Eh, no já v tom, stejně jako autor článku, vidím trochu z kie soul. Ale jinak.. mno zajímavý >:D a přijde mi, že se kola docela ztrácí v karoserii. Co se mi ale celkem líbí, to je zadek... No nevím, jsem z toho prostě rozpačitý...
to ne mě nevadí škodovkářský design, protožep řesně sedí zaměření a moderní historii škodovky, ale u fiatu bych čekal něco jiného než podobnost řešení s swift/fabie/soul, nechci tím říct, že kopírovali ale spíš se inspirovali v podobných motivech, ale zde mě to nepřijde jako nejlepší řešení, když to má značku Fiat, zde bych čekal něco emotivnějšího jako je Punto, Bravo,...
Tak to ti nevím... mně přijdou hnusný obě dvě, Roomster je navíc laciná parodie na "stylový" auto. Tím se nechci zastávat tohoto Dobla - těžko ho podle dvou fotek soudit, nakonec třeba bude ještě tragikomičtější. Každopádně je škoda, že doba kvalitně navržených dodávek co jsou dodávkami je asi pryč... Klasické Fiorino nebo minulá generace Ducato/Boxer/Jumper byly např. pěkný dodávky. Vlastně když jsem se tak nad tím krátce zamyslel, důstojný a elegantní design užitkových aut, který si nehraje na nic víc, dneska drží napříč celou řadou asi jen VW. A Hyundai H1
Nejak mi tak toto Doblo pripomína inšpiráciu v koncepte ROOMSTER. Žeby potrebovali extrémne nadaní TALIANI inšpiráciu u o ničom nudných a nevkusných Čechov a Nemcov?
A dokonca Kórejcov? Viz bok a hlavne celý tvar okien.
Všichni asi víme, že francouzi už pár parádních užitkáčů, tak parádních, že jsou v nebi legend, udělali. Mnozí z nás také už pochopili, že i naše Škoda prostě holt toho ROOMSTERA udělala tak pěkně, že dnes, když jede kolem, člověk se se zalíbením ohlédne. Někteří z nás tu zase také tvrdívají, že italové jsou mistři designu... No tak, vztaženo ke Quattroporte, není co řešit. Jiná otázka je, zda horní majstrštyk také zařadit mezi tu klasickou italskou designovou školu?
Osobně ty první dva horní snímky vnímám jako hvězdnou pěchotu letošního roku. Ano, je tam všechno, Kia Soul, Roomster, AUDI A3... a výkroje blatníků snad dokonce z Mercedes-Benz S-klasse >:D
P.S. Jestli je tohle ten druhej dech fiatu v praxi... vypadá to na zápal plic.
Mozna mas i pravdu, ja sice myslim, ze i tohle auto bude celkem dobre jezdit, ale nekdy nechapu proc se po strance designu musi stale vic a vic prehanet. I Korea ukazuje, ze se da udelat bus na ktery se da divat a to nejen z vnejsku, ale i ze vnitr a dokonce i kdyz jsem otevrel kapotu (rozmazleny pohledem na klasickou techniku italskych slevaren ;-) ) malem mi vypadly oci z dulku - podelne ulozeny 2OHC bez umelych hmot, proste technika jaksepatri. Design, jo o tom nema cenu diskutovat, je to jako obraz od Rembranta - nekomu se ty zenskyy libej a nekomu ne...
No sakra, ta Korea na me udelala dojem i kvalitou, kam jsem se podival tam byl poradek a velice solidni dojem. Pro srovnani jsem byl o par metru dal u pana Forda, ale tam jsem si v Transitu prisel tak trochu jak v papirnictvi, ale mozna se tu cenove ani neda nic jinyho delat i kdyz nevim jestli ti Turci maji tak vysoke cinze ;-)
Jsem netušil, že si měl ještě docela nedávno zájem o tak extrémně nudné auto, jakým je podle tebe teď zrovna ten Golf...
To ses vlastně docela těsně vyhnul svému případnému obrovskému životnímu omylu, že...? ;-)
GTI postav si Doblo vedle Forda, Renaulta, Opela tak zjistis ze desing je v naprostem poradku! ;-) Jenom české oko zvyklé na Roomstera nemuze toto jaksi ztravit, ale to je v celku jedno!
Jinak jiste vis, ze cislo roku je 7013 (prodanych Roomstru praktiku) a toto cislo si muzes vylozit jak chces, ja te mohu ubezpecit, ze toto cislo u Dobla bude minimalne 10x vyssi!!! ;-)
Promin, ale soudit auto podle prodeju nikdy nebudu. Je mi fuk jak se na ten ktery model divaji ostatni. Dulezite je, aby vyhovoval me a nemusel jsem se leknout nebo stydet, kdyz bych do nej mel nasednout.
S timto tvym nazorem musim naprosto souhlasit, v pripade prodeju Praktika je ale jasne videt jak se na nej zakaznici divaji a jak jim vyhovuje ci spise nevyhovuje. :-(
Praktik ma podle me problem s potencialem Loganu MCV, znam par zivnostniku, kteri jej koupili a Praktik se jim zda zbytecne drahy a navic neuveze rano partu delniku do prace, cely den neslouzi jako dodavka a vecer zase jako minibus.
přesně...to že si škodárna na fóbku a růmstra vzala sloupky od swiftu,tu rázem nikomu není trapné.že růmstr s bočním profilem je šílenost na n-tou,to není trapné jen škodomilům :-!8-s
Naprosto se ztotoznuju s nazorem, ze nove Doblo vypada jako Roomster s otylejsi karoserii, vypada jako by model od Skodovky dostal otok karoserie, Fiatu neodpovidajici plovouci sloupky, bez uzardeni okopirovana zadni svetla...
O co je hezci mala dodavka Fiatu, o to je osklivejsi tato stredni. Ve sve tride tezko najde osklivejsiho konkurenta.
Kópia-nie kópia. Bez ohľadu na podobnosť niektorých dizajnových riešení som si istý, že si Dobló na ceste rozuhodne nezmýlim so žiadnym autom, zmieňovaným v tejto diskusii.
Inak tie čierne sĺpiky mu docela sedia, oživuje ich spodná zvlnená línia, nie je to také strohé ako na Fabke ale Swifte. Podobne piate dvere vyzerajú výborne, akoby ich ani nenavrhoval ten istý dizajnér. Čo sa mi páči už menej, je stúpajúca línia okien, smerom dozadu sa výrazne zmenšuje ich plocha a zhoršuje výhľad. nepáči sa mi aj nechutne vysoký a ťažký predok - jasne, ak spoza volantu vidíš kapotu, je to prednosť pri manévrovaní v stiesnených priestoroch a je to tiež bezpečnostný prvok - ale vyzerá to hrozne.
Inak pekné či škaredé - ide o uhol pohľadu. Koniec-koncov, aj keď sa detaily priblížili k osobným autám, stále ide o užitkáč, a drvivá väčšina potencionálnych záujemcov sa naň ako na užitkáč bude pozerať. Budú hodnotiť (o.i.)priestor, prístup k nemu, nosnosť, odkladacie priestory, praktickosť a ergonómiu miesta vodiča, manipuláciu so sedadlami. Krása až nakoniec, koniec-koncov, ani všetci konkurenti zrovna krásou nehýria.
O tom, ze jde udelat uzitkove auto hezke svedci male Fiorino, nebo Qubo, nebo jak se mu rika, nebo velke dodavky Fiat/PSA. Tady to proste je des. Aspon pro me.
Fiorino alebo Qubo napríklad ja nepovažujem za pekné autá ani náhodou. Vyzerá jak malý tlstý chlapík s batohom a veľkou gambou vpredu. Celkovo užitkáče od Fiatu nemožno nazvať peknými, ale podobné "prednosti" má väčšina konkurencie, takže to nepovažujem za handicap.
Me se naopak libi ;-) Asi je to tim, ze s nimi nemusim zit. Ale velke dodavky PSA a Crafter se mi libi ze vsech nejvic.
Jinak jsem vcera potkal Kiu Venga, ktera vypada jako by mela presne vystihovat kyneticky design Fordu a to mozna lip nez Ford samotny :-) . Celkem hezke auto.
Crafter je nechutny s tou velkou "chrapinou" vpredu. Technicky je to vlastne Mercedes, to zistíš najneskôr po usadení sa za volant. Občas ním jazdím, od osobného auta to už má trochu ďaleko.
Tá Kia sa mi páči. Ford podľa mňa dosť tápe, nie je mi jasné, prečo musí za každú cenu vytýčiť nejaký dizajnový smer a toho sa držať jak slepý huslí bez ohľadu na následky. keby sa snažili spraviť každé auto proste pekné, každé s výrazom zodpovedajúcim jeho určeniu, urobili by lepšie.
ano talianska designová škola je najlepšia :yes: o tom snad nema cenu diskutovat. :yes: (samozrejme tento zjav to nepotvrduje, holt tí lepši sú inde ;-) )
...to vyzerá veľmi zaujímavo. Bočné línie, čierne sĺpiky a najmä piate dvere pôsobia dosť štýlovo. Takto mali vyzerať aj 5. dvere na Roomstri.
Len ten predok v štýle GrandePunto zatiaľ neviem prekusnúť ;-\ . A som zvedavý ako bude vyzerať úžitková verzia.
Tak sa nám už generačne obmenili všetky malé dodávky (teda až na Caddy). Ktorá z nich sa vám najviac páči? Berlingo/Partner, Kangoo alebo nové Dobló?
Z toho čumáku jsem taky trošku sam vedle sebe.... čekál jsem dost dlouho na nový doblo (mam predfacliftovany malibu), no počkám ještě na nějaký oficiílní fotky.
Třeba to jiná barva spraví, připadně třeba sou sloupky jen maskovaný....Dal to muze opticky dost bourat barva, prepal na kapote a pod....
Jinak dodávka i když ještě trošku maskovaná je tady:
[odkaz]
Narozdíl od mnohých přítomných shledávám nové Doblo vcelku zdařilým, zajímavým až...a já bych se toho nebál, i líbivým.
Navíc jsou to pouhé dvě fotky, které i proporčně (třeba u toho čumáku) můžou klamat.
Z těch co jsi jmenoval, tedy obměněných, se mi nejvíc líbí Berlingo (aspoň trochu odlišené od Partnera), ale celkově asi současné Caddy ve verzi Life a s původní délkou. Naopak ve verzi Van má Caddy příšerně velké, nijak nemaskované plochy plechu a vypadá jak nafouknutá bělice. ;-)
Neviem o čom to tu melete ale ked som zbadal hore ten zlatý fiat doblo tak ma prvé napadlo aký pekný pracant. Je pekný, má štýl jóo je to talian tak to má byť. A to talianske autá nemusím okrem superšportov tam su na maximálnej špičke čo do techniky (ferrari) a štýlu (dizajnu). Ale na Doblo ako malého užitkáča by som pri výbere nezabúdal, skôr naopak preferoval pred francúzkymi.
>:-[] Multipla sa musí cítiť ako omyl prírody (priemyslu?) Yaris vajíčko pre holky, verso nemusí byť zlé auto pre rodinu s deťmi ale pre otca čo už je niekde zakorenený postarší pán v rokoch :-) takto pôsobia tieto modely na mňa keď si ich predstavím. Čo sa tíka môjho vkusu tak mi hrajú do noty nemci co po dizajne aj technike od vw (scirroco, golf gti, passat cc.. tieto som mal možnosť aj vyskúšať) až po porsche... Z japoncov mi berie dych akurát tak NISSAN GT-R.
Nechapem niektorych diskutujucich ktori hned pasuju doblo za najskaredsie auto. V tejto kategorii su najdôlezitejsie uzitkove vlastnosti, cena, usporne motory, prepravna kapacita, velkost loznej plochy... Dizaj nehra prvoradu rolu, vela ludi si doblo ako osobne auto kupovat nebude doblo je auto pre podnikatelov. Fiat chcel doblo odlisit od konkurencie a to sa mu aj podarilo dizajn je subjektivna zalezitost. Ak doblo splni poziadavky kladene na dobre uzitkove auto nevidim dôvod na neuspech.
presne tak...ten dizajn je v ramci svojej triede resp. urcenia uplne ok. Porovnavat tento voz s roomsterom praktik je uplne mimo. Roomster je iba parodia na uzitkove vozidlo (zadne dvere vyklapacie, bocne klasicke - nie posuvne).