No nebojím se o prodeje, neboť co vím, tak je o 500 celkem zájem na prezentacích a ve všech větších městech probíhají velké akce na představení toho auta. Tady myslím, že je vše v pořádku. Prodeje nebudou asi horší než u Mini a to bylo velký úspěchem. Tak uvidíme. Co vím, tak se amíci celkem s Fiatem jako s novým majiteleme Chrysleru už sžili... ;-) (mnohem líp než já s Voyagerem jako Phedrou)
Alfou omegou úpsešých predajov bude automatická prevodovka... Predsa len, kto si to auto v USA kúpi? Študenti resp. študentky prípadne auto pre paničky hoc na nákupy to asi terno nebude. Celkom zábavný by mohol byť obrázok F500 pri nejakej klasickej amerike z 80-tych rokov... :-)
Pro milovníky itlaské školy mam bohužel velmi, velmi smutnou zprávu: vaše černé sny se naplnily, to zde před časem tak diskutovnaé SUV Masseratti bude dělat Chrysler a bude sjíždet ze stejného závodu, kde se dělá durango a Jeep Grnadčíro - potvrdil to váš soudruh Sergio [odkaz]
No jo, dost dobře nechápu tvoji škodolibou radost... Ale budiž.. Snad za tím vidíš uznání výrobní kvality Chrysleru, že jim Fiat svěří výrobu auta pod značkou Maserati. Nicméně napíšu ti k tomu pár slov.
Značku Chrysler, či Dodge sem neměl a nemám problém uznávat, nicméně zejména Chrysler je prostě značka, která má vyrábět levná, ale velká a komfortní auta, pokud možno aspoň průměrné kvality. Tady by měla být hlavní síla Chrysleru. Kvalita by měla jít po vstupu Fiatu na horu (a asi se tak snad i stalo), nicméně nikdo v Evropě asi nezbaští rebrandovaný Chrysler 200 jako Lancii a nebo Maserati jako Durango a nebo grand čííírooo... To je prostě podlě mě průser jako mraky... a už jen to porovnání cen nejlevnějšího Maserati a JGC napovídá, že tady není něco v pořádku.
No napíšu ti to asi takhle.
- budu jen rád pokud skupina koncernu Fiat bude vyrábět auta co budou super a budou se dobře prodávat (a je jedno jestli to bude Chrysler Dodge a nebo Lancia) nicméně...
- já tomu prostě už nevěřím. Prostě mrzí mě to, ale v těchto krocích sem prostě pesimistický. Ačkoliv se mi plány Sergia líbily před těmi dvěma roky, kdy sem předpokládal i užší spolupráci s Jaguarem a Land Roverem, musím říct, že to co je nám teď servírováno mi moc duchaplné nepřijde a v horším případě tady vidím celkem přesnou paralelu se SAABem... Oni taky ví, že musí prodat 80 000 aut... Oni to ví... oni prodají..., ale zatím tomu prodeje neodpovídají a modelová ofenziva nikde. Prostě Sergio chce teď vydělat na značce Maserati, přičemž důvěra ve značku Alfa Romeo (kde bych auto vyráběné jeepem ještě překousl a myslím, že i zákazníci) je asi u Sergia na bodě nula, což znamená opravdu klinickou smrt té značce. Měli by ji umrtvit.
Takže za sebe: Alfa Romeo na bázi Grand číra ano, Phedra na bázi Voygera ano, velka Lancia na bázi 300C ano, Fiat MPV na bázi Nitra ano (vše za předpokladu nutné modernizace a individuailizace dle požadavků konkrétní značky, ne jen přelepení znáčků), ale Maserati na bázi Duranga nepřipadá pro MĚ v potaz, stejně tak jako Lancia na bázi totálního amerického propadáku Sebringu (byť prošel modernizací).
Myslím, že tohle je realistický, bohužel trochu smutný pohled.
Máš v tom trošinku hokej - značka pro chudé, tedy levné, základní modely + sportovní káry + dříve užitková auta, to byl Dodge. Chrysler měla být luxusnější značka, když vezmem paraelu s GM a Fordem, tak přímá konkurence Buicku a Mercury.
Žádnej levnej brand, to byly vždy Dodge a dřív Plymouth, to byla entry zančka.
že to pak dopadlo jinak je vinou Mercedesu, Chrysler za to nemůže, předchůdci LHS/Concorde a prodávali velmi dobře a v testech měli mnohem lepší hodnocení, jak třeba Lincoln Continental.
Pokud to myslí Fiat vážně, měl by navázat na tu tradici, že Chrysler bude zas luxusnější zančka, s bohatší výbavou, vyšší cenou atd.
Masseratti má potenciál a bylo by škoda o takovou značku přijít, na tom se shodnem, ovšem Lancia žádný potenciál nemá, bez vykradení výrobního programu Chrysler/Dodge.
Otázkou je, zda nebylo lepší jí zrušit a ponechat Chrysler a Dodge v evropě se známými a zavedenými modely, pouze zlpešit kvalitu a interiéry a investovat do reklamy, která byla nulová anebo zda je lepší robouvat do Lancie americké modely s mizivou šancí na úspěch na všech trzích, neb v itálii asi ty ameriky moc nadšeně nepřijmou, a na ostatních trzích fakt Lancia zvuk nemá, bohužel a to si přiznejte jsou trhy(neříkám že všechny, ale jsou), kde má Chrysler lepší zvuk jak Lancie, zejména skandinávské země či španělsko :-)
Čas ukáže zda to bylo správné rozhodnutí no....
Navíc samozřejmě další kšefty ubere šedý dovoz, kdy ty originály z usa vyjdou samozřejmě, výrazně, ale velmi výrazně levněji než "ameriky se znáčkem lancia". Jde o to, jestli takový balík navíc stojí za pár fičurek navíc...
Některé barevné kombinace jsou fakt libové a 14 barev k výběru, to je paráda - přesně tohle lidi od stylovky čekají :yes: No uvidíme jak se tam chytne, taky jsem zvědavý :-)