- strašnou a strašnější ... to sedí, ale jsou tady příznivci Fiatu kteří spolknou všechno. Budiž jim ale přáno, Fiat a Alfa se vyhrabaly ze sra-ček. :yes:
Co naplat - se dvěma zásadními nedostatky se hnout nedá:
Je to především špatný výhled šikmo vpřed, kterému brání špatně uspořádané dvojité A-sloupky a stále je to MPV auto s nepoužitelným středním sedadlem ve 2.řadě, což ho degraduje. Srovnáme-li 500L s o 20 cm kratší předchozí Multiplou, tak ta měla výhled parádní a 6 plnohodnotných míst a ještě se slušným zavazadelníkem. Obě auta vedl v základním návrhu Giorgetto Giolito. Proč je tedy to pozdější o tolik horší. Proč místo něj nevznikla nová Multipla? Proč nebyla osvěta a reklama u té první taková, aby lidi věděli, co to je?
... já v tom autě občas jezdím a výhled z něj je podle mě naopak velmi dobrý.... aspoň tedy ve srovnání s běžnými auty....
a Multiplu bych sem netahal.... googlit to nebudu ale podle mě byla podstatně širší (jak jinak by se tam ti tři lidi vedle sebe vlezli, že). Uvědom si že 500L je na bázi Punta, není tam záměr dělat plnohodnotné MPV nižší střední třídy jako Scenic a spol. Je to MPV pro 4 lidi - pro ty je tam místa opravdu hodně a zároveň si auto zachovává velmi kompaktní rozměry, což je super pro pohyb ve městě....
Já jsem si to auto dobře staticky osahal a zkušenost z výhledu mám odsud. Sice jsem v něm nejel, ale Tvůj pocit z dobrého výhledu mě překvapuje. Promiň.
Právě - místo pro 4 lidi. To je v Puntu také a pohodlnější. "Šatník" nepřináší vlastně pro posádku skoro nic. Přináší vyšší těžiště, větší odpor vzduchu a zvýšenou citlivost na boční vítr. Smysl MPV tady unikl. Když už, tak Idea byla aspoň hezká.
Já vím, je to ve "třídě" Citroen C3 Picasso, nebo Mini Countryman; a jsou i větší MPV, které nepřinášejí více míst. Ale Fiat byl v tomhle vždycky příkladem pro všechny ostatní, jak se to dělá.
Ano, Multipla byla trochu širší vůči hatchbackům nižší stř.třídy (které byly o 0,25m delší), ale díky využtí vysokých dveřních oken pro lokty krajních pasažerů nebyla ve srovnání s ostatními MPV, delšími o 0,5 m, nijak širší. A ty měly zpravidla jen plnohodnotná 4 místa (o nouzových ve třetí řadě, kvůli kterým pak zmizel zavazadelník, nemluvě).
Pro ne nová Multipla? No proto, že její prodeje byli velmi, velmi slabé. A nebylo to jen ošklivým designem, Honda s podobným uspořádáním taky neuspěla. :-!
...no, pokud zlepšili i bezpečnost při nárazu, proč ne... Ale nejen že to auto je jak přifouklá kráva milka, ono to není ani moc bezpečné auto. Při RollOver testu se abina zbortila totálně. Kterey jouda by v tom chtěl "bezpečně" vozit rodinu, to tedy netuším...
Jde o Small overlap = málo přesazený náraz = přesazení jen 25%. Tj. mimo tzv. koleje, neboli nosy, rovnou přes měkký podběh do A-sloupku za ním. Spousta aut nevyhoví - třeba na EuoNCAP se nezkouší. Nejlepší jsou na tom Volva - mají patenotvaný prvek.
ježiš, vím co je to za test ty jelito! To, že nedal small overlap ví snad už kde kdo, však to máš i v tom přiloženým videu. Ja ale kromě toho small o. ve videu mluvím i o překulení auta, tj. RollOver! Si to vygoogluj ty chytrolíne >:-[]
No: jsou tu asi dvě zásadní věci:
1) odolnost zadku karoserie proti promáčknutí se až k hlavám osob vzadu. Ne všechna auta mají mají tuto deformaci zohledněnou. Pozn.: Ano, je poměrně normativně dáno podélné umístění hlavy zadního pasažera vůči ose zadní nápravy, ale přesto v tom jsou veliké rozdíly. Navíc deformační zóna vzadu - jako zde - není vždy dost dlouhá. A z tohoto pohledu je právě 500L překvapivě dobrý.
2) odolost předních sedaček proti vylomení opěradla, což může mít za následek zranění zadních pasažerů (síla na ukotvení opěráku předního sedadla přes páku danou výškou a hmotností těžiště trupu pasažera je obrovská).
PS: Zpravidla menší rozdíl rychlostí při nárazu dozadu vůři přednímu tady kupodivu není vždycky tím zmírňujícím faktorem.
Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu
Tak tak. I na prodejích to je dnes vidět:
Fiat
Za „vlády“ Cantarelly (1990): skoro 10% trhu
Před nástupem Marchionneho kolem 5%
Po nástupu Marchionneho (2007) vyšplhal až na 7% (2009) - zavedení spousty typů
Dnes 5%. - po zastavení spousty typů a orientaci na odvozeniny 500
Samozřejmě - pozadí neznáme, ale výsledky vídíme.
Místo výtěžku z rozmanitosti italských značek a z využití mnoha společných dílů zlevňujících výrobu, tu vidíme chudou roztříštěnost a k tomu zastavení Lancie. Jak to, že např. VW to umí a skupina Fiat to nedělá, když už to dávno před VW dělal? Navíc přímo v Itálii téměř na jednom fleku a s daleko větší konstrukční a technologickou historií a s daleko větší invenční tradicí než VW ? :-(
Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu
ještě si do té svojí analýzy zohledni kolik kdy Fiat vydělával a jak na tom byl v devadesátých letech italský trh a jak je na tom dnes.... ono prodávat hodně a být ve ztrátě není nic extra....
pak ti z toho vyjde, že Marchione to vůbec nedělá špatně....
Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu
Jak píši - neznáme pozadí. Fakt ale je, že kontiunita vývoje a výroby byla dost za p.Marchionneho přerušena. A to dobré není.
P.Marchionnemu jsem na začátku strašně fandil, protože založil "vniknutí" do zisku na výrobcích, což je věc stará, ale dnes zcela vyjímečná (bohuřžel) - vyrojila se řada povedených typů a o Multile, jakožto technickém vyjímečném voze, který ale pro jeho vzhledové odlišnosti (opostatněné!) zákazníci nestrávili, vedl velmi zajímavou rozvahu s De Meou o jeho budoucnosti. Holt ale pak přišlo jiné období - viz výše.
Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu
Pořád platí, že tohodle "nepovedenýho, úplně špatnýho" auta se v Evropě prodá asi tak polovina toho, co nosného produktu Škodovky... a asi tak o třetinu víc, než lowcostového Rapida... od téhož výrobce.
Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu
keby to fungovalo, nech je aj celý výrobný program retro. Ale tento van bola strategická chyba, jednak vany sú vo výslužbe, a jednak tento typ karosérie zabil celý retro potenciál.
Re: postavit polovinu produkce znacky na retro modelu
Taky se mi to moc nelíbí , jako každé retro je to otázka vkusu a proto prodeje nejsou velké.
Snad po uvedení Tipa pochopili , že to jde i jinak než vše cpát do designu 500.. ;-)
Ještě nové Punto s designem Tipa a prodávat se bude Fiat opět dobře.
Jó té nevzhledné obludy se loni prodalo v Evropě 82tis ks v segmentu menšinovém, ve kterém je 500L dominantní.
Ale top WV group SUV Yeti se prodalo 59tis ks v segmentu nebývale rostoucím.
Ano Fiat má své mezery, ale bez souvislostí nadávat umí každý jouda.
Za mě velmi povedený face na poměry Fiatu :yes:
Ale prodloužené 500L Living si mohli odpustit...to je vážně ošklivka na nekonečno.
V3S je náhodou krásnej a neuvěřitelně roztomilej náklaďák! Teda krom posledních modernizací se světlama v nárazníku. 1203ka taky nebyla ošklivá, hnusnou obludu z toho udělali až soudruzi v Trnavě. Na TAZ se nedá koukat ani po 40 letech.
Je tam patrná inspirace Jeepem.. ale to snad není ostuda.
Jediný, co jsem nepochopil je, proč u nás, v zemi s relativně malou kupní silou, nabízejí verzi Cross jen s turbem.. a doma ji nabízejí i s atmosférou. :-(
Inspirace Jeepem... já v tom vidím předface multiplu a ne málo. Vzít trubku, opřít jí o kapotu ve výšce fiatího znaku a nahrnout haubnu i s horníma světlama k A-sloupku a máš multiplu jak vyšitou ;-\
Tak tu máme opět nenávistné reakce o zrůdnosti designu. Auto jsem měl ve verzi Living a jezdilo se ním moc pěkně. Má perfektní výhled ven a je pohodlné. Design je milý. To vypadá jako nezkousnutelný problém pro některé diskutéry, kteří potřebují něco zamračeného budící respekt a naštvanost nejlépe s co nejvíce hranami.
Asi nemá cenu psát více.
Bican
Musím souhlasit, nechápu ty hloupé komentáře internetových teoretiků! S 500L se jezdí opravdu výborně, naprosto vynikající výhled, přemíra prostoru ve všech směrech a přitom na relativně malých rozměrech.
Tohle auto se Fiatu nadmíru povedlo a proto vévodí třídě malých MPV v Evropě! :-)