 30 cm. Převodovka je umístěna až u zadní nápravy (transaxle). Akcelerace z 0 na 100 km/h se odehraje za 3,7 s a nejvyšší rychlost přesahuje 330 km/h. Bez zajímavosti není, že tyto hodnoty překonaly i legendární model F40. Mezi vymoženosti patří volitelná šestistupňová sekvenční převodovka s řadící dobou 40 ms, pokročilý systém jízdní stability F1 Trac, umožňující i laikům užívat sérií bezpečně řízených smyků, a aktivní podvozek SCM, používající tlumiče s magneto-reologickou náplní.


Ladislav Čermák
Diskuze (4)