Fiat a jeho ambiciózní plány do budoucnosti
Koncern Fiat podle slov generálního manažera Sergia Marchionna míří za provozním ziskem 5 miliard Eur v roce 2010.
V interview pro italskou La Stampu odhalil Marchionne cíle koncernu Fiat, který má momentálně provozní zisk někde okolo 2,9 miliard Eur. Příští rok to má ale být už 3,7 miliard. Jak toho chce dosáhnout? Především pokračujícím upevňováním pozic Fiatu na důležitých trzích jakož i rozvíjením automobilek Alfa Romeo a Lancia.
Alfu by měl čekat podobný comeback jako Fiat, potřebné procedury byly prý již zahájeny. Měla by si tak projít stejným revitalizačním procesem jako její koncernový kolega Fiat, jehož růst se dostal na jeden z vrcholů letos v létě, kdy byl na trh uveden zatím velmi úspěšný model Fiat 500 (nový). Cílem je dle Marchionna dosáhnout během několika málo let s Alfou Romeo podobné pozice, jako má BMW v Německu.
Druhým klíčovým hráčem, který zatím hraje roli spící princezny, má být Lancia. Značka se bude i nadále soustředit na luxusnější oblasti v daných segmentech, představí ale i Deltu HPE. Její název odkazuje na oblíbený pětidveřový hatchback z osmdesátých let a na svou dobu neobvyklé třídveřové kombi/kupé Beta HPE z let sedmdesátých. Novinka v sobě tak má kombinovat praktičnost Delty s luxusem a výjimečností HPE, přičemž cílovou skupinou jsou zákazníci segmentu C a D.
Sergio Marchionne má se značkou Lancia ambiciózní plány a chce aby v roce 2010 prodávala 300 000 vozů, přičemž nová Delta HPE se má na tomto čísle podílet přibližně 80 000 prodanými vozy. V loňském roce se prodalo 117 000 vozů se značkou Lancia. Zvýšení odbytu by měl také pomoci návrat do Velké Británie v příštím roce, odkud se automobilka stáhla počátkem devadesátých let. Na trh by nová Lancia Delta měla dorazit v červenci roku 2008.