Při pohledu na tento italský klenot mě nenapadá příliš důvodů, proč volit koncernové trojky.
Co tomuhle autu schází?
Vytříbený design
Originalita
Praktičnost
Dobrá cena
Dobrý marketing - ano, tady to bude patrně problém. Jestli se tohle u nás nebude dobře prodávat, tak jedině kvůli neschopnosti dealerství. FIAT :yes:
Jen škoda, že Twin-Air je tak drahý ;-\
Bohužel, Citigo bude vítězit, jelikož lidi pořád žijí v tom bludu že Škodovka je nejlepší auto s nejlevnějšími díly a servisem. Přitom když ty dvě auta postavíš vedle sebe, porovnáš ceníky tak absolutně není co řešit. Panda je jasný vítěz. To kouzlo "domácí" automobilky je pro mě naprosto nepochopitelné...
kouzlo domaci automobilky funguje vsude, CR neni vyjimkou. Podivej se treba do Italie - Panda, Punto, Ypsilon, 500... Fiat tridne prohrava jen v C-segmentu s Golfem. To same Nemecko, Francie
Kde máš švihadla?
Základní výbava zahrnuje nárazníky v barvě karoserie, ocelová kola o velikosti 14", posilovač řízení Dualdrive, airbagy pro řidiče a spolujezdce, okenní airbagy, elektrická okna vpředu, zadní opěrky hlavy nebo přípravu pro rádio (4x repro).
Zeptám se znovu, ale stejně mi z toho Cigůn nevyjde...ať porovnávám jak porovnávám GoBack bych nevybral a z koncernu maximálně UP pokud bych byl mentálně trochu DOWN (tím neříkám že by vždy vyhrála panda)
Pro Citigo bude mluvit lépe řešená příplatková výbava, které se zatím Panda nějak nevyrovná. Většina věcí jen pro vyšší výbavu a příplatky nejsou zrovna maličké.
Jel jsem v minulé Pandě jako spolujezdec a šíře vozu,provedení (plasty a spol) nic moc-pokud mohu mluvit slušně.Šíře zůstala i v nové a jezdit s tímto,nu vrátil bych se na počátek(Trabant 600)
Nezávidím lidem,co s tímhle musí jezdit.Ale za stejné peníze je Fábia o dost lepší ve všech směrech.Dokonce jsou skladovky VW Polo za 230 000.- a to mi snad nikdo nemůže tvrdit,že Panda je lepší,že? :-!
hlavně že citigo je uvnitř úplnej luxus v kůži >:D
punto actual mužeš mít skladovku klidně za 150...punto evo se do 200 vejde taky..takhle to rovnat nejde..
No hlavně škodovka je o dost kvalitnější než Fiat a v tom bude ten háček. Pak samozřejmě nostalgie a nejlepší zastoupení, dostupnost dílů a hlavně - škodovky u nás dobře drží cenu.
Definuj "o dost kvalitnější". Asi skôr len v tvojich predsudkoch.
Dostupnost dílů - nejaký merateľný rozdiel? Bežné diely na sklade, väčšina ostatných do 24 hodín, niektoré špeciálne za 14 dní. Pri oboch značkách.
Nostalgia? Niečo také u škodoviek ešte je? U Fiatu to existuje práve tak - možno vo forme, že dedko mal päťstovku, kúpim si aj ja Fiatku.
Dobre drží cenu - kupuješ auto na jazdenie alebo kvôli predaju? Tento argument tu vídam dosť často. Ktorý našinec, hlavne ak má hlbšie do peňaženky a kupuje auto za 200 tisíc ho za 2-3 roky mení za nové? Tu si v inej skupine zákazníkov.
Když myslíš, že na tom jsou stejně, proč myslíš, že se u nás na 1 fiata prodá 10 škodovek? Mám s obojím vlastní zkuenost, Fiat Bravo se akorát furt sypal. Škodovky jsou velmi spolehlivé. A cena je podstatná....a odráží kvalitu.
u nas sa preda 1 fiat a 10 skodoviek a inde je to naopak. Znamena to, ze na ine trhy dava fiat ine/kvalitnejsie vozidla a skodovka horsie? To co si napisal hore je blbost. K tej akoze kvalite. V poslednych zamestnaniach som pouzival rozne auta (sluzobne) a neda sa v sucasnosti povedal, ze by niektore z nich bolo o vela kvalitnejsie,alebo naopak horsie. Spolahlivost a prevdzkove naklady boli velmi podobne
"Dokonce jsou skladovky VW Polo za 230 000.- a to mi snad nikdo nemůže tvrdit,že Panda je lepší,že?"
Tak za pár měsíců budou skladovky Pandy za 160-170 tisíc, takže mi netvrď, že za tu cenu se nevyplatí takové auto na pojíždění po městě. Starou Pandu nesrovnávej, ta už je 10 let stará, navíc nové Citigo je na tom s plasty stejně jako stará Panda.
starou pandu srovnávat musí !!!! Protože "nová" Panda je něco jako "nová" Fabia...nové auto na podvozku starého...takže se starou Pandou sdílí úzký interiér,včetně do kolene tlačícího středového tunelu.
Panda je opravdu auto pro ženskou,nebo rachetickýho chlapa.....do cíga se dopředu vejde i hovado
Hele, nepřeháněj. Cígo je jasně lepší, posuď sám :
- nabízí super praktické třídveřové provedení
- jeho sedadla jsou bez zbytečné aretace, což ušetřilo 0,10 Kčs
- loket řidiče se může láskyplně opřít o atraktivní měkčené plechy
- nabídka motorů ušetří spoustu času při výběru
- opraví ho každý jouda ve stodole, protože má zelenou slepici na kapotě
- můžeš si ho dovybavit systémem City Safe Drive, který podle testu sice nefunguje, ale až povezeš ND (nas... důchodce) na kapotě, budeš mít výmluvu
- Cígo nemá žádné zbytečné ochranné lišty, protože je nepotřebuje
- vyrábí se v Bratislavě, koupí Cíga tedy podpoříte Fica, který to myslí dobře s lidmi, což je vůbec ten hlavní a zásadní argument
Nezapomen na usporny koberec v kufru, ktery usteril doslova nekolik gramu na hmotnosti, ovladani okna spolujezdce jen na jeho dverich (perfektni vychytavka pro protazeni pro dlouhych cestach), zadne kryti podbehu (pro lepsi zvuk triskajicich kaminku pri prohrabnuti) a hlavne, drzak na fotku na palubni desce.
Tak tak, nesmíme zapomínat, že úsporou hmotnosti díky simply clever koberci v kufru, absenci krytů podběhů a špagátků plata v kufru Cígo vyprodukuje o 0,00001% méně zákeřného CO2, což zabrání rozpuštění minimálně deseti dalších sněhových vloček v Antarktidě.
...že Fiat na Pandu brzy vymyslí nějaké akce a alespoň o deset procent ji slevní. Jinak proti koncernovým trojčatům nebude mít (nejenom na našem trhu) šanci ;-\ A co si budeme vykládat-Panda drží Fiat nad vodou!
Měl sem možnost si ji osahat už v únoru a musím říct, že je to v rámci mini třídy asi top. Prostorově na předních místech prakticky stejné jako v Puntu, jen vyšší posaz. Sedačky sklápěcí pomocí páčky nikoliv otočným kolečkem. Vzadu taky pro dva dospělé v pohodě. Kufr žádný. Interiér působí kvalitně a po designové stránce taky super. Ten design ala "kulaté čtverce" se opakuje všude a mě osobně se to líbí. Pro Citigo půjde asi jen trouba ;-\ Neříkám že je Citigo špatné ale na Pandu nemá....v rámci ČR jo, ale v celoevropském pohledu ji nesahá NSF ani po kotníky.
Na prvních snímcích mě Panda neoslovila, ale reálná zkušenost vše mění. :yes:
S tím souhlasím.Včera jsem si Pandu prohlídl.Sice to byla verze POP,ale moje dojmy jsou tyto:
Dojmy z Pandy 1.2 POP:
Takže inteiér i na základní verzi kvalitní.Závirání dveří vyzkoušeno na zadní dveřích s vytaženým oknem,podle zvuku tipuju dvojité těsnění.Celkově pozitivní dojem.I z té zakladní mám lepší dojem než ze Citigo.Komfortní blikání 5x.Plastový volant nemusím,ale drží se dobře.Palubní deska na omak příjemná.Řazení při zařazení jedničky mě přišlo dobré.
Dovolím si jen malou poznámku - výtku: proč je rozdíl mezi twin air motory 50.000,--? 15 kW navíc, možná účinnější brzdová soustava, možná lepší spojka... Ale připlatek docela brutální...
S tou cenou je to relativní. Ti, kdo půjdou po nejnižší ceně, mohou skutečně říci, že u konkurence něco ušetří. Ale pokud vezmeme ceníkové ceny +/- stejně výkonných a vybavených verzí pandy a citigo, tak jsou na tom i ty ceny stejné (průnik je cca ve 260 tisících Kč). Rozdíl je v tom, že panda může být ještě dražší příplatky za výbavu, která pro citigo není vůbec k mání. A to jsme zpátky na začátku - kdo bude chtít dát za mini 300 tisíc a více, vybere si spíše 500/ypsilon, případně mini, pokud přitlačí ještě více. Panda bude mít s touto cenovkou smysl jen jako 4x4 (tj. od podzimu).
Pandu 1,2 jsme měli doma a nezdálo se mi, že by jízda v ní, byla za trest :-O Naopak byla velice kultivovaná a za ty prachy se snad ani nic lepšího nedalo pořídit.
Kvalita plastů byla naprosto v pořádku v rámci třídy, nevím, co kolega Avatas čekal, asi si myslel, že sedí v 7 BMW.
nechápu, proč jsou všichni tak zfanatizovaný tím Cígem, je dost primitivní už interiérem, zpracováním, o designu a stylu ani nemluvě (např. v porovnání s Pandou) a ta cena je taky absurdní (fabia a panda stojí skoro stejně), pak taky vnitřní prostor, kufr atd. z tohohle hlediska je jednoznačně nejlepší Thalia. vůbec mikroautíčka moc význam nemají, většina lidí dokáže zaparkovat i s autem velikosti fabie combi, cenově jsou nejzajímavější spíš malé vozy než mikrovozítka, proč jinak je třeba clio dražší než thalia a twingo ještě dražší než clio, když je nejmenší? a citigo nemá navíc styl ani jednoho...
ze statistik prodejů je jasně vidět, že nejmenší nákupní taštičky představují mizivé procentko u nových aut, nevěřim ani těm vizionářským předpovědím, že jejich význam dramaticky vzroste, vždyť cenově jsou hodně blízko a často i převyšují auta o třídu větší. např. fiesta stála vždycky stejně jako Káčko, u renaultů je to ještě zajímavější, citigo vedle fabie je taky absurditka...
... za mě sklamání, ale auto vypadá super. Je to podle mě jedno z nejlepších mikroaut na trhu, ale co si do toho koupit za motor? Není moc na výběr, v podstatě jen starší benzín 1.2, vhodnou do města nebo drahý multijet 1.3.
Dvouhrnek bych za motor snad radši ani nepovažoval, slabší verze je uplně mimo, to už raději klasiku 1.2 a silnější dvouhrnek zatím, dle různých pramenů, nikoho nepřesvědčil (spotřeba a kultivovanost) a navíc je pekelně drahý, stejná cena jako diesel ;-) Už jen z toho čísla "2", jako počet válců, mi běhá mráz po zádech...
Takže co nakonec zvolit? Fakt nevím, výběr motorů jinak hodně povedenou Pandu zabíjí. Řekl bych, že většina vyjede právě s motorem 1.2 a výbavou Easy + nějaký ten doplněk a oproti dvohrnku ještě pár peněz zbyde >:D