Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Bravo Made in Brazil: S motorem 1,8 16V Tritec

Fiat Automóveis zahájil výrobu svého hatchbacku nižší střední třídy v brazilském Betimu. Bravo tak už nevzniká pouze v Itálii.
Zpět na článek
30. 11. 2010 09:17
30. 11. 2010 09:27
30. 11. 2010 11:11
30. 11. 2010 16:51
30. 11. 2010 11:54
30. 11. 2010 12:31
30. 11. 2010 12:54
30. 11. 2010 16:59
30. 11. 2010 12:32
30. 11. 2010 12:53
30. 11. 2010 13:16
30. 11. 2010 13:38
30. 11. 2010 13:55
30. 11. 2010 14:03
30. 11. 2010 15:08
30. 11. 2010 17:01
30. 11. 2010 17:09
30. 11. 2010 14:40
30. 11. 2010 17:05
30. 11. 2010 13:57
30. 11. 2010 15:04
30. 11. 2010 16:01
30. 11. 2010 18:02
1. 12. 2010 09:12
1. 12. 2010 13:25
1. 12. 2010 15:29
1. 12. 2010 20:04
2. 12. 2010 08:30
4. 12. 2010 18:34
30. 11. 2010 10:32
30. 11. 2010 13:50
30. 11. 2010 17:06
30. 11. 2010 21:16
1. 12. 2010 09:14
1. 12. 2010 09:24
1. 12. 2010 09:27
1. 12. 2010 09:45
1. 12. 2010 12:26
1. 12. 2010 20:52
2. 12. 2010 08:28
30. 11. 2010 09:17
Brasil
Zřejmě jediná možnost jak uplatnit současné Bravo. Upřímně nevím kam dál chce jít Fiat v nižší střední, co model to neúspěch. Ceny nízké, počáteční reklama slušná, ale potom už nic. Chybí úplně korporátní prodeje, chybí kombi, chybí jakýkoliv sedan...
Rozbalit vlákno
28
30. 11. 2010 09:27
Re: Brasil
Jak je vidět, tak Fiatu asi o nižší střední třídu a větší modely zrovna moc nejde. Poslední dobou se soustředí hlavně to, co mu jde ze všeho nejlíp: na malé vozy a miniauta. Viz třeba nové uno. Naopak letos skončila multipla, croma, ulysse... Ale že Fiat už nenabízí v nižší střední třídě kombík, po kterých Evropa prahne, to fakt nechápu. :-( Třeba se dočkáme u další generace brava.
Avatar - jenik1
30. 11. 2010 11:11
Re: Brasil
To tak nevím co kecáš za kraviny. Bravo se teď dá koupit 269 tisíc a za 289 tisíc más navíc ESP a litá 16 palcová kola. Šestistupňová převodovka je samozřejmostí. A navíc vypadá líp než předražená Octávia a "radoby" závodní renault Magane Bravu nasahá ani po kotníky.
30. 11. 2010 16:51
Re: Brasil
A čo kecáš ty? Chýba kombík? No chýba. Má blbý marketing a predaj? Má.(Aj vlastná skúsenosť). A že na Bravo nemá Octavia alebo Megane, to sú novinky, k tomu budeš musieť hodiť nejaké presvedčivé argumenty. Inak je to len blábol.

Fiat vie robiť malé autá a je dobre, že sa toho drží. Je síce škoda, že zanedbáva nižšiu strednú triedu a aj niektoré ďalšie segmenty, ale je jasné, že v tomto smere premiantom jednoducho nie je a nebude.
Avatar - ethicon
30. 11. 2010 11:54
Re: Brasil
že by bolo súčastné Bravo nejakým neúspechom? v týchto triedach Fiat nikdy nekraloval, ale oproti Stilu tu je jednoznačný posun...jednej karosárskej varianty Brava sa predáva viacej ako troch Stila..tak o neúspechu by som určite nehovoril..Proste Fiat odviedol v tejto triede svoj "štandart" .Proti Stilu jednoznačný kvalitatívny ale aj kvantitatívny čo do počtu predaných kusov posun tu je..Bravo ako každý Fiat v nižšej strednej trpí predsudkami bežného spotrebiteľa o nekvalite...čo v prípade Brava ale už aj jeho predchodcu Stila dávno neplatí ...krásny dizajn-vec subjektívna, široká paleta výborných moderných motorov, jednoduchý, ale svoju prácu dobre si odvádzajúci podvozok, prijateľná cena, ako jediný neodtatok vidím chýbanie kombi verzie...uvidíme či nástupca tento podľa mňa jediný hendikep zmaže..
30. 11. 2010 12:31
Re: Brasil
Přesně tak, předsudky z dávných dob a neinformovanost jsou hlavním problémem Brava. Těmi dalšími jsou absence verze kombi a naprostá neschopnost českého zastoupení Fiatu (počínaje cenotvorbou, přes marketing až po kontrolu a podporu jednotlivých dealerů). Ovšem jak se ukazuje, na našem trhu jde o kombinaci téměř smrtící. :-( :'-(
30. 11. 2010 12:54
Re: Brasil
Nejen na našem trhu... Je to o to smutnější, že Bravo vypadá k světu, ale já bych ho nepásl.
30. 11. 2010 16:59
Re: Brasil
Tú neschopnosť obchodného zastúpenia by som rozšíril aj na Slovensko, tak to proste je. Presne si vystihol problém Brava - po trojke Bravo/Brava/Marea/Marea Weekend už bola ponuka modelu Stilo dosť oklieštená a najnovšie Bravo je s jedinou karosériou skutočne málo. Celkovo mi Fiat príde, snáď s výnimkou päťstovky, nejaký skostnatelý. GP by tiež pomohla verzia kombi, Palio asi nebolo to správne orechové. Linea je primárne určená inam, pánboh zaplať aspoň za ňu. Multipla, hoci podivná, nebolo najhoršie auto. Že v dobe, keď sú na trhu vozy ako Scenic, C4Picasso, P3008, Touran, Zafira či C-Max, tak Fiat nemá nástupcu, je prinajmenšom nezodpovedné.
30. 11. 2010 12:53
Re: Brasil
Proč se tedy neprodává? A to nejen v ČR...V Itálii nepatří ani mezi první 3 modely ve třídě! Impotence v nižší střední je pro Fiat smrtící. A neschopnost prodat cokoliv od Punta nahoru také.
Avatar - ethicon
30. 11. 2010 13:16
Re: Brasil
píšeš akoby sa vôbec nepredával, predáva sa štandartne na Fiat v tejto triede, akože neschopnost predat niečo väčšie ako Punto..?Punto tiež neokupuje uplne najvyššie priečky, preto by som napísal, že štandartne na to aké postavenie teraz Fiat má... Neni to žiaden trhák, ale predáva sa...písal som, že označiť za neúspech predaje Brava v porovnaní so Stilom, ktorého sa predávalo menej v troch karosárskych verziách nie je namieste... príčiny vidím v zlej povesti u bežného spotrebiteľa, pritom Bravo je kvalitatívne na rovnakej úrovni ako ktorýkoľvek iný model nižšej strednej...Fiat to bude mať ťažké, ale pozitívny posun oproti Stilu tu je...Taliansko je dosť špecifické, taliani sú neni až taký automobilový patrioti ako napríklad nemci, francúzi či aj češi.....a je pravdou, že Golf je tam najpredávanejší voz triedy..Giulietta dokonca vytlačila Bravo a doťahuje sa na Golf....Golf je jednoducho fenomén a ešte dlho bude čo však neznamená, že je lepší ako konkurenti...
30. 11. 2010 13:38
Re: Brasil
On je to začarovaný kruh...bez investic nejsou prodeje, ty tam pochopitelně Marchionne nedá. A že Italové nejsou patrioti? :-) Potkal jsi Lancii Ypsilon jinde než v italských ulicích?

Problém Fiatu nejsou špatná auta, problém jsou nedotažená auta a otřesný marketing. Co zajímá spotřebitele víc:

1) nejnovější generace CR vstřikování

2) pohodlí plynoucí z automatu/dvouspojky, kterou můžu mít téměř ke všem motorizacím

Průkopníci to mají těžké, nikdy dopředu neví jak se zachová trh. Ale pak je lepší pozdržet některé investice a čekat v závětří...
30. 11. 2010 13:55
Re: Brasil
dvouspojku bych až tak nepřeceňoval - krom VW ji má v podstatě v této třídě jen Megane (pro jednu motorizaci) a možná Focus (ale to nevím, zatím jsem četl testy zatím jen v Mondeu a Galaxy). A přesto se prodávají. Její čas ještě jen přichází (a VW je na něj dobře připraven, to se musí nechat)
30. 11. 2010 14:03
Re: Brasil
Ano, je připraven...ostatní jen dohánějí. Ale byl to jen příklad.
30. 11. 2010 15:08
Re: Brasil
tak min. v ČR se vetšina vozů v nižší střední prodává v nižších specifikacích, a tady je na tom Bravo docela OK. Ano, kombi určitě chybí, ale to i u první C4 např. a přesto se jich prodalo nepoměrně více.
30. 11. 2010 17:01
Re: Brasil
Lenže C4 ponúkla aspoň vcelku zaujímavý dvojdverák a predaj tejto značky má u nás voči Fiatu úplne inú úroveň.
30. 11. 2010 17:09
Re: Brasil
Aspoň občas je VW v niečom prvý, a ostatní dobiehajú. ;-) ;-)
Avatar - ethicon
30. 11. 2010 14:40
Re: Brasil
Lancia Y? skoč napríklad do rakúska, behá ich tam hodne, my to tu máme na skok...:-) na autá nie sú taký patrioti ako inde..prečo napríklad vo Francii nie je ten Golf na prvom mieste?? alebo je Bravo o toľko horšie ako Peugeot 308, Mégane či C4?? asi nie...to len podčiarkuje moje tvrdenie...ale opakujem trend je oproti Stilu stále pozitívny...a nezabúdajme, že Bravo má už 4 roky..
1.)dvojspojka je v tejto kategórii pomerne okrajová záležitosť, kto ju vyrába ku všetkým motorizáciam? Koľko sa ich predá v pomere k celkovým predajom? a osobne si myslím, že zrovna Bravo by s cenou cca 1500 euro za dvojspojku navyše bolo nepredajné...
2.) bežnému spotrebiteľovi je uplne jedno či má jeho dízel commonrail alebo klasický PD (ten už prakticky zmizol) , veď prečo by sa potom vo velkom predávali zrovna dýzle so zastaralou PD technoloógiou v takých číslach ako sa predávali ??bežný techniky neznalý spotrebiteľ (a takých je nás väčšina) skôr reflektuje na rôzne povery o nekvalite Fiatov
veľkým deficitom je chýbanie Multiwagon verzie... napríklad 159tka sa v taliansku drží ako tak nad vodou práve vďaka kombíku....
30. 11. 2010 17:05
Re: Brasil
Dvojspojka ako okrajová záležitosť...no ja neviem ako je to v globále, ale poznám dvoch nových majiteľov Golfa a obaja brali kombináciu TSI a DSG, nezávisle na sebe, pretože sa nepoznajú. A ďalšiu dvojspojku registrujem u suseda cez jednu ulicu, aj keď to je Superb.

Ale súhlas, jediná karoséria je veľký prešľap. Mali by ísť na stáž do VW, tam by sa mohli čosi priučiť v tomto smere.
30. 11. 2010 13:57
Re: Brasil
ked snme nedavno vymienali vo firme stila + par inych vozidiel, boli sme nuteny ist inde (bez ohladu na spokojnost s vozidlami). Chybalo bravo kombi a chybal solidny zastupca strednej triedy
30. 11. 2010 15:04
Re: Brasil
Alfa 159 ti nie je dosť solídna? >:-[]
Avatar - Plautus
30. 11. 2010 16:01
Re: Brasil
Je, len jej je to žiaľ "prd" platné... :-( To je presne príklad, kedy nie je impotentné auto, ale pohľad ľudí naňho...
30. 11. 2010 18:02
Re: Brasil
1) to nie je impotentny pohlad ludi...mnoho ludi netusi, ze nejaka alfa este existuje (marketing, propagacia)
2) hladalo sa medzi passatom, mondeom, C5....
3) otazne je ci by si svoje eurokredity polozil na stol za alfu, alebo ci by si za ne nesiel kupit napr. bmw 3
Avatar - Plautus
1. 12. 2010 09:12
Re: Brasil
1) do istej miery máš samozrejme pravdu...podľa mňa by však Alfe u nás nepomohla ani masívna propagácia...žiaľ...
2) áno, je to tak a stoja za tým predsudky ľudí...jazdne strčí 159-ina všetkých Tebou uvedených do vrecka...
3) to si piš, že áno :-) Súčasná 3-ka mi do garáže nesmie! >:-[]
1. 12. 2010 13:25
Re: Brasil
2) vozidla, uvedene hore boli vo vybere z dovodu vnutorneho priestoru, to ze alfa lepsie jazdi nespochybnujem
3)budis, ak ked trochu vec vkusu (pretosom pisal,ze je to otazne),ale na zaklade skusenosti so servismi fiat (su identicke aj pre alfu) v bratislave by aj tak vypadla z kandidatov ako prva
Avatar - Plautus
1. 12. 2010 15:29
Re: Brasil
2) no vidíš, všetko je vecou priorít, napr. BMW 3 zrovna tým priestorom príliš neoplýva a cítim sa v nej dosť stiesnene. V tomto mám z AR 159 lepší pocit (aj keď tiež nie je extra priestranná) a aj stvárnenie jej interiéru je mi omnoho bližšie. Passat, Mondeo, C5 sú dôstojnými zástupcami triedy a určite stoja za povšimnutie, ale 159-ina stojí určite tiež a je aj chybou ľudí, že ju opomínajú pri výbere, marketing - nemarketing, osobne má na mňa reklama minimálny vplyv, ale to som sa už vrátil k bodu 1), ktorý si nechcel ďalej rozoberať...
3) presne tak, je to vecou vkusu. 3-ka je výborné auto hlavne vo vyšších motorárskych verziách, ktoré AR pri 159-ine už napríklad neponúka... Pri porovnateľných verziách by som skutočne uprednostnil 159 pred 3-kou. A servis? BA nie je pupkom sveta ;-) i keď blízkosť servisu je pre zákazníka samozrejme dôležitým kritériom pre výber auta. To sú skutočne veci, ktoré Taliani nezvládajú, resp. nekladú väčší dôraz na túto oblasť...pre niekoho škoda a odsúdenie, iný hľadá náhradné riešenia... :-)
1. 12. 2010 20:04
Re: Brasil
bod 1) nema dalsi vyznam rozoberat, pravdu mas ty a aj ja
2) to bmw 3 bol len ako priklad, dosad namiesto neho mb c, alebo a4...ani jeden z nich neovplyva priestorom (najma ak pozadujes miesto aj na zdnych sedadlach)
3) BA nie je pupkom sveta (ani som to nenaznacil) ale poznam dost ludi (sukromne osoby), ktore rezignovali a svoje vozidla chodia sevisovat mimo BA. Az taky fajsmeker nie som (bez ohladu na znacku vozidla je to pre mna neprijatelne), ale je to vec pohladu a pochopim tych co to praktizuju
Avatar - Plautus
2. 12. 2010 08:30
Re: Brasil
1) áno
2) áno, máš pravdu...dokonca mám pocit, že mnohé autá súčasnej strednej triedy priestorom dokážu poraziť zástupcovia z nižšej strednej triedy
3) áno, je to tak
;-)
4. 12. 2010 18:34
Re: Brasil
Asi si už zapomněl, co o ní prohlásil ten vrchní boss na M., o tom kladivu na bavoráky :-)

Uplyne týden dva a stále stejné bláboly, prostě kromě těch pidiaut na to fiat ani se svými značkami (s výjimkou Ferrari a to jim odkoupí za chvíli VW) nemá a bravo, které tady před dvěma třemi lety fiatfans oslavovali jako nejlepší auto v Evropě a předpovídali mu první pozici v prodejích je najednou pro fiat okrajová záležitost. Spíš bych řekl, že celej fiat je pro automobilový průmysl, motorizmus a vše co s tím souvisí čím dál tím víc okrajová zaležitost.

A kurňa, jelikož zase nic, tak u superzprávy o zahájení nepříliš zajímavého a v Evropě ne příliš úspěšného typu po třech letech v Brazílii tady stačí zablábolit pár závistivých poznámek o oktávii a Meganu a jede se dál....

No jo, ale bez tohodle folklóru by to tady snad nešlo a redakce asi dostává od tady tak kritizovaného zastoupení fitau taky nějaké to všimné, když si člověk uvědomí, jak často jsou tady články o tomhle koncernu a čeho všeho se týkají - viz dnešní sdělení stran loga dvou skupin fiatu. Úsměvné, alespoń se člověk pobaví. Jenom doufám, že kromě ethicona se taky vyjádří wolff a taky bych si rád přečetl nějaký blábol od A2. Snad se dočkám zítra.

.
Avatar - euro89
30. 11. 2010 10:32
barvy
Koukám, že maj brazilci hezčí barvy :-) Ale jak znám evropskej vkus, tak by se u nás těch žlutejch stejně moc neprodalo...
Rozbalit vlákno
10
30. 11. 2010 13:50
Re: barvy
žlutá je v přece v Evropě barva Lišky >:-[]
30. 11. 2010 17:06
Re: barvy
No vidíš, a líšťatá vídam iba v striebornej a čiernej farbe.
Avatar - euro89
30. 11. 2010 21:16
Re: barvy
Tak je musíš vyfotit, jednou ty fotky budou mít cenu. Většina lidí je totiž nevídá vůbec >:D >:D >:-[]
Avatar - Plautus
1. 12. 2010 09:14
Re: barvy
Osobne ich (alebo jednu? TEČ-ku si nikdy nevšímam, tak ma zaujme, že si to niekto kúpil, že sa sústredím skôr na vodiča >:-[] ) ) vídam i v žltej. Pravdou však je, že viacej sa stretávam na cestách so zrazenými líškami z živočíšnej ríše, ako s líškou od VW...
Avatar - jazva
1. 12. 2010 09:24
Re: barvy
Je to proste klenot, ktorý sa len tak nevidí... >:D
1. 12. 2010 09:27
Re: barvy
kto má šťastie (a pohybuje se v supermainstreamových štvrtiach) ten vída, a skoro každý deň ;-) konkrétne jeden žltý kúsok, a jeden business modrý >:-[]
Avatar - jazva
1. 12. 2010 09:45
Re: barvy
teraz neviem či sa chváliš, alebo sťažuješ... >:-[]
1. 12. 2010 12:26
Re: barvy
vieš že ani sám neviem... >:-[]

asi si vypýtam rizikový príplatok >:D
1. 12. 2010 20:52
Re: barvy
Ešte mi napíš, že vieš, o akých "líšťatách" píšem...
Avatar - Plautus
2. 12. 2010 08:28
Re: barvy
júhele, nepleť sem kožuchy svojej mamky >:D >:-[]