Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari v Ženevě 2009

Vitek
Diskuze (4)
Ferrari musí i nadále především pilně vydělávat, proto se letos muselo znovu obejít bez velkých novinek, ačkoliv na dvě čerstvě přiostřená provedení stávajících modelů přeci jen došlo. Vzpínající se hřebec se zjevně chystá i na závodní dráhu..

599 GTB Fiorano HGTE

Označení speciálního paketu HGTE pro Fiorano znamená Handling Gran Turismo Evoluzione. Jak moc chce Ferrari pomoci ovladatelnosti dvanáctiválcového kupé?

Nedá se říci, že by zrovna Ferrari 599 GTB patřilo k těm autům, která by akutně potřebovala zlepšit ovladatelnost, ale jak známo, každá automobilka navrhuje svá auta tak, aby uspokojila co nejširší spektrum zákazníků, což vždy znamená nějaký kompromis. A HGTE dělá těch kompromisů prostě méně, než standardní GTB.

Ferrari u paketu Handling změnilo především nastavení podvozku. Vůz má tužší pružiny a zadní stabilizátor, čemuž bylo přizpůsobeno i tužší nastavení adaptivních tlumičů. Došlo i ke snížení světlé výšky a tím pádem ke snížení těžiště, konkrétní čísla však italská automobilka neprozradila. Vůz dostane i automobilkou doporučené pneumatiky Pirelli, které zajistí lepší přilnavost.

Zrychleno bylo i řazení převodovky s pádly pod volantem ve stylu F1 a motor teď bude reagovat na pohyby plynového pedálu spontánněji. Výfuk ohromí okolí jadrnějším zvukem při ostré jízdě, aniž by obtěžoval řidiče při klidnějším jízdním stylu na dlouhých trasách. Určité jemné rozdíly lze najít i na karoserii a určitě nepřehlédnete speciální 20" kola.

V kabině se můžete těšit na kombinaci kůže, alcantary a karbonu, nechybí ani nápis Handling GTE vzpínající se koník vyšitý na opěrkách hlav.

599XX

Co si představit pod označením 599XX? Prostě a jednoduše techniku Ferrari FXX v poněkud civilizovanějším kabátě. Pokud byste si snad mysleli, že že s Ferrari 599XX vyrazíte na krásnou projížďku z Prahy na Riviéru, tak jste vedle, jde totiž o nekompromisní okruhový speciál bez silniční homologace. Už to napovídá, co se od něj asi tak dá čekat.

Srdcem vozu je stejný V12 o objemu šest litrů, jenž maká pod kapotou 599 GTB Fiorano, inženýři si ale pohráli nejen se sáním a výfukem, ale i se spalovacími komorami. Výsledkem je výkon 700 koní (515 kW) při 9000 otáček! Tak to musí být skutečná řidičská nirvána - tedy alespoň pro ty, kteří neholdují turbomotorům s omezovačem na 6500 otáčkách. Důraz byl kladen i na snížení váhy dvanáctiválce, čehož bylo docíleno jednak použitím tvarově optimalizovaných komponentů, ale i aplikací lehkých materiálů, zejména karbonu. Nově nastavená elektronika převodovky umožňuje přeřazení za pouhých 60 ms.

Adaptivní podvozek je samozřejmostí, stejně jako "virtuální inženýr", informující prostřednictvím obrazovky v kabině o stavu jednotlivých komponentů vozu. Optimalizována byla také aerodynamika, takže kupé nyní generuje o 280 kg více přítlaku při rychlosti 200 km/h a 630 kg při 300 km/h. Péče byla věnována i obtékání vzduchu při zatáčení.

Karoserie i podvozek využívají ve zvýšené míře kompozitních materiálů, karbonu a hliníku, kotouče jsou zhotoveny z karbonkeramického materiálu a destičky jsou vyrobeny z karbonu. 599XX je postaveno na slickách 29/67 R19 vpředu a 31/71 R19 vzadu, obutých na ráfky 19×11J, respektive 19×12J.

BM


Vitek
Diskuze (4)