Takú dobrú známku by som rozhodne nedal. Na všetko naťahovať ten istý face mi príde dosť krátkozraké. Pred časom niečo podobné skúšal Seat a nejak to moc slávne nedopadlo. Nedá sa z jedného nápadu žiť stále.
Jenže design Audi je svým pojetím univerzálnější, než design F500. Někdo by možná řekl méně výrazný nebo méně nápaditý (já ne), ale každopádně snáze aplikovatelný na různá auta.
Zároveň bezpohlavnejší, ani jedna tvár Audi nie je tá "pôvodná", z ktorej všetky ostatné vychádzajú. U Fiatu je nositeľom prvá retro päťstovka, ostatné sú len deriváty. Je to ako keď zaboduje nejaký film, a potom z neho robia X trápnych pokračovaní s vidinou ziskov...
Ono to príliš nefunguje ani na Mini, laici jednotlivé modely prakticky nerozoznávajú a tiež sa nedá povedať, že by všetky deriváty boli pohľadné. Nakoniec Fiat nie je žiadna prémiovka, tam je asi najväčší kameň úrazu.
je podle mě cesta do pekel. Můj názor je že se to okouká poměrně hodně rychle. Já sám jsem tím teda už teď překrmenej, přípomíná mi to hello kitty, ale třeba jsem ve výrazný menšině.
V podstate podobne na tom je na tom cený koncern VW, pomaly iste tento trend dobieha BMW a MB tiež finišuje s tzv. UNI lookom svojich modelov. >:D A keď sa človek pozrie k Renaultu či kórejcom tam to tiež robia ako cez kopirák >:D Dnes už ide len o to (u designu) ktorý štýl človeku "sadne" a potom si vyberie veľkosť. >:D
Ale tak to přece není správné, ne? Možná to bude vyhovovat majiteli Fábie, ale majitel Superba (= Fábie v jiném měřítku) přece nemůže být nadšený těmito "úspornými" taktikami automobilek.
Ale možná se pletu, protože si pamatuji, jak tu před pár lety někteří kritizovali, že Korejci nemají modely v různých třídách podobné jako vejce vejci... Nikdy bych nevěřil, že nastane doma, kdy si budu plést jednotlivé modely "domácí" Škodovky... :no:
No podobne nadšený asi nebude ani majiteľ MB S keď stretne MB C atď. Vždy je niečo za niečo. Na druhej strane nie vždy to čo funguje u top modelu funguje aj v nižších triedach.
Tož ano, s tímto nelze než souhlasiti. Jest však i vhodno přihlížeti k tomu jakou cestou k této jisté unifikaci která automobilka došla. Zde předmětný Fiat se rozhodl reinkarnovati svou ikonickou 500ku, což byl počin bezesporu chválihodný, o čemž ostatně dal jasný důkaz i trh. A zřejmě právě pod tíhou onoho úspěchu nechal pan Účetní vzniknout celé té 5OO family, čím však tu ikonickou jedinečnost bohužel rozředil, a jak známo nastavovaná kaše nebývá povětšinou nic moc, tento zobrazený 5OOX vypadá jak pětiskovka slonem africkým rozsedá (není-li ovšem ten snímek toliko nějaká kreativní fotomontáž). Jak by to kupříkladu vypadalo u takového VW kdyby vše od Pola po Passat včetně SUVček mělo design rovněž ikonického Brouka? No vskutku velmi tragikomicky ....... tož tak.
Akurát koncernu sa nepodarilo reinkarnovať pôvodného Chrobáka, ale vytvorili nového Chrobáka a tento dizajn až taký úspech ako nová 500-ka teda nezožal ani náhodou. Takže zrejme aj tu je pes zakopaný. Nehovoriac o tom, že táto séria sú v podstate stále "malé" autá a o aplikácii tohto dizajnu na nejaké oveľa väčšie modely nepadlo ani slovo.
mam podobny nazor..... ok 500 a 500L beriem..... ale zeby vsetky fiaty teraz mali byt klonmi malej 500ky to mi pride uz trosku divne a .....a uz teraz je ten fiat 500X okukany
z mojho pohladu je jeep renegade ovela krajsi a zaujimavejsi a aj viac mi k cross/SUV pasuju hrany ako obliny [odkaz]
samozrejme vsetko je vec vkusu a nazoru a nie kazdy musi so mnou suhlasit.... v pohode
PS: som toho nazoru ze jeep renegade bude krajsi na zivo ako na fotkach.... nieco ako nova fabia ... ta tiez na realnych fotkach vyzera lepsie ako na tych renderoch
Renegade je taký metrosexuálny Jeep, čo asi skalných muselo zamrzieť, ale súhlas, má to celkom originálny dizajn plný pekných detailov. Nadopované 500-ky sa mi od začiatku nepáčili. Sakra, keď už chcú vsadiť na nejaké to pseudoretro, tak prečo si nevyberú pre zmenu nejakú inú legendu? Fiat ich má predsa v histórii plno. Nová 500-ka je perfektná, ale odvtedy to už ide s Fiatom dolu vodou. To ako keby sa teraz VW rozhodol napasovať dizajn Beetlu na Touran a Tiguan...wtf. 8-s
Mas pravdu, unifikacia je vsade, ale 500ka na 1000 sposobov ??? To je divna logika.
Bude reklama "Kupte si 500ku, je jedno aku".
Bude aj 500 Large = Doblo a 500 XXL = Freemont. Nove Bravo by skor potiahlo predaje.
Podívej se na taktiku použitou u Mini za posledních deset let, jeden model na mnoho způsobů a že by se jednalo o něco, co se okoukalo a byl to prodejní propadák, to bych se neodvážil tvrdit...
u Mini jde ale o značku která léta dělala jeden model. Fiat měl odjakživa pestrou modelovou paletu...tohle je cesta do záhuby....pětistovka napr*aná stokrát jinak :'-(
Jsou to stejné prodejní modely, jestli jde o Mini nebo o Fiat je v podstatě jedno. Určitá diverzifikace nabídky je na místě a třeba se jí dočkáme, ale 4 modely řady 500 jako problém nevnímám.
Novodobá značka Mini vzkřísila začátkem minulého desetiletí pod křídly BMW výrobu vozů s odkazem na modely Mini ze šedesátých let minulého století. Fakticky s nimi a jejich historií nemá mnoho společného.
Fiat v době uvedení Mini nabízel svůj model 500, který značka znovu uvedla do výrobního programu. V celé své historii byl FIAT významným producentem právě kategorie malých vozů..
Je mi záhadou, proč se zde odkazuje na minulost výrobního programu značek, když to nemá se současnou situací nic společného. Pokud nevidíš analogii v aktuálních nabídkách značky Mini a Fiatu, pak se nemáme moc o čem bavit. Značka Mini stejně tak jako modelová řada 500 nabízí více kategorií vozidel na odkazu designu "základního" modelu.
Blbost. Naco by BMW kupoval Mini, keby nie historia ??? To mohli rovno predavat pod BMW alebo zalozit novy brand.
To, ze predaval FIAT hlavne male auta neznamena, ze produkoval uzke portfolio ...
500, 125p, X1/9, Coupe, Barcheta, Uno, Tipo, Bravo/Brava, Croma, Stilo, Panda, Idea, Doblo...
Mal vyvoj ... prvy pozink, seriovo pre osobaky prve TDI (tzv. rotacka) atd.
Male turbo uz v 80 tych rokoch vo Fiate Uno.
Co z toho robilo MINI potazmo Rover ??? Lacna znacka podporena domacou spotrebou. Nothing more.
Fakt sa nemame o com bavit. Natahovat rovnaku masku na 2x take velke auto je hovadina. Je to ako natahovat malu gumu na velkeho ftaka.
Dnesna 500ka je retro, podobne Mini. Ma Mini v strednej(nizsej) triede alebo SUV realny model ??? Rovnake modely napriec, len viac plastu.
Mini sa predava, pretoze kazdy vie, ze je to BMW. FIAT sa berie ako lacna imidzovka.
Hele fakt ti nemám jak pomoct, vysvětluj si to jak chceš, ale aktuální nabídka modelů řady 500 je velmi podobná nabídce Mini. Nevidíš-li to, není to můj problém. Historie značky samotné v tom nehraje absolutně žádnou roli.
Ale ano, to mas pravdu. Ponuka rady 500 sa podoba Mini. To sa nikto nehada.
Ale to co je pre MINI prirodzene a normalne (a ekonomicky pochopitelne) nie je pre FIAT adekvatne. Proste smerovanie FIATu je ... nepekne (na to 500L tusim robili vo vyrobe prestavku, zeby priamy dosah trhu ;-) ).
To, co je u Mini v pořádku, je pro Fiat krok mimo >:D:yes: Tak to potom jo, tomu fakt moc nerozumím vzhledem k faktu, že 500 není jedinou řadou v nabídce značky.
500 nie je jedinou radou, ale tam to smeruje ... ved o tom je clanok FIAT 500X ako Jeep Renegade .... o to ide Alfista. Ja uz sa necudujem ako skoncila Alfa a skoncil by aj FIAT keby nie Chrysleru. No nic, podumaj ....
A samozřejmě... Mini jako výrobce stylovek je něco jiného než Fiat jakožto mainstreamová značka.
Jo, 500 není jedinou řadou... ale je na první pohled jedinou, do které Fiat investuje. A to je ten problém. Proč už tu dávno není nové Bravo, s T-Jet v kombíku, a neprohání Octavie a Leony?
Jako názor ti to neberu, mě to nevadí ani u Mini a ani u Fiatu. Oba stejným způsobem míří na jiné cílové skupiny.
Aktuálně je jedinou řadou do které se investuje, to je pravdou. Jaké jsou však plány v uvedení dalších modelů je otázkou. Bravo nebylo špatným modelem, absence kombi však byla chybou.
Ještě to drobně reformuluju - mně nevadí 500L a X a třeba XL, ať si Fiat bouchá co chce, tyhle segmenty jdou stejně mimo mě. Mně vadí právě to, že "kvůli tomu" (a nebo možná ne kvůli tomu) kašle na základ portfolia, kterým vždy byl kompakt a subkompakt... včetně mého oblíbeného kompaktního kombi.
PS: nechce se mi listovat ceníkem, ale úplně si nemyslím, že by Fiat a Mini cílili na stejnou cílovku.
Emele, čti pořádně, nikde nepíšu, že obě značky cílí na stejnou cílovku, ale naopak !
Ono je krásné, že se zde brečí nad tím, jak vlastně Fiat nemá co nabízet a když něco nabízel, tak podle mnohých šlo o špatné nekonkurenceschopné modely.... Prostě FIAT to zkusil jinak a uvidí se, jestli to byla cesta správným směrem.
To se přece nevylučuje. Nabídnout auto střední třídy je jedna věc, ale aby takové auto mělo úspěch, musí ještě obstát oproti konkurenci. A to Croma nezvládla. Naposledy se mi od Fiatu opravdu líbilo Stilo.
Osobně si myslím, že střední třída je aktuálně mimo možnosti Fiatu. V kompaktech by ale ještě mohl - měl zabrat a své někdejší zákazníky přilákat zpátky, případně ulovit nějaké nové.
Souhlasím, Fiat by se měl vrátit s novou generací Brava, pak teprva začít pomýšlet na vlastní model střední třídy. Co se Cromy týká, pak u ní myslím, že jde o velmi nedoceněný model a v době prodejů, tak i jako ojetiny. Stilo bylo vzhledově "neitalské" auto, jenž mělo však řadu jiných kvalit. Bravo nebylo a není zlým vozem, nese si však stále předsudky k italským vozům. Bohužel.
Grifith samozrejme a uplne vazne ocakava Bravo ako opatchovanu 500ku (uprava Pinifarina reznuta Bertonem) s vysvetlenim opatovneho utoku na ten spravny trh. >:-[]
Ale jasně, pro tebe klidně budu chtít nové Bravo z 500ky, ať ti to udělá radost. Jen víc takových bijců za Fiatovskou diverzifikaci modelů a doufám, že to taky náležitě podpoříš nákupy, aby se pak nikdy nestalo to, co je dnes. :-!
Ja som FIATa vlastnil, vcelku spokojnost s Coupe. Ale Croma mne osobne nesadla z viacerych pricin a kratke Bravo bolo male. 500ku na 1000 sposobov nechcem, takze som s vyberom skoncil. Andiamo !
Každý si svůj důvod najde. Když bylo portfolio široké, nevybral sis, 500 na mnoho způsobů je špatně. Holt Fiat prostě není pro tebe a dělat modely podle diskuzí lidí, kteří si je nikdy nepořídí, je značně nerentabilní. Fiat se chytil úspěšné retro vlny.
Já vlastnil produkci Fiatu z posledních dvaceti let, takže na to mám svůj názor.
Moj vyber nesuvisel s portfoliom, ale kvalitou. Teraz nemam na mysli dedinske reci, ze FIAT je lajno a pod. Nesadol mi posed, vyber materialov, zla ergonomia, spracovanie (bohuzial aj v motorovom priestore odflaknute veci na vystavnom kuse) napr. tesnenie dveri ..., Bravo nemalo kombi. Alfa 159 bola mala vzadu (+bizardna cena a ta vaha) a vtedy o TBi este ani nesnivali. 2,2 JTS bolo o nicom (vyhuleny GM), 3,2 nesla a zrala ako prevratena. TwinSparky nepodarky.
Delta to iste co Bravo, akurat viac vylesteny model.
Tazky vyber a 500ka im nepomoze.
No a prisli Korejci a natreli FIAT, PSA ... (nemam od nich karu).
Jak jsem psal, pro každé auto jakékoliv značky ti najdu několik důvodů proč jej nebrat, jelikož žádné auto není bezchybné. Samozřejmě každý si vybere takový vůz, který mu nejlépe sedí a o tom to je ;-)
Delta je velikostně proti Bravu jasně prostornější a jako produkt Lancie, luxusnější divize Fiatu, také celkově o něco lepší.
PS. Twin Spark v té době už u Alfy 159 nepoužívali. ;-)
Myslel som obecne ... v 159 uz neboli, ale v 147 a GT ano. V 159 uz len JTS. To je jedno.
Ano najst si vlastne auto ... ak bude len x variantov na 500ku, tak to viac ludi nedotiahne. Naopak. Marchiococote je slepy patron. Zabil Lanciu, domrvil Alfu a FIAT, Ferarri je na rade ... hmmm.
Zatím máš v nabídce FIatu na výběr dost modelů a že se dvě jejich řady podobají (tedy jedna částečně designově vychází z druhé) nevnímám jako závažný problém. Až bude mít Fiat portfolio plné derivátů 500ky, ano, budu se bít za větší rozmanitost. Ale zatím tomu tak není. Že Fiat potřebuje další nové modely nepopírám.
Delta nema kombi, ale vzadu ma miesta ako aktualna O3 s vyhodou nizkeho stredoveho tunelu a posuvnych sedaciek k tomu + 380-460L kufor, takze tvrdit, ze je to male su cire blaboly.
AR 159 nie je tiez vzadu nijak zvlast male, asi ako O2, mozno mierne lepsie.
Problem mala akurat s cenou a vyberom motorov pri uvedeni, spojenie s GM skutocne ziadna vyhoda nebola.
Momentalne cez 540 litrov po roletku v kombi a casto krat v roku ani nezatiahnem tu roletku a v aute cestuju styria. Milujem borcov co podla svojich potrieb automaticky odfajcia ostatnych. Blaboly trieskas ty.
Este raz nestaci mi to !
159 - sadnut si za seba bol problem. Na dlhe trate nepredstavitelne. Zasa tvoj blabol.
Sediet na zemi s kolenami za usami je genialne (o3).
Momentalne cez 540 litrov po roletku v kombi a casto krat v roku ani nezatiahnem tu roletku a v aute cestuju styria. Milujem borcov co podla svojich potrieb automaticky odfajcia ostatnych. Blaboly triepes ty.
Este raz nestaci mi to !
159 - sadnut si za seba bol problem. Na dlhe trate nepredstavitelne. Zasa tvoj blabol.
Sediet na zemi s kolenami za usami je genialne - o3.
Být Fiatem, už bych na střední rezignoval. Bývalí majitelé dražších Fiatů už dávno jezdí něčím jiným a ulovit nějaké nové je v době, kdy prémie drtí mainstreamové výrobce, docela těžké. Tuhle třídu bych s radostí přenechal Alfě, která by se svým zaměřením na pomezí main a prémie mohla trefit do trendu doby.
Stilo neitalské - proč? Jasně, byl to relativně střídmý design... ale to byly přece staré Fiaty vždycky (Regata, Tempra, Uno apod.). A třeba třídveřák uměl i zaujmout...
Proč bylo Stilo neitalské? Slovo střídmý design by se dalo použít, ale zcela nepochybně si pod ním nepředstavím design italského vozu. Modely z historie, které jsi zde uvedl, byly svým vzhledem poplatné době vzniku. Stilo se všech ohledech chtělo přiblížit zejména německé klientele Golfů, což se musela na vzhledu podepsat. Leč i přes své nesporné kvality to úspěšný model pro FIat nebyl. Třídveřák zaujmout uměl, ale 5dv a kombi? Mě nevadí, ale myslím, že jsem v menšině...
Osobně to vnímám jinak, v mých očích Stilo z této řady vyčnívá. A i přesto jsem si jej pořídil, jiné kvality převýšily nad pro mě slabším designem. Nové Bravo design vrátilo do těch "správných italských kolejí".
Grifith:
Som rad, ze tvoje videnie sveta je spravne a logicke.
Rovnakym sposobom ... ine cielove skupiny ... no uvidime komu to dlhsie vydrzi.
Tie cielove skupiny FIATu su iny level.
Ako pise Emel.
A ako bola chyba s Bravo kombi, tak aj tato politika 500ky ich skor ci neskor odstreli.
[odkaz]
[odkaz]
Tak len dalej obhahuj volovinu typu 500 ...
Já bych řekl, že automobilky (vetšinou) velmi dobře vědí, co dělají. Ze druhé logiky věci, když chci koupit Fiata, Audi nebo Škodovku, tak chci koupit Fiata, Audi nebo Škodovku a chci, aby to vypadalo jako Fiat, Audi a Škodovka. Proč by to mělo vypadat jinak, že? Ale to je jen věc názoru. Já bych každopádně věřil automobilkám, protože zvyšující se prodeje jasně ukazují, že moc dobře vědí, co dělají. V dnešní době musí hrát na jistotu a nemohou si dovolit zkoušet něco na blind ;-)
mozno mas aj pravdu...... ale mne sa viac pacilo ked automobilky svoje modely od seba vedeli rozlisit a pritom bolo jasne ze patria k tej istej znacke.... proste ked sa jednotlive modely nepodobali ako vajce vajcu..... kde ze je doba stila barchcetty fiatu coupe cromy a seicenta... tak tam si nenasiel jeden fiat uplne podobny ako ten druhy..... alebo aj mercedesy boli kedysi uplne odlisne... vid stare SLK, E, S, CL, M, A ..... a dnes? svetla z Acka a aj ten jeho face a jeho derivaty mas vsade od A po S ...... unifikacia je svinstvo.... ono uz mozno ani nema zmysel sa hadat ci je lepsie bmw alebo mercedes.... za par rokov to bude uplne jedno .... uz len logo na maske bude robit rozdiel.... niekde je to uz teraz tak ... z aut sa stavaju unifikovane masinerie na zarabanie.... spotrebny tovar nic viac..... doba je konzumna.... a aj auta sa tomu prisposobili
ja tu nikomu nic nerobim... na rozdiel od teba a tvojich ustavicnych utokov na kazdeho naokolo..... zamysli sa ty a potom sa ozvi.... alebo sa ani neozyvaj.... a citat co pisem nemusis... daj si ma na hate list ... a mas pokoj
Ale no nebuď naňho taký zlý. Niektoré jeho názory a myšlienky sú v pohode a nad vecou. Akurát, že to celé potom "zabije" nejakou inou "pravdou". >:D Každý vidíme svet inak. >:D
Ale jo, taky mě bavilo pokaždý koukat na jiný auto a měl jsem rád tu pestrost. Jen říkám, že to, jak automobilky unifikují svůj design má svou logiku. Dnes jsou si auta velmi podobná, přijít s něčím revolučním, co tu ještě nebylo je těžké. A tak si každá automobilka vymyslela svou typickou tvář (tedy celý styl) a ten dodržuje, aby všechny modely značky byly jasně identifikovatelné. Zkrátka dnes si člověk vybere design, který se mu líbí a velikost auta. Je to jako nakupovat oblečení. Nejprve si vyberu jeansy, které mě osloví a pak koukám na správnou velikost ;-)
logiku to ma... ide aj o setrenie nakladov ( dnes ide len o stale vacsie a vacsie zisky ) .... ale trosku sa tym degraduje aj osobitost a charizma kazdeho modelu.... ak Sko vyzera ako velke Cecko.... tak to asi majiela S-ka moc nepotesi .... este aj dnes mnohi ludia maju problem rozlisit rapid od octavky hlavne z profilu.... zboku....
je to tak... siahnes po aute ake sa ti paci a rozmery si uz prisposobis.... ano unifikacia.... z mojho pohladu bohuzial unifikacia..... lebo ja tym nadseny nie som
Design nemá se šetřením nákladů vůbec co dělat. Ty modely beztak nevyužívají shodné díly, každý se musí zvlášť navrhnout a naopak je náročnější navrhovat modely, které mají jednotný styl, ale jiný typ karoserie. Šetří se, to ano, ale s unifikovaným ndesignem to opravdu nesouvisí
No, hlavně že ses tady chlubil, jak si rodičům onehdá poradil, ať ušetří peniaaaažky a nekupují novou fabku a radši vemou výběhovou feldu, ty odpůrce šetření ;-\
V čem plácám nesmysly? Já někde tvrdil, že automobilkám nejde jen o zisk nebo co? Teď absolutně nechápu váš příspěvek. Jasně že každé automobilce jde o zisk. Láskou k autům zaměstnance nenakrmí.Nebo na co reagujete?
Mně se taky líbí, ostatně jako všichni "italové". Myslím, že kdyby mu v téhle barvě dali do masky znak Alfy a typickej trojúhelník, tak je to i moc krásná Alfa SUV :yes:
pan gilgit ... hate list som nikdy nemusel.... ale vsetko je raz prvy krat ... uz sa mi tvoje prispevky nezobrazuju ... skus to je to parada vec... mozes si ma tiez pridat a zahejtovat klepnutim na moju kartu
Keby si vedel, koľkým ľuďom sa nezobrazujú tvoje príspevky... Tiež k tomu spejem, hlavne ak budú polovicu diskusií tvoriť tvoje siahodlhé výlevy.
U Gilgita podobne. Dve rozumné vety za týždeň v porovnaní s morom osobných invektív, ktoré produkuje denne, neobstoja.
V čase, keď sa fiatu nedarilo, prišiel super model 500 a riskli to s unifikáciou. Neviem zatiaľ vyhodnotiť, lebo okrem 500 tam je len L v praxi. Riziko spočíva nie v unifikácii, ale či sa dá na retrominimodeli vystavať dizajn aj na vyšších poschodiach. Uvidíme, ale šípim problémy.
Toto mi presne nejde do hlavy. Každá automobilka má v portfóliu nejakú tú imidžovku, ale postaviť si práve na nej celé portfólio? Áno, ja viem že tu máme Mini, ale to sa ani neorientuje na masy, je to prémia pod krídlami BMW.
Ešte malá konšpirácia na záver: Čo ak VW kúpil Giugiarov Italdesign aby potopil Fiat, ktorému bez spolupráce sním akosi došli nápady? Tvorba toho slávneho dizajnového štúdia mi na cestách citeľne chýba a nemusí ísť ani o Fiat. ;-\
I kdyz se mi 500X libi, tak unifikace vsech modelu, jeste podle mini auta, mi taky neprijde moc stastna. Taky je ale fakt, ze bravo a punto byly dobry auta a stejne jim to nebylo nic platny...
Problém je nejen v tom, že design mini nemusí fungovat na větších autech... ale také v tom, že ten design nutně zastarává a postupná aplikace na celé modelové portfolio v časovém horizontu třeba 10 let může vést do slepé uličky. Design pětistovky je navíc poměrně výrazný, takže nebude snadné ho nějak rozumně inovovat.
Z druhé strany... má Fiat vůbec ještě nějaké portfolio ;-) ?
Já doufám že ne... rád bych viděl, že to 500XL končí a Bravo si pojede vlastní designový jazyk... minimálně jako hb a kombi, bez nějakých cross myšlenek.
Mimochodem, ta paleta motorů pro Jeep vypadá dost schopně, pokud to dostane i Fiat i s tím devítikvaltem, tak zase bude mít jednou konkurence o čem přemýšlet.
protože to protažení předních světel ve srovnání se studií z toho auta udělalo rozšlápnutou žábu podobnou spíš současnému Fiatu Bravo než původní 500. Relativně kulatá světla je nutné zachovat. Nebo se možná zase potvrdí, že jakmile začnou designéři Fiatu něco překopávat, výsledek je tragický - stejně se jim podařilo domrvit třeba Grande Punto.
Zde původní verze, s kulatými světly v prolisech vypadá o dost líp:
[odkaz]
Pořád mi to přijde jako pětistovka na steroidech. A nebo to bude v šourůmu Fiatu vypadat tak,že přijde zákazník a řekne: "Chtěl bych Fiat 500" ... A jaká velikost by Vám vyhovovala?