Tu vidieť aký nádherný a ladný je dizan z dôb minulých a ako sa s ním dá pekne popracovať :-)
Určite by nebolo odveci takéto autá vyrábať ako reinkarnovaná 127, Renault 5 či Citroen 2CV, veď to celkom pekne funguje - viď 500, či Brouk.. Ja osobne by som o takejto 127 uvažoval.. ak by bola cena do 15 000 €, prečo nie v nejakom turbolitríku? :yes:
Musím říct, že mě tenhle koncept dost překvapil a na první pohled dost zaujal ;-) Je to přesně to co FIAT umí - malá auta. Povedená kombinace moderního a původního designu. Jen tak dál, je to paráda :yes:
Aby tady jen každý nechválil, tak mně se to teda moc nelíbí. 127 jsme měli a na svojí dobu to bylo pěkný auto, ale dnešek je již jinde. Punto je teda o dost hezčí, Fiat by měl hlavně přijít s nějakým nástupem Brava a přidat k tomu v Evropě i kombík, jestli se chce vrátit tam, kde býval.
Moc pěkné, čisté... přední světla jsou od předlohy docela daleko, ale ničemu to nevadí. Tohle by byl zdatný konkurent pro Mini, aspoň co do designu.
Interiér je hodně "koncepční", sice vypadá hezky uklizeně, ale ono to ve finále bez těch tlačítek úplně nejde a mastit všechno na iPadu taky není ideální.
Přesně tak - tohle by byla cesta. V technologiích na tom fiat není špatně a tam by bylo každé odlišení od konkurence vykoupené drahou cestou vývoje. Ale do tohohle bych šel, na sinicích by bylo zase o něco veseleji...
Když vidím úspěch 500 který není malý myslím že i tohle a další modely by se prodávaly. Retro Rytmo nebo X1 bych si koupil i já a to nejsem příznivcem Italů, ale tyhle stylovky na víkend a svátky jsou hodně sexy. Vyšší cena je u nich opodstatněná.
Při správné údržbě je v podstatě každé auto na každodenní provoz, víceméně i třeba veteráni :-) Italům moc nesvědčí zima, ne že by nestartovali, ale je znát, že jsou dělaný spíš na teplý počasí. Ale na každodenní provoz jsou stejný jako kterýkoliv jiný auto.
To že Ital netopí je asi to nejmenší. To že kvetou - hnijí po pěti letech už je horší. Navíc zákeřně pod kobercem tak že je to vidět až když je pozdě. V zimě se do auta natahá voda, sníh ta se vsákne do koberce a je vymalováno. Podvozek je ochráněn u Italů dnes již dobře, ale jinak žádná sláva. ;-\
No, je vidět že poslední ital, kterého jste viděl, byl z 80. let. Todle už dávno neplatí, DÁVNO. Problémy s elektrikou u starších aut ovšem přetrvávají, to je jediné. To už je bohužel takový fiatí trademark.
Poslední shnilej Ital byla cca před rokem Alfa 159 z roku 2006 přesně tak jak jsem popisoval. Pán je první majitel. Auto bourané nebylo na první pohled navíc by o tom majitel asi něco věděl, pouze jak jsem již napsal měl přední podlahu pod kobercem prohnilou jak má Felda z roku 95 prohnilé prahy. Po odkrytí koberce šly zbytky podlahy namést na lopatku. Přišlo se ne to při vyřezávání čelního okna kdy jsem stoupl jednou nohou na podlahu takřka celou vahou 80 kil. Není se pak čemu divit že snad každá Alfa je po nehodě na dvě půlky ;-\
Tyhle korozní problémy se týkaly italů tak do půlky 90. let, pak se to plně srovanlo s konkurencí, leckdy možná i předběhlo. cca před rokem jsem prodával Lancii Kappu, která byla 13 let stará, nikde, opravdu NIKDE neměla ani centimetr rzi a mrkni se třeba na stejně starý Octávky jak jsou na tom. Teďka jezdím mimo jiné 10 let starou Lancií Lybrou, která taktéž nemá jediný rezavý flek a to opravdu nikde. Tohle jsou zkrátka pomluvy, italové mají spoustu specifických nedostatků které se jim dají vytknout, ale koroze mezi ně už cca od poloviny 90. let nepatří.
Fiaty začaly dostávat pozink někdy od let 92-93 včetně nejmenšího Cinquecenta a tím se jejich antikorozní ochrana výrazně zlepšila. Moje osobní zkušenost: u Tipa 94 začaly hnít prahy po 14 letech. Dodnes mám Punto 96 a Bravo 97 a po korozi ani památky. Fiaty nejsou bezproblémová auta, už jsem jich pár měl :-) , ale jejich antikorozní ochraně věřím.
126P? To jsem jednou přeparkovával kolegyni. Zážitek jako blázen - zvuk skoro jako v tanku. A co se místa týká - pro dva lidi by ho bylo celkem dost, kdyby vyhodili ty přední sedačky. Jo, takový Trabantík - to je proti tomu ředitelská limuzína. ;-)
Tak tohle se prostě povedlo. Dokonalý design made in Italy a malé auto = dokonalé spojení. To je to co Fiat uměl a myslím, že umí . Jako kluk jsem zažil osobně jednak první Fiat 127 a pak i druhou generaci , Takže je na co vzpomínat . Je neuvěřitelné, že jsme takovým autem jeli ve čtyřech lidech do Jugoslávie. Dnes by člověk řekl - auto do města . Fiat :yes:
Sedma byla moje první i druhá kára a na to se nezapomíná. Nejdřív to byla Mk. I a potom Mk. III. Je to už dávno ale sedma zůstala mojí srdcovkou. Škoda, že už moc nejsou vidět. Koncept se mi velmi líbí, hlavně exteriér, ale sériovka je asi, bohužel, utopie. Díky za článeček, pohladil po duši.
...doufal jsem, že jde o návrh fiatu :-( Jinak krása (z venku, vnitřek je taková konceptová univerzální klasika). Pochybuju, že se ten střelený strejc v čele koncernu odhodlá k nějaké akci.
Tak tohle bylo moje oficiálně první auto (před ním Fiat 600D,ale bez papírů jako sranda auto po vesnici),koupil jsem ho věřte nevěřte za kuponovou knížku s harvardkýma fondama plus doplatek za celkem 34 tisíc :-) S tímto autem jsme "vychovali" naše dvě dcery-veškeré dovolené i s kočárem,dnes když vidím rodiny a nedokáží se srovnat pomalu do octy combi >:D Těžko jsem ho prodával,ale koroze se nedala zastavit a dcery taky narostly :-) Po roce od prodeje,když jsem se dozvěděl jak náš fiátek skončil(totálně zdevastovanej jedním pakem 8-s ) mě bylo do breku. Koncept se myslím povedl :yes:
Koukám, že se tu snad všem nedostává přínusu kyslíku do mozku. Auto, jakožto nějaké designové cvičení, klidně, ale jesti si tu někdo myslí, že by to mělo v dnešní době šanci na nějaký zajímavý prodej, je vedle jak ta jedle. :-!
Podle mě by to sice šanci na úspěch mít mohlo, ale celkově by měl Fiat designem mířit dopředu a retro nechat jen pro F500. Stavět modelovou politiku na retru je slepá ulička.
Otázkou je, jak moc je tento design retro, respektive, jak moc to znamená nemoderní. Mě přijde v daném případě velmi svěží a modernější než to, co v této třídě vydíme jako aktuální modernu, která je na jedno brdo. Základní designová linka většiny subkompaktů napříč značkami je stejná, nudná, předvidatelná, tohle je sice na motivy 127ky, ale nádherně moderní design. Chytit se tohohle Fiat, bude ta auta sekat jako Baťa cvičky. Za mě jednoznačně designové :yes::yes:;-)
Podle mě je to retro tak napůl. Rozvíjí to původní design 127 podobně, jako rozvíjí současný Golf původního Golfa I. Ale tenhle Fiat mi čistě pocitově přece jenom trochu retro přijde, na rozdíl od toho Golfa. Ale souhlasím, že je to povedené a úspěch by to mít mohlo. Jenom si nedokážu představit, že by tohle auto nějak mohlo definovat designový jazyk pro další moderní Fiaty. Ale jako solitaire, proč ne.
Otázkou je, co ten jazyk definuje teď, panda nebo punto nebo ty přifouknuté deriváty pětistovky? Mě přijde současná designová "řeč" fiatů jako jeden velký zmatek a hlavně kýč, ta studie je mnohem čistší a modernější. Klidně si ji umím představit jako punto a myslím, že by takto pojatý design unesl i příští bravo. Ale stejně je to akademická debata... :-);-)
Pokud se to nezabije low costovým vzezřením, tj holé plechy v interiéru a 13" černá plechová kola ale naopak se dodá mírný retro cool nádech, tak to úplně černě nevidím. Celkem se mi to aj líbí. Pravdou ale je, že Opel Adam je přecejen hezčí.
Jo, ale představ si to v nějaké jiné, míň nudnější barvě jak je ta stříbrná, třeba v červené, nebo v 70tejch letech na fiatech hodně oblíbené cihlově oranžové, kdyby se tomu ještě dodali nějaky jakoby retrokola co by vypadaly jako chromovy pukličky z prvních stosedmadvacítek a dali by se na to nějaky pseudochrom nárazníky jako u 500 byla by to naprostá pecka :-).
Ale třeba se pletu...