Fiat 2005: Nové Punto a návrat Cromy

Fiat 2005: Nové Punto a návrat Cromy

 

Fiat zahájil velkou modelovou ofenzívu s podporou GM, dvou významných novinek se dočkáme už příští rok.

Nové Punto již ponese znamení unifikace, vzniká totiž na společné platformě s budoucí Corsou. Proti současnému stavu naroste o 6 cm do délky na 3,9 m a o 2 cm do výšky na 1,5 m, ovšem rozvor proti současným 2,46 m naroste jen o pár mm. To spolu s chystaným zaoblením vypovídá o stylu, určeném pro novinku. Se štíhlými malými Fiaty je zdá se konec, příští subkompaktní Fiat bude pěkný cvalík, i když si zachová maximum charakteristických linií, které si zamilovala velká část světa; nejnápadnější budou tradičně vysoko umístěné koncovky.

Paleta pohonných jednotek bude podle dnešních trendů klást důraz na pokročilé turbodiesely, nabídne totiž hned čtyři, v rozmezí 1,3 l (51 kW) – 1,9 l (110 kW). Vyznavači benzínu se ovšem také nemusí bát, pro ně jsou připraveny čtyřválce 1,2 (44 kW, s možností plynového pohonu) až 1,7 (95 kW). Novinkou bude šestistupňová robotizovaná převodovka. Interiér si odpustí experimenty a nabídne hladkou palubní desku s klasickým analogovým přístrojovým panelem. Nová Croma (o jménu ještě není rozhodnuto) najde oporu na podlahové plošině Epsilon, která vozí již Vectru a zpočátku nabídne jedinou karoserii, a sice kombi/hatch á la Signum s variabilním interiérem a zvýšeným posezem pro vzadu sedící cestující. Deklarována je jako kombinace kombi/SUV/dodávka a bude akcentovat zejména vnitřní prostor. Pro velkou limuzínu bez kontinuální tradice není v dnešní době klesajících prodejů klasicky střižených automobilů místo.

Nový top-Fiat bude poháněn vpředu napříč uloženým čtyř- a pětiválci na benzín i naftu, v rozpětí 74 - 143 kW, což souvisí s jeho předpokládanou nižší cenou. Pro případný V6 se však místo také najde.

Začíná velký boj o znovudobytí zákaznických srdcí, sice již pod velením všemocného GM, přesto s tradičním kulatým logem na štítě a velkou dávkou samostatnosti. Zanedlouho se sešikuje Idea, následována Pandou 4x4 a faceliftovanou Multiplou. Za rok se dočkáme nového Punta, velkého Fiata, Pandy Abarth a malého teréňáčku, v roce 2006 pak Punta kombi, nového Stila a nové Multiply. Za další rok pak realizace projektu Microcar, nového Ulysse a velkého SUV a v roce 2008 mj. nového Dobló. I když kdo ví, co bude za čtyři roky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman Britský řetězec padne do ruských rukou. Holland & Barrett koupí miliardář Michail Fridman

Největší britský řetězec prodejen zdravé výživy a…

Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká Schulz chce větší rovnost. Merkelová mu ale v průzkumech utíká

Němečtí sociální demokraté (SPD) mají tři měsíce na to,…

Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie Royal Bank of Scotland ruší divizi, přesouvá ji do Asie

Britská bankovní společnost Royal Bank of Scotland zruší…

Velký zájem žene vzhůru nájmy kanceláří Velký zájem žene vzhůru nájmy kanceláří

Investoři do podnikatelských realit mají v době…

 

Štítky Fiat GM

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 






 
Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Zapomenuté hot hatche osmdesátých let. Bylo z čeho vybírat!

Dnes 08:00

Hot hatche v 70. letech prokázaly svou životaschopnost a setkaly se s příznivým přijetím zákazníků. V 80. letech jich byla na trhu pěkná řada a z některých jsou dnes legendy.




Blesk.cz

V Německu zakázali Erdoganovi některé bodyguardy. Jsou příliš brutální

V Německu zakázali Erdoganovi některé bodyguardy.…

Německé úřady si nepřejí, aby tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana na červencový summit skupiny G20 do…

„Pochutnám si na kopřivě.“ Zuzana vymýšlí recepty z rostlin i starého jídla

„Pochutnám si na kopřivě.“ Zuzana vymýšlí recepty z…

V Česku se každý rok vyhodí více než 730 tun jídla, které se zkazí nebo nepoužije. Lidé často zapomínají, co…

 

iSport.cz

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi traktory, nebo syn odejde!

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi…

Jeden mladý talent si Juventus už pojistil v Patriku Schickovi, o jiný ale brzy může přijít. A to za poměrně…

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by mohl obětovat Balea

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by…

Žádanějšího hráče na světovém trhu asi v současnosti nenajdete. Mladičký útočník Monaka Kylian Mbappé v minulé…

 

Reflex.cz

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé jižních moří

Staří Polynésané: Mistři mořeplavby a dobyvatelé…

Čech Pavel Pavel před 35 lety předvedl světu, jak se pohybovaly obří sochy na Velikonočním ostrově. Maličké…

Francouzský prezident Macron se opřel do Česka: Evropa není supermarket

Francouzský prezident Macron se opřel do Česka:…

Francouzský prezident se opět pustil do zemí střední a východní Evropy. Nestojí prý za evropskými hodnotami a…