Ale tu sa vobec o Ducato nejedna. V Sevel Nord sa vyrabaju Experty, Jumpy a Scuda a to je cele komplet auto postavane z dielov PSA, Fiat tam nedodava absolutne nic, ci motory, ci prevodovky, ci podvozky, ci elektronika, vsetko zabezpecuje PSA. Na druhej strane v Sevel Sud je vsetko naopak a vacsina dielov pochadza od Fiatu, ci Iveca
Obě továrny používají motory HDI, respektive TDCi (2,0 HDI jsou od PSA, 2,2 jsou motory od Fordu) - jen Fiat si do toho dává své motory 2,3 JTD a 3,0 JTD (do Ducata).
V Peugeotech, Citroënech (malé vozy i dodávky) ani ve Fordech (dodávky) nejsou použity žádné motory Fiat či Iveco.
Tam to taky skončí, ale později. Nezapomeň že PSA jde teď spolu s Opelem a ten vyrábí dodávky s Renaultem a Nissanem. Je maličkost zbavit se Fiatu a nabrat Opel.
Určitě budou škatule škatule hejbejte se.
.... prodejní čísla se dolují dost těžce, každopádně v užitkáčích se Fiatu daří mnohem líp než u osobáků....
Ukončení výroby modelu Scudo je asi logické, v prodejích to nikdy žádný trhák nebyl a navíc dnes už ho může plnohodnotně (+/-) nahradit nové Doblo, které se dá koupit i se stejným rozvorem jako Scudo (přes 3m), takže ta racionalizace portfolia se nabízí....
Samotné Doblo je v ČR poměrně přehlížené auto, nicméně teď jsem díval do jeho prospektů a sám jsem byl překvapený, jak komplexní nabídku to auto má: [odkaz] Myslím že to auto má víc variant provedení než ostatní osobáky od Fiatu dohromady.... Navíc v této třídě unikátní víceprvek vzadu, osvědčené Multijety, zajímavou alternativu s T-jetem na LPG (v ČR bohužel nenabízena). Není asi náhoda, že Doblo si jako nástupce modelu Combo vybral i Opel (přitom Combo byla poměrně oblíbená dodávka....)
Fiatu po téhle rošádě zbyde v portfoliu dodávek řada - Fiorino, Doblo a Ducato - myslím, že slabé místo se tam hledá těžce....
Celkově shrnuto tenhle italsko-francouzský rozvod Fiatu neuškodí - v dodávkách dál zůstane hodně silný a i jiné experimenty (Ulysse/Phedra/Peugeot 806) dokázal Fiat nahradit Freemontem a Voyagere, kterých ve finále prodá víc a navíc ho to snad i vyjde levněji....
Neuškodí, ale myslím že každý to Doblo namísto Scuda nebude skousávat tak snadno jak si myslíš.
Navíc se Fiat dlouhodobě ukazuje jako nedůvěryhodný partner v této koalici. Jistě se najdou lepší partneři jako Toyota, která navíc může zaplatit vývoj další generace vozu.
Současné Scudo je mnohem větší než Doblo, tyhle auta se nedají moc srovnat a těžko se zastoupí. Doblo má navíc v poslední generaci otřesný vzhled ve srovnání s generací předchozí.
tak určitě není nové Doblo na 100% náhrada i za Scudo, nicméně část jeho zákazníků pokryt může a holt se asi Fiatu vyplatí na ten zbytek rezignovat.... (jestli to bude 10.000 aut ročně a nerentovalo by se to, není se co divit). Jinak nevím, v čem se Fiat ukazuje jako "nedůvěryhodný"....? Prostě do toho šel s nějakým záměrem a teď už to padlo tak slušně odešel.... Rozhodně znám "koalice", které fungovali mnohem hůř....