Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Chrysler: Pomůže úprava softwaru?

Jeep Cherokee byl spolu s Range Roverem Evoque asi prvním uživatelem devítistupňové samočinné převodovky pro příčnou zástavbu. Zařízení, vyráběné na základě licence od firmy ZF Friedrichshafen, ale není bez nedostatků.
Zpět na článek
4. 2. 2015 13:00
4. 2. 2015 13:27
4. 2. 2015 13:39
4. 2. 2015 16:49
4. 2. 2015 16:50
Avatar - Hittman
4. 2. 2015 13:00
Takže
už víme, co nekupovat. Zase něco nedořešeného, s čím se spěchalo na trh. Ono není naškodu kupovat modely v druhé polovině života po faceliftu, když se vychytají některé mouchy..
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
4. 2. 2015 13:05
Re: Takže
ono je dost zajímavé, že u Rangeroveru si na to nikdo moc nestěžuje, kdežto u Cherokee na převodvku nadávaj jak novináři, tak zákazníci
4. 2. 2015 13:27
Re: Takže
Jenze u Range Roveru tak nejak clovek pocita s tim, ze ho ma kazdou chvili na valniku a ze po sto tisicich kilometrech vymeni pulku auta. Majitele Jeepu ale jsou zvykli na to, ze jejich auto alespon obcas jezdi. :-!
4. 2. 2015 13:39
Re: Takže
>:-[] JJ, zařaď se do fronty...Mám na dvou Jags odjetu přes 150kkm a světe div se...nic ;-)
Avatar - Ada je zase tady
4. 2. 2015 14:22
Re: Takže
Co to je 150 tisíc? To je slušné auto právě zajeté >:D >:D >:D
Avatar - petrumr
4. 2. 2015 16:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
4. 2. 2015 13:09
Sladění převodovek fiatu nejde
u Freemontu sladění jejich naftáku s americkou 6 st. skříni rovněž nefunguje jak má, stejný problém mají i některé Voyagery.

Takže se moc nedivím, že to sladění není ono, zvláště pokud je ještě vlastní problém ve skříni ZF. Njn, když někdo x let dělal prdítka s manuálem, tak mu pak sladění větších otrů s automaty nejde. Nejsou zkušenosti a asi správní odborníci >:D

Ale hlavně že ta kvalita jde pod fiatem nahoru vid wolffe a Murphy a že už se nevyrábjěí hranaté kisny co žerou 30 na sto.

Ted jenom pro změnu neřadí, nefungují jim aribagy a pár dalších věcí. Jendoznačný posun >:D :yes:
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ham.
4. 2. 2015 13:28
Re: Sladění převodovek fiatu nejde
Nemáš pravdu. Tohle není problém Fiatu, ale převodovky ZF. V Evoque jsou hlášené úplně stejné problémy, buďto řadí dané stupně (4-5, 7-8) co nemají lamelovou spojku zoufale pomalu a klienti nadávají na lenost (SW čeká než se srovnají otáčky klikovky a hřídele převodovky), nebo to SW "urychlí" a sází to tam "přes zuby" a pak se skříň přehřeje a spadne do nouzáku a asi má velkou šanci, že se časem rozpadne. Tohle jde dost jednoznačně za ZF.
4. 2. 2015 14:02
Re: Sladění převodovek fiatu nejde
Tak každopádně je pak ale pitomost Chrysleru, že tu licenci kupovali. Ale.. Už se stalo, tak asi nejde nic jiného, než se s tím srovnat a případné pozáruční problémy vzhledem k dobrému jménu značky řešit kulancí. I od nás máme zkušenosti, že tohle renomé značky a spokojenost zákazníků ve výsledku pokazit nemůže (viz TSI a DSG), A samozřejmě urychleně pracovat na nové generaci a na vyřešení problémů.

P.S: Ono to s tou kakavostí tak horký asi nebude, ale je jasné, že když si to někdo koupí a hodí mu to nouzák, že je rozladěn. A na druhou stranu se asi Jeepu prodá víc než RR, takže je nutné počítat s tím, že problém bude víc vidět (bude-li). Takže to, jestli je problém není ani tak zásadní, jako to, jak se k němu automobilka postaví.

Pro Baricha... Jo jak si psal i ohledně těch airbagů a dalšího, jsem rád, že sis všiml, že už FCA dosáhlo kvality Toyoty. >:-[]
Avatar - Barrichello
4. 2. 2015 14:37
Re: Sladění převodovek fiatu nejde
To jo, proto je fiat druhý odzadu ve statiskitikách JD Power a zbytek se plácá uprostřed a po těchle problémech Jeepu se plácat bude.

Ale možná že poskočí Chrysler, ony ty 3 modely - každá v jedné karosářkské verzi, panečku to je široká nabídka. Aby neměl časem širší modelové portofolie i maloseriový Mclaren a další exoti, hehehe
Avatar - TeeJay
4. 2. 2015 14:24
Re: Sladění převodovek fiatu nejde
Nemyslím, že by ZF 9AT byla konstrukčně problematická. Pokud ano, rozhodně by do ní Honda, která je na techniku "zvenku" extrémně vysazená a minimalizuje ji, jak to jen jde, nešla. LR a Jeep mají jiné standardy kvality, žádný problém, ale takovýhle potenciální prů*er by Honda neakceptovala. Spíš mě napadá, že LR a Jeep prostě nezvládnou adekvátní SW - viz zde publikované jízdní dojmy a chvála funkčnosti 9AT.
4. 2. 2015 14:46
Re: Sladění převodovek fiatu nejde
Už vytáhni tu ruku z nočníku. Honda je ta poslední, která může diktovat. Musí držet krok s konkurencí a to samozřejmě žádá i oběti...
Avatar - TeeJay
4. 2. 2015 20:58
Re: Sladění převodovek fiatu nejde
Ale jdi, Wolffe. Pro tvé info - Honda má, respektive v průběhu letoška bude mít DCT7, DCT8, DCT9 a tři kompletně nové CVT (podle množství přenášených Nm) - vše vlastní konstrukce. Nehledě na to, že by člověk u japonské značky očekával, že půjde spíš do zmíněného Aisinu, zvlášť když od nich mají manuál pro turbodiesely. ;-)
Avatar - Ham.
4. 2. 2015 15:41
Re: Sladění převodovek fiatu nejde
Jo na poměry Hondy a jejich prehistorických pětistupňových automatů je to zlatý poklad a zázrak techniky. :-)
4. 2. 2015 17:58
Re: Sladění převodovek fiatu nejde
Kukni si tento článok a potom súď tú prevodovku. [odkaz] dole je o honda automate odsek.
Mám to v accorde a pohoda. A rád mu dám aj 7000 otáčok a nemusím ju k tomu presviedčať. Hlavná je spoľahlivosť - nikto v Česku a na Slovensku ti poriadne automat neopraví len tápajú a je to problém. Známy mal automat v mazde 6 2.3i stvorkolka hroza a des. A mať 9 stupňov len aby som v krčme sa chválil nemá zmysel. Isiel som na vw cc 2.0 TDi s Dsg a ked som spomalovbal kopala (bolo cítiť brzný účinok motora) - ani zadarmo.
Avatar - Ham.
4. 2. 2015 18:21
Re: Sladění převodovek fiatu nejde
1. Když je tak skvělá, tak proč Honda nasazuje ZF9?
2. Možná je spolehlivá, ale zoufale pomalá, stačí se podívat na parametry zrychlení třeba toho Accordu a vidím, že přidává u stejné motorizace kolem 1,5 sec. Aby dvěstěkoňový 2.4 i-VTEC, který s manuálem zrychluje za 8,0 sec. s tímto automatem zrychloval za 9,6 sec., tak to je na vrcholnou motorizaci doslova směšné. Moderní automaty umí zrychlení jako manuál nebo často i lépe.
5. 2. 2015 16:52
Re: Sladění převodovek fiatu nejde
1. asi preto lebo ludia sú trochu ovplyvňuní aj reklamou - klasika má to sused chcem aj ja
2. rekordy netrha ,ale zufale pomalá zase nie je a to nejazdím pomaly a stačí keď budem chcieť závodiť tak by som iné auto kúpil, mal som aj manual na tom istom aute len kombi ale to bolo z mojho pohladu horsie.
Avatar - Barrichello
4. 2. 2015 19:45
Re: Sladění převodovek fiatu nejde
ale nemysl, jsou tu machři, co umí opravovat automaty dobře. Koupí se repas sada a pohoda. Ale dělají hlavně americké nebo německé automaty no :-)
5. 2. 2015 16:53
Re: Sladění převodovek fiatu nejde
No jasne čo sa opravuje veľa má aj veľa servismenov sám si si odpovedal - tie čo držia nik nerobí - (zase ale keď sa pokazí majiteľ má celkom problém.
Avatar - Barrichello
5. 2. 2015 22:20
Re: Sladění převodovek fiatu nejde
Ne, protože těch aut je tu nejvíc a jsou na to dobře dostupné ND, narozdíl od japonců a korejců (pokud tedy nemají německé nebo americké převodovky - ony třeba převodovky GM používalo i BMW nebo třeba rolls :-) )
Avatar - TeeJay
4. 2. 2015 21:36
Re: Sladění převodovek fiatu nejde
5AT a 6AT už sice něco pamatují, ale jsou extrémně spolehlivé a nejnovější specifikace mají uzamykání měniče. BTW Hondamatic je v zásadě taky zázrak techniky, jsou to konstrukčně unikátní skříně. ;-)
Avatar - Ham.
4. 2. 2015 22:00
Re: Sladění převodovek fiatu nejde
Jak jinak, zbývá si zodpovědět otázku, proč kupují ZF9 a vyvíjí dvojspojky, když mají zázrak techniky Hondamatic. :-)
Avatar - TeeJay
5. 2. 2015 15:08
Re: Sladění převodovek fiatu nejde
Asi zřejmě proto, že ji mají pouze v 5AT a 6AT a někomu se to zdá jako málo. ;-) A jak známo, vícestupňové převodovky už neuděláš jen tak, že přidáš další hřídel a ozubená kolečka, kvůli prostorovým a váhovým nárokům.

Nechápu, co tě tak zaráží na ZF u Hondy, která stále ještě patří ke značkám s největším podílem vlastní techniky. Jsou automobilky, co už ani nemají vlastní motory. Pointa mého příspěvku byla, že pokud by ta převodovka představovala nějaké mechanické riziko, Honda by do toho nešla. Vzpomeň si na Isuzu diesel 1.7 - na svou dobu relativně standardní TDI, Honda z toho ale nechala beze změny pouze blok. Z toho usuzuji, že problém není v převodovce, naopak - díky tomuto řešení zvládá rychlé podřazování, ale v těch, co nedokáží vyladit jejich funkčnost. Ale to se uvidí časem, zatím to u Hondy nejezdí. ;-)
4. 2. 2015 14:05
Discovery sport...
A ja bych si tak rad koupil Discovery Sport O problemech s Evoque jsem neslysel, ale ta 9. st prevodovka je v tom Evoquu uz nejakou dobu, takze kdyby byly vyrazne problemy, tak by nove disco sport bylo predstaveno pozdeji,,, A testovalo by se misto tedka, nekdy pozdeji... Takze odladit software a hardware nebude protestovat, si myslim...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
4. 2. 2015 14:24
Zase jsme se přesvědčili
že nejlepší je manuální převodovka! :-)

Jenže co udělat s těmi blby, kteří se řadit nikdy nenaučí? :-(
Rozbalit vlákno
0
4. 2. 2015 16:06
Problémek....
.... no, slušná polízanice.... zajímavé je, že přes rozporuplné názory na funkčnost té 9.st věci od ZF se Cherokee v USA prodává skvěle a v lednu to byl jednoznačně nejprodávanější Jeep....

[odkaz]

Každopádně není pravda, že by "všichni" na tu převodovku jen nadávali.... Občas v některých testech zazní, že problémem není ani tak převodovka samotná, jako její mylné porovnávání s 8st. automatem od ZF, který je ale pro jiné auta (větší) a je prostě lepší....

Je ale celkem jedno, jestli za ten problém může FCA nebo ZF, pověst to pošramotí samozřejmě tomu,kdo to prodává konečnému zákazníkovi.... Na druhou stranu se ukazuje, že i špičkový výrobce, jakým ZF bezesporu je, může mít problém.... Filozofická otázka je, jestli už ten počet stupňů nezašel příliš daleko a je to prostě příliš technicky složité....

Tak snad to pánové od FCA brzy dají dohromady...

Jinak je opravdu dojemné, že Barik tady mele něco o tom že Fiat nemá zkušenosti s automatama atd. Výroba té licencované převodovky probíhá v USA a samozřejmě na to primárně dohlíží lidi z bývalého Chrysleru.... jen deb*l si může myslet, že tam speciálně na tohle přijel vývojový tým odněkud z Neapole, který předtím viděl jen Pandu....

Co už, převodovce možná přehrátí SW pomůže, u lidského mozku je to složitější a jakmile to jednou nefunguje, je to většinou nevratné.... :'-(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
4. 2. 2015 16:15
Re: Problémek....
Njn, ironii nepochopil.....

A na druhou strnau nikdo neví, kolik lidí z původního chrysleru tam je a kolik jch bylo odejjito nebo odešli sami >:D
Avatar - petrumr
4. 2. 2015 16:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
4. 2. 2015 17:40
když na italském či francouzském
autě něco nefunguje, tak je to pravidelně součástka z německa ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
4. 2. 2015 18:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.