Diskuse

Fiat 500L má po faceliftu: Více stylu a konektivity pro retro MPV

22.5.2017

Nejprostornější zástupce řady 500 se po pěti letech od premiéry dočkal modernizace. A ta je výrazná, Fiat na inovované 500L použil 40 % nových dílů.

 

  • 43 Reagovat !

    foto jury088

    jury088 22.05.  16:21

    Parada

    asi prvy facelift, co sa fiatu podaril :yes: :-)
  • 76 Reagovat !

    foto Joky

    Joky 22.05.  16:30

    jiná káva

    to jiná designová káva než ty zrůdnosti VW a spol...
    • 39 Reagovat !

      foto Barry-Lyndon

      Barry Lyndon 22.05.  17:45

      « Re: jiná káva

      i ten nejstrašidelnější čínskojihoamerický VW vypadá líp než tato rádoby retro šaškárna.

      Teď dokonce koukám, že to má dvě verze - strašnou a strašnější ...
      • 50 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 22.05.  18:59

        « Re: Re: jiná káva

        Jsme i tací, co se nám to líbí... a výhoda, co nelze zpochybnit, je, že to pořád jezdí...

        ;-)
      • 03 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 22.05.  19:02

        « Re: Re: jiná káva

        - strašnou a strašnější ... to sedí, ale jsou tady příznivci Fiatu kteří spolknou všechno. Budiž jim ale přáno, Fiat a Alfa se vyhrabaly ze sra-ček. :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 22.05.  23:11

          « Re: Re: Re: jiná káva

          Tak já mám značku Fiat velmi rád, ale přiznávám, že 500L v long Living verzi (s tím hrozným zadkem) bych tedy fakt nedával... :-O :-O :-O
  • 25 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 22.05.  16:32

    Co naplat

    Co naplat - se dvěma zásadními nedostatky se hnout nedá:
    Je to především špatný výhled šikmo vpřed, kterému brání špatně uspořádané dvojité A-sloupky a stále je to MPV auto s nepoužitelným středním sedadlem ve 2.řadě, což ho degraduje. Srovnáme-li 500L s o 20 cm kratší předchozí Multiplou, tak ta měla výhled parádní a 6 plnohodnotných míst a ještě se slušným zavazadelníkem. Obě auta vedl v základním návrhu Giorgetto Giolito. Proč je tedy to pozdější o tolik horší. Proč místo něj nevznikla nová Multipla? Proč nebyla osvěta a reklama u té první taková, aby lidi věděli, co to je?
    • 51 Reagovat !

      foto Kubas-AR

      Kubas_AR 22.05.  17:53

      « Co naplat

      ... já v tom autě občas jezdím a výhled z něj je podle mě naopak velmi dobrý.... aspoň tedy ve srovnání s běžnými auty....

      a Multiplu bych sem netahal.... googlit to nebudu ale podle mě byla podstatně širší (jak jinak by se tam ti tři lidi vedle sebe vlezli, že). Uvědom si že 500L je na bázi Punta, není tam záměr dělat plnohodnotné MPV nižší střední třídy jako Scenic a spol. Je to MPV pro 4 lidi - pro ty je tam místa opravdu hodně a zároveň si auto zachovává velmi kompaktní rozměry, což je super pro pohyb ve městě....
      • 10 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 22.05.  19:00

        « Re: Co naplat

        Jasně, tohle je Idea II... a vidět je z toho výborně.
      • 00 Reagovat !

        foto stary-kluk

        starý_kluk 23.05.  09:52

        « Re: Co naplat

        Já jsem si to auto dobře staticky osahal a zkušenost z výhledu mám odsud. Sice jsem v něm nejel, ale Tvůj pocit z dobrého výhledu mě překvapuje. Promiň.

        Právě - místo pro 4 lidi. To je v Puntu také a pohodlnější. "Šatník" nepřináší vlastně pro posádku skoro nic. Přináší vyšší těžiště, větší odpor vzduchu a zvýšenou citlivost na boční vítr. Smysl MPV tady unikl. Když už, tak Idea byla aspoň hezká.

        Já vím, je to ve "třídě" Citroen C3 Picasso, nebo Mini Countryman; a jsou i větší MPV, které nepřinášejí více míst. Ale Fiat byl v tomhle vždycky příkladem pro všechny ostatní, jak se to dělá.

        Ano, Multipla byla trochu širší vůči hatchbackům nižší stř.třídy (které byly o 0,25m delší), ale díky využtí vysokých dveřních oken pro lokty krajních pasažerů nebyla ve srovnání s ostatními MPV, delšími o 0,5 m, nijak širší. A ty měly zpravidla jen plnohodnotná 4 místa (o nouzových ve třetí řadě, kvůli kterým pak zmizel zavazadelník, nemluvě).

    • 10 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 22.05.  23:12

      « Re: Co naplat

      Pro ne nová Multipla? No proto, že její prodeje byli velmi, velmi slabé. A nebylo to jen ošklivým designem, Honda s podobným uspořádáním taky neuspěla. :-!
  • 25 Reagovat !

    foto DEVIL

    DEVIL 22.05.  16:34

    STYLOVĚ A NEBEZPEČNĚ

    ...no, pokud zlepšili i bezpečnost při nárazu, proč ne... Ale nejen že to auto je jak přifouklá kráva milka, ono to není ani moc bezpečné auto. Při RollOver testu se abina zbortila totálně. Kterey jouda by v tom chtěl "bezpečně" vozit rodinu, to tedy netuším...

    [odkaz]
    • 12 Reagovat !

      foto stary-kluk

      starý_kluk 22.05.  16:40

      « Re: STYLOVĚ A NEBEZPEČNĚ

      Jde o Small overlap = málo přesazený náraz = přesazení jen 25%. Tj. mimo tzv. koleje, neboli nosy, rovnou přes měkký podběh do A-sloupku za ním. Spousta aut nevyhoví - třeba na EuoNCAP se nezkouší. Nejlepší jsou na tom Volva - mají patenotvaný prvek.
      • 27 Reagovat !

        foto DEVIL

        DEVIL 22.05.  17:27

        « Re: Re: STYLOVĚ A NEBEZPEČNĚ

        ježiš, vím co je to za test ty jelito! To, že nedal small overlap ví snad už kde kdo, však to máš i v tom přiloženým videu. Ja ale kromě toho small o. ve videu mluvím i o překulení auta, tj. RollOver! Si to vygoogluj ty chytrolíne >:-[]
        • 51 Reagovat !

          foto Ja-Prvni-123

          Ja Prvni 123 22.05.  19:03

          « Re: Re: Re: STYLOVĚ A NEBEZPEČNĚ

          Než začneš pindat a útočit, tak si pusť svůj vlastní odkaz.. a pak si vyhodnoť, kdo je tady jelito.
          • 010 Reagovat !

            foto DEVIL

            DEVIL 22.05.  19:52

            « Re: Re: Re: Re: STYLOVĚ A NEBEZPEČNĚ

            ty ***** já umím psát i číst :P Za blbce jsi tu ty ty záprdku se škodovkou >:-[]
            • 50 Reagovat !

              foto Ja-Prvni-123

              Ja Prvni 123 22.05.  20:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: STYLOVĚ A NEBEZPEČNĚ

              Máš dost... doufám, že jseš aspoň vožralej, abys měl čím se omluvit aspoň sám před sebou.
    • 21 Reagovat !

      foto stary-kluk

      starý_kluk 22.05.  16:54

      « Re: STYLOVĚ A NEBEZPEČNĚ

      Ale má výborné výsledky v nárazu zezadu !! A taky se na EuroNCAP nezkouší. A je to problematičtější a nebezpečnější náraz, než by se zprvu zdálo.
    • 31 Reagovat !

      foto Kubas-AR

      Kubas_AR 22.05.  17:56

      « Re: STYLOVĚ A NEBEZPEČNĚ

      ... a jak dopadají v tom testu ostatní podobná evropská auta?
      • 06 Reagovat !

        foto DEVIL

        DEVIL 22.05.  18:10

        « Re: Re: STYLOVĚ A NEBEZPEČNĚ

        To nevím a je mi to naprosto fuk :-) jezdím americkým FullSize PickUpem, takže bariérou jsem pro tohle vejcovitý auto spíše já >:-[]
        • 51 Reagovat !

          foto Kubas-AR

          Kubas_AR 22.05.  18:58

          « Re: Re: STYLOVĚ A NEBEZPEČNĚ

          no tak to jsi hrdina.... :yes:
          • 06 Reagovat !

            foto DEVIL

            DEVIL 22.05.  19:52

            « Re: Re: Re: STYLOVĚ A NEBEZPEČNĚ

            jasny že jsem >:D mam rad svuj zivot i svoje zdraví a proc riskovat v hnus aute navíc nebezpecnem kdyz muzu mit maley tank a bezpecnejsi >:-[]
            • 40 Reagovat !

              foto Kubas-AR

              Kubas_AR 22.05.  20:42

              « Re: Re: Re: Re: STYLOVĚ A NEBEZPEČNĚ

              ... zbývá jediná otázka, co si kompenzuješ.... malý mozeček, nebo.... :*)
              dle diskusní úrovně možná oboje.... ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 23.05.  02:11

          « Re: Re: Re: STYLOVĚ A NEBEZPEČNĚ

          Až k paneláku podle stylu psaní ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto stary-kluk

        starý_kluk 23.05.  11:31

        « Re: Re: STYLOVĚ A NEBEZPEČNĚ

        No: jsou tu asi dvě zásadní věci:
        1) odolnost zadku karoserie proti promáčknutí se až k hlavám osob vzadu. Ne všechna auta mají mají tuto deformaci zohledněnou. Pozn.: Ano, je poměrně normativně dáno podélné umístění hlavy zadního pasažera vůči ose zadní nápravy, ale přesto v tom jsou veliké rozdíly. Navíc deformační zóna vzadu - jako zde - není vždy dost dlouhá. A z tohoto pohledu je právě 500L překvapivě dobrý.
        2) odolost předních sedaček proti vylomení opěradla, což může mít za následek zranění zadních pasažerů (síla na ukotvení opěráku předního sedadla přes páku danou výškou a hmotností těžiště trupu pasažera je obrovská).

        PS: Zpravidla menší rozdíl rychlostí při nárazu dozadu vůři přednímu tady kupodivu není vždycky tím zmírňujícím faktorem.
  • 43 Reagovat !

    foto topten

    topten 22.05.  16:44

    postavit polovinu produkce znacky na retro modelu

    mi pro automobilku, která v minulosti udavala smer, prijde nedustojny
    • 20 Reagovat !

      foto stary-kluk

      starý_kluk 22.05.  16:58

      « Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu

      Tak tak. I na prodejích to je dnes vidět:

      Fiat
      Za „vlády“ Cantarelly (1990): skoro 10% trhu
      Před nástupem Marchionneho kolem 5%
      Po nástupu Marchionneho (2007) vyšplhal až na 7% (2009) - zavedení spousty typů
      Dnes 5%. - po zastavení spousty typů a orientaci na odvozeniny 500

      Samozřejmě - pozadí neznáme, ale výsledky vídíme.

      Místo výtěžku z rozmanitosti italských značek a z využití mnoha společných dílů zlevňujících výrobu, tu vidíme chudou roztříštěnost a k tomu zastavení Lancie. Jak to, že např. VW to umí a skupina Fiat to nedělá, když už to dávno před VW dělal? Navíc přímo v Itálii téměř na jednom fleku a s daleko větší konstrukční a technologickou historií a s daleko větší invenční tradicí než VW ?
      :-(
      • 20 Reagovat !

        foto Kubas-AR

        Kubas_AR 22.05.  19:01

        « Re: Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu

        ještě si do té svojí analýzy zohledni kolik kdy Fiat vydělával a jak na tom byl v devadesátých letech italský trh a jak je na tom dnes.... ono prodávat hodně a být ve ztrátě není nic extra....

        pak ti z toho vyjde, že Marchione to vůbec nedělá špatně....
        • 00 Reagovat !

          foto stary-kluk

          starý_kluk 23.05.  09:13

          « Re: Re: Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu

          Jak píši - neznáme pozadí. Fakt ale je, že kontiunita vývoje a výroby byla dost za p.Marchionneho přerušena. A to dobré není.

          P.Marchionnemu jsem na začátku strašně fandil, protože založil "vniknutí" do zisku na výrobcích, což je věc stará, ale dnes zcela vyjímečná (bohuřžel) - vyrojila se řada povedených typů a o Multile, jakožto technickém vyjímečném voze, který ale pro jeho vzhledové odlišnosti (opostatněné!) zákazníci nestrávili, vedl velmi zajímavou rozvahu s De Meou o jeho budoucnosti. Holt ale pak přišlo jiné období - viz výše.
      • 20 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 22.05.  19:13

        « Re: Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu

        Pořád platí, že tohodle "nepovedenýho, úplně špatnýho" auta se v Evropě prodá asi tak polovina toho, co nosného produktu Škodovky... a asi tak o třetinu víc, než lowcostového Rapida... od téhož výrobce.

        Historie je k ničemu.

        Co býval "můj" Rover... a dneska není.
        • 01 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 23.05.  02:14

          « Re: Re: Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu

          Polovina, co nosného a většího produktu.

          Fiat dnes končí na nižší střední a to je setsakra nedůstojné. Není čemu tleskat, dokud tu nebude aspoň něco ve střední třídě a další větší modely.
          • 00 Reagovat !

            foto Ja-Prvni-123

            Ja Prvni 123 23.05.  21:26

            « Re: Re: Re: Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu

            Nevím. Mně asi větší modely nechybí... ani původní Croma mi nepřišla mimořádně zajímavá.
            Takový normální, prostorný auto.

            Ano, 131 byla extratřída, v některých motorizacích a v druhé generaci... ale to byla prostě jiná doba. A nebyla větší, než dnešní Tipo.

            A kdo dneska ví o Argentě... 132?

            Ale souhlasím, že na potlesk je brzo. Jen mi nevadí, jak a kam se to vyvíjí... to je celý.
    • 10 Reagovat !

      foto Nonsens

      Nonsens 22.05.  17:22

      « Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu

      keby to fungovalo, nech je aj celý výrobný program retro. Ale tento van bola strategická chyba, jednak vany sú vo výslužbe, a jednak tento typ karosérie zabil celý retro potenciál.
      • 10 Reagovat !

        foto Jaros71

        Jaros71 22.05.  18:52

        « Re: Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu

        Taky se mi to moc nelíbí , jako každé retro je to otázka vkusu a proto prodeje nejsou velké.
        Snad po uvedení Tipa pochopili , že to jde i jinak než vše cpát do designu 500.. ;-)
        Ještě nové Punto s designem Tipa a prodávat se bude Fiat opět dobře.
      • 00 Reagovat !

        foto Habakuk14

        Habakuk14 23.05.  09:27

        « Re: Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu

        Tak chyba to určitě nebyla jelikož se jedná o nejprodávanější auto své třídy v Evropě.
        • 00 Reagovat !

          foto Nonsens

          Nonsens 23.05.  10:20

          « Re: Re: Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu

          predaje nemám nakukané, ale záleží aké sú predaje triedy, lebo celá trieda šeredne klesla.
          • 00 Reagovat !

            foto Habakuk14

            Habakuk14 23.05.  11:54

            « Re: Re: Re: Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu

            No klesá, ale stále to je pro Fiat 500L kolem 80.000 aut ročně což není špatné. [odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto stary-kluk

              starý_kluk 23.05.  12:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu

              To je ale velmi zajímavé. Člověk je pod vlivem zkresleného českého (pražského) rybníku.
              • 00 Reagovat !

                foto Ja-Prvni-123

                Ja Prvni 123 23.05.  21:27

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu

                :-)
  • 50 Reagovat !

    foto kundalini-it

    kundalini_it 22.05.  19:10

    Jo 500L je hnusná obluda

    Jó té nevzhledné obludy se loni prodalo v Evropě 82tis ks v segmentu menšinovém, ve kterém je 500L dominantní.
    Ale top WV group SUV Yeti se prodalo 59tis ks v segmentu nebývale rostoucím.
    Ano Fiat má své mezery, ale bez souvislostí nadávat umí každý jouda.
    Za mě velmi povedený face na poměry Fiatu :yes:
    Ale prodloužené 500L Living si mohli odpustit...to je vážně ošklivka na nekonečno.
    • 20 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 22.05.  19:49

      « Re: Jo 500L je hnusná obluda

      Souhlas.. Living fakt není hezkej.

      V3S taky nebyla... je to prostě taková 1203. To je auto pro lidi, co potřebují ten prostor... kdo ho nepotřebuje, tak to rozhodně nekoupí.

      :-!
      • 00 Reagovat !

        foto Stejsn

        Stejsn 23.05.  15:53

        « Re: Re: Jo 500L je hnusná obluda

        V3S je náhodou krásnej a neuvěřitelně roztomilej náklaďák! Teda krom posledních modernizací se světlama v nárazníku. 1203ka taky nebyla ošklivá, hnusnou obludu z toho udělali až soudruzi v Trnavě. Na TAZ se nedá koukat ani po 40 letech.
    • 00 Reagovat !

      foto Habakuk14

      Habakuk14 23.05.  12:54

      « Re: Jo 500L je hnusná obluda

      Čísla prodejů jsou pěkná, ale srovnávat to s končícím modelem jiného segmentu asi není fér, ale taková 500X už je ve stejné třídě. [odkaz]
  • 20 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 22.05.  20:46

    Na domácí stránce jsou hezký fotky...

    A zejména Cross fakt nevypadá špatně.

    [odkaz]

    Je tam patrná inspirace Jeepem.. ale to snad není ostuda.

    Jediný, co jsem nepochopil je, proč u nás, v zemi s relativně malou kupní silou, nabízejí verzi Cross jen s turbem.. a doma ji nabízejí i s atmosférou.
    :-(

    Třeba se to s faceliftem dá do pořádku.
    • 00 Reagovat !

      foto Stejsn

      Stejsn 23.05.  15:57

      « Re: Na domácí stránce jsou hezký fotky...

      Inspirace Jeepem... já v tom vidím předface multiplu a ne málo. Vzít trubku, opřít jí o kapotu ve výšce fiatího znaku a nahrnout haubnu i s horníma světlama k A-sloupku a máš multiplu jak vyšitou ;-\
      • 00 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 23.05.  21:30

        « Re: Re: Na domácí stránce jsou hezký fotky...

        :-)
        Mluvím o těch otvorech na verzi Cross.. ty jsou hodně Jeepoindní - ale jak říkám, nevadí mi to.
        Není to ostuda... a je to v rodině, tak proč ne.
  • 21 Reagovat !

    foto Bican

    Bican 23.05.  07:58

    Fajn auto

    Tak tu máme opět nenávistné reakce o zrůdnosti designu. Auto jsem měl ve verzi Living a jezdilo se ním moc pěkně. Má perfektní výhled ven a je pohodlné. Design je milý. To vypadá jako nezkousnutelný problém pro některé diskutéry, kteří potřebují něco zamračeného budící respekt a naštvanost nejlépe s co nejvíce hranami.
    Asi nemá cenu psát více.
    Bican
    • 00 Reagovat !

      foto milan3

      milan3 23.05.  18:59

      « Re: Fajn auto

      Musím souhlasit, nechápu ty hloupé komentáře internetových teoretiků! S 500L se jezdí opravdu výborně, naprosto vynikající výhled, přemíra prostoru ve všech směrech a přitom na relativně malých rozměrech.
      Tohle auto se Fiatu nadmíru povedlo a proto vévodí třídě malých MPV v Evropě! :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 23.05.  21:31

      « Re: Fajn auto

      Souhlas...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

V Újezdu nad Lesy ležel na zemi pobodaný cizinec (43). Našel ho kolemjdoucí

V Újezdu nad Lesy ležel na zemi pobodaný cizinec…

V pondělí ráno našel náhodný kolemjdoucí na zemi v Újezdu nad Lesy ležet muže, kterého někdo zbil a zranil.…

Slovensko-americká zpěvačka Celeste Buckingham: Trumpovi vrátila peníze

Slovensko-americká zpěvačka Celeste Buckingham:…

Celeste Buckingham (22) je slovensko-americká zpěvačka, která uspěla i v USA. Na rozjezd kariéry jí věnoval 25…

 

iSport.cz

Na počest Scarponimu! Sagan věnoval titul zemřelému cyklistovi a manželce

Na počest Scarponimu! Sagan věnoval titul zemřelému…

Slovenský cyklista Peter Sagan prokázal nedělním vítězstvím v silničním závodě na mistrovství světa svou…

Bednář o krizi Hradce: Ozvu se, když se někdo fláká. Ojebává tím i další

Bednář o krizi Hradce: Ozvu se, když se někdo fláká.…

Jeden krok dopředu, dva zpátky. Hradecký hokej se zacyklil ve vlnách podivně proměnlivých výkonů. Po nedělní…

 

Reflex.cz

Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl následkům záhadného pádu z Karlova mostu

Zemřel herec Jan Tříska. Podlehl následkům záhadného…

Legendární Jan Tříska (†80) zemřel v neděli ve dvě hodiny ráno poté, co ležel od soboty v umělém spánku v…

Islámský stát zabil na východě Sýrie ruského generála, který tam radil vládním vojákům

Islámský stát zabil na východě Sýrie ruského…

Velkou ztrátu utrpěla v Sýrii ruská armáda. V minulých dnech tam byl zabit velitel jedné její divize, generál…