Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Fiat 500X 1.0 FireFly vs. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet – První pohled nestačí

Dva etablované modely na poli malých SUV se nedávno představily ve vylepšených verzích. Fiat 500X i Suzuki Vitara přicházejí s mírně pozměněným designem a výraznými inovacemi pod kapotou, které odrážejí novou emisní legislativu.
Zpět na článek
7. 12. 2018 08:41
7. 12. 2018 08:58
7. 12. 2018 09:26
7. 12. 2018 10:47
7. 12. 2018 15:11
7. 12. 2018 15:22
7. 12. 2018 15:56
7. 12. 2018 09:43
12. 12. 2018 03:05
12. 12. 2018 22:53
7. 12. 2018 09:41
7. 12. 2018 10:30
7. 12. 2018 11:02
10. 12. 2018 04:15
7. 12. 2018 09:40
7. 12. 2018 09:50
7. 12. 2018 13:17
7. 12. 2018 10:01
7. 12. 2018 10:22
7. 12. 2018 11:32
7. 12. 2018 10:43
7. 12. 2018 13:19
7. 12. 2018 15:40
7. 12. 2018 15:56
7. 12. 2018 16:02
7. 12. 2018 17:27
7. 12. 2018 17:39
7. 12. 2018 18:43
8. 12. 2018 05:53
7. 12. 2018 20:10
7. 12. 2018 13:17
7. 12. 2018 19:30
7. 12. 2018 14:16
8. 12. 2018 21:45
10. 12. 2018 04:19
10. 12. 2018 04:26
7. 12. 2018 12:13
7. 12. 2018 14:03
7. 12. 2018 14:36
7. 12. 2018 15:25
7. 12. 2018 17:54
7. 12. 2018 19:44
14. 12. 2018 14:19
7. 12. 2018 08:41
Modelka
Mne teda 500x pride ako riadne baculata modelka >:D Celkovo ale vyzera lepsie, Vitara je nejaka o nicom, mozno to robi ta farba. Rozdiel v spotrebe je ozaj nepochopitelny neslo len o zle zabehnuty kus v pripade Fiatu?
Rozbalit vlákno
23
Avatar - vabis
7. 12. 2018 08:58
Re: Modelka
Co s tim? >:D My chceme Scalu ! :-! ... Je to i o gumach a ridici, ale Vitara je schopnejsi, nez by clovek cekal. Ze Rasto vycouva na snehu s kolem hore jsem necekal [odkaz] :yes:
Avatar - KANKUNEN
7. 12. 2018 09:26
Re: Modelka
Dát tomu autu slušivý kabát, tak to mohli prodávat o 100t dráž a prodali by 5x tolik. Peugeot na techniku kašle, stačí mu tříválec, skvělý 1,5 HDI a kabát a jak si vede.
Avatar - woody-alien
7. 12. 2018 09:29
Re: Modelka
Suzuki je holt taková zaostalá automobilka, jinak by už dávno nabízela nějaký to "sofistikovaný řešení poplatný době a trhu" a na ten kopec by sis vyšlápl hezky po svých. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
7. 12. 2018 12:15
Re: Modelka
Prostě přeloženo do češtiny: "Ještě nezparchantěla!". >:D
Jinak určitě by jí pomohlo, kdyby trošku zapracovala na designech, v tom určitě zbytečně ztrácí.
Avatar - DaewooMaster
7. 12. 2018 14:34
Re: Modelka
Vážně?
Mně zase přijde Suzuki jako poslední japonská automobilka, na jejíž auta se dá ještě dívat (a to i po letech).
7. 12. 2018 15:11
Re: Modelka
Přesně! (Tedy s výjimkou přídě nového Ignisu). ;-\
Avatar - Emel
7. 12. 2018 15:22
Re: Modelka
Za mě je hvězda Mazda, ale třeba i Subaru se dá.
Avatar - woody-alien
7. 12. 2018 15:50
Re: Modelka
Jestli je něco na Ignisu špatně, tak to rozhodně není příď. Zkus druhou stranu. ;-) A jinak mám připomínat Celerio, Baleno nebo zprznění přídě S-Crossu ? Ani novýho Swifta bych si netroufl označit za krasavce, takže ta Vitara ještě jakž takž drží prapor koukatelného auta. Novej Jimny vypadá hodně dobře, ale ten to nevytrhne. A to mám Suzuki rád.
Avatar - Emel
7. 12. 2018 15:56
Re: Modelka
Swift je ok, v hezké barvě víc než to.
Avatar - woody-alien
7. 12. 2018 16:23
Re: Modelka
Hele, někdo už začal prodávat. :-O [odkaz]
Zvláštní. Cena víceméně odpovídá té oficiální na Slovensku - 18.600 eur. Njn, čekal jsem (nebo spíš si přál) tak o 50t míň.
Avatar - white label
7. 12. 2018 16:47
Re: Modelka
Přesně tak, jestli Ignis potřebuje nějaký ten facelift, tak rozhodně prd.ele, a to bez prd.ele.
8. 12. 2018 22:50
Re: Modelka
zprzneni s-crossu? naopak, ted vypada velmi dobre a urcite lepe nez pred tim....
Avatar - woody-alien
9. 12. 2018 05:29
Re: Modelka
To je otázka názoru. Že byl před faceliftem S-Cross jaksi unylý, nijaký....to je fakt. Teď je sice výrazný, jenže ne zrovna způsobem, který by se mi (a mnohým dalším) líbil. Maska jak z náklaďáku, chybí nějaká harmonie s podivně tvarovanými světly a nárazníkem....celé to vypadá nikoliv sebevědomě, ale vyjeveně. Přitom by opravdu stačilo poladit ten předek, protože tohle [odkaz] a zadek jsou v pořádku.
Avatar - Dzakobo
7. 12. 2018 09:43
Re: Modelka
Však Rasťo je ďábel, to jsi nevěděl? >:-[] >:-[] Prostě Suzuki umí a řidiče podrží. :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
7. 12. 2018 12:13
Re: Modelka
Přesně tak, Vitara je nedoceněné a nenápadné auto, které poskytuje podvozkově a pohonem AWD skoro to samé co Subaru. Stačí se podívat na předešlý test Rasťy nového Santa fé - bídná hra na prémii. A to je přesně ten moment, kterého si u japonců cením - snaha o funkční řešení, a ne dělání věcí jen jako. :yes: ;-)
Avatar - JirkaV8
12. 12. 2018 03:05
Re: Modelka
kdyz se nad tim tak zamyslis, vetsina schopnejsich 4x4 jsou jen japonci :-| Toyota-Subaru-Nissan-Suzuki-Mitubishi. Kamarad ma Delicu a nemuze si to vynachvalit.
Avatar - rokyta.p
12. 12. 2018 22:53
Re: Modelka
To sedí, my máme jako víkendovku Grand Vitaru f dýzlu :-! Na zákazové značce u lesa je v Beskydech totiž většinou emblém skůtru nebo čtyčkolky, autíčka ne :-)
Avatar - Dzakobo
7. 12. 2018 09:41
Re: Modelka
Na první pohled (téměř každé) Suzuki vypadá ošizeně, ale Japonci vědí, co dělají, tzn. technika drží až překvapivě. Na našem 14 ročním (200tkm) Ignisu není prakticky nikde rez a pořád jede naplno bez jakékoliv poruchy. Vitara navíc přidává komfort, který Ignis nenabízí vůbec.

Fiat je sice moc pěkný, hlavně interiér se mi hodně zamlouvá, ale provozní náklady budou o hodně vyšší (spotřeba, servis a dovolím si napsat i vyšší míra závad).

I když je mi bližší značka Fiat, taky bych vybral Vitaru, čistě rozumem.
Avatar - JirkaV8
7. 12. 2018 10:30
Re: Modelka
Jimny nebo Swift jsou taky drzaky :yes:
Avatar - Dzakobo
7. 12. 2018 11:02
Re: Modelka
To jo no, supr auta. Málo reznou a mají spolehlivý řetězový rozvod.
Avatar - Barrichello
7. 12. 2018 12:28
Re: Modelka
500X vypadá na plecháčích a v základní výbavě otřesně, tuhle sem jednu takovou viděl.
10. 12. 2018 04:15
Re: Modelka
A máme tu další moudro. Základní verze aut na plechových diskách vypadají otřesně. :yes: :-!
Avatar - KANKUNEN
7. 12. 2018 08:54
Jak Fiat vyvíjel, že nakonec překonal sám sebe,
kulhavý motůrek bere více než 20 let starý dvoulitr.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Jenik3
7. 12. 2018 11:31
Re: Jak Fiat vyvíjel, že nakonec překonal sám sebe,
Je otazkou, zda by ten 20let stary dvoulitr sel jeste nastarvovat - rok 1998 :-)
Avatar - Barrichello
7. 12. 2018 12:18
Re: Jak Fiat vyvíjel, že nakonec překonal sám sebe,
proč by jako neměl jít? Měl sem skoro 20 let starý 3,8 V6 a 2,4 R4 a oba startovali na první otočení klíčku
Avatar - Ja Prvni 123
7. 12. 2018 19:46
Re: Jak Fiat vyvíjel, že nakonec překonal sám sebe,
Prozradím Ti tajemství... mám doma Alfu 164.. z roku 1996.
Jezdím s ní jen občas.
Je to dvoulitr, atmosféra... a chytne na první otočení.
Má 106kW... a jezdí málo přes 8 litrů.

Kde je ten pokrok?
7. 12. 2018 21:14
Re: Jak Fiat vyvíjel, že nakonec překonal sám sebe,
Chlapi... načo tu furt riešite, že so starým dvojlitrom sa pri klobúkovej jazde dá ísť za 7l/100 - ver, že keby sa na tom jazdilo ako na tej 500 tak by si sa díval niekde na 10. Ja so svojou benzínovou 1.6-tkou viem zajazdiť za 5 aj za 8,5. (btw na spritmonitore má 164 2.0 priemer 10.38) tak tu je ten pokrok...
Avatar - rokyta.p
9. 12. 2018 15:20
Re: Jak Fiat vyvíjel, že nakonec překonal sám sebe,
Alfa 164 je pěkné auto. Pokud ti nehnije, tak bych jí držel :-) Na kecy od moderních řidičů že auto dělá USB port se vykašli.
Avatar - Hittman
7. 12. 2018 09:40
Autíčka
na poskakovani po městě...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Dzakobo
7. 12. 2018 09:50
Re: Autíčka
Pro 500X často půjdou podnikatelky středního věku. Vitara zaujme hlavně skupinu 50+, zejména svým komfortem a nenáročností.
Avatar - Hittman
7. 12. 2018 13:17
Re: Autíčka
Tak takovou podnikatelku mi teda ukaž, jsem zvědavý >:-[]
7. 12. 2018 09:51
Re: Autíčka
Tak určitě, 82 kW, s tím se nedá jet ani po okresce. To chce alespoň nějakých 150 nebo 200 koníků.
Dodávám: "Sarkasmus". Pro jistotu.
Avatar - Barrichello
7. 12. 2018 12:19
Re: Autíčka
300, jinak se s tím nedá jezdit >:D
Avatar - woody-alien
7. 12. 2018 10:01
Test
docela povedenej. Výsledné pořadí není rozhodující, klidně to mohlo být obráceně, Fiat prostorově skromnější, což je přijatelná daň za design, jízdně netuším, nejel jsem a SM moc nevěřím, spotřeba celkem zarážející. Vitara zkrátka v tomhle pojetí - FWD, nejslabší benzín a hurá do města - není silná v kramflecích.

Situace se začíná měnit až tehdy, když chcete silnější motor. Zatímco u Vitary si za 1.4T (plus šestikvalt) jednoduše připlatíte 26t k druhé výbavě a jste na 457, tak za 1.3T ve Fiatu dáte v S-Designu 525. On je taky 1.3T pouze s dvouspojkou.

No a nejsilnější stránkou Vitary je samozřejmě možnost AWD. To se sice dá pořídit i k litrovému motůrku, ale nechme to být. Ve spojení s 1.4T a manuálem jsme na 522t. Co na to Fiat ? Ale jo, musíte si ovšem vzít dvoulitrovou naftu s automatem za akčních 595t.

Můj závěr je takový, že Vitaru bych bral hlavně kvůli čtyřkolce. Jako FWD by u mě těžko obstála ve srovnání s konkurencí.
Rozbalit vlákno
18
7. 12. 2018 10:22
Re: Test
Vitaru 1.4 Allgrip mame v rodine od zaciatku roka a zatial spokojnost, spotreba do 6.5l. Ano interier nieje nic moc ale ten pohon funguje na danu kategoriu skvele.
Avatar - Jenik3
7. 12. 2018 11:32
Re: Test
Mozna by to chtelo trochu se rozepsat s vlastnimy dojmy a zkusenostmi.
Avatar - Dinar
7. 12. 2018 10:43
Re: Test
U nás je jak prodejce Fiatu tak Suzuki a musím říct, že z hlediska výskytu dává vitara pětistovce těžce na frak, zahlédnout 500x je stejné jako zahlédnout jednorožce, vitara naopak stojí aspoň jedna v každé ulici. Ve čtyřkolce ale velmi sporadicky, drtivá většina je to, co říkáš, nejslabší benzín a hurá do města, prostě typický městský crossover, a protože za dobrou cenu, prodává se. ;-)
Avatar - Ozzman
7. 12. 2018 13:19
Re: Test
Protože vypadá dobře, je za zajímavé peníze... řekl bych, že je to takový nástupce 1. generace Nissanu QQ.
Avatar - woody-alien
7. 12. 2018 15:40
Re: Test
Někde jsem četl, že podíl 4x4 na prodejích Vitary u nás je přes 50%. Už bych kecal kde, ale našel jsem aspoň tohle. Za první pololetí 2016 v ČR byly dvě ze tří prodaných Vitar čtyřkolky. [odkaz]
Avatar - Emel
7. 12. 2018 15:56
Re: Test
Letos 1154 z 1817
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - woody-alien
7. 12. 2018 16:02
Re: Test
:yes: Dík
No takže za listopad 69%, za 1-11 skoro 64% čtyřkolek. To je myslím dost mimořádnej podíl.
Avatar - iudex
7. 12. 2018 17:27
Re: Test
Tak pri SUV to ešte až tak neprekvapuje. Zaujímavá je ale 3er, 66% podiel štvorkolky ma celkom šokovalo.
Avatar - Ozzman
7. 12. 2018 17:39
Re: Test
Myslím, že je to logické, RWD se prodají jen ty nejlevnější kusy a naopak modely z druhého výkonového a cenového spektra (M). Obecně auta v cenách 3er si nekupují lidé, kteří dají veškeré peníze za svou vysněnou prémiovku v holobytu (nejdou s financemi na krev a leckterý příplatek si mohou dovolit) a 4x4 je už dnes v této cenové takový standart. Většina lidí ani neví, jestli je to v základu FWD nebo RWD...
Avatar - Emel
7. 12. 2018 18:43
Re: Test
Mě to teda víc překvapuje u té Vitary.
Avatar - woody-alien
8. 12. 2018 05:53
Re: Test
Ještě bych nečekal, že téměř 3 ze 4 prodaných CX-5 budou čtyřkolky. A to můžeme čekat, že se ten podíl ještě navýší.[odkaz]
Mazda :yes:
Avatar - woody-alien
7. 12. 2018 20:10
Re: Test
No, vzhledem k tomu v jaké třídě se Vitara pohybuje - příměstská přibližovadla, kde často AWD není v nabídce vůbec, a cena je dost důležitá - to pro mě překvapení je. Jen pro zajímavost pár SUV a jejich prodeje 4x4 v ČR.

Quasqai 1,3%
ASX 3%
500X 4,5 %
Mokka 8,4%
Kona 9%
Kadjar 10,5%
CX-3 14%
Kuga 17%
Sportage 25%
Duster 31 %
Karoq 31%
Tucson 39%
Ateca 46%
CR-V 54%
S-Cross 67%
CX-5 73%
Avatar - Ozzman
7. 12. 2018 13:17
Re: Test
Když opomenu, že čtyřkolka je k ničemu a SUV vlastně taky, je mi Vitara sympatická ve všech ohledech. Dříve jsme se tu báli, že slavné offroadové jméno na tomto "vyměklém" crossoveru bude působit směšně, ale jak píšeš, je to velmi zajímavá alternativa k běžnějším lídrům segmentu (myslím teď prodejním), dostaneš za své peníze zajímavé a pohledné auto, které se nemusí bát ani na polní cestu k chatě a to i v zimě. I ta modrá jí hodně sluší.
Avatar - 3_diamanty
7. 12. 2018 19:30
Re: Test
a to si predstavme este keby suzuki malo aj 5 dverove jimny s dlzkou okolo 3,8-3,9m ... ach jaj.. to by bola dokonalost... kompakne prakticke a este viac terenne ako vitara... ale raz sa urcite dockam... ved ani 5 dverovy mini nebol a uz ho mame... a raz bude aj jimny 5 dverak ( mozno v dalsej generacii ktovie ) .... ale raz bude vsadim sa .. navyse nova vitara v novej generacii urcite na dlzku porastie a zvacsi sa a tak 5 dverak jimny bude do buducna coraz aktualnejsi :yes:
7. 12. 2018 14:16
Re: Test
"Můj závěr je takový, že Vitaru bych bral hlavně kvůli čtyřkolce. Jako FWD by u mě těžko obstála ve srovnání s konkurencí."

Jo s tímto by se dalo souhlasit. Mám zkušenost s oběma autama, akorát teda u 500X s 1,4 MA a u Vitary s 1,6 AWD v nejvyšší výbavě (a tím sem bohužel najel až až a bíííída)...

A nechci to nějak rozebírat, ale co se týká hodnocení Vitary (ale ono to už platilo svého času u SX4), tak prostě nesouhlasím s ničím co je v jízdních vlastnostech uvedeno (s výjimkou komfortu) Celé to vzhledem ke krátkému rozvoru a rel. hmotným převisům skutečně působí rozevlátě, houpavě, nestabilně, ale komfortně. Jízdně je F 500X o level dál, byť na hodně blbých silnicích s velkými koly může působit prkněji. Řízení je tuhé, prkenné, nepříjemné....

Jako auto je F 500 o nutný kus dál, Vitara vítězí jen v momentě, kdy víš, že s autem po té polňačce budeš jezdit častěji a potřebuješ 4X4 za míň peněz. Tam dává smysl. Jinak fakt je to ve všem horší auto. ani ta převodovka neřadí bůhví jak..., ale je pravdou, že převodovky u Fiatu si musí vždycky trochu sednout...

Dojem z interiéru je jak nebe a dudy...

A ad spotřeba... Však Rasto Chvala měl tohle konkrétní auto na test spotřeby... a byl velmi spokojený z úsporného motoru, video je dostupné, ale tak celkovou představu o zdejších "novinářích" už má asi každý... Takže tohle bez komentáře.
8. 12. 2018 21:45
Re: Test
Od teba čakať nezaujatý príspevok >:D
10. 12. 2018 04:26
Re: Test
Vitara se nabízí jen s motory 1,0T a 1,4T. Fiat naproti tomu 1,0T, 1,3T, 1,6 atmo. Fiat 1,4T už nevyrábí, downsizeoval. Suzuki zase nahradilo 1,6 moderními turbomotory. Těžko tedy cokoliv dosuzovat ;-)
Avatar - xxc
7. 12. 2018 12:13
brzdenie
Skusali ste s Fiatom brzdit, ci aj on sa stavia na predne kolesa? [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
7. 12. 2018 19:27
Re: brzdenie
po facelifte by to mal mat uz renegade poriesene.... navyse aj ten novy 1,0 aj 1,3 turbo je uz lahsi motor na predok ako tie co mal predtym.... a pokial viem tak F500 s tymto problem nikdy nemalo ani pri klasickej plnotucnej 1,6tke
Avatar - Ja Prvni 123
7. 12. 2018 12:54
Já ty litrový trivalce proste nedavam...
Jsem rad za 1.6.
A je moc dobre, ze jde porad do te 500X koupit!
A je s petikvaltem...
;-)

Na pohodli jsem taky trochu brblal... dokud jsem to neprezul na 16" kola.
Ted uz jsem uplne v klidu.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - iudex
7. 12. 2018 14:51
Re: Já ty litrový trivalce proste nedavam...
Tak bodaj by nie, na balónoch so 60% profilom už musí byť pohodlné každé auto, takže to nič o komforte podvozku nevypovedá.
Ja som jazdil na sesterskom modeli Renegade na 18kach a nejaké výhrady k prehnanej tvrdosti som nemal, za mňa celkom OK aj na 18". Ale beriem, že je to stále iný model, takže tá skúsenosť nie je úplne prenosná na 500X.
7. 12. 2018 15:27
Re: Já ty litrový trivalce proste nedavam...
Teoreticky mohl ledasco změnit nedávný facelift. Já mám pozitivní zkušenosti s předfaceliftovou verzí F500x, ale teď už to nemusí platit.
Avatar - 3_diamanty
7. 12. 2018 17:55
Re: Já ty litrový trivalce proste nedavam...
auto ma robit majitelovi radost... takze super... parada ... :yes:

mne staci vzdy po tych dlhych mesiacoch na letnej sade prezut potom na tu zimnu a tiez sa tak vytesujem uz konecne aspon z nejakej vizualnej zmeny na aute ( teda konkretne zo zmeny diskov a tym padom aj vizaze kol ) :*) hoc kola su velkostne stale rovnake ( obe sady mam rovnako velke ) .. ale auto opat posobi kusok inak ;-) .. ale uz teraz po nejakych 6 tyzdnoch na zimacoch sa tesim zase na letne >:D no hruza so mnou ja viem
8. 12. 2018 08:22
Re: Já ty litrový trivalce proste nedavam...
Tak si pořiď ještě další 4 sady kol a můžeš přezouvat každé 2 měsíce.
Avatar - Plautus
9. 12. 2018 00:57
Re: Já ty litrový trivalce proste nedavam...
:yes: >:D
Avatar - Ja Prvni 123
7. 12. 2018 12:57
A s tom prostorem...
Nebude ono to nakonec tim, ze konkurent pro Vitaru je spis 500L?
V trekkingu s 1.4 uz neplati ani to, ze je oskliva...
;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
7. 12. 2018 14:32
Re: A s tom prostorem...
Myslíš 500L Cross? To podle mě pořád trpí na to samé, příliš malá kola vůči zbytku. 500X je hezčí auto, v nějaké pěkné barvě.
Avatar - Ja Prvni 123
7. 12. 2018 19:50
Re: A s tom prostorem...
Ano, jednoznačně je hezčí... já jsem to uváděl jako alternativu pro ty, co chtějí / potřebují ten prostor.
Elko má opravdu velkej kufr, posuvné zadní sedačky... a tak.
:-)
7. 12. 2018 14:03
Zajímavé
Mám jiné zkušenosti. Jel jsem jenom s F500x, s Vitarou zkušenosti nemám, ale jestli mě v něčem F500x příjemně překvapil, tak to bylo v jízdním projevu s velmi slušným filtrováním nerovností i na 17tkách.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
12. 12. 2018 22:08
Re: Zajímavé
A nebyla v naftě?
Už mi pár lidí říkalo, že 500X se těžším dieselem zklidní.

Aby bylo jasno - nedrncá to jako koza, nemá to žádný dopad na jízdní vlastnosti jako takové = drží se silnice zuby nehty a brzdí na 100%... jen bych prostě od SUV čekal víc pohodlí.
Avatar - Blue Sun
7. 12. 2018 14:36
Takže
Fiat postavil největší malé SUV s nejmenším vnitřním prostorem, přidá k tomu vysokou spotřebu, slabý jízdní projev a jen průměrnou dynamiku... No nevím, v hodnocení mohl dostat na frak daleko více, ale evropský propadák by si nedovolil ani Svět Notorů.
Rozbalit vlákno
4
7. 12. 2018 15:25
Re: Takže
Ještě jsi mohl dodat, že je F500x taky jedno z nejdražších malých SUV. A přesto se slušně prodává. Např. líp než Vitara, takže to asi nebude tak, jak píšeš.
Avatar - 3_diamanty
7. 12. 2018 17:54
Re: Takže
500X ma predaje v eu lepsie ako vitara.... jeho prednosti nie su mozno v terene ani v supernizkej spotrebe ale za to je to snad mozno najkrajsie a najsympatickejsie auto daneho segmentu ( aspon pre mna teda) ... ono su to 2 svety... kym vitara hra na praktickost tak 500X zase viac na styl... ale inak podla mna sa oba vozy porovnat daju a kazde je tym svojim sposobom krasne a zaujimave .... a predajne funguju oba tak kde je problem ;-) ... navyse ak si videl ten rastov test 500X-ky ( 100km okruh na spotrebu ) na nete ho najdes.... tak on ti potvrdi ze 500X je jedno komfortne sikovne auto a aj mne sa paci cim dalej tym viac... ;-)
Avatar - Blue Sun
7. 12. 2018 19:44
Re: Takže
O kráse a stylu bych tedy silně pochyboval, ale... každý máme svůj názor. Podle mě je 500X odporně oteklá obluda, uvnitř zase jak dětská hračka.
Testů 500X jsem viděl už dost a na tom, že je to nepěkné a nepovedené auto se nic nemění. Možná tím, že jsem víc prakticky zaměřený, chápu smysl Vitary oproti 500X.
Avatar - Ja Prvni 123
7. 12. 2018 19:52
Re: Takže
Ta spotřeba je kravina... ale nejúspornější auto v segmentu to jistě není.
Avatar - 3_diamanty
7. 12. 2018 17:47
2 nosaci tankuju super
pekni brouci :yes:

oba kusky mozem... jak prakticku sikovnu vitaru tak charizmaticku retro 500X-ku :yes:

osobne by som ale radsej videl konfrontaciu 1,3 turbo 500X vs 1,4 turbo vitara ale chapem... test je tentokrat posadeny na 3 valcoch co je predpokladam aj najpredavanejsia varianta v meste a u mnohych rodin ktori chcu sikovne da sa povedat aj rodinne stylove vozitko za este unosnu cenovku ....

ale toto je fakt tazky vyber.. toto ja fakt nemam rad... ze ktore z dvoch dokonalych... alebo ja vitaru a manzelka 500X? asi aj tak by to slo a boli by "doma" oba ;-) .... uz len vyhrat tu po.ondanu loteriu ... ale ok.. dost bolo srandy... pekny test.... chvalim vyber aut ( aj farebne prevedenie - ved modra je dobra ) .. fakt pekne fotky... a este lepsie vozy :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
7. 12. 2018 19:54
Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fiata,
Dneska je šestikvalt "zbytečně náročný na řazení, pět stupňů je lepších"... nevíte někdo, co se změnilo?

:-)
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Emel
7. 12. 2018 21:11
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Takhle to tam úplně nestojí... jasně že šestikvalt je lepší. Na šestku by tam asi mohlo být míň než 3300.
Avatar - xxc
8. 12. 2018 10:30
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Praveze 6 stupnova prevodovka vo Fiate lepsia nie je, ked obe auta maju skoro rovnake otacky na dialnici :-)
8. 12. 2018 21:43
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Odkedy vypovedajú o kvalite prevodovky otáčky na max kvalt pri diaľničnej 130km/h. Výhodou 6st prevodovky by mali byť menšie preskoky medzi kvaltmi. U súčasných aj minulých tsi s 5kvaltom by sa o tom dalo´i písať eseje :-!
Avatar - xxc
8. 12. 2018 22:55
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
A aka je to vyhoda radit po kazdom semafore 1,2,3,4,5,6? Ked sa da to iste dosiahnut 1,2,3,4,5? Vtedy mam radsej 5 stupnovu. Ked nie je 6ka kratka a pyta ju od 90ky, nevidim dovod mat 6 stupnov.
9. 12. 2018 10:58
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Napríklad tie preskoky medzi kvaltmi. Ides na jednotke 20, flaknes tam dvojku, otacky motora padaju k volnobehu. Pocitas ovecky a cakas kym sa nadychne. A tak to pokracuje dalej. Jazdim s takym pekacom sluzobne uz roky a je to velmi otravne. Kazdy den a v kazdej chvily. U vyssie testovanej dvojice to nie je az take okate ako 5 st prevodovky k najslabsim tsi lebo stale ma evidentne lahsi celkovy prevod ;-)
Avatar - xxc
9. 12. 2018 13:50
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Ked nechcem pocitat ovecky, vytocim jednotku na 25 :-) S tsi som ale nikdy nesiel, iba s peugeot manualnymi prevodovkami a tam nebol nejaky problem. Okrem presnosti radenia :-) Jazdit s manualom a vela stupnami sa da, vzdy hladat idealny stupen a otacky a radit, len je to podla mna viac unavne.
Avatar - Emel
9. 12. 2018 19:40
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Co je to manuál "s vela stupnami"? Jako že šestistupeň?
Avatar - xxc
9. 12. 2018 21:16
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Ano
Avatar - Emel
9. 12. 2018 19:43
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Pro mě je největší otrava jezdit po dálnici s konstantně vytočeným motorem. Raděj budu tolerovat větší přeskoky a trošku víc vytáčet jednotlivé kvalty, než mít při 140 4000+ otáček.
Avatar - xxc
9. 12. 2018 21:20
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Ved presne o tom pisem, keby 5 stupnove suzuki tocilo na dialnici 3300 otacok a 6 stupnovy fiat 2400, tak by bola 6 stupnova prevodovka lepsia. Ale v tomto pripade nie je. Ludia sa zenu za stupnami a niekedy nerozmyslaju.
10. 12. 2018 08:21
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Prosím tě, který litr točí při 130 2400ot? Běžně je to u vetsiny aut těch 3000 - 3300.
Avatar - Emel
10. 12. 2018 14:24
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
1.2 eTHP má myslím 2500@120km/h.
10. 12. 2018 14:42
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Kolik má při 130, 2800?
Avatar - Emel
10. 12. 2018 18:01
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Spíš 2700...
Avatar - Emel
10. 12. 2018 14:18
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
6 je víc než 5, tak jako tak. Já za sebe bych hlasoval pro využití 6 jako rychloběžky s otáčkami třeba 2800@130... ale pokud využijí ten kvalt k tomu, aby byly menší přeskoky a lepší dynamika, tak je to furt lepší než 5MT.
Avatar - Ja Prvni 123
12. 12. 2018 22:20
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Chlapi, ale nepřehlídli jste, že jde o tříválce, že ne?
3300 tříválce odpovídá 2475 otáček čtyřválce... kolik by měl ve 130 točit?

I kdyby měl ten tříválec omezovač na 6000 otáček, tak by byla vypočtená maximálka 236 lm/ hod... litrovej tříválec... asi zbytečný, že jo?

:-)
Avatar - Ja Prvni 123
12. 12. 2018 22:15
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
No, doslova je tam psáno: "Výhodou je, že řidič suzuki nemusí tak často řadit. "... jak to mám číst?
Avatar - BassHunter
14. 12. 2018 14:19
vzhled 500X
Ten fiat se mi nelíbí kvůli kulatým světům, působí to na mě staře. Suzuki by vyhrála v tomto případě i za cenu kdyby byla dražší.
Rozbalit vlákno
0