uz prestava byt zaujimava aj pre europske znacky, kto by to pred 15 rokmi povedal ze to tak dnes bude tak by ho mali za najvacsieho blazna.... no a dnes? kruta realita.... a co bude o dalsich 15 rokov? Dve tretiny eu znaciek budu prezivat len vdaka cine a latinskej amerike ..... ano Brazilia je novy tiger a aj stredoamericke mexiko .... o par rokov uz o europu nezavadi ani cina s indiou..... to bude sranda
Jen jestli to není přesně obráceně, Bravo je nezajímavé pro Evropu. Takže krutá realita to je, ale pro Bravo, protože v Evropě a dokonce i v samotné Itálii nemá proti novinkám konkurence šanci.
Přesně tak.. Právě v Brazílii žiju a můžu potvrdit, že úroveň zdejšího trhu s auty je naprosto katastrofální, ale díky pomaličku se lepšící ekonomické situaci se taky vyvíjí. Ještě to možná dekádu potrvá, ale je v podstatě jasná věc, že Brazílie časem vystřízliví úplně a přestane být trhem, kam každá značka může bezostyšně vylít jakýkoli kýbl exkrementů s tím, že si to místní bez otázek rozeberou.. Kdo nejvýrazněji tvrdí muziku je VW, ten začíná být agresivnější jak cenově, tak vyřazováním zastaralých modelů z nabídky. Nepotrvá dlouho a bude se tady vyrábět i poslední Golf a Polo, což ještě dál srazí ceny a pomalu se projeví, že nedává smysl kupovat Bravo.. Zatím to taliánům prochází :-)
Myslím, že tento prístup, teda predávať na tzv. rozvojových trhoch v podstate výbehové modely spred štvťstoročia prechádza väčšine svetových výrobcov. Veď len donedávna sa vyrábal legendárny chrobák, či z neho odvodený transporter I. gen (aj keď vylepšené) . V Južnej afrike sa vyrál dávno po tom ako skončil v Európe aj taký Golf I. gen a o v turecku vyrábaných Fiatoch ani nehovorím. Veď ani indický Rapid nie je EU Rapid, ale Polo s kufrom, ale keď to trh chce a vie zaplatiť, tak prečo nie.
Momentalne jsem v Budapesti a jelikoz se takhle vychodne v Evrope pohybuju hodne sporadicky, tak mam chut toho vyuzit a zajet si tech par desitek kilometru cestou domu do Kosic a do onoho legendarniho Auparku podivat, abych mel taky takovej prehled o autech a kdo vi... Treba uvidim i Toppera, fotak mam nabitej >:-[] >:-[]
a na takú svetobornú myšlienku si prišiel za akých okolností? Výrobcovia sa prispôsobujú viac spotrebiteľskému dopytu, inak povedané vyrábajú to čo zákazníci chcú a sú ochotní zaplatiť. To je základný princíp slobodnej trhovej ekonomiky. Spotrebiteľské nálady sa menia a s nimi sa mení aj ponuka výrobcov. A kde si v tomto princípe prišiel na to, že automobilky kašlú na európu. Si spomeň na tie tvoje vždy spomínané 90 roky. Koľko že modelov mala priemerne každá z automobiliek a v koľkých motorizáciách? Jasne niektoré modelové rady vypadli , niektoré sa diametrálne zmenili, ale ak by si bol aspoň spolovice pri zmysloch tak nevypotíš takú kravinu.
Turecký Otomobil je pouze joint venture s Fiatem, auta jsou vyráběna v podstatě licenčně, ekonomika je tedy důležitá, nejen Fiat rozhoduje. V rámci úspor se tedy bude používat pouze jedna platforma, Linea je postavena na Puntu, má tedy smůlu.
... vzhledem k tomu že to má být na platformě F500L (čili vzadu vlečka) tak spíš low-cost.... ačkoliv, na tom samém jezdí i F500X a Renegade a tam si zadní nápravou nejsem jistý....
Je dobře, že existují auta plná elektronických vychytávek.. ale zdaleka ne všichni je chtějí a potřebují.
EU úřednící svou politikou zničí jedno průmyslové odvětví... kdysi vzkvétající... aniž by tím světu pomohli - protože drtivá většina smradu jde do vzduchu v Americe, Číně a Indii.. a Evropu mají všichni na háku... :-(
Bravo je pořád pěkné auto a pohání ho dobré motory, ale tím jeho přednosti bohužel končí. Nabídka prostoru na zadním sedadle je zoufalá a vlastnosti podvozku podprůměrné. Navíc se toto auto dodnes nedočkalo verze kombi (ideální by bylo na něj použít prodlouženou verzi této platformy z Delty). Tohle auto už se moc neprodává ani v Itálii. Bodejď jo, když Giulietta je o světelné roky lepší auto...
To je smutná pravda..
Před 10 lety bylo nemyslitelné , že by nějaká KIA , nyní Ceed, bylo lepší auto v nižší střední než FIAT !! :-!
Marea vč kombíku byla výborná a menší deriváty Brava a Bravo taky byli na tu dobu slušné auta s dobrými prodeji.
Bohužel ostatní vyvinuli lepší auta a Fiat nějak zaspal dobu!
Ten podvozek a měkké řízení to je snad 20.století!!
Facelift se celkem vydařil , měl přijít i v EU před pár lety !!!
Aby dílo zkázy dokonali, tak z nabídky Brava vyškrtli zážehové motory (většina Brav se prodávala právě se zážehovým motorem). Český ceník tak začíná na zhruba 400 tisících.
Taky moc nechápu kam Fiat v Evropě těma obludnejma variacema na 500XXLLL směřuje, asi chce překonat Multiplu v ošklivosti. Zlatý 90tý to byly Fiaty ještě pěkný auta, první Bravo/Brava, Coupe, Barchetta.. Kde že ty loňské sněhy jsou.
Na mě to působí, že Fiat to v Evropě (kromě segmentu minivozů a užitkáčů) už úplně vzdal. Jakoby si už ani nevěřil, že je schopen vyvinout a hlavně prodat běžné normální (nepětistovkové a nedodávkové) auto. Opravdu velmi smutné, a pro příznivce značky přímo srdcerovucí... No a zastoupení Fiatu v ČR, to je kapitola sama pro sebe, oni snad opravdu vůbec nestojí o to, aby v Česku dobře prodávali (mimo užitkáčů).. :-O:'-(:-(:no: