Dva etablované modely na poli malých SUV se nedávno představily ve vylepšených verzích. Fiat 500X i Suzuki Vitara přicházejí s mírně pozměněným designem a výraznými inovacemi pod kapotou, které odrážejí novou emisní legislativu.
Mne teda 500x pride ako riadne baculata modelka >:D Celkovo ale vyzera lepsie, Vitara je nejaka o nicom, mozno to robi ta farba. Rozdiel v spotrebe je ozaj nepochopitelny neslo len o zle zabehnuty kus v pripade Fiatu?
Co s tim? >:D My chceme Scalu ! :-! ... Je to i o gumach a ridici, ale Vitara je schopnejsi, nez by clovek cekal. Ze Rasto vycouva na snehu s kolem hore jsem necekal [odkaz] :yes:
Dát tomu autu slušivý kabát, tak to mohli prodávat o 100t dráž a prodali by 5x tolik. Peugeot na techniku kašle, stačí mu tříválec, skvělý 1,5 HDI a kabát a jak si vede.
Suzuki je holt taková zaostalá automobilka, jinak by už dávno nabízela nějaký to "sofistikovaný řešení poplatný době a trhu" a na ten kopec by sis vyšlápl hezky po svých. ;-)
Prostě přeloženo do češtiny: "Ještě nezparchantěla!". >:D
Jinak určitě by jí pomohlo, kdyby trošku zapracovala na designech, v tom určitě zbytečně ztrácí.
Jestli je něco na Ignisu špatně, tak to rozhodně není příď. Zkus druhou stranu. ;-) A jinak mám připomínat Celerio, Baleno nebo zprznění přídě S-Crossu ? Ani novýho Swifta bych si netroufl označit za krasavce, takže ta Vitara ještě jakž takž drží prapor koukatelného auta. Novej Jimny vypadá hodně dobře, ale ten to nevytrhne. A to mám Suzuki rád.
Hele, někdo už začal prodávat. :-O [odkaz]
Zvláštní. Cena víceméně odpovídá té oficiální na Slovensku - 18.600 eur. Njn, čekal jsem (nebo spíš si přál) tak o 50t míň.
To je otázka názoru. Že byl před faceliftem S-Cross jaksi unylý, nijaký....to je fakt. Teď je sice výrazný, jenže ne zrovna způsobem, který by se mi (a mnohým dalším) líbil. Maska jak z náklaďáku, chybí nějaká harmonie s podivně tvarovanými světly a nárazníkem....celé to vypadá nikoliv sebevědomě, ale vyjeveně. Přitom by opravdu stačilo poladit ten předek, protože tohle [odkaz] a zadek jsou v pořádku.
Přesně tak, Vitara je nedoceněné a nenápadné auto, které poskytuje podvozkově a pohonem AWD skoro to samé co Subaru. Stačí se podívat na předešlý test Rasťy nového Santa fé - bídná hra na prémii. A to je přesně ten moment, kterého si u japonců cením - snaha o funkční řešení, a ne dělání věcí jen jako. :yes:;-)
kdyz se nad tim tak zamyslis, vetsina schopnejsich 4x4 jsou jen japonci :-| Toyota-Subaru-Nissan-Suzuki-Mitubishi. Kamarad ma Delicu a nemuze si to vynachvalit.
To sedí, my máme jako víkendovku Grand Vitaru f dýzlu :-! Na zákazové značce u lesa je v Beskydech totiž většinou emblém skůtru nebo čtyčkolky, autíčka ne :-)
Na první pohled (téměř každé) Suzuki vypadá ošizeně, ale Japonci vědí, co dělají, tzn. technika drží až překvapivě. Na našem 14 ročním (200tkm) Ignisu není prakticky nikde rez a pořád jede naplno bez jakékoliv poruchy. Vitara navíc přidává komfort, který Ignis nenabízí vůbec.
Fiat je sice moc pěkný, hlavně interiér se mi hodně zamlouvá, ale provozní náklady budou o hodně vyšší (spotřeba, servis a dovolím si napsat i vyšší míra závad).
I když je mi bližší značka Fiat, taky bych vybral Vitaru, čistě rozumem.
Re: Jak Fiat vyvíjel, že nakonec překonal sám sebe,
Prozradím Ti tajemství... mám doma Alfu 164.. z roku 1996.
Jezdím s ní jen občas.
Je to dvoulitr, atmosféra... a chytne na první otočení.
Má 106kW... a jezdí málo přes 8 litrů.
Re: Jak Fiat vyvíjel, že nakonec překonal sám sebe,
Chlapi... načo tu furt riešite, že so starým dvojlitrom sa pri klobúkovej jazde dá ísť za 7l/100 - ver, že keby sa na tom jazdilo ako na tej 500 tak by si sa díval niekde na 10. Ja so svojou benzínovou 1.6-tkou viem zajazdiť za 5 aj za 8,5. (btw na spritmonitore má 164 2.0 priemer 10.38) tak tu je ten pokrok...
docela povedenej. Výsledné pořadí není rozhodující, klidně to mohlo být obráceně, Fiat prostorově skromnější, což je přijatelná daň za design, jízdně netuším, nejel jsem a SM moc nevěřím, spotřeba celkem zarážející. Vitara zkrátka v tomhle pojetí - FWD, nejslabší benzín a hurá do města - není silná v kramflecích.
Situace se začíná měnit až tehdy, když chcete silnější motor. Zatímco u Vitary si za 1.4T (plus šestikvalt) jednoduše připlatíte 26t k druhé výbavě a jste na 457, tak za 1.3T ve Fiatu dáte v S-Designu 525. On je taky 1.3T pouze s dvouspojkou.
No a nejsilnější stránkou Vitary je samozřejmě možnost AWD. To se sice dá pořídit i k litrovému motůrku, ale nechme to být. Ve spojení s 1.4T a manuálem jsme na 522t. Co na to Fiat ? Ale jo, musíte si ovšem vzít dvoulitrovou naftu s automatem za akčních 595t.
Můj závěr je takový, že Vitaru bych bral hlavně kvůli čtyřkolce. Jako FWD by u mě těžko obstála ve srovnání s konkurencí.
Vitaru 1.4 Allgrip mame v rodine od zaciatku roka a zatial spokojnost, spotreba do 6.5l. Ano interier nieje nic moc ale ten pohon funguje na danu kategoriu skvele.
U nás je jak prodejce Fiatu tak Suzuki a musím říct, že z hlediska výskytu dává vitara pětistovce těžce na frak, zahlédnout 500x je stejné jako zahlédnout jednorožce, vitara naopak stojí aspoň jedna v každé ulici. Ve čtyřkolce ale velmi sporadicky, drtivá většina je to, co říkáš, nejslabší benzín a hurá do města, prostě typický městský crossover, a protože za dobrou cenu, prodává se. ;-)
Někde jsem četl, že podíl 4x4 na prodejích Vitary u nás je přes 50%. Už bych kecal kde, ale našel jsem aspoň tohle. Za první pololetí 2016 v ČR byly dvě ze tří prodaných Vitar čtyřkolky. [odkaz]
Myslím, že je to logické, RWD se prodají jen ty nejlevnější kusy a naopak modely z druhého výkonového a cenového spektra (M). Obecně auta v cenách 3er si nekupují lidé, kteří dají veškeré peníze za svou vysněnou prémiovku v holobytu (nejdou s financemi na krev a leckterý příplatek si mohou dovolit) a 4x4 je už dnes v této cenové takový standart. Většina lidí ani neví, jestli je to v základu FWD nebo RWD...
No, vzhledem k tomu v jaké třídě se Vitara pohybuje - příměstská přibližovadla, kde často AWD není v nabídce vůbec, a cena je dost důležitá - to pro mě překvapení je. Jen pro zajímavost pár SUV a jejich prodeje 4x4 v ČR.
Když opomenu, že čtyřkolka je k ničemu a SUV vlastně taky, je mi Vitara sympatická ve všech ohledech. Dříve jsme se tu báli, že slavné offroadové jméno na tomto "vyměklém" crossoveru bude působit směšně, ale jak píšeš, je to velmi zajímavá alternativa k běžnějším lídrům segmentu (myslím teď prodejním), dostaneš za své peníze zajímavé a pohledné auto, které se nemusí bát ani na polní cestu k chatě a to i v zimě. I ta modrá jí hodně sluší.
a to si predstavme este keby suzuki malo aj 5 dverove jimny s dlzkou okolo 3,8-3,9m ... ach jaj.. to by bola dokonalost... kompakne prakticke a este viac terenne ako vitara... ale raz sa urcite dockam... ved ani 5 dverovy mini nebol a uz ho mame... a raz bude aj jimny 5 dverak ( mozno v dalsej generacii ktovie ) .... ale raz bude vsadim sa .. navyse nova vitara v novej generacii urcite na dlzku porastie a zvacsi sa a tak 5 dverak jimny bude do buducna coraz aktualnejsi :yes:
"Můj závěr je takový, že Vitaru bych bral hlavně kvůli čtyřkolce. Jako FWD by u mě těžko obstála ve srovnání s konkurencí."
Jo s tímto by se dalo souhlasit. Mám zkušenost s oběma autama, akorát teda u 500X s 1,4 MA a u Vitary s 1,6 AWD v nejvyšší výbavě (a tím sem bohužel najel až až a bíííída)...
A nechci to nějak rozebírat, ale co se týká hodnocení Vitary (ale ono to už platilo svého času u SX4), tak prostě nesouhlasím s ničím co je v jízdních vlastnostech uvedeno (s výjimkou komfortu) Celé to vzhledem ke krátkému rozvoru a rel. hmotným převisům skutečně působí rozevlátě, houpavě, nestabilně, ale komfortně. Jízdně je F 500X o level dál, byť na hodně blbých silnicích s velkými koly může působit prkněji. Řízení je tuhé, prkenné, nepříjemné....
Jako auto je F 500 o nutný kus dál, Vitara vítězí jen v momentě, kdy víš, že s autem po té polňačce budeš jezdit častěji a potřebuješ 4X4 za míň peněz. Tam dává smysl. Jinak fakt je to ve všem horší auto. ani ta převodovka neřadí bůhví jak..., ale je pravdou, že převodovky u Fiatu si musí vždycky trochu sednout...
Dojem z interiéru je jak nebe a dudy...
A ad spotřeba... Však Rasto Chvala měl tohle konkrétní auto na test spotřeby... a byl velmi spokojený z úsporného motoru, video je dostupné, ale tak celkovou představu o zdejších "novinářích" už má asi každý... Takže tohle bez komentáře.
Vitara se nabízí jen s motory 1,0T a 1,4T. Fiat naproti tomu 1,0T, 1,3T, 1,6 atmo. Fiat 1,4T už nevyrábí, downsizeoval. Suzuki zase nahradilo 1,6 moderními turbomotory. Těžko tedy cokoliv dosuzovat ;-)
po facelifte by to mal mat uz renegade poriesene.... navyse aj ten novy 1,0 aj 1,3 turbo je uz lahsi motor na predok ako tie co mal predtym.... a pokial viem tak F500 s tymto problem nikdy nemalo ani pri klasickej plnotucnej 1,6tke
Tak bodaj by nie, na balónoch so 60% profilom už musí byť pohodlné každé auto, takže to nič o komforte podvozku nevypovedá.
Ja som jazdil na sesterskom modeli Renegade na 18kach a nejaké výhrady k prehnanej tvrdosti som nemal, za mňa celkom OK aj na 18". Ale beriem, že je to stále iný model, takže tá skúsenosť nie je úplne prenosná na 500X.
auto ma robit majitelovi radost... takze super... parada ... :yes:
mne staci vzdy po tych dlhych mesiacoch na letnej sade prezut potom na tu zimnu a tiez sa tak vytesujem uz konecne aspon z nejakej vizualnej zmeny na aute ( teda konkretne zo zmeny diskov a tym padom aj vizaze kol ) :*) hoc kola su velkostne stale rovnake ( obe sady mam rovnako velke ) .. ale auto opat posobi kusok inak ;-) .. ale uz teraz po nejakych 6 tyzdnoch na zimacoch sa tesim zase na letne >:D no hruza so mnou ja viem
Ano, jednoznačně je hezčí... já jsem to uváděl jako alternativu pro ty, co chtějí / potřebují ten prostor.
Elko má opravdu velkej kufr, posuvné zadní sedačky... a tak. :-)
Mám jiné zkušenosti. Jel jsem jenom s F500x, s Vitarou zkušenosti nemám, ale jestli mě v něčem F500x příjemně překvapil, tak to bylo v jízdním projevu s velmi slušným filtrováním nerovností i na 17tkách.
A nebyla v naftě?
Už mi pár lidí říkalo, že 500X se těžším dieselem zklidní.
Aby bylo jasno - nedrncá to jako koza, nemá to žádný dopad na jízdní vlastnosti jako takové = drží se silnice zuby nehty a brzdí na 100%... jen bych prostě od SUV čekal víc pohodlí.
Fiat postavil největší malé SUV s nejmenším vnitřním prostorem, přidá k tomu vysokou spotřebu, slabý jízdní projev a jen průměrnou dynamiku... No nevím, v hodnocení mohl dostat na frak daleko více, ale evropský propadák by si nedovolil ani Svět Notorů.
Ještě jsi mohl dodat, že je F500x taky jedno z nejdražších malých SUV. A přesto se slušně prodává. Např. líp než Vitara, takže to asi nebude tak, jak píšeš.
500X ma predaje v eu lepsie ako vitara.... jeho prednosti nie su mozno v terene ani v supernizkej spotrebe ale za to je to snad mozno najkrajsie a najsympatickejsie auto daneho segmentu ( aspon pre mna teda) ... ono su to 2 svety... kym vitara hra na praktickost tak 500X zase viac na styl... ale inak podla mna sa oba vozy porovnat daju a kazde je tym svojim sposobom krasne a zaujimave .... a predajne funguju oba tak kde je problem ;-) ... navyse ak si videl ten rastov test 500X-ky ( 100km okruh na spotrebu ) na nete ho najdes.... tak on ti potvrdi ze 500X je jedno komfortne sikovne auto a aj mne sa paci cim dalej tym viac... ;-)
O kráse a stylu bych tedy silně pochyboval, ale... každý máme svůj názor. Podle mě je 500X odporně oteklá obluda, uvnitř zase jak dětská hračka.
Testů 500X jsem viděl už dost a na tom, že je to nepěkné a nepovedené auto se nic nemění. Možná tím, že jsem víc prakticky zaměřený, chápu smysl Vitary oproti 500X.
oba kusky mozem... jak prakticku sikovnu vitaru tak charizmaticku retro 500X-ku :yes:
osobne by som ale radsej videl konfrontaciu 1,3 turbo 500X vs 1,4 turbo vitara ale chapem... test je tentokrat posadeny na 3 valcoch co je predpokladam aj najpredavanejsia varianta v meste a u mnohych rodin ktori chcu sikovne da sa povedat aj rodinne stylove vozitko za este unosnu cenovku ....
ale toto je fakt tazky vyber.. toto ja fakt nemam rad... ze ktore z dvoch dokonalych... alebo ja vitaru a manzelka 500X? asi aj tak by to slo a boli by "doma" oba ;-) .... uz len vyhrat tu po.ondanu loteriu ... ale ok.. dost bolo srandy... pekny test.... chvalim vyber aut ( aj farebne prevedenie - ved modra je dobra ) .. fakt pekne fotky... a este lepsie vozy :yes:
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Odkedy vypovedajú o kvalite prevodovky otáčky na max kvalt pri diaľničnej 130km/h. Výhodou 6st prevodovky by mali byť menšie preskoky medzi kvaltmi. U súčasných aj minulých tsi s 5kvaltom by sa o tom dalo´i písať eseje :-!
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
A aka je to vyhoda radit po kazdom semafore 1,2,3,4,5,6? Ked sa da to iste dosiahnut 1,2,3,4,5? Vtedy mam radsej 5 stupnovu. Ked nie je 6ka kratka a pyta ju od 90ky, nevidim dovod mat 6 stupnov.
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Napríklad tie preskoky medzi kvaltmi. Ides na jednotke 20, flaknes tam dvojku, otacky motora padaju k volnobehu. Pocitas ovecky a cakas kym sa nadychne. A tak to pokracuje dalej. Jazdim s takym pekacom sluzobne uz roky a je to velmi otravne. Kazdy den a v kazdej chvily. U vyssie testovanej dvojice to nie je az take okate ako 5 st prevodovky k najslabsim tsi lebo stale ma evidentne lahsi celkovy prevod ;-)
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Ked nechcem pocitat ovecky, vytocim jednotku na 25 :-) S tsi som ale nikdy nesiel, iba s peugeot manualnymi prevodovkami a tam nebol nejaky problem. Okrem presnosti radenia :-) Jazdit s manualom a vela stupnami sa da, vzdy hladat idealny stupen a otacky a radit, len je to podla mna viac unavne.
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Pro mě je největší otrava jezdit po dálnici s konstantně vytočeným motorem. Raděj budu tolerovat větší přeskoky a trošku víc vytáčet jednotlivé kvalty, než mít při 140 4000+ otáček.
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
Ved presne o tom pisem, keby 5 stupnove suzuki tocilo na dialnici 3300 otacok a 6 stupnovy fiat 2400, tak by bola 6 stupnova prevodovka lepsia. Ale v tomto pripade nie je. Ludia sa zenu za stupnami a niekedy nerozmyslaju.
Re: Tak při představení 500X byl pětikvalt důkazem úpadku Fi
6 je víc než 5, tak jako tak. Já za sebe bych hlasoval pro využití 6 jako rychloběžky s otáčkami třeba 2800@130... ale pokud využijí ten kvalt k tomu, aby byly menší přeskoky a lepší dynamika, tak je to furt lepší než 5MT.