Ferrari musí i nadále především pilně vydělávat, proto se letos muselo znovu obejít bez velkých novinek, ačkoliv na dvě čerstvě přiostřená provedení stávajících modelů přeci jen došlo. Vzpínající se hřebec se zjevně chystá i na závodní dráhu..

599 GTB Fiorano HGTE

Označení speciálního paketu HGTE pro Fiorano znamená Handling Gran Turismo Evoluzione. Jak moc chce Ferrari pomoci ovladatelnosti dvanáctiválcového kupé?

Nedá se říci, že by zrovna Ferrari 599 GTB patřilo k těm autům, která by akutně potřebovala zlepšit ovladatelnost, ale jak známo, každá automobilka navrhuje svá auta tak, aby uspokojila co nejširší spektrum zákazníků, což vždy znamená nějaký kompromis. A HGTE dělá těch kompromisů prostě méně, než standardní GTB.

Ferrari u paketu Handling změnilo především nastavení podvozku. Vůz má tužší pružiny a zadní stabilizátor, čemuž bylo přizpůsobeno i tužší nastavení adaptivních tlumičů. Došlo i ke snížení světlé výšky a tím pádem ke snížení těžiště, konkrétní čísla však italská automobilka neprozradila. Vůz dostane i automobilkou doporučené pneumatiky Pirelli, které zajistí lepší přilnavost.

Zrychleno bylo i řazení převodovky s pádly pod volantem ve stylu F1 a motor teď bude reagovat na pohyby plynového pedálu spontánněji. Výfuk ohromí okolí jadrnějším zvukem při ostré jízdě, aniž by obtěžoval řidiče při klidnějším jízdním stylu na dlouhých trasách. Určité jemné rozdíly lze najít i na karoserii a určitě nepřehlédnete speciální 20" kola.

V kabině se můžete těšit na kombinaci kůže, alcantary a karbonu, nechybí ani nápis Handling GTE vzpínající se koník vyšitý na opěrkách hlav.

599XX

Co si představit pod označením 599XX? Prostě a jednoduše techniku Ferrari FXX v poněkud civilizovanějším kabátě. Pokud byste si snad mysleli, že že s Ferrari 599XX vyrazíte na krásnou projížďku z Prahy na Riviéru, tak jste vedle, jde totiž o nekompromisní okruhový speciál bez silniční homologace. Už to napovídá, co se od něj asi tak dá čekat.

Srdcem vozu je stejný V12 o objemu šest litrů, jenž maká pod kapotou 599 GTB Fiorano, inženýři si ale pohráli nejen se sáním a výfukem, ale i se spalovacími komorami. Výsledkem je výkon 700 koní (515 kW) při 9000 otáček! Tak to musí být skutečná řidičská nirvána - tedy alespoň pro ty, kteří neholdují turbomotorům s omezovačem na 6500 otáčkách. Důraz byl kladen i na snížení váhy dvanáctiválce, čehož bylo docíleno jednak použitím tvarově optimalizovaných komponentů, ale i aplikací lehkých materiálů, zejména karbonu. Nově nastavená elektronika převodovky umožňuje přeřazení za pouhých 60 ms.

Adaptivní podvozek je samozřejmostí, stejně jako "virtuální inženýr", informující prostřednictvím obrazovky v kabině o stavu jednotlivých komponentů vozu. Optimalizována byla také aerodynamika, takže kupé nyní generuje o 280 kg více přítlaku při rychlosti 200 km/h a 630 kg při 300 km/h. Péče byla věnována i obtékání vzduchu při zatáčení.

Karoserie i podvozek využívají ve zvýšené míře kompozitních materiálů, karbonu a hliníku, kotouče jsou zhotoveny z karbonkeramického materiálu a destičky jsou vyrobeny z karbonu. 599XX je postaveno na slickách 29/67 R19 vpředu a 31/71 R19 vzadu, obutých na ráfky 19×11J, respektive 19×12J.

BM


Fotogalerie z výstaviště
 
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Češi našli náhradu za zdražující máslo, houfně začali skupovat margarín Češi našli náhradu za zdražující máslo, houfně začali skupovat margarín

Češi začali v posledních týdnech více kupovat margaríny z…

Česká národní banka zvýší úrokové sazby spíše v listopadu, tuší analytici Česká národní banka zvýší úrokové sazby spíše v listopadu, tuší analytici

Bankovní rada ČNB na středečním zasedání spíše ponechá…

Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující? Kraje nestíhají vybírat nové železniční dopravce. Zaplatí to cestující?

Regionální spoje železniční dotované dopravy provozují…

Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici Herec Jan Tříska spadl z Karlova mostu, ve vážném stavu leží v nemocnici

Osmdesátiletý herec Jan Tříska je po zranění ve vážném…

 
Zdroj: redakce

Štítky Ferrari Ženeva 2009

 












Blesk.cz

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní konkurenci v benchmarku naprosto zesměšnil

iPhone X je výkonnější než MacBook. Mobilní…

Novinka ještě není mezi běžnými smrtelníky, a tak do benchmarků probublává jen velmi pomalu. V logu Geekbench se…

Jan Tříska (80) v kritickém stavu: Co mu vzkazují kolegové?

Jan Tříska (80) v kritickém stavu: Co mu vzkazují kolegové?

Záhadný pád či skok herce Jana Třísky (80) z Karlova mostu šokuje i jeho kolegy! Oblíbenému kamarádovi, který…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…