Fiat 2005: Nové Punto a návrat Cromy

Fiat 2005: Nové Punto a návrat Cromy

 

Fiat zahájil velkou modelovou ofenzívu s podporou GM, dvou významných novinek se dočkáme už příští rok.

Nové Punto již ponese znamení unifikace, vzniká totiž na společné platformě s budoucí Corsou. Proti současnému stavu naroste o 6 cm do délky na 3,9 m a o 2 cm do výšky na 1,5 m, ovšem rozvor proti současným 2,46 m naroste jen o pár mm. To spolu s chystaným zaoblením vypovídá o stylu, určeném pro novinku. Se štíhlými malými Fiaty je zdá se konec, příští subkompaktní Fiat bude pěkný cvalík, i když si zachová maximum charakteristických linií, které si zamilovala velká část světa; nejnápadnější budou tradičně vysoko umístěné koncovky.

Paleta pohonných jednotek bude podle dnešních trendů klást důraz na pokročilé turbodiesely, nabídne totiž hned čtyři, v rozmezí 1,3 l (51 kW) – 1,9 l (110 kW). Vyznavači benzínu se ovšem také nemusí bát, pro ně jsou připraveny čtyřválce 1,2 (44 kW, s možností plynového pohonu) až 1,7 (95 kW). Novinkou bude šestistupňová robotizovaná převodovka. Interiér si odpustí experimenty a nabídne hladkou palubní desku s klasickým analogovým přístrojovým panelem. Nová Croma (o jménu ještě není rozhodnuto) najde oporu na podlahové plošině Epsilon, která vozí již Vectru a zpočátku nabídne jedinou karoserii, a sice kombi/hatch á la Signum s variabilním interiérem a zvýšeným posezem pro vzadu sedící cestující. Deklarována je jako kombinace kombi/SUV/dodávka a bude akcentovat zejména vnitřní prostor. Pro velkou limuzínu bez kontinuální tradice není v dnešní době klesajících prodejů klasicky střižených automobilů místo.

Nový top-Fiat bude poháněn vpředu napříč uloženým čtyř- a pětiválci na benzín i naftu, v rozpětí 74 - 143 kW, což souvisí s jeho předpokládanou nižší cenou. Pro případný V6 se však místo také najde.

Začíná velký boj o znovudobytí zákaznických srdcí, sice již pod velením všemocného GM, přesto s tradičním kulatým logem na štítě a velkou dávkou samostatnosti. Zanedlouho se sešikuje Idea, následována Pandou 4x4 a faceliftovanou Multiplou. Za rok se dočkáme nového Punta, velkého Fiata, Pandy Abarth a malého teréňáčku, v roce 2006 pak Punta kombi, nového Stila a nové Multiply. Za další rok pak realizace projektu Microcar, nového Ulysse a velkého SUV a v roce 2008 mj. nového Dobló. I když kdo ví, co bude za čtyři roky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…