Každou minutu se prodalo pět aut – takový byl zájem o úvodní pětisetkusovou edici Fiat 500 Prima Edizione, kterou značka Fiat vstupuje na americký trh.
...ačkoliv by bylo určitě příjemné, aby se Fiatu v US dařilo a není zřejmě nikdo, kdo by to italům nepřál, tak bych byl velmi opatrný. Emise 500 kusové série exota jako je F500 je natolik nevýznamná, že nelze predikovat budoucí obchodní úspěch/neúspěch Fiatu.
Pokud američanům městské auto nenabídne hladkou automatickou převodovku, může si Fiat o větším rozšíření jeho modelů v NA nechat jen zdát. Navíc postavit prodeje na jednom modelu, který je navíc retro a jeho opakovatelnost v další generaci je pochybná není dobré...
Ale jak říkám, nemyslím si, že by Fiatu někdo nepřál, jen by potěšilo méně velkohubých prohlášení a více činů.
Ta 500 edicia ma sice manual ale na stranke fiatusa.com je podla fotiek interieru vidiet automaticku prevodovku. Nevidim dovod preco by nemala byt 500 uspesna, amici su na taketo "odlisnosti" zatazeny a 2-3 auto v rodine nieje problem, hlavne ak je to niejaka 1.4. Idealne auto za vysvedcenie :-)
Fiat 500 sice není Mini, ale na příkladu Mini jde vidět, že Fiat 500 může uspět a stačí jen dobrý marketing, případně dát pár kousků hollywwodským hvězdičkám a hned máš prodeje o jakých si ani nesnil
Osobně se přiznávám, že jsem také jeden z majitelů. Můžeme však jen závidět američanům, že na rozdíl od nás, kteří sbíráme modely jedna ku čtyřiadvaceti, oni do toho jdou fakt rovnejma sběratelskejma nohama. Počítám ale, že si budou muset nechat trochu přizpůsobit poličku na sbírku.
Fakt je mi záhadou, že to auto se tu tak málo prodává. sice asi kdekdo ví, jak si technicky i jízdně fiatek stojí, zázrak to není ani zdaleka (zde porovnej s Mistrem elegance, kterého se ostatně na americkém kontinentu, a to zejména ve čtyřdveřové verzi, prodává nepoměrně více) ale jako ozdoba mladé dívky je to nepochybně vizuálně velmi sympatický šperk. Prostě to tu nejde. Ale nejen zde, i v silně rozvinutých (možná právě proto) západních zemích vlastně na pětistovku nelze narazit. Sem tam jednu dvé potkáš ve velkém městě.
Pouze v Itálii, v jedné z nejzadluženějších zemí Evropy se prodeje dají nazvat důstojnými prodeji. Ani nechci spekulovat, co za tím vězí.
Co však překvapuje, to je to, s jakým modelem se Fiat zapisuje v Americe. Člověk by čekal, že nastoupí s těžkým kalibrem modelového portfolia, třeba s... no jo, ale s čím? No třeba s cromou, ne? Taková Croma pickup by tam rozhodně vešla do dějin více než pět set pětistovek.
Ale ať je to jak je to, každému padni komu padni, Volkswagen tlačí na čínskou pilu prodlouženými variacemi Apoštola prvního, sličného, Fiat na to jde jinak. Která obchodně imperiální politika je realističtější, o tom rozhodne jen a jen budoucnost. Osobně bych sázel na Volkswagen. Koneckonců, kdo ví, jaké tělesné proporce má průměrný američan, jistě považuje těch pětset pětistovek než za tamní kometální záležitost.
:-) neřekl bych, že překarosovaná Panda s mizivým value for money má nevýrazné prodeje.
V US to pasuji přesně na nákupní tašku mladých američanek...a to při správně nastavené reklamní kampani nemusí být vůbec špatný tah...kam má ale potom děvče přesedlat? Do Brava? Těžko. Do Julči? Možná...ale není už v ceně amerických mid-size sedanů?
V kategórii srandy si konkurencie schopný, tvoj prehľad automobilového trhu je ale na zaplakanie. V USA je akýkoľvek iný pickup ako od pôvodného amerického výrobcu, prípadne od Toyoty prakticky nepredajný, FIAT sa chce navyše oficiálne v USA etablovať ako prvoligový výrobca malých vozidiel, čo je objektívne jeho odveký tromf. Presne do tohto rámca zapadá model 500, krásne malé retro primárne určené ženskému "publiku", ktorý je odsúdený na úspech. Sorry, ale spomínaný FOX pri akomkoľvek porovnaní nemožno ani len zaradiť do kategórie automobil. Môj horský bicykel má totiž nielen lepšiu výbavu, je navyše aj krajší. 500´ vka sa bude v USA predávať ako teplé rožky, tým si môžeš byť istý, k čomu prospeje aj krásne vyladený pomer medzi výbavou-cenou a image.
"...Fakt je mi záhadou, že to auto se tu tak málo prodává..."
Třída mini, registrace na českém trhu v srpnu 2010:
1. Fiat Panda - 96
2. Hyundai i10 - 60
3. Chevrolet Spark - 57
4. Fiat 500 - 42
Tak mi to teda nepripada, ze by sa F500 predaval az tak malo. Navyse ked superi s "brachom z rodiny". No ale pockaj, skusim zistit ako si v triede "mini" vedu vozy koncernu VW:
...tu nic...
...stale nic...
...este stale nic...
...ani tu...
...zeby? nie, to sa mi len zdalo...
...tu tiez nic...
...a tu? stale nula...
...daky Fox? nie...
...alebo tu? jaj to je uz koniec tabulky...
...medzi ostatnymi? ani tam nic...
No ale nebud smutny. Mozno o rok urobi VW konecne aj mini-voz ktory sa bude predavat. Alebo o pat rokov, mozno o desat...
Snad bude Fiat tou dobou ještě existovat. Přece jen bych radši byl v pozici VW, který umí prodávat všechny velikosti kromě té nejmenší, než v pozici Fiatu, který umí jen tu nejmenší...
No vidíš, jak se tady fiatparta hned prsí - mimochodem, pamatuješ se, jak se někdy na sklonku vlády komančů v tehdy jednotné a v zásadě socialistické Jugoslávii vyrábělo Jugo? Takovej ošklivej hranatej prcek. Maluchy byl proti tomu docela povedený auta - no a v USA to mělo "obrovský" úspěch, prý to dávali jako bonus k velkopsrostorovým vozům. Když jsem viděl ten titulek, vzpomněl jsem si na to. Tehdy taky jistá rorta lidí hýkala nadšením, jak je to skvělé auto a jak se prodává v Americe....
Mini štýlovku VW nemá, a ak sa mu nepodarí kúpiť Alfu, tak ani tak skoro mať nebude. Nová trojka z Bratislavy bude všetkým, len nie štýlovkou. Súper pre Pandu, nie pre 500. Možno keby sa potrápili s koncepciou motora vzadu, ako bolo na štúdii, bolo by to niečo iné. Ale z pragmatických dôvodov bude opäť všetko po starom, a autíčko zatiaľ interne zvané New Small Family bude z veľkej časti poskladané zo stavebnice Volkswagen.
Jen si myslím, že bez opravdu dobře vyladěné automatické převodovky nemá šanci. Amíci neumí většinou řadit, tam je automat standardem. Chtělo by to něco skutečně kvalitního a ne servomotory ovládanou spojku a řazení, toto natvrdle řadící řešení asi v USA neuspěje.
Prisiel som z dovolenky v Taliansku a mozem povedat, ze po tych 3 tyzdnoch som sa veru zalubil do 500vky, Mita aj Giullietty ci ako sa to pise... :)))
Ked na to clovek furt cumi, tak sa mu ten dizajn dostane pod kozu :))
opravdu už místní osídlenci jsou zblblí nutností dvojspojky v podstatě ve všem, ale opravdu v takovém autě jako je F 500 vyladěný robot funguje možná ještě lépe... ;-)