Fiat Croma: facelift v duchu Brava

Fiat Croma: facelift v duchu Brava

 
 

Zhruba za měsíc se faceliftovaná podoba vozu Fiat Croma objeví v záři reflektorů na boloňské motorshow. V galerii pod článkem si můžete prohlédnout její podobu.

Zhruba za měsíc se faceliftovaná podoba vozu Fiat Croma objeví v záři reflektorů na boloňské motorshow. V galerii pod článkem si můžete prohlédnout její podobu.

Pouť Fiatu Croma započala před dvěma lety na ženevském autosalonu. Tam mohli zájemci poprvé prohlédnout automobil, navržený slavným Giorgettem Giugiarem, který měl pomoci vyvést automobilku Fiat z potíží. Postavený na podvozkové platformě GM Epsilon, obstál v nárazových testech Euro-NCAP když obdržel plných pět hvězd za ochranu posádky (mohl se pochlubit například sedmi airbagy v základní výbavové verzi – mimochodem, nová Croma jich nabízí rovnou 8 + jeden kolenní).

Nová Croma navazuje na odkaz minulé generace, náhodný kolemjdoucí Cromu stále pohodlně identifikuje. V designérském pojetí faceliftované verze je ale silně cítit vliv úspěšného Brava, které bylo představeno před rokem. Svítilny či mřížka chladiče jsou s těmi v Bravu identické, ostatní změny exteriéru rozhodně nejsou tak výrazné. Croma je tak stále spíše než modelkou pracovitou ženuškou do domácnosti.

Pod kapotou se toho moc nestalo, zmizel pouze nejvýkonnější benzinový motor o zdvihovém objemu 2,2l a výkonem 110 kW, takže pokud nechcete tankovat na čerpacích stanicích naftu, musíte vzít benzin o objemu 1,8l a nejvyšším výkonem 103 kW. Pokud ovšem preferujete z jakéhokoliv důvodu naftu, máte na výběr hned ze tří jednotek. Verze Multijet o objemu 1,9 litru je naladěná na dva výkony: 88 kW a 110 kW. Třetí, nejvýkonnější dieselový agregát má zdvihový objem 2,4l a nejvyšší výkon 147 kW. Do Fiatu Croma je možné si za příplatek objednat například multimediální systém Blue&Me, jehož součástí je také hlasem ovládaná družicová navigace, DVD přehrávač či adaptivní světlomety s funkcí „corner“. Na tuzemské trhy vstoupí Croma v průběhu příštího roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce Zápisník Daniela Nováka: Řetězce na mušce

Americký jaderný koncern Westinghouse čeká bankrot. Firmu…

Babišovy pravomoce vůdce v ANO jsou potvrzeny. Přes stížnosti, že jsou nedemokratické Babišovy pravomoce vůdce v ANO jsou potvrzeny. Přes stížnosti, že jsou nedemokratické

Úředníci odmítli stížnost exhejtmana Oty Košty, který…

Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky Komentář Michaela Romancova: Kreml nemá rád otázky

Když od března do září 1969 probíhala na Dálném východě…

Česko otálí s tažením proti daňovým rájům. Chybí politická vůle? Česko otálí s tažením proti daňovým rájům. Chybí politická vůle?

Český stát se dostatečně nesnaží skoncovat s praktikou…

 
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Croma: facelift v duchu Brava







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Ojetý Fiat Croma Mk2 (2005-2010): Ošklivá? A komu to vadí? Ojetý Fiat Croma Mk2 (2005-2010): Ošklivá? A komu to vadí?

V letech 1985 až 1995 byl Fiat Croma vlajkovou lodí své…

Moje.auto.cz: Fiat Croma (druhá generace) – Chromá Croma? Moje.auto.cz: Fiat Croma (druhá generace) – Chromá Croma?

Jaké vlastnosti lákaly zákazníky k nákupu nepříliš…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu u postele platí denně 13 tisíc!

Kuchař Ridi rozmazluje Hunčárovou v Alpách! Za vanu…

Jako v ráji se teď cítí tanečnice Lucie Hunčárová (31). Její nový partner, ženatý kuchař Emanuele Ridi (43), ji…

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a Evu Braun mu vzala sociálka

Muž se nechal přejmenovat na Hitlera. Děti Adolfa a…

Žádost o změnu příjmení po vzoru vůdce nacistického Německa posvětil soud americkému neonacistovi. Isidore Heath…

 

iSport.cz

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch pečetily krásné góly

Česká paráda! Mladíci slaví postup na EURO, úspěch…

Čeští fotbalisté do 19 let postoupili na mistrovství Evropy, kde si zahrají poprvé od roku 2011. Tým trenéra…

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i výkonech Sparty

Smolař Rosický: O zranění, motivaci k návratu i…

Je to pro něj hodně těžké. Ale rozhodl se bojovat. Záložník Sparty Tomáš Rosický má sice kvůli další operaci po…

 

Reflex.cz

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…