Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari v Ženevě 2004

Vitek
Ke stanovišti vzpínajícího se hřebce chodili meditovat všichni, komu proudí v žilách aspoň trochu rychlé krve.

I letos se bylo k čemu modlit, v evropské premiéře se představilo 2+2 místné cestovní kupé 612 Scaglietti, GTC kit pro dva základní modely 360 Modena a 575 Maranello, puristická verze Modeny, pojmenovaná Challenge Stradale, poskytující dechberoucí zážitky i jiným zákazníkům, než těm nejbohatším z bohatých, a samozřejmě i horký favorit letošní F1, Schumacherova a Barichellova nová zbraň na soupeře – letošní monopost F2004.

GTC kit – cesta na závodní okruhy

Ferrari nabízí pro modely 360 a 575 paket, zahrnující přestavbu celého vozu ke splnění regulí FIA pro GT šampionát silničních vozů, takže každý zákazník se už v prodejně může rozhodnout, jestli chce zkusit štěstí a řidičské schopnosti i na závodních tratích. 575 GTC tak zušlechťují karbonovo-keramické kotouče, známé již z Enza a Challenge Stradale, dále podvozkový kit Fiorano (snížené a ztvrzené pérování, upravené stabilizátory, rekonstruované servořízení), závodní výfuk s velmi dunivým zvukem a exkluzivní 19“ kola s pneumatikami Pirelli P Zero Corsa impozantních rozměrů 255/35 ZR19 a 305/30 ZR19.

360 Modena dostává do vínku nový sportovní výfuk a Spider i karbonový kit.

Ferrari 612 Scaglietti – dlouhá cesta, krátký čas

Pro rychlé překonávání nekonečných cest postavili v Modeně dalšího zástupce linie 2+2 místných kupé s motorem vpředu. Nejnovější se jmenuje 612 Scaglietti po slavném konstruktérovi vozů Ferrari z 50. a 60. let. Posádce přes velmi silný sportovní charakter nabízí vrcholný komfort, mj. speciálně pro tento vůz postavené šestikanálové hi-fi Bose. Používá prostorový hliníkový rám, díky kterému je přes impozantní vnější rozměry velmi lehký a zejména pevný. Vpředu podélně uložený vidlicový dvanáctiválec 65? 5.748 cm? z typu 575M s přímým sáním a vysokým kompresním poměrem (11,2:1) vyvíjí 397 kW při 7.250 ot., 588 Nm/5.250 ot. a přes vzadu uloženou šestistupňovou mechanickou, nebo elektrohydraulickou sekvenční převodovku (Transaxle) roztáčí zadní 19“ kola (přední jsou 18“). Akcelerace na stovku se odehraje za 4,2 s, rychloměr dosáhne až na značku 320 km/h. Přední brzdy mají průměr 345, zadní 330 mm.

Ferrari F2004 – Go Michael Go!

Pro novou sezónu vznikl již patnáctý ohnivě rudý monopost, s kódovým značením 655 a novým motorem 053. Kromě několika přizpůsobení novým technickým pravidlům se jedná o důkladnou evoluci loňského modelu – letošní vůz je lehčí, pevnější, výkonnější a má níže těžiště. Podle nových pravidel používá přímo řazenou sedmistupňovou převodovku se zpětným chodem, hliníkový čtyřventilový vidlicový desetiválec opět vyjíždí s elektronikou Magnetti-Marelli. Celková hmotnost 4.545 mm dlouhého monopostu, připraveného k jízdě, činí pouhých 605 kg. Podle v této chvíli již známých výsledků první Velké ceny, novinka má opět velmi slušné šance na nejvyšší úspěch.


Vitek