Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Fiat 500L Living a Trekking: První jízdní dojmy

Fiat 500L přichází ve dvou nových verzích: jedna míří na zákazníky s aktivnějším stylem života, ta druhá pak na zájemce o kompaktní a přitom velmi praktický vůz.
Zpět na článek
14. 7. 2013 18:21
14. 7. 2013 21:19
14. 7. 2013 21:34
14. 7. 2013 18:44
14. 7. 2013 19:43
14. 7. 2013 18:49
14. 7. 2013 19:16
14. 7. 2013 19:41
14. 7. 2013 20:13
14. 7. 2013 18:52
14. 7. 2013 19:18
14. 7. 2013 20:09
14. 7. 2013 22:16
14. 7. 2013 22:31
14. 7. 2013 19:01
14. 7. 2013 19:30
14. 7. 2013 19:38
14. 7. 2013 19:45
14. 7. 2013 19:59
14. 7. 2013 20:11
14. 7. 2013 21:03
14. 7. 2013 20:35
14. 7. 2013 21:26
15. 7. 2013 23:05
14. 7. 2013 21:34
14. 7. 2013 21:50
14. 7. 2013 22:05
14. 7. 2013 22:16
14. 7. 2013 22:38
14. 7. 2013 22:50
15. 7. 2013 10:44
15. 7. 2013 23:35
14. 7. 2013 22:39
14. 7. 2013 22:46
14. 7. 2013 22:57
14. 7. 2013 23:26
15. 7. 2013 08:42
15. 7. 2013 10:55
14. 7. 2013 22:34
14. 7. 2013 22:39
14. 7. 2013 21:21
14. 7. 2013 21:48
14. 7. 2013 21:58
14. 7. 2013 19:30
14. 7. 2013 19:49
14. 7. 2013 21:45
15. 7. 2013 08:50
14. 7. 2013 19:09
14. 7. 2013 19:57
14. 7. 2013 20:43
14. 7. 2013 21:06
14. 7. 2013 22:11
15. 7. 2013 02:08
15. 7. 2013 09:31
14. 7. 2013 21:27
14. 7. 2013 21:38
14. 7. 2013 22:02
14. 7. 2013 22:19
15. 7. 2013 02:15
14. 7. 2013 21:46
15. 7. 2013 02:17
15. 7. 2013 02:42
15. 7. 2013 07:21
15. 7. 2013 08:33
15. 7. 2013 09:17
14. 7. 2013 18:21
Mňo...
.... žádné technické a funkční slabé místa to nemá, čtyřválcový turbobenzín bude v nabídce, o multijetech se nemá cenu bavit a navíc se to Fiatu dobře prodává....

Dnes to budou mít věční kritici o něco těžší, snad jim do začátku aspoň napovím něco o uchlastaném dvouválci (který si samozřejmě musí koupit), hloupém parazitování na původní F500 (nic obdobného v autobranži samozřejmě nikdo nedělá) a třeba bych ještě zkusil něco o korozi atd. Jo a jasně, ten "Trekking" není žádný ofroud ale je to jen masírka (všichni ostatní samozřejmě nabízejí zásadně 4x4, diferáky s uzávěrkou atd.)

Za sebe ovšem dávám jasný :yes: :yes: :yes: a tak nějak začínám pro přítelkyni zaškrtávat položky do objednávky.... ;-)
Rozbalit vlákno
2
14. 7. 2013 21:19
Re: Mňo...
Hezky sepsáno >:D další diskuse není třeba... vše jsi vystihnul v jednom příspěvku.
Avatar - shamal
14. 7. 2013 18:44
Dvouvál!
Svezl jsem se s dvouválem! A jezdí to jak z praku - až nečekaně v tak velkým autě jako je 500L! Zvuk připomíná starou 500 (mně malucha...) a na těch pár kilometrech mi nepřišel nijak obtěžující naopak mě nutil na něj šlapat a užívat si ho. Po dálnici mi tachometr ukázal přez 180. Slušný! Spotřeba ovšem 8,5 - dobrá syrový nový auto, který si denně půjčuje spousta lidí a navíc, jestli tomu dávají za uši jako jsem dal já... No a pořád si kladu otázku kolik takovej minimotůrek naběha než umře... 100 tisíc? 150? V malý pětistovce nebo pandě by se mi líbil asi víc. Už aby byl ten turbobenzín ve čtyřválu!
Rozbalit vlákno
1
14. 7. 2013 19:43
Re: Dvouvál!
Životnost takového motoru by mě také zajímala. Sám jim moc nevěřím a pořídil bych si to leda do města..což je primární určení motoru...takže vlastně není co řěšit.
Avatar - rohYpnol
14. 7. 2013 18:49
Recyklát
500 je úspěšný projekt tak postavíme 500L, 500L Living, 500L Furgon, 500L domíchávač, 500L valník... Nějak mi to připomíná Š1203 na tisíc způsobů - odveze vás z porodnice, do práce i na hřbitov...

Zatímco proti 500L Living nelze vcelku nic namítat, prostě mírně nevzhledná, ale citelně praktičtější verze 500L, tak soft-road pokus mi přijde už přes míru dobrého vkusu. Se zvýšením o 1,5 cm - to si snad dělají srandu? Ten model nemá ani hlavu, ani patu, nejde jej rozumně uchopit. Zkrátka stejný nesmysl jako Fabia Scout >:-[]

K dojmům - dokonale mě baví řeči o měkkosti dýzlu. Mám pocit, že v nynější generaci už musí být měkký jak marshmallow >:-[] >:D No a jestli autor pozná ciotelně rozdíl sotva 20 cm zadního převisu u nenaloženého vozu? No je to prostě kapacita ;-)

K litrům - 500L je hodně vysoký a litry sbírá výškou. Což není tak praktické jako u Octavie, jenže tam se zase litry sbírají v prostoru pro rezervu atp. ...

500L je hodně dobrý - bytelně postavené, chytře vymyšlené, hezký design. 500L Living už přichází o krásu, 500L trekking je jak dělat čaj z 3x vyvařeného sáčku 8-s :no:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - autista
14. 7. 2013 19:16
Re: Recyklát
Gratuluji k vnímavému názoru. Nemám připomínek, snad jen, že kufr je někdy lepší vysoký než k sedadlům hluboký. S 1,4 88 kW to bude super!!!
14. 7. 2013 19:19
Re: Recyklát
tak u auta typu F500L jde hlavně o to, aby to auto nebylo zbytečně dlouhé kvůli snadnému parkování.... (Itálie, že....) pak se logicky ten prostor honí jinak než délkou..... Jinak je asi celkem jedno jestli je ten kufr široký nebo dlouhý - prostě to musí mít nízkou hranu aby se tam ženský dobře dával kočárek a pak už je jedno, jestli ho tam dáváš na šířku nebo na délku.... ;-)
14. 7. 2013 19:41
Re: Recyklát
Verze trekking je pouze odpovědí na požadavky trhu - na beton se bude prodávat slušně ;-)
Avatar - rohYpnol
14. 7. 2013 20:13
Re: Recyklát
no po shlédnutí videa musím uznat, že i pro trekking spatřuji využití - šotolinové cesty. Zatímco běžnou verzi tam majitel bude trápit a odlétávající kamínky omlátí lemy, tak s trekkingem se člověk nemusí omezovat... Možná že třeba v Itálii, Španělsku, na Balkáně jsou tyhle cesty rozšířené... Ale pro naši oblast je trekking o ničem.
Avatar - Ja Prvni 123
14. 7. 2013 21:23
Re: Recyklát
dovolim si nesouhlasit...
:-)
Bydlim na Vysocine... ale off-road nejezdim. Jen je tady snih od zari do kvetna.
Takze jedine co potrebuju je zvysena sbetlost a "odfiltrovani" diferencialu = trekking.
Passat s podobnym podvozkem me zklamal - snad bude 500 lepsi.
Ale jako sluzebni mi ji nikdo nekoupi = budu si ji muset koupit sam.
;-)
14. 7. 2013 18:52
Proč ne?
Zdá se, že se u Fiatu přece jen blýská na lepší časy. To auto je velmi šikovně postavené, design možná není na první pohled krásný, ale určitě je osobitý a zajímavý. A kdo nebude chtít volit kontroverzní dvouválec, nemusí - budou i silnější (a velmi schopné) motory. Podle mě tohle Fiatu také výjde (stejně jako běžný 500 L) a z plného srdce mu to přeji. Sice si tu brzy poslechneme zdrcující pseudokritiku a zesměšňování (Italové přece nejsou schopní postavit schopné auto, že, GTI?), ale to na věci nic nemění - i další dvě nové verze pětistovky budou jistě prodejně úspěšné! Bravo Fiat ;-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - autista
14. 7. 2013 19:18
Re: Proč ne?
GTI si láme hlavu s leasingem na eReSo. Tak abys nečekal dlouho. 500l je dobré auto, ale Living s 5 místy lepší. 7 míst FREEMONT
Avatar - PeterLuk
14. 7. 2013 20:09
Re: Proč ne?
7 miest VOYAGER! :-)
Avatar - autista
14. 7. 2013 22:16
Re: Proč ne?
No jo VOYAGEER ale není FIAT. Ulysee je mrtvé ;-\
Avatar - PeterLuk
14. 7. 2013 22:31
Re: Proč ne?
Nj... Ale Scudo vyzerá tiež dobre... A Freemont je podarené auto, ale zadné miesta sú len pre malé deti a s Ulysee sa nedajú porovnávať...
Avatar - euro89
14. 7. 2013 19:01
Motory
Tenhle týden jsem se svezl v 500L 1,6 M-Jet a žádná raketa to teda není. 8-s Pocitově to jede téměř stejně, jako mé současné služební Punto 1,3 M-Jet. Takže smysl slabších motorů vůbec nevidím (snad kromě plnění nesmyslných předpisů EU) a naopak jsem zvědavý, kdy už dorazí nějaký slušný benzín a jestli bude i silnější verze 1,6M-Jet se 120CV, která by se v 500L určitě taky neztratila. Auto je to jinak povedené.
Rozbalit vlákno
33
Avatar - PlumJelinek
14. 7. 2013 19:30
Re: Motory
Mě se 500L taky líbí a ještě víc se mi líbí tyhle nové verze. Ale prostě ty motory, to je slabota :-( Vzhledem k tomu, že se jedná malé-velkoprostorové vozy a tudíž se asi počítá s nějakým zatížením, měla by jako základ tvořit verze se 77kw, která je nyní bohužel naopak vrchol. Chystaných 88kw taky není zrovna velká hitparáda, jako ideální motor bych viděl třeba 1.9 Multijet se 110kw, zajímavější by pak byl dvoulitr se 121kw, nebo alespoň nějaký 100kw benzín. Stejně tak mě mrzí, že do klasické F500 nelze v současnosti objednat nějaký trochu živější motor krom Abarthu, co si budeme povídat - 1.2 a 0.9 turbo jsou prostě mrtvoly vhodné opravdu tak maximálně do města.

A je to celý škoda, není to tak dávno, kdy italové naopak nabídkou motorů vynikali a většinu svých modelů nabízeli s velmi pěknými parametry.
14. 7. 2013 19:38
Re: Motory
Jenže ty motory nejsou nabízené, protože o ně není zájem ;-) Proč upravovat pro zástavbu 2.0 JTD, abych prodal 200 aut za rok? Roomster také nemá 2.0 TDi 170k a nikomu nechybí ;-)

Ono 88kw v 1.6 JTD tomu dá naprosto dostatečnou dynamiku. Dá se očekávat 0-100 za nějakých 11s..v kompaktech se mimo "ostré" diesely nejvýkonnější modely pohybují kolem 10s ;-)
14. 7. 2013 19:45
Re: Motory
nezlob se na mě, ale chtít do malého MPV motory kolem 150 koní je naprostá kravina.... Jak píše kolega níže, ty motory s 88kw (ať už nafta nebo benzín) budou naprosto ideální.... Silnějších variant by se prodalo naprosto nerentabilní množství..... (a mimochodem vsaď se, že většinu prodejů bude stejně tvořit základní beznín a základní nafta, čili 1.4 atmo a 1.3JTD).
Avatar - PlumJelinek
14. 7. 2013 19:59
Re: Motory
Ano ano, nepopírám, že máte v tomhle oba pravdu, nabízené verze se bezesporu budou prodávat nejlépe a ikdyby byl v nabídce o půlku silnější motor, tak by ho koupilo minimum lidí.

Svůj názor proto beru jako čistě subjektivní, mě se 500L líbí moc, stejně tak se mi líbí třeba C3 Picasso a u obou mám tenhle problém. Prostě je to slabý. Mám možná trochu jiné požadavky, než většina zájemců o podobný vůz, ale mě například 110kw v Lancii Lybře připadá jako naprosté pro mě akceptovatelné minimum (bohužel - byl to vrchol nabídky), často jezdím s různými vozy v nejprodávanějších verzích (Octavia 1.6 TDI 77kw, Golf 1.4 TSI 90kw, Fabia 1.2 77kw, Passat 2.0 TDI 103 kw apod.) a prostě mi to i u takto převážně nevelkých aut přijde jako nedostatečný výkon a to i přesto, že v nich jezdím převážně sám a s prázdným kufrem. V tomhle ohledu je více vždycky lépe. Mám rád auta všech možných kategorií, ale bohužel mnohá auta musím škrtat se seznamu už jen z důvodu, že se v nabídce nenajde jediný motor, který by mi vyhovoval, přestože by se mi ta auta jinak zamlouvala. A na Abarth se asi v případě 500L asi spoléhat nedá (tedy u standartní F500 mě Abarth také moc nepřesvědčil, alespoň ne v základní verzi s 99kw - přecejen, jedná se ryze o sportovní značku)
14. 7. 2013 20:11
Re: Motory
To chápu a ač jsi potenciální zákazník, nejsi pro automobilky zajímavý. Právě z ohledu té prodejní kapacity. Ono auta se pořád zrychlují, nemyslím si, že dnes by nabídka motorů, co se týče dynamických schopností byla špatná. Problém je spíš ten, že člověk nikdy nemá dost. Měl jsem Mareu 2.4 td..a pocity se postupně měnily - z rychlého auta na "pomalé". Budeš muset zamířit k premii...M-B nabízí myslím poměrně výkonné verze svých vozů >:D ;-)
Avatar - PlumJelinek
14. 7. 2013 21:03
Re: Motory
Nabídka dynamických vlastností u současných aut záleží spíš na konkrétních modelech, u větších aut s tím až takový problém není, tam je nabídka v poměrně širokém výkonovém spektru, u menších kategorií je to slabší, případně je někde problém ten, že se sice slušný motor nabízí, ale za cenu, za kterou se daný model už víceméně nevyplatí pořizovat.

S tím, že člověk nikdy nemá dost máš pravdu :-) Pamatuju si, když jsme kdysi kupovali VW Vento s atmosferickým dvoulitrem a božskými 85kw, se kterými mi to auto připadalo zběsile rychlé. S postupem času nadšení z nadpozemského výkonu opadávalo a nyní už za svůj dostatečný ideál v nižší střední třídě považuji motor o výkonu kolem 180 koní, případně více. Přecijen když si do toho sednou 4 lidi, něco do kufru, plná nádrž, tak aby to furt taky nějak jelo a nepřipadal jsem si rázem jak s HTP :-)

M-B má nabídku motorů slušnou, ale bohužel co se dieselových verzí týče, tak snad není jediný, který by nebyl až nadmíru hlučný a u většiny z nich papírové hodnoty převyšují ty pocitové. Další věcí je, kolik si M-B žádá za to, že člověk bude vozit hvězdu na kapotě. Ceny jsou oproti mainstreamu dost vysoké, přitom kromě trochu hodnotnějšího zpracování a image značky postrádám nějaký důvod, u kterého bych si řekl, že má opravdu smysl připlatit si za Mercedes. Spolehlivost u těch či oněch hodnotit nebudu, to je relativní a navíc na povídačky moc nedám u žádné značky. Navíc 500L je přecejen o něco zajímavější, než třeba MB-B, ale to už je opět subjektivní pohled...
Avatar - Ja Prvni 123
14. 7. 2013 21:26
Re: Motory
vazne?
A kudy jezdis?
Ja to vidim tak, ze doprava porad zpomaluje...
;-)
Takze z meho pohledu je 1.6 diesel uplne v pohode...
14. 7. 2013 20:35
Re: Motory
silná F500L jde jen za moře s multiairem a nějakými 120kW..... Jinak ti rozumím - třeba přítelkyně teď jezdí mým ex-Bravem 1.4T 110kW a mě to na její hrkání přijde úplně ideální motor - nemusí to točit, vím že když bude předjíždět že jí ten motor pomůže atd. Bohužel ale realita je taková, že dnes se jezdí defenzivně až běda, lidi za jízdy čumí na aktuální spotřebu a kdo jede po okresce 100kmh, je skoro pirát..... (znáš to, čtyři osobáky se ve šňůře táhnou za náklaďákem a nikdo nechce předjíždět.... zároveň mají malé rozestupy, nečumí do zrcátek atd.)
14. 7. 2013 21:26
Re: Motory
To máš pravdu. Ale je to obecně řidiči, nejen ukazateli aktuální spotřeby. Na druhou stranu jsou tací, co si podobné situace užijí, že o:)

Je to ale důvod, proč mě vždy pobaví u testování hybridů, že při plynulé jízdě... Plynulou jízdu v našich končinách téměř neznám. Každou chvíli se objeví někdo, kdo jede 70, nebo bzdí pokaždé, když někdo jede proti apod. O to nebezpečnější jsou tito řidiči, když je člověk předjede, ujede jim...a hle v obci je mám hrdinně na kufru. Dokonce se mi stalo, že mě někdo (koho jsem předjel pro moc pomalou jízdu) chtěl v obci předjet :-|
15. 7. 2013 23:05
Re: Motory
Smutne ale pravdive, jinak pred 2 tydny jsem jel po polske dalnici, kde je povolena rychlost 140 a i pri 105 jsem vetsinu aut predjizdel, pri vyssi rychlosti uz temer vsechny. >:D
Avatar - euro89
14. 7. 2013 21:34
Re: Motory
No vidíš a já třeba kvůli nabídce motorů v kombinaci s cenovou politikou u Fiatu uvažuji, že dám u příštího služebáku (na který budu mít nárok už za půl roku) přednost před Fiatem 500L 1,6M-Jet Lounge Opelu Meriva 1,7CDTi (95kW) Cosmo, který mi nabídce o nezanedbatelných 25CV vyšší výkon a díky lepší ceně zbyde i více prostoru pro příplatkovou výbavu. Nesmíš zapomínat na to, že kromě soukromých osob, které jdou v téhle třídě většinou po sociálních výbavách a motorizacích, tu jsou i firemní zákazníci, kteří si rádi auto vybaví vším, nač jim limit stačí.
Avatar - PlumJelinek
14. 7. 2013 21:50
Re: Motory
Ani se ti nedivím, Meriva není vůbec špatný auto, sice to není tak zajímavý jako 500L a má tradičně Opelovsky hrozný sedačky (pokud nebudeš mít kůži), ale v poměru cena/užitná hodnota vede, jelikož Opel si nežádá příplatek za "stylovku". Motory má taky silnější, ikdyž tedy je fakt, že nejlepší diesely, který Opel kdy měl, pocházely od Fiatu >:D
Avatar - euro89
14. 7. 2013 22:05
Re: Motory
Fyzicky jsem novou Merivu ještě nezkoušel, ale prý má ve výbavě Cosmo sedačky v kombinaci látka/kůže. Každopádně on je většinou problém si vůbec nějaké menší auto v top výbavě vyzkoušet, protože v těchto třídách autosalony berou jako předvádečky ty nejprodávanější verze, které jsou pro mě naprosto nezajímavé. Např. Punto 2012 Lounge a 500L 1,6M-Jet dalo pěknou práci sehnat a třeba taková Linea Lounge není v celé Praze jako předvádečka jediná. K tomu Opelu ještě... je to nejspíš jediná neitalská značka, která má u mě reálnou šanci. Kromě Merivy uvažuji ještě o Astře sedan s tentýž motorem. Líbí se mi sice ještě hodně nová Mazda 3 sedan, ale tam si myslím, že bude dieselová verze mimo můj limit.
Avatar - PlumJelinek
14. 7. 2013 22:16
Re: Motory
Já vím, že se ti Astra líbí, mě docela taky (ano, zvlášť ten sedan), ale bohužel musím říct, že Golf je lepší auto po všech směrech krom toho designu. Máš pravdu že u Opelů mají výbavy Cosmo lepší sedačky, já měl možnost seznámení u Merivy taky s nějakou tuctovější verzí. Jinak nejsem si jistej, jak je to teď, ale dřív ta kůže/látka byla u Cosma jen naoko, reálně se jednalo o koženku/látku a docela obstojně to Opelu procházelo, aniž by to někdo zaregistroval, takže je otázka, jestli se takhle pochlapili...

btw. co třeba DS3? Je to hezký, stylový, je jich málo a podle všeho to špatný auto nebude, ikdyž osobně jsem zatím neměl možnost to posoudit. Jen s cenou bys to měl asi dost ťip ťop, v ceníku jsou dost sebevědomí, ale třeba realita může být jiná....
Avatar - PeterLuk
14. 7. 2013 22:38
Re: Motory
Tak ono, vo vetšine áut (neprémiových) nebýva koža ale koženka, aj keď v brožúrach a cenníkoch býva označovaná za kožu.

DS3 je parádne auto, ale o triedu menšie nie?
Avatar - PlumJelinek
14. 7. 2013 22:50
Re: Motory
Zatím jsem se s tím asi setkal pouze u toho Opelu (krom toho, když si objednáš celokožený interiér) a Dacie, a nebo jsem to někde ani nezaregistroval, že se o kůži nejedná. Máš nějaký příklad?

Ano, DS3 je o třídu menší než Astra/Golf, ale o to až tak nejde, spíš je to jedna z alternativ za dané peníze, stejně jako 500L.
Avatar - PeterLuk
15. 7. 2013 10:44
Re: Motory
Napríklad materiál na volante a radiacej páke Kie Rio mi pripomína skôr koženku.
Avatar - PlumJelinek
15. 7. 2013 23:35
Re: Motory
Hyundai a Kia používají kůži, je sice hodně levná a působí až plastově - zvlášť na volantu, kterého se dotýkáš prakticky neustále, ale opravdu je to kůže. Podobnou kůži používá i Škoda Rapid, některý Seaty a nově od MR 2013 taky Fabia (kromě tříramenného perforovaného volantu)
Avatar - euro89
14. 7. 2013 22:39
Re: Motory
DS3 určitě ne. Zvenku je pěkná, ale interiér se mi nelíbí. Navíc nemám rád ty velké dotykové obrazovky přes půl palubky jak to mají právě francouzi DS3, 208 nebo nové Clio. Je to sice v módě, ale znáš mě... Kdyby to šlo, tak řeknu firmě ať mi místo nového auta koupí nějaký pěkný youngtimer a ještě ušetří. Čím více je auto "high-tech", tím méně mě oslovuje. To už radši Adama s příplatkovým stropem se světelnými vlákny. :-) Ale tam je taky ten velký dotykáč... Z těhle prcků bych nejradši Fiat 500S 1,3M-Jet 70kw, ale problém je, že český ceník 500S nenabízí. :'-(
Avatar - PlumJelinek
14. 7. 2013 22:46
Re: Motory
Ona zase DS3 takovej prcek, jako F500 není... jsi si jistej, že tam je pouze dotykovejh displej a konvenční se nenabízí? Mně se tedy líbí ze všech úhlů včetně interiéru. Clio, 208 jsou furt oproti DS3 tuctovky, ikdyž Clio na pohled vypadá opravdu pěkně, Renault to většinou dokáže něčím zabít >:D Adam ošklivej není, ale už je to lehce gayský...
Avatar - euro89
14. 7. 2013 22:57
Re: Motory
Jistej si nejsem, ale podle fotek tak vypadá a kolega má v 208 dotykáč a vzhledem k tomu, že jsou to koncernově spřízněná auta, tak si myslím, že půjde o stejné ovládání. Mě na té velikosti auta až tak nezáleží, když se chci svézt v něčem pohodlném, vytáhnu z garáže Themu. ;-) Služební auto se mi musí hlavně líbit designem a musí mě bavit vzhledem k tomu, že v něm trávím 90% pracovní doby. Takže by mi opravdu malá pětistovka nevadila. :-) Je to auto, které je na trhu už poměrně dlouho a stále se mi neokoukalo, navíc jsem ho měl už jednou půjčené na víkend ve výbavě Lounge a vcelku mi vyhovovalo. Jenže od doby, co jsem viděl verzi 500S, by mi ty ostatní verze nepřišly dost dobré.
Avatar - PlumJelinek
14. 7. 2013 23:26
Re: Motory
DS3 je o něco starší než 208 a z toho důvodu si nemyslím, že bude mít nutně jen dotykáč, ale jistej si nejsem, plácám od boku. No a F500 v nějaký lepší verzi by ti neprošla? Kompromisy budeš muset dělat tak jako tak u čehokoliv...
Avatar - euro89
15. 7. 2013 08:42
Re: Motory
F500 by mi prošla nejspíš v jakékoliv verzi, do které se dává i diesel. Ale jak už jsem psal, já bych chtěl 500S 1,3 M-Jet 70kW a ten se v ČR zatím nenabízí a nikdo v podstatě ani neví, jestli se nabízet bude. :-!
Avatar - PeterLuk
15. 7. 2013 10:55
Re: Motory
Podľa slovenského konfigurátora má DS3 dotykový displej za príplatok/štandardne v najvyššej výbave Ultra Prestige. ;-)
Avatar - PeterLuk
14. 7. 2013 22:34
Re: Motory
Nó, ja som s textilnými sedadlami v Astre nemal problém...
Avatar - PlumJelinek
14. 7. 2013 22:39
Re: Motory
Já tedy ano, respektive se všemi současnými Opely krom Insignie. Já celkově moc nemusím ty německé trestné lavice, u Opelu je to ale obzvlášť a navíc uprostřed sedáku mají jakýsi ještě tvrdší příčník, či jak to nazvat, který tlačí do zadku. Dá se na to sice zvyknout, ale proč si zvykat na něco, když existuje jiné řešení. Je ale fakt, že u většiny německých aut je to z bláta do louže.
Avatar - euro89
14. 7. 2013 21:21
Re: Motory
Já bych považoval za ideální motorizace 1,4T-Jet MultiAir a 1.75TBi a z ropy bych si tam uměl představit 1,9 TwinTurbo M-Jet. :yes:
14. 7. 2013 21:48
Re: Motory
Su to derivaty malych aut a cpat tam dvojlitrovu naftu je problem kvoli rozmerom motora -nacpat ho pod kapotu maleho auta by bol problem a kvoli cene, ktoru by neakceptoval trh, mozno len par kupujucich z celkoveho poctu vyrobenych kusov
Avatar - PlumJelinek
14. 7. 2013 21:58
Re: Motory
Na US trhu se nabízí i vcelku výkonově schopná verze. Tedy tomuhle sice nerozumím, ale jak velký náklady navíc by to pro Fiat mohly být, když by dal tento motor do nabídky i pro Evropu? Výroba s tímto typem běží tak jako tak, podle mě je to jen otázka zařadit to sem do nabídky a ikdyby si to vzalo jen pár lidí, je to lepší než zbytečně ztratit potenciálního zákazníka.
14. 7. 2013 19:30
Re: Motory
Punto je ale poněkud menší auto ne? ;-) To je totéž, jakoby jsi srovnával dynamiku 1.4 16v ve Fábce a 1.6 v O2 a divil se, že to jede podobně.

Smysl malých motorů je jasný. Znám hodně lidí, co nevjedou na dálnici, jak je rok dlouhý. Jim slabý motor naprosto postačí, protože ušetří důležité tisícovky na pořizovačce a při rozumném zacházení bude mít i udávanou spotřebu (Jak je u Fiatu běžné). A abych rovnou obhájil rozumné zacházení - lidí co jezdí s TDi na spotřebu, aby ušetřili 1l/100km je také dost :-)
14. 7. 2013 19:49
Re: Motory
.... no, při cenách PHM v Itálii tam na spotřebu jezdí tak 90% populace.... ;-\
Avatar - euro89
14. 7. 2013 21:45
Re: Motory
Jenže jde o to, že u menšího a lehčího Punta není 1,3M-Jet vrchol dieselové nabídky, protože se tam nabízel (možná ještě mimo ČR nabízí?) silnější 1,6M-Jet se 120CV, zatímco u většího a těžšího 500L tvoří vrchol nabídky slabá verze 1,6M-jet se 105CV. Proto tvrdím, že je nabídka motorů naprosto nedostatečná. Ostatně současné Punto Evo mi téměř po všech stránkách vyhovuje. Vadí mi jen (ne)kvalita sedadel a nedostatečný výkon. Sedačky tam dává už Fiat lepší a kdyby byla stále možnost pořídit ho s 1,6M-Jet, tak bych ani o jiném služebáku neuvažoval a vybral si jen silnější motor.
Avatar - 1975ak
15. 7. 2013 08:50
Re: Motory
Jde také o to, že plno verzí se sem nedováží. Nevím proč, ale dovozci sem vozí jen určité verze. Takže je možné, že v Itálii by ti složili jinou výkonnější variantu.
14. 7. 2013 19:09
RODINNY IDEAL
Zde je zhruba to nejlepsi co Evropa dokaze rodine (na poli automobilismu) nabidnout. Bravo!!!
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ozzman
14. 7. 2013 19:57
Re: RODINNY IDEAL
Akorát ošklivý.. Fiat Linea, Bravo, ale i ta Croma nebyla špatná vzhledově.. nechápu, proč Fiat nestaví kombiky v tomto duchu z BRava atd... určitě by to nebylo špatné, než toto. Jak tu občas někdo napíše, jsou auta spíše pro chlapy a auta spíše pro holky. A mladá holka s kombikem neni nejobvyklejší jev, to klasická pětistovka jim sedí více.
A já osobně? Radši ne zrovna pohlednou Fabii >:D Tím neříkám, že je ale vůz špatný, jen mě se nelíbí :-)
Avatar - pelikoš
14. 7. 2013 20:26
Re: RODINNY IDEAL
auto je to podle mě taky šikovný a na design si budeme asi muset trochu zvyknout.holt 100 lidí 100 názorů ;-)
Avatar - Ozzman
14. 7. 2013 22:58
Re: RODINNY IDEAL
Však jo, já to nikomu neberu, jen spíše trochu Fiat nechápu, myslim, že nemá špatný auta z designového pohledu. Nenadchnou ani neurazí, tak proč neudělat kombi z nich, ale z dost specifické pětistkovy :-)

Zas na druhou stranu, kdysi z Brava býval kombik a nalepení karoserie na tenrát pěkné třídveřové Bravo taky nebylo nejkrásnější.
15. 7. 2013 02:04
Re: RODINNY IDEAL
Bravo nebol nikdy kombik, ak nemyslis prave Mareu, ale to bol samostatny model s podobnym ksichtom. Marea bola celkovo dlhsia.
Bravo bol prave 3dver a 5dver bola Brava.
Avatar - Ozzman
15. 7. 2013 09:35
Re: RODINNY IDEAL
Ale vycházela z Brava, ano Mareu a ještě Palio.
14. 7. 2013 20:40
Re: Co mi to pripomina?
Ked som to uvidel:
[odkaz]

hned som vedel, co mi to pripomina:
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
14. 7. 2013 21:07
Re: Co mi to pripomina?
suhlas... je to taky vtackar >:D :yes: :yes: :yes:

skvely postreh , podobnym pavukom bolo aj toto: [odkaz]
Avatar - Ozzman
14. 7. 2013 22:56
Re: Co mi to pripomina?
Ale to kupéčko mi tak neva:D V 18ti sem ho chtěl >:D
Avatar - pelikoš
14. 7. 2013 21:19
Re: Co mi to pripomina?
500 A (arachno) >:D
Avatar - autista
14. 7. 2013 19:57
Spotřeba
Jezdím se svým BRAVO 1,4 T-JET 88 KW po městě závodím a 8l dlouhodobě průměr 7,1l. Ale co mě překvapilo, tak poslední cesta Praha-Brno 5,2l cesta na pohodu průměr 99km/h a zpět dohromady 5,8l průměr. Pomalým tempem(dle předpisů) Praha 6l. No, když závodím tak víc jak 9l nemám. Tak jen k tomu, že je jen na vás za kolik jezdíte :-)
Rozbalit vlákno
7
14. 7. 2013 20:43
Re: Spotřeba
Skoda, ze to nema priamy vstrek a zadnu napravy z Julinky. Takto je to iba priemerne auto do uzkych talianskych uliciek.
14. 7. 2013 20:46
Re: Spotřeba
..... pokud to dobře jede a málo žere, absenci přímého vstřiku absolutně nevidím jako problém..... Zadní náprava je samozřejmě primitivní, ale to u Fiatu až tak nevadí, nemá ambice být TOP autem třídy.... Problém je spíš slabý prostor pro kolena zadních cestujících a podivná cenová politika, kdy T-jety byly drahé jak sviňa.... ale to už je teď jedno, to auto již jen dožívá....
14. 7. 2013 21:06
Re: Spotřeba
Tak 1.4TSI tiez nie je z levneho kraja, ale je pravda, ze ma slusny vykon a vsetky nove technologie - DI, turbo, kompresor a dokonca vypinanie valcov.
14. 7. 2013 21:19
Re: Spotřeba
.... hlavně měl do nedávné doby technologii "rozvody na pi*u", díky které se ty zázraky s*aly jak na běžícím pásu....
14. 7. 2013 22:11
Re: Spotřeba
To poklona Fiatu a Fordu, ktori to zvladli zatial bezproblemovo.
15. 7. 2013 02:08
Re: Spotřeba
Vyhoda nepriameho vstreku je v tom, ze to lahko prerobis na LPG a nepotrebujes domazavanie ventilov. Navyse sa nemusis bat, ze ich podpalis ako je v pri neupravenom TSI - tie musia absolvovat vymenu celych ventilov alebo pridavat benzin a primazavat.

Zaroven maju nepriame vstreky mensi problem s emisiami castic.
15. 7. 2013 09:31
Re: Spotřeba
Lahsie ho prerovis na LPG, ale ani Fiat to nerobi. Na LPG ponukaju klasicke atmosfery. Mozno ma slabe sedla ventilov alebo nici turbo (vysoka teplota).
S emisiami to je pravda.
14. 7. 2013 21:27
Mno....
nevypadá to špatně, ale jaksi největším dobrodružstvím pro verzi Trenking bude asi výlet skrze zpomalovací práh u hypáče. Přes fíčuru, která jaksi super přibrzdí jedno kolo a gigantickou světlou výšku - celých 14,5cm - ano dámy - to je pro mne fantasticky nedosažitelné číslo - bych doporučoval zvážit jakýkoliv výjezd mimo zpevněnou cestu - tedy takhle - u svého domečku v satelitu můžete - Vaše dobrodružství začne sjezdem ze zámkovky a můžete kolem bazénu, plného pištících a tleskajích kamarádek, dojet až ke grilu a vystoupit jako královna diskotéky ve Špindlu...... Zkusíte-li totéže za rozblácené polní cestě, skončíte také jako královna, ale možná na youtube a v souvislostech, které si nepřejete....
Ale abych jen neplenil... To auto vypadá dobře a svojí službu v "městské džungli"odvede poměrně stylově - dobrý počin... jen z toho nedělejte něco, co to není...
Rozbalit vlákno
5
14. 7. 2013 21:38
Re: Mno....
myslím že každý kdo má v hlavě aspoň náznak mozku chápe, že ta Trekking verze je z 80% o stylu a z 20% snad o nějaké funkčnosti..... Je to hlavně pokus vytáhnout ze zákazníků nějaké prachy navíc.... ale to se potácejícímu Fiatu snad ani nedá vyčítat a já jim přeju, aby pár blondýn ulovili.... ;-)
14. 7. 2013 22:02
Re: Mno....
mno - zažil jsem dámu, která se se svým countrymanem na čtyři pokoušela crosnout středový pás na dálnici......Zřejmě podlehla reklamě..... Fiatu jako takovému přeju, aby přežil, protože, ač se to mnohým nemusí líbit, dělá auta "chytlavá", ale někteří holt nepřemýšlí, když si auto pořizují ;-)
Avatar - autista
14. 7. 2013 22:19
Re: Mno....
FIAT obecně nemá s motory problém, ale ojetiny už nejsou co bývaly. Malý trh a tak se vesele vozí a staćí o 150 a více tis. km :-( z ciziny.
15. 7. 2013 02:15
Re: Mno....
Ved to plati takmer pre vsetky Cross, Scout a neviem ake dalsie mutacie beznych vozitok bez 4x4. Do lesa na drevo to nie je, ale v zime pri preklze pomoze.
15. 7. 2013 23:22
Re: Mno....
no asi to bude podobny jako ty oplastovany sragory z boleslavi
14. 7. 2013 21:46
Test
Doufám, že se dočkáme také nějakého plnohodnotného testu. 500L už se nějakou dobu prodává a čekání je zatím marné.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lexi
14. 7. 2013 23:09
Italské specifika
tohle je italská klasika. Je to to co Fiat umí, malé auta v všech možných formách . Z Fiatu 127 udělali pětidvéřovku nebo furgon, koukal jsem na ně v Itálii, jinde to ani neprodávali. Dnes je to vzácnost, snad jako Ferrari. Většina se rozpadla.
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2013 23:20
Nech sa na mňa nikto nehnevá...
...ale tá biela strecha je divná móda. Aj tá Fiatka vyzerá, akoby na ňu niekto hodil cesto na pizzu...
Rozbalit vlákno
0
15. 7. 2013 02:17
Skvely voz
Ak do konca roka 2013 urcite pride prifukovana 1.4ka, isty kandidat na nove auto :yes:
Rozbalit vlákno
0
15. 7. 2013 02:42
Humus
Neriešim techniku tohoto vozidla ani značku. Už z princípu keď stretnem Fiat 500L tak si dávam extrémný pozor. Čo vozidlo vidím to idiot šofér. Neviem či to je štýlovka ale zakázal by som to predávať *okotom a blonďavým kačicám. Nevedia v tom šoférovať hlavne tie ženské. V živote som nemal problém s niejakým typom vozidla čo sa týka bezpečnosti ale FIAT 500L postavil kampaň zameranú na idiotov! 4x za pol roka s týmto autom asi mám na to štastie. Cúvanie, radenie sa do pruhov pocit malého auta a jebnute výškleby keď ja dupem na brzdu lebo *. Ak sa to stane ešte raz spravím z toho fiata fúrik vlastnoručne.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - sendador
15. 7. 2013 07:21
Re: Humus
To je skutecne duchaplny prispevek... :no: Jinak ja potkavam nejvic pitomcu v bavorakach.
15. 7. 2013 08:33
Re: Humus
Neriešim osobnosť človeka ani národnosť. Už len z princípu keď stretnem volaakého Slováka tak si dávam extrémny pozor. Vemem najbližšiu ocelovů tyč a rúbněm ho po hlave. Pretože čo Slovák, to idiot....
Asi nemá cenu komentovat přístup Humuse. Kamarádi z SK jistě pochopí moji nadsázku.
15. 7. 2013 09:17
Auto pre 4%.
Neviem si predstaviť , že si toto auto kúpi normálny chlap, mne to pripadá ako auto pre ženy a zvyšných 4% .
Rozbalit vlákno
4
Avatar - euro89
15. 7. 2013 09:34
Re: Auto pre 4%.
Raději budu patřit mezi 4% lidí s vkusem, se stádo ovcí v Octaviích a Golfech. :-) Mimochodem, kdyby 500L dosáhl 4% prodejů všech aut v Evropě, tak by si mohli u Fiatu gratulovat.
15. 7. 2013 09:36
Re: Auto pre 4%.
tak ono to chce občas vystrčit nos z Trenčína nebo jiné slovenské prde*e a porozhlídnout se trošku po Evropě.... Zejména v těch jižních částech takovéhle auta běžně používají úplně všichni....

Jinak psát u každého líbivého auta že je pro 4% je tady na ACZ docela častá věc a myslím že to je celkem trapné.....
15. 7. 2013 10:44
Re: Auto pre 4%.
Věř, nebo ne - líbí se i chlapům. Je to extrovertní auto, které za každou cenu neprodlužuje p*ro >:D

Navíc zálaží také na situaci. Momentálně mám světle žlutou Pandu a už několik let chodím s modelkou, která má mnohem "chlapštější" auta ;-) >:D
Avatar - KANKUNEN
15. 7. 2013 15:13
Re: Auto pre 4%.
Mohlo to být pěkné auto, kdyby to nemělo vykradený design 500. Časem se retro zprotiví a další model nebude mít na co navázat.