Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Odborům a politikům se nelíbí úsporná opatření Fiatu

Kroky, které Fiat podniká, aby zlepšil svoji ekonomickou situaci, vyvolávají v Itálii negativní reakce.
Zpět na článek
3. 8. 2012 15:14
3. 8. 2012 15:31
3. 8. 2012 15:47
3. 8. 2012 15:50
3. 8. 2012 15:53
3. 8. 2012 17:48
3. 8. 2012 18:00
3. 8. 2012 18:08
3. 8. 2012 22:10
4. 8. 2012 08:53
4. 8. 2012 08:59
4. 8. 2012 09:25
3. 8. 2012 15:15
3. 8. 2012 15:25
3. 8. 2012 15:27
3. 8. 2012 15:38
3. 8. 2012 15:47
3. 8. 2012 15:49
3. 8. 2012 15:52
3. 8. 2012 17:59
3. 8. 2012 19:47
3. 8. 2012 22:25
4. 8. 2012 08:56
4. 8. 2012 12:35
4. 8. 2012 12:53
4. 8. 2012 12:39
4. 8. 2012 01:00
3. 8. 2012 15:14
Jednat!
No a je to tady, to co říkám celou dobu.

Makat a za peníze, jako dělají votroci a chudáci v Nošovicích a Žilině a to bude platit brzy pro všechny ve všech segmentech. Jinak to nepůjde... A třeba i za míň... (to je jen část odpovědi, jak to ta H/K dělá, že vydělá na jednom autě víc než ostatní, byť prodává levněji a investuje do reklamy nemalé prostředky třeba i tím, že si dokázala koupit velkou část novinářského plebzu)... to je taky důvod, proč se dnes kupují německá auta smontovaná v Česku a na Slovensku s motory z Maďarska...

A zejména podpora domácích produktů a zavedení dodatečných daní (ať už pozitivních, či negativních)..., tak jak to dělají ostatně i jiné státy. Zdanění podle velikosti motoru (nikoliv výkonu), neb Fiat je průkopníkem downsizingu atd... Je nutné jednat a ne o tom jen kecat!!!
Rozbalit vlákno
13
3. 8. 2012 15:25
Re: Jednat!
Moc myšlenek najednou..... každej dělá co umí, na co má a tak.Není nutné a je irelevantní do toho tahat co a jak dělá "úspěšná" konkurence.
3. 8. 2012 15:31
Re: Jednat!
to bylo pod čarou.

každý má taky jiné možnosti.

Předpokládám, že Fiat ze Srbska vytěží maximum (tak jak vytěžil z Polska), podobně jako H/K z nás a ze Slovenska. Tady jde ale o princip... To co teď řeší ve Francii a Itálii, se bude řešit za 5 let tady... jen si to chytráci stále ještě neumí připustit...

Škoda jen, že ty signály o přemístění výroby do Číny (zatím jen části), případně na Ukrajinu a Ruska nejsou těm méně chápavým jasné...

Tady je zatím cena práce ještě přijatelná..., ale tam se dělá ještě levněji... ;-)

Pokud by Fiat neměl maximalizaci strojové výroby v Itálii, tak už tam dávno nemůže vyrábět ani kola.. by ty lidi nezaplatil.
3. 8. 2012 15:36
Re: Jednat!
To je pravda...on je kapku problém, že prostě tolik aut není potřeba a teď co s tím.Evropa má kapku problém....politik chce,kapitalista logicky jedná.Je mu jedno kde vyrábí.Ono soutěžit je hezké, ale má to tyhle rizika.Prostě žádnej systém nebude, nebyl, ideální dlouhodobě.
3. 8. 2012 15:47
Re: Jednat!
ja s tim nemam problem, ze se v evrope nebudou delat levna auta a ze se budou vozit z ukrajiny a turecka. stejne jako bych nemel problem se zrusenim dotaci zemedelcum.
kdyby se k tomu EU postavila chlapsky a nechala ztratove veci padnout, tak by ti lidi mohli delat neco jineho a rozumnejsiho, z ceho by koukal nejaky zisk.
Drzet umelou zamestnanost a ztratove podniky je nesmysl. To delali komunisti a vsichni vime, jak to dopadlo.
3. 8. 2012 15:50
Re: Jednat!
Řekl ten, co se celý život neživil v automotive... ;-)

P.S. Celá česká republika stojí na tomto odvětví..., sem zvědavý, co ty 3 mil. lidí půjde dělat víc smysluplného... Podobná představa jako měli v Irsku, že všichni budou sedět v Silicon Velley a budou inženýři a doktoři je podle mě úúúúplně mimo mísu.

Na druhou stranu, taková představa je jistě příjemná..., je to něco jako bych si teď představoval, že valstně žádné emise nejsou a všechno tak jak má být a co náhodou není, tak bude... ;-)

A k tomu ten bonus... o 15 tisíc levnější Hundé... >:D
3. 8. 2012 15:53
Re: Jednat!
Kde bereš jistotu, že se o těch tvých teoriích jednou nebudou bavit stejně,jako ty dnes o těch komunistech. Možná budou i tvoje nápady stejně směšné.
3. 8. 2012 17:48
Re: Jednat!
at se cesi klidne zivi v automotive, ale musi delat na autech, ktera je uzivi. Ok, cesi jsou blazni delajici pres vikendy, nocni, za par kacek, muzou delat i30ky, protoze nemci, fini, frantici a pod by se na to vyprdli za ty prachy.

naopak nemci a fini si mohou v klidu montovat mercedesy, protoze ty se prodavaji za vyssi ceny jak i30. Ale uz tezko si mohou frantici bouchat c3jky, ktere jsou s i30 na stejne hladine.

pokud dojde k nejakemu posunu na trhu prace v ramci EU a automobilky odtahnou a cesi nebudou mit zadnou nahradu, jejich problem.
trh to vyresi velice rychle sam, klesne tu mzda a veci ktere najednou nesly zase pujdou.

zkus si objednat treba nekoho at ti postavi barak, libovolneho remeslnika, zednika, tesare, pokryvace... vsichni te poslou nekam a pul roku napred maji "neco lepsiho", takze se jim nevyplati ani hnout prstem a jet nekam do kotehulek kvuli jednoho rodinneho baraku.
Takze to delaji polaci, ukrajinci....

no tak se jim to najednou setsakra vyplati.
tohleto u nas neni zadny kapitalismus, to je socialismus s par prvky volneho trhu a at mi nikdo nerika, ze tu bude katastrofalni nezamestnanost.
3. 8. 2012 18:00
Re: Jednat!
Teď jde o to, co si představuješ pod pojmem kapitalismus. Dle tebe je to asi centrální plánování, regulace, ochrana trhu,... vše dle tvého čínského idolu.
3. 8. 2012 18:08
Re: Jednat!
kapitalismus neni, kdyz zkorumpovana levice keca Fiatu do jeho zamestnanecke politiky a odborari drzkuji do ceho muzou.
Kdyz jsme u toho, Fiat je soukroma spolecnost, kde 30% akcii patri rodine Agnelli a zbytek akcionarum a jsou to oni, kteri nesou riziko investic a zodpovednost za dalsi vyvoj firmy, ne nejaci delnici u pasu nebo italsti politici.
Kdyz reknou musime zavrit v italii tovarny protoze nemame odbyt a jsme ve ztrate, je to jejich svate pravo. Oni ty tovarny urcite jen tak z pleziru nezaviraji.
Politici maji bdit nad fair play a rovnymi podminkami na trhu pro vsechny a tim to hasne.
Avatar - chlapecx
3. 8. 2012 22:10
Re: Jednat!
a pravice zkorumpovaná neny co? :-) už jen tím, že má svý vlivně velmi bohatý sponzory tak už TÍM je zkorumpovaná :-)))
a kdyby obory do toho NEKECALY, tak máme u nás OTROKÁŘSTVÍ!!!!!! zajíamvé, v německu se na odbory neplive a neonanuje nad nimi že? a že CELÝ VW vlastně patří odborům taky nevíte co? :-) tak si přečtěte Zákon o VW :-)
Avatar - Eddy82
4. 8. 2012 08:53
Re: Jednat!
No a práve preto VW vyrába po celom svete, vrátane Čiech a Slovenska. Myšlienka, žeby mu celý zisk vyprodukovali čisto nemecké závody je prinajmenšom úsmevná.

P.S. Trocha do toho vidím, práve pracujem v jednom nemeckom závode koncernu VW a vidím aký je tu socializmus a čo všetko sa tu živí.
4. 8. 2012 08:59
Re: Jednat!
Asi jim ten jejich socialismus funguje. :-) Tady každý ohrnuje nos nad tím západoevropským socialismem, má plnou pusu řečí o volné ruce trhu a pak je rád za práci pro tyto socialisty.
Avatar - Eddy82
4. 8. 2012 09:25
Re: Jednat!
Ja nad ich socializmom neohrnujem nos >:D akurát si myslím, žeby si ho asi ťažko mohli dovoliť keby produkovali výhradne iba v nemecku a nemali by zahraničné, závody, v ktorých je cena práce podstatne nižšia ako u nich. Ale koniec koncov nech to tak vydrží čo najdlhšie, lebo ak by nemali zisky materské automobilky tak my by sme potom utreli hubu >:D
Inak ale stojí za zmienku, že aj v rámci nemecka sú podniky VW, v mojom prípade Audi, jedným z najlepších zamestnávateľov v okolí svojho pôsobenia.
3. 8. 2012 15:15
:)
„Vláda by měla zasáhnout, aby Itálie nepřišla o výrobu aut. Fiat totiž s touto zemí už nepočítá.“

Preklad:

Vlada by mela rozdat penize na vyplaty stavajicim zamestnancum Fiatu, kteri diky spatne produktivite produkuji neprodejna auta
Pokud vlada penize nema, ma donutit Fiat, aby je rozdal z vlastni kapsy, pripadne aby je vytahnul ze sesterskeho Chrysleru.

8-s
Rozbalit vlákno
13
3. 8. 2012 15:27
Re: :)
no myslím, že sice odbory mohou mít na věc tebou prezentovaný názor, realita je ovšem taková, že další postup musí být přesně tak jako sem napsal já.

Stát musí udělat obranářská, či podpůrná opatření tak, aby italové neměli jediný důvod kupovat auta od konkurenčních výrobců. Toho mohou docílit různým daňovým a emisním zvýhodněním v podobě výše daně, která se dá přesně nastavit na specifikace italských aut (známe z výběrových řízení u nás na policejní auta například). Vláda musí jít příkladem, tedy neexistuje, aby italští ministři jezdili navoněnou bídou, ale budou muset skutečně přesedlat do italských aut (jo s Maserati byl problém, ale furt je přijatelnější Maserati než německý auto, přičemž u Themy se dají zavřít oči...).

Dále musí změnit daňové zatížení auto-výrobců obecně, kteří mají větší podíl své výroby na italském území než (nastavit to přesně tak, aby z toho nemohl profitovat Volkswagen, případně číňané ze sicilksé továrny).... Atd... možnosti jsou... I jistá forma šrotovného na italská a americká auta je řešením.

Dále pracovníci z odborů si musí šáhnout na platy, tady zmražení už nepomůže, tady se musí platy snížit, pracovní doba zvýšit...

...pak to má cenu a může to fungovat.. v opačném případě výroba aut zmizí z Evropy (první byla v podattě Anglie, dále bdue následovat Itálie, Francie...a nakonec i to Německo). Čím dřív si to lidi v Evropě uvědomí, tím líp.
3. 8. 2012 15:38
Re: :)
tohle funguje v mikroekonomii, v makroekonomii usporna opatreni a protekcionismus vedou pouze k tomu, ze krachne cela ekonomika.

Cine nelze konkurovat cly a omezenim dovozu. Naopak Cinu je treba vyuzit, investovat do spolecnych podniku, vyrabet v ni pro globalni trhy a v Evrope nechat jen to, co ma smysl, jako treba vyvojova pracoviste a vyrobu s vysokou pridanou hodnotou, tedy superluxusni a superdraha auta.

Vyrabet lacine sunty ... v tom Cine nebudes schopny konkurovat ani kdybys to zadotoval ad absurdum. Cim driv to zavrou, tim lip.
3. 8. 2012 15:47
Re: :)
No pokud by byla pravda v širším měřítku to co říkáš ty, tak sme v háji.

Víc k tomu psát nebudu. Snad jen... ty výojový centra už mají taky, vždy je lepší to nastěhovat co nejblíž ke zdroji...

Chytří lidi se uživí vždycky.. ostatní se v evropě mohou jít pást, hlavně že sem koupil o 15 000 levněji Hyundaje, než třeba toho Fiata a nebo Citroena... ;-)
3. 8. 2012 15:49
Re: :)
Myšlenka, že můžeš udržet vývoj bez výroby je zcela zcestná. Je sice teoreticky zajímavé se soustředit jen na vývojová centra a výroby s vysokou přidanou hodnotou. Je to ale jen krásná teorie. V praxi jde tato špička průmyslové pyramidy zcela logicky za výrobou. Bez dobrých základů nic není dlouhodobě stabilní. A právě ta široká výrobní základna je hlavní předpoklad pro vývoj a výroby s přidanou hodnotou. Právě ty idealistické teorie o přesunu výroby do Asie a soustředění se na služby, finanční průmysl,..... se teď ukazují v praxi.
3. 8. 2012 15:52
Re: :)
Píšu to výš...

Je to právě ta nevědomá blbost, zaslepenost a ta správná - teda moje (myšleno v obecné rovině) hlava v písku... >:-[]

Máš recht... On třeba i ten Fiat co vím, má už vývoj převodovek v Číně (MM)... ;-)
3. 8. 2012 17:59
Re: :)
vtip je v tom, ze par firem se super high tech vecma ma mnohem vetsi pridanou hodnotu nez nejaky blby fiat, ktery ma par tisicovek korun zisku na jednom aute... , tedka je to ovsem v italii spise ztrata ;-)

A pojem "vyroba" neni nutne spjaty s necim hmatatelnym, napriklad mame tu cely perspektivni trh s IT technologiemi, ktere cinani nemohou opanovat v nejblizsi dobe uz jen proto, ze jsou jine casove pasmo nez evropa a ze mluvi anglicky jeste hur jak indove...

Az se vyhazou lidi z nosovic z automobilek, tak jeste porad muzou zvedat telefony nekde na helpdesku a radit zbytku evropy, jak si zalozit ucet v bance. Pokud teda budou mit aspon trochu IQ a umet jazyky.
Pokud IQ mit nebudou a nedomluvi se, tak jsme oproti cine ztraceni uz dneska, protoze nekvalifikovana manualni vyroba speje v evrope k zaniku naprosto jednoznacne.
Avatar - Blue Sun
3. 8. 2012 19:47
Re: :)
Čína nemůže opanovat trh s IT technologiemi? Kde žiješ, v které vakuové bublině? Lenovo, Huawei, ZTE, plno výrobních závodů v Číně. Kdyby se rozhodli vysadit výrobu nebo dovoz do EU i jen na jeden měsíc, můžeme tady krásně zavřít krám, protože nebudeme mít ani kalkulačku.
Píšeš jak ukázková příručka ekonomie pro vysoké školy... Takové ty nejlepší, které mívají reklamu v metru na úspěšné podnikatele. Snad taky jednou dospěješ...
3. 8. 2012 22:25
Re: :)
chacha, zapomen.

It technologie nejsou jenom hardware.
Hlavni zisk v IT technologiich jsou v Industry Solution a tady se dodnes doslova valeji penize na chodniku.

Muzes klidne naucit cinany vyrabet telefonni ustredny, ale uz tezko poskladas na cinanech firmu, ktera ti zanalyzuje potreby zakaznika, navrhne reseni, implementuje ho, zaskoli personal a pak poresi 24h denne 7 dni v tydnu support v prijatelne kvalite, tzn. blizici se 100% spokojenosti. Vcetne navrzeni technickeho reseni, ktere se pak za zlomek celkove ceny koupi klidne od tech cinanu.

Cinani neumeji vesmes dost dobre anglicky, chybi jim know/how zkusenosti a reference a to jen tak lehce neokopiruji.
Firmy ktere tohle umi by klidne zamestnaly vic Cechu nez jich ted maka v Boleslavi a Nosovicich dohromady. Jenze svete div se, ... nejsou ;-)
4. 8. 2012 08:56
Re: :)
Už to trochu začínáš chápat. Ty IT služby musíš taky někomu prodat. A až to všechno odstěhuješ, tak ti zůstane veřejný sektor. Ten je sice nejlepší zákazník a rád za tyto služby zaplatí víc než kdokoliv jiný. Věčně ale tyto zakázky na dluh taky dělat nebude.
Avatar - Blue Sun
4. 8. 2012 12:35
Re: :)
Škoda, že tohle je ten největší evropsko-americký omyl. Svět IT je mi z velké části cizí, ale tohle je viditelné i laikům. Žiješ deset let v minulosti, bohužel.
Na druhou stranu to chápu, na ekonomických školách nic jiného učit nemůžou a ve firmách taky jinak mluvit nemůžou, protože by museli sami přiznat, že usnuli a setrvačností ten rozjíždějící se čínský vlak nedoženou. To by vyžadovalo změny, do kterých se nikomu nechce - změny v myšlení.
Avatar - Andromeda
4. 8. 2012 12:53
Re: :)
A kdo a za co ony produkty koupí ??? To jen tak na okraj... I když si lze namodelovat takovou "ideovou" situaci, kdy takový tygr prodává ve finále sám sobě >:-[] ... Nicméně tyto IT světlé perspektivy jsou běh na dlouhou vzdálenost a předpokládají kvalifikované obyvatelstvo, které někdo někde vyškolí, kvalitní IT infrastrukturu, atd. + platícího zákazníka ...
Tahle omalovánka teď hned asi k dispozici nebude, tak jiný recept do placu ...
Avatar - Andromeda
4. 8. 2012 12:39
Re: :)
Asi tak ;-) ... Ona čistě účelová idea, že 90% nejen práceschopného obyvatelstva lape celé dny Higgsův boson v mnoha urychlovačích, a zbylých 10% vyrábí nutné voltíky sice v praxi nefunguje, ale jako každá mantra má sakra tuhý kořínek...
Ona platila a platit bude jistá úměra: pokud nebude mít peníze obyvatelstvo, nebude mít kdo nakupovat, nebude komu prodávat služby, výrobky, neodvedou se daně, na ulicíc masa lidí...Ale to není problém, to vědí opět naprosto přesně ... >:-[]
3. 8. 2012 15:23
Sbalit vlákno
0
Reagovat
Levicové myšlení
Když se šetří, je to špatně. Když se rozhazuje, je to dobře jen do doby, kdy se podniku daří a mají z toho benefity hlavně zaměstnanci. Když se daří a automobilka investuje spíše do vývoje, než do 15% zvýšení platu dělníkům a různých benefitů, je to taky špatně. Když se efektivizuje výroba, aby byla rentabilní, je to opět špatně, protože se propouští. Může mí někdo říct, kdy budou odbory a další levicové organizace spokojeny?
Rozbalit vlákno
1
3. 8. 2012 15:33
Re: Levicové myšlení
Ty už v Evropě nebudou za našeho života asi spokojeny ani z 50% nikdy... Není na to prostor.
3. 8. 2012 15:55
To je ta slavná globalizace
Všichni si mysleli, že růst díky globalzaci bude nekonečný. Ale ouha. Pouze dochází k vyrovnávání spojitých nádob. Menšinový bohatý svět se vyrovnává chudému většinovému.
Rozbalit vlákno
1
3. 8. 2012 19:02
Re: To je ta slavná globalizace
tohle neni globalizace, ani cinsky strasak, tohle je nenazranost americkeho bankovniho sektoru, ktery udelal uzasnou bublinu na financnim trhu s derivaty, ktera splaskla stejne rychle jak narostla a vzala sebou par narodnich ekonomik jako bonus.

cina se naopak zachovala jako stabilizujici prvek a kdyby neumorili znacnou cast americkych dluhu a neinvestovali v dobach nejhorsi krize, tak jsme padli na drzku jeste mnohem bolestiveji... muj nazor.
Makroekonomicky to podlozene nemam, ale to je jedno, protoze na takovych spekulacich se neshodnou ani tri financni experti z peti.
Faktem je, ze globalni krizi rozpoutali americane, nikoliv cinani.

A dalsim faktem je, ze bohate staty nadale vic a vic bohatnou a chude vic a vic chudnou.

To ze Cina zacne hrat roli globalni supervelmoci bylo predpovezeno uz davno.
Avatar - sendador
3. 8. 2012 16:01
Omezeni novych modelu
Zvlaste stopka novemu Puntu mi prijde uplnej nesmysl 8-s Spolu s Pandou a 500 je to nosny model Fiatu a stávající generace uz opravdu presluhuje a jeji prodeje nejen v Italii, ale v cele Evrope, stale klesaji. Kdyz uz chteji tak setrit, tak proc udelali 500L, jejiz prodeje se nedaji cekat nijak zasadni? Mohli Punta 4. generace vyrabet v te nove tovarne v Srbsku. Nejak mi to cely nedava smysl - v nizsi stredni tride mam jen stare Bravo (v jedine variaci!), mezi malymi strae Punto, ale misto jejich nastupcu zacnu vyrabet male stylove MPV...
Rozbalit vlákno
5
3. 8. 2012 16:38
Re: Omezeni novych modelu
Pro Italy není 500L nijak zásadně stylová. Je to běžný užitkový design. Stylové to je jen z pohledu koncernisty.
3. 8. 2012 17:22
Re: Omezeni novych modelu
Je to příliš extravagantní na to, aby se tomu dalo říct "užitkový design".
3. 8. 2012 17:20
Re: Omezeni novych modelu
Zdá se, že Fiat chce vyklidit pole v klasických segmentech a soustředit se jen na crossovery, stylovky atd, podobně jako to svého času udělal Nissan. Druhé těžiště jsou dodávková auta všech velikostí.
Avatar - Blue Sun
3. 8. 2012 19:52
Re: Omezeni novych modelu
Myslíš, že takový krok Fiat uživí? Má na to image? Já sám si to nemyslím.
3. 8. 2012 21:27
Re: Omezeni novych modelu
Situacia vo Fiate vyzera asi tak, ze Sergio beha ako splaseny Stallion medzi odborarmi a vladou. Uz davno by to vsetko zoskrtal a premiestnil mimo ITA, minimalne do doby, nez si tam vsetci uvedomia, ze su preplateni. Povodne som mu mal za zle, ze nekona dostatocne rychlo a razne, ale teraz ho obdivujem, ze este ma silu a chut sa tam s nimi dohadovat.
4. 8. 2012 01:00
Italové
Nedivim se že krachujou.
Z jedný mezinárodní, původně anglický spolešnosti mam zkušenost s italama asi takovou :

U nás makaj lidi na směnách za polovic co tam a makaj víc. Směny sou jim plánovaný jak je potřeba (takže musej bohužel dělat třeba 3 hodiny, pak 1 hodina nedobrovolná pauza kdy jenom čeká a pak zase třeba 3 hodiny atd.)

V itálii berou za tu samou práci dvojnásobek a maj lepší pracovní podmínky Italum se to prostě nelíbilo, všichni se sebrali, přišli na tamní pobočku a řekli, že dokuď na tu práci nenabereme dvojnásobek lidí, tak že nebudou makat. Bylo jim fuk že je zrovna poledne, špička a že tim firmě vzniká šílená ztráta a pokuty. Prostě nebudou dělat - odbory a víc je nezajímá.

Divim se že tam de vůbec nějaká firma.
Rozbalit vlákno
0
4. 8. 2012 16:45
Nebude to třeba tím...
... že Fiat prostě nemá co vyrábět? Z potrfolia modelů Fiatu nic moc nezbylo, osobní auta zachraňuje jen Panda a 500, Punto je těžce za zenitem, Linea nema kombi a hlavně propagaci, o experimetu Sedici raději nemluvit, v nižší střední je skomírající Bravo. Střední třídu vyklidili úplně. Lancia žije jen díky Rebrandu Chrysleru. Alfa Romeo žije jen díky MiTu a Giuliettě, 159 končí, nástupce 166 nikde, o nástupci Brery/Spyderu... Takže co na to říct? Alespoň, že ty užitkáče jedou ;-)
Rozbalit vlákno
0