Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari v prvním pololetí 2009 zvýšilo svůj tržní podíl

Diskuze (5)
Automobilka Ferrari v prvním pololetí prodala 3226 aut, o 8 % méně než před rokem. Zisk celé společnosti klesl ze 164 na 124 milionů Euro.

Letošní výsledky navazují na nejúspěšnější rok v historii automobilky, i mírný pokles prodejů je ale pro Ferrari vzhledem k vývoji trhu úspěchem. Zatímco počet prodaných aut s koníkem ve znaku klesl o 8 %, tržní podíl vzrostl o více než 10 procentních bodů na 32,8 %.

Pololetní příjmy klesly o 8 % na 891 milionů Euro, zisk se snížil ze 164 na 124 milionů Euro. Důvodem vedle menšího počtu prodaných aut je také obměna produktové nabídky a kolísající směnné kurzy, proti tomu částečně působí úspory v programu Formule 1 a výkon nevýrobních divizí.

Produkce sportovních aut je totiž jen jednou z činností Ferrari. Například prodej předmětů se značkou Ferrari letos stoupl o 23 % a další nárůst se očekává s rozšiřováním sítě Ferrari Stores (momentálně 29 obchodů) v roce 2010. Webové stránky automobilky přilákaly dvojnásobný počet návštěvníků a také příjmy z e-shopu významně narostly.

K zisku dále přispěla také finanční divize, která se ze ztráty 0,4 milionu dostala do zisku 2,5 milionu Euro. V průměru se prostřednictvím Ferrari Financial Services nakupuje 41 % vozů, v Německu je to dokonce 58 % vozů, v USA naopak jen 34 %. Průměrná délka leasingových kontraktů činí 38 měsíců, smlouvy jsou uzavřeny na částky od 120 tisíc euro do 4 milionů euro. Firemní financování není určeno jen pro vozy z běžné produkce. V portfoliu jsou nyní i klenoty jako Ferrari 410 Sport z roku 1955 v ceně přes 5 milionů euro nebo několik vozů F1, které zamířily do soukromého vlastnictví (průměrná cena 1,7 milionu euro).

Podobně úspěšná divize Ferrari Classiche, která byla otevřena v roce 2006, zajišťuje komplexní servis pro historická vozidla. Kromě ověřování pravosti nabízí svým zákazníkům technickou pomoc, opravy, výrobu náhradních dílů i kompletní renovace.

Nepřehlédněte
Frankfurt 2009 živě: Ferrari 458 Italia – první dojmy
Ferrari 458 Italia: Řidič až na prvním místě (nové foto + informace)

Diskuze (5)
Avatar - mr.modena
28. 9. 2009 12:51
Re: :-)
Není všechno zlato co se třpytí..... být jen montážním závodem toho co mi dovezou z Ingolstatu je docela potupa...
28. 9. 2009 10:51
Re: :-)
Jsou sportovni vozy, jsou supersporty a jsou ikony!
Ferrari je ikona ikon!!! ;-)
27. 9. 2009 17:51
Re: :-)
Není co dodat.To samé. :yes:
27. 9. 2009 13:59
Re: :-)
Zlaty Lambo.
Avatar - marek.g
27. 9. 2009 08:15
:-)
:yes: tuhle značku prostě žeru,miluju,uctívám a obdivuji :-!