Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat 500 je v Americe jedno z nejméně bezpečných aut

Fiat 500 sice v crashtestech organizace NHTSA uspěl na výbornou, podle amerických pojišťovacích společností se ale nejedná o jedno z nejhůře hodnocených vozů.
Zpět na článek
31. 1. 2013 16:13
31. 1. 2013 19:24
31. 1. 2013 21:24
Avatar - sargis
31. 1. 2013 16:13
v pohode...
90% Amikov sa do neho ani nevojde :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - šmoula nešika
31. 1. 2013 18:29
Re: v pohode...
Nedávno jsem četl, že třeba v New Yorku si Američan nedovolí jezdit menším autem než Golfem.
31. 1. 2013 17:05
Velikost nehraje roli
Je vidět, že o tom pojišťovny vědí pěkný prd. Vůbec nezáleží na velikosti automobilu, ale na tuhosti, velikosti deformačních zón a hmotnosti vozidla.
Rozbalit vlákno
12
31. 1. 2013 18:01
Re: Velikost nehraje roli
ale prd, na velikosti proste zalezi >:D
Avatar - šmoula nešika
31. 1. 2013 18:26
Re: Velikost nehraje roli
JJ, větší velikost = plynulejší deformace. Krátký a supertvrdý předek je na dvě věci, pardon na tři - ještě zlomit si krk na dvě půlky.
Avatar - twistedTSD
31. 1. 2013 18:04
Re: Velikost nehraje roli
To jo, ale velikost je obvykle přímo úměrná hmotnosti...A menších (lehčích) aut zvlášť na amerických silnicích moc není, takže článek není ničím překvapivým.
Avatar - RonJeremy
31. 1. 2013 18:59
Re: Velikost nehraje roli
To říkají akorát ti, co mají malé... vozy! >:D
Když větší auto narazí do menšího, energie se absorbuje v neprospěch toho menšího, a zpomalení v menším/lehčím autě je mnohem drastičtější. Zatímco v případě čelního nárazu (malé vs. velké auto) těžší auto náraz jen zpomalí, lehčí auto se po nárazu pohybuje opačným směrem. Jaké síly asi budou v autě působit na cestující a jejich vnitřní orgány v menším voze? Sice možná půjdou při dobře konstruovaném malém autě otevřít dveře, ale posádka jimi už nejspíš nevystoupí, protože budou mít utržené srdce/plíce...
Avatar - salamoon
31. 1. 2013 21:10
Re: Velikost nehraje roli
prave som precital tvoj prispevok,davam ti :yes:
;-)
1. 2. 2013 08:24
Re: Velikost nehraje roli
Přesně tak. Zkrátka platí zákon zachování hybnosti. Ideální je mít těžké a moderní auto s vyspělou konstrukcí deformačních zón. Druhé řešení je, že si obyvatelé USA přestanou kupovat nesmyslně velká auta. >:D
Avatar - salamoon
31. 1. 2013 21:09
Re: Velikost nehraje roli
a velkost deformacnych zon zavisi od coho? no od velkosti.... velke auto,viac materialu,viac objemu na pohltenie enregie...smart moze mat tu klietku,ale ver,ze energia narazu prejde na posadku,a ta moze mat velmi skarede (smrtelne) vnutorne zranenia....
31. 1. 2013 23:47
Re: Velikost nehraje roli
Tak především jde o to, jakou tuhost a hmotnost má to vozidlo. Pokud pojedou proti sobě dvě vozidla se stejnou hmotností, ale jedno bude mít mnohem větší tuhost karoserie, tak to auto s menší tuhostí nedopadne dobře. Dále s tím souvisí hmotnost vozidla, na základě newtonova zákona f=m*a. Takže se musí do situace započítat právě tyto dvě věci ().plus dále při střetu milion dalších podmínek Deformační zóny jsou tam od toho, aby se zmenšilo zrychlení a resp. zpomalení, tak aby na posádku nepůsobilo velké přetížení.
Nevím jakou má tuhost karoserie Fiat 500 oproti třeba Dodge Ramu, hmotnost je zřejmě v neprospěch Fiatu (navíc mají pickupy nosné rámy), takže by z toho vítězně nevyšel. Deformační zóny by zafungovaly, ale nedokázaly by vstřebat všechnu pohybovou energii a tudíš dojde ke zborcení karoserie (v ten moment právě nejvíce hrozí smrtelná zranění )Ale ne všichni jezdí v americe v pickupech. Oproti běžných autům v americe to tak hrozné nebude jak se uvádí. Myslím, že by ze střetu vyšel se ctí a posádku dokázal uchránit od smrtelného zranění. Proti nekterým pickupům by neměly šanci ani jiná běžná vozidla (prius, focus, civic apod.).
1. 2. 2013 08:06
Re: Velikost nehraje roli
Zapomínáš na prostor, který máš k dispozici a do kterého můžeš náraz rozložit/absorbovat.
1. 2. 2013 08:50
Re: Velikost nehraje roli
Tuhost je v podstatě přímo úměrná hmotnosti auta. Čím težší auto, tím býva i tužší aby pohltilo větší energii při nárazu do pevné překážky. Samozřejmě do toho vstupuje i velikost deformační zóny, ale tu nelze zvětšovat do nekonečna. Prostě celkovou hybnost auta nikdo neošálí, proto 5* u malého auta nikdy nemůže odpovídat 5* u většího.
V dobách než začlo období euroncap crashtestů byly hodně tuhé Mercedesy a BMW, proto byly ve srovnání s konkurencí velmi bezpečné. Při nárazu do jiného vozu totiž přenechaly energii tomu druhému autu a to se zdeformovalo za ně. Při nárazu do pevné překážky to už taková výhra nebyla.
S tuhostí se to ale nesmí přehnat, aby nedošlo k překročení přetížení cca 40g, tam už je velké riziko smrtelného poranění.
Avatar - Pekelná Micinka
1. 2. 2013 01:01
Re: Velikost nehraje roli
Vždyť sis sám odpověděl. Velikost deformačních zón.
31. 1. 2013 19:24
Tanky
500ka ma problemy najma preto, ze ju v premavke medzi tymi civilnymi tankami nevidiet.
Niektore si odvezu 500ku aj na korbe [odkaz] >:D
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2013 21:14
Mají bohužel pravdu,
větší hmotnost => větší hybnost. Srážka kamionu (nebo obřího pickupu) a Fiatu 500 prostě musí dopadnout tak jak všichni tuší - kamion pokračuje skoro bez změny rychlosti dál, Fiat je během zlomku sekundy zbržděn na 0 rychost a následně pokračuje buď opačným směrem, nebo je odmrštěn do boku. Tento rozdíl žádný airbag nevyrovná.
Mimoto počet * v crash testu se uděluje s ohledem na velikost auta. To zamená, že mikroauto s 5 * je třeba tak bezpečné jako skutečně velké auto se 2*. Přepočet samozřejmě všichni odmítají zveřejnit, protože lidi v malých autech by se potom necítili bezpečně...
Ale popravdě, říká se že koho mají oběsit, ten se neutopí - člověk může jezdit klidně v Seicentu a nic se mu nestane a jiný se může zabít v Cayenne :-)
Rozbalit vlákno
7
1. 2. 2013 07:05
Re: Mají bohužel pravdu,
A kde jsi příšel na to že existuje přepočet bezpečnosti mezi malým a velkým autem?
2. 2. 2013 00:24
Re: Mají bohužel pravdu,
To je obecně známá věc, že bezpečnost aut lze podle * porovnávat jen v rámci třídy.
2. 2. 2013 08:51
Re: Mají bohužel pravdu,
To ano, ale neznamená to že je tam nějaký přepočet bezpečnosti. Nebo máš snad nějakou informaci o přepočtu?
2. 2. 2013 16:42
Re: Mají bohužel pravdu,
Pokud se hodnotí menší auta oficálně "mírněji" než velká, nelze brát výsledné hodnocení crash testu jako absolutní hodnocení napříč třídami. Proto říct, že velký pickup s 3* je méně bezpečný pro posádku než maličký Fiat s 5*, to je úplně mimo mísu. Ale jak už jsem psal, ten přepočet hvězdiček mezi jednotlivými třídami nikdo nezveřejní, proto je lepší než koukaní na počet hvězdiček používat rozum tak jak to dělají americké pojišťovny.
2. 2. 2013 19:10
Re: Mají bohužel pravdu,
Ale menší auta se nehodnotí mírněji, nebo máš takové info?
Kde jsi vzal že existuje nějaký přepočet?
To že nelze porovnávat bezpečnost napříč velikostí aut znamená, že nelze brát to že srážka 5* Tuaregu a 5* Fiatka dopadne pro posádku stejně. Ale stejně dopadne pro posádku stejných aut náraz do překážky.
2. 2. 2013 20:54
Re: Mají bohužel pravdu,
Hodnotí, četl jsem to už kdysi dávno. Ono to je logické i z hlediska fyzikálních zákonů. Sice všechny dnešní auta mají programovanou deformaci tak, aby bortící se plechy pohltily energii nárazu a prostor pro posádku zůstal stabilní, ale stejně nelze zajistit u předku dlouhého 0,5 metru tak malé hodnoty zrychlení jako u předku dlouhého 1,5 metru. Takže sice posádka není rozmačkaná zborcenou karoserií jako u starých aut, ale stejně na její vnitřnosti působí tak vysoké přetížení, že se poškodí nebo utrhnou orgány a to i při nárazu do zdi. Pojišťováci v tomto mají naprostou pravdu, nemusí se při výpočtu rizika ohlížet na marketing jako Euro NCAP a přání výrobců aut. Tak je to s každým pojištěním - třeba když se kupuje dům, je dobré si nechat nezávazně zpracovat výši pojištění i když třeba s pojištěním nepočítáme - pokud to bude nějak nechutně moc, nemá cenu dům kupovat, je pravděpodobně ohrožen třeba záplavou nebo nestabilním svahem.
2. 2. 2013 22:19
Re: Mají bohužel pravdu,
A kde a kdy jsi to četl? Někde jsem něco četl to zní jako pohádka, protože podle všech dostupných zdrojů kde jsem to hledat tomu tak není. Proto jsem se od začátku ptal kde jsi tohle info o přepočtu vzal.
Třeba na ANCAP jsou i naměřené hodnoty a můžeš si přesně porovnat zatížení osob u malých i velkých aut se stejným hodnocením. Nic z toho neukazuje na teorii o přepočtu.
Avatar - pumpkin
31. 1. 2013 21:24
A čo Smarty?
Ten musí byť na tom ešte horšie v USA...
Uvidíme do kedy im táto tradícia vyvážať si zadky vo veľkých hovadách vydrží... :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
31. 1. 2013 22:46
Fiat 500 predávajú aj v Amerike?
Rád by som videl cieľovú skupinu zákazníkov v USA, ktorí si toto auto kúpia. Možno to predávajú ako doplnok pre Barbie hračky. Alebo na náhradné motorčeky do stieračov.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - šmoula nešika
1. 2. 2013 07:58
Re: Fiat 500 predávajú aj v Amerike?
To jo.
1. 2. 2013 21:31
Re: Fiat 500 predávajú aj v Amerike?
kdo je cílová skupina nevím, ale 50.000ks ročně se tam prodá....
Avatar - Barrichello
1. 2. 2013 09:26
Nic překvapivého
To se dalo čekat, vghledem ke složení amerického vozového parku.

500 je stlyovka pro maldý nebo do města, dál bych s tím v USA opravdu nevyjížděl >:D
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2013 09:30
Tupí Amíci ...
Fiat 500 v áktívnej bezpečnosti deklasuje hocijaký americký šrot minimálne 10 krát ...

Jednoducho menšie agilné vozidlo má n-násobne väčšiu šancu sa vyhnúť kolízii ....

Mám síce väčšieho Ceeda, ale i ja som zažil, že som sa musel prudko vyhýbať - losí test ... a na jednej strane auto a na druhej oceľový stĺp ...

Fyzika nepustí a to čo som aj hravo zvládol s menším autom, to by americký šrot v živote neustál ....

Ak by sa náhodou stihol vyhnúť tomu vozidlu tak by na "betón" skončil v oceľovom stĺpe ... lebo fyzika nepustí a agilita ťažkého auta s vysoko posadeným ťažiskom nemá šancu na ľahšie vozidlo s nižším ťažiskom ...

V prípade nárazu by samozrejme malo taký F-150 prevahu a "spoľahlivo" by pozabíjal všetkých v malom puck-up-e. Vtip je v tom, že som to prežil i tak .... síce bez "efektu", ale bezpečne ....a s nepoškodeným autom ...

Posudzovať bezpečnosť len podľa pasívnej bezpečnosti je naozaj smiešne ... najlepšie je vždy problémom sa vyhnúť a nie "úspešne" zdemolovať iné auto ...
Rozbalit vlákno
0
1. 2. 2013 09:39
Takto nejako jazdia tie "bezpečné" SÚV ... v kritických situ
Pri vysokej hmotnosti i vysokom ťažisku sa taký americký črep rozplácne i sám ... viď. video aktívna "bezpečnosť" SÚV ...

[odkaz]

Fiatu 500 by sa to stať nemohlo ...
Rozbalit vlákno
1
1. 2. 2013 17:00
Re: Takto nejako jazdia tie "bezpečné" SÚV ... v kritických
Jazdím v SUV a za seba poviem iba toľko. Aj keď mám výkonu na rozdávanie (360 koní), jazdím zásadne podľa predpisov a striktne dodržiavam povolené rýchlosti. Ako sa mám brániť proti magorom, ktorí jazdia arogantne, rýchlo a potom to do mňa napália ? Ročne najazdím okolo 160 tisíc kilometrov a videl som už naozaj dosť. V malom aute by som sa necítil bezpečne a verte mi, že keby ľudia mali dostatok peňazí na väčšie autá, len málokto by jazdil v malej plechovke.
500 vka je strašne malý, predražený šmejd. Na diaľnicu by som sa s tým bál a po meste na nákupy mi stačí aj bicykel či vlastné nohy.
1. 2. 2013 09:54
Haló kolem bezpečnosti
Na bezpečnost aut se.re pes. Prostě na silnici bude nebezpečno vždy a to je třeba brát v potaz. Ani v Hummeru H2 si člověk nemůže být jistý ničím. Vždy se najde kamion, strom na střechu atd. co plány o nesmrtelnosti zhatí. Pamatuju si dobu, kdy tady všichni jezdili ve srovnání s dneškem v plechovkách a umrtí neubývá ... Proto pamatuj, bezpečné není auto, ale řidič ... a dobrý řidič dokáže být bezpečnější sobě i ostatním v pětiklíštěti daleko víc než blbá blondýnka za volantem Q7 co si myslí, že ona je král silnice a všichni musí uhnout ...

P.S.: A nakonec s váma stejně spadne výtah, přejede vás autobus, zaskočí vám pecka od višně atd.
Rozbalit vlákno
2
1. 2. 2013 10:56
Re: Haló kolem bezpečnosti
Souhlasím až na to, že úmrtí neubývá. Podívejte se na statistiky.
1. 2. 2013 14:30
Re: Haló kolem bezpečnosti
No dobře, ale že by nějak drasticky. Vždyť v roce 2010 zemřelo nejméně osob na silnici od roku 1990. To znamená, že do té doby to méně nikdy nebylo. A pokud se podívám na bezpečnost aut z roku 1990 ( zejména miniaut a nižších tříd ) tak by se zdálo, že bude umíra tak o polovinu méně lidí. A rozdíl je stejně minimální.