Fiat 500 se narodí za 9 měsíců
Minulý týden v pátek začala nová reklamní kampaň Fiatu týkající se uvedení nové „pětistovky“ na trh, k čemuž dojde 15. září příštího roku. A protože nový Fiat přijde na svět za devět měsíců, připravil Fiat soutěž s názvem „Baby Boom“, která je určena pro těhotné matky. Jedna z přihlášeným matek bude moci vyhrát právě nový model 500. Matky se musejí zaregistrovat na stránkách Fiatu věnovaných pouze modelu 500 a do finálového kola se dostanou ty matky, jejichž dítě se narodí v den uvedení „pětistovky“ na trh, tedy 15.9.2007.
Celý projekt prezentace nástupu nového modelu 500 začal symbolicky 500 dnů před klíčovým datem spuštění prodeje a dostal název „500 wants you“. V souvislosti s tím spustil Fiat interaktivní multimediální stránky, kde se lidé mohli podílet pomocí nástroje „Concept Lab“ na vzniku nového Fiatu. Tato on-line část projektu se skutečně vydařila. Webová prezentace zaznamenala 2 397 000 návštěv a 14,75 milionů shlédnutí. Stránky celkem navštívilo 1,875 milionu návštěvníků (unikátních IP adres) a do systému se zaregistrovalo 29 tisíc uživatelů. Do „hry“ na designéry a vývojáře přibylo od návštěvníků 166 500 konfigurací a 22 480 návrhů na vylepšení.
Kromě nové marketingové kampaně „Baby Boom“ připravil Fiat na svých webových stránkách soutěž pro designéry. Jejich úkolem bude vytvořit co nejlepší individualizaci vnějšího vzhledu Fiatu 500. Návštěvníci webových stránek www.fiat500.com poté vyberou 5 finalistů a vítězný designér získá zlatý prut s logem „500 wants you“.
Současně pokračuje i projekt „Concept Lab“, tentokrát s označením II. Lidé mohou vytvářet své vlastní úpravy interiéru. Tím projekt nekončí, naopak bude nadále rozšiřován o nové možnosti. Fiat se těmito projekty snaží dostát sloganu, který pro nový model 500 vymyslel: „Automobil pro lidi, jenž byl zrozen z jejich snů“.