Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat 600 Multipla (1955-1969): Mrňous pro šest

Dnes už jsou MPV spíše skomírající kategorií. Kde však hledat jejich prapředka? Před válkou v USA? Možná, ale v Evropě vznikl takový vůz v padesátých letech minulého věku, byl podstatně menší a nesl logo Fiatu.
Zpět na článek
Avatar - Bubáq
25. 7. 2018 19:40
První Multipla byla geniální!
Vídal jsem ji vždy o prázdninách u babičky na malinkaté vesnici v Jižních Čechách před mnoha a mnoha lety (za socíku v sedmdesátkách a osmdesátkách). Už tehdy vyvolala mou velkou zvědavost a koncepce velkoprostorové karosérie mi brala dech. O tomto voze jsem i tak trochi snil, to víte, byl jsem mrňous.
Ale moc jsem se nemýlil: byla to skvělá koncepce. O tolik lepší, než Brouk! Čtvery dveře a vyšší posaz, to bylo něco. Tvůrce této Multiply je třeba zařadit po bok sira Issigonisse a pana Ferdinanda Porscheho.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
25. 7. 2018 21:16
Re: První Multipla byla geniální!
tiez ma tu napadlo mini od Issigonisa ... a multipla je v tomto nieco podobne genialne suhlas ... a zaradil by som tu aj povodny F500 .. citroen 2CV a samozrejme brouk presne tak ... :yes:
14. 8. 2018 09:59
Re: První Multipla byla geniální!
Ruku na srdce: co tak osobitě konstrukčně geniálního přinesl Ferdinad Porsche?
Tady je na místě spíš Ledwinka a Uberlacker - Tatry 11, 77, 87, ... a Francouz Lefebvre - Citroeny 2CV "Kachna" a DS.
25. 7. 2018 21:52
Problémom bolo
že deformačnú zónu tvorili nohy vodiča. Ale roztomilé to je :-)
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2018 09:51
Chladič zůstal vzadu
- po pravé straně, jak je i vidět na obrázcích zde.
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2018 09:56
Nová Multipla 1998-2010
- vnikla pod vedením Roberta Giolita. Můžeme ji s její nápaditostí klidně postavit vedle té púvodní vzniklé pod vedením Danteho Giacosy. Nová MPV "500" naopak mají spoustu koncepčních much - zejména: ani vzadu nejsou tři místa a výhled šikmo vpřed je díky dvojitému A-sloupku velmi špatný.
Rozbalit vlákno
0