4.1. 2016 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT: Pět tisíc

 

S Fiatem Doblo jsme ujeli 5000 km. Jaké provozní náklady si tato vzdálenost vyžádala a čím nás užitkový vůz překvapil?

Užitkový Fiat prošel v první části dlouhodobého testu náročnými podmínkami třiceti i vícestupňových veder. Po příchodu do rozpáleného interiéru jsme ocenili zvětšené výdechy ventilační soustavy, která prošla křtem ohně. Zkoušené provedení Maxi s nákladovým prostorem o objemu 4,2 m3 mělo mezi prostorem pro až tři cestující a nákladem drátěnou přepážku. Znamenalo to tedy klimatizovat celý prostor vozidla podobně jako u osobního provedení Panorama.

Musíme úpravu ventilační soustavy pro čtvrté vydání pochválit, protože navzdory tmavému lakování automobilu jsme do tří minut od startu měli v kabině teplotní pohodu. Mimořádně parné léto se však kvůli téměř bez přestávky pracující klimatizaci podepsalo na nárůstu spotřeby. Během pěti tisíc kilometrů jsme spotřebovali 284,75 litru nafty za celkovou částku 7309 Kč bez DPH. Jeden kilometr nás na palivu přišel na 1,46 koruny.

Při tankování jsme se nezaměřovali na nejnižší cenu. Čerpali jsme u stanic s pečetí kvality od společnosti SGS, která dělá rozbory paliv pro Českou obchodní inspekci. Moderní turbodiesel 1.6 MJT plnicí emisní požadavek Euro 5b+ bez močoviny Adblue jsme nechtěli trápit naftou bez ověřené kvality, protože šetření na tomto místě se z dlouhodobého hlediska nevyplácí.

V rámci šesti dotankování jsme cenu 1,5 koruny na kilometr překročili pouze v prvních dvou případech, protože motor měl najeto jen pět tisíc kilometrů a dvě dlouhé trasy proběhly po dálnici.

Doblo s výškou 1,88 metru a nepatrně menší šířkou vykazuje v rámci středních dodávek značnou čelní plochu, což se výrazně podílí na nárůstu spotřeby při tempu překračujícím 110 km/h. Na druhou stranu však Doblo nabízí ve středních dodávkách maximální objem ložného prostoru a unikátně tři druhy zadní nápravy dle užitečné hmotnosti a provedení.

Fiat Doblo Maxi: Nové logo i technika

Testovaný vůz používal zadní nápravu nejsilnějšího typu pro 1,45 tuny umožňující automobilu nabídnout skvělé užitečné zatížení jedné tuny. Není divu, že Fiatu Professional se v lehkých užitkových vozidlech mimořádně daří, protože během prvních sedmi měsíců loňského roku drží v Česku jasné prvenství. Je to také podpořeno zvýšeným zájmem o provozně levná LUV s pohonem CNG. Tento trend jsme očekávali, proto jsme již v první polovině roku 2014 provedli dlouhodobý test Dobla CNG, které kvalitní pohon pomocí přeplňované čtrnáctistovky 1.4 T-Jet předalo i do současného čtvrtého vydání tohoto modelu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: O korektnosti Zápisník Marka Schwarzmanna: O korektnosti

Američané se opět vypořádávají s historií. Tentokráte se…

Telekomunikační úřad měl trh regulovat už dávno, říkají odborníci i operátoři Telekomunikační úřad měl trh regulovat už dávno, říkají odborníci i operátoři

Podle zjištění Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ)…

Jindy rušná tepna La Rambla je prázdná, na místě jsou policisté a sanitky Jindy rušná tepna La Rambla je prázdná, na místě jsou policisté a sanitky

Policie ulici uzavřela uzavřela, aby našla útočníka nebo…

 

Štítky Fiat Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří 10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří

Kategorie SUV je v současné době zažívá obrovský boom.…

Richard Hammond je zpět za volantem. Podívejte se! Richard Hammond je zpět za volantem. Podívejte se!

Poté, co svět motorismu zachvátila zpráva o tom, že člen…

 



Euro NCAP 2017: Fiat Doblò – Tři hvězdy příliš nepotěší Euro NCAP 2017: Fiat Doblò – Tři hvězdy příliš nepotěší

FIAT Doblò se ve své druhé generaci představil sice…

Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT SX: Čtrnáct tisíc Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT SX: Čtrnáct tisíc

S Fiatem Doblo jsme se na počítadle ujeté vzdálenosti…

 



 
Docela obyčejný Superb? Tahle bestie má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy!

Docela obyčejný Superb? Tahle bestie má 560 koní a na stovku zrychluje 3,3 sekundy!

Včera

Superb měl po úpravě nadále zůstat rodinným vozem. Nakonec z toho vznikl parádní sleeper.




Blesk.cz

Modřanský poklad: Úředníci Prahy 12 si přišli na 1,5 milionu náhodou a při kontrole

Modřanský poklad: Úředníci Prahy 12 si přišli na 1,5…

Už téměř tři a půl roku se táhne spor o nálezné takzvaného modřanského pokladu v Praze 12. Nově magistrát…

Patrasová o milenkách Felixe: Vodil je k nám do postele! Prý i Zelenkovou

Patrasová o milenkách Felixe: Vodil je k nám do…

Dagmar Patrasová (61) už dávno nevěry svého muže Felixe Slováčka (74) nekryje. Poté, co oficiálně začal žít nový…

 

iSport.cz

Češi byli u remíz a prohry. Fenerbahce i Ajax senzačně padly, AC dal šest gólů

Češi byli u remíz a prohry. Fenerbahce i Ajax…

Tři čeští fotbalisté zasáhli do úvodních zápasů 4. předkola Evropské ligy. Obránce Adam Hloušek nahrál na jediný…

Slavia dál loví na Ukrajině. Z Dynama Kyjev chce útočníka Besjedina

Slavia dál loví na Ukrajině. Z Dynama Kyjev chce…

S Michaelem Krmenčíkem to nevyšlo, ale vedení Slavie hledá posilu do útoku i nadále. Ukrajinský server…

 

Reflex.cz

Jak nám Babiš opravil D jedničku...

Jak nám Babiš opravil D jedničku...

Idiotismus Babišovy volební kampaně je čtyři roky od voleb, těsně před volbami dalšími, vidět ještě mnohem lépe,…

Barva strachu: Albíny v Tanzanii zabíjejí kvůli starým mýtům

Barva strachu: Albíny v Tanzanii zabíjejí kvůli starým mýtům

S poruchou tvorby melaninu se v Tanzanii narodí každé 1400. dítě. V severních částech země žije dokonce…