4.1. 2016 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT: Pět tisíc

 

S Fiatem Doblo jsme ujeli 5000 km. Jaké provozní náklady si tato vzdálenost vyžádala a čím nás užitkový vůz překvapil?

Užitkový Fiat prošel v první části dlouhodobého testu náročnými podmínkami třiceti i vícestupňových veder. Po příchodu do rozpáleného interiéru jsme ocenili zvětšené výdechy ventilační soustavy, která prošla křtem ohně. Zkoušené provedení Maxi s nákladovým prostorem o objemu 4,2 m3 mělo mezi prostorem pro až tři cestující a nákladem drátěnou přepážku. Znamenalo to tedy klimatizovat celý prostor vozidla podobně jako u osobního provedení Panorama.

Musíme úpravu ventilační soustavy pro čtvrté vydání pochválit, protože navzdory tmavému lakování automobilu jsme do tří minut od startu měli v kabině teplotní pohodu. Mimořádně parné léto se však kvůli téměř bez přestávky pracující klimatizaci podepsalo na nárůstu spotřeby. Během pěti tisíc kilometrů jsme spotřebovali 284,75 litru nafty za celkovou částku 7309 Kč bez DPH. Jeden kilometr nás na palivu přišel na 1,46 koruny.

Při tankování jsme se nezaměřovali na nejnižší cenu. Čerpali jsme u stanic s pečetí kvality od společnosti SGS, která dělá rozbory paliv pro Českou obchodní inspekci. Moderní turbodiesel 1.6 MJT plnicí emisní požadavek Euro 5b+ bez močoviny Adblue jsme nechtěli trápit naftou bez ověřené kvality, protože šetření na tomto místě se z dlouhodobého hlediska nevyplácí.

V rámci šesti dotankování jsme cenu 1,5 koruny na kilometr překročili pouze v prvních dvou případech, protože motor měl najeto jen pět tisíc kilometrů a dvě dlouhé trasy proběhly po dálnici.

Doblo s výškou 1,88 metru a nepatrně menší šířkou vykazuje v rámci středních dodávek značnou čelní plochu, což se výrazně podílí na nárůstu spotřeby při tempu překračujícím 110 km/h. Na druhou stranu však Doblo nabízí ve středních dodávkách maximální objem ložného prostoru a unikátně tři druhy zadní nápravy dle užitečné hmotnosti a provedení.

Fiat Doblo Maxi: Nové logo i technika

Testovaný vůz používal zadní nápravu nejsilnějšího typu pro 1,45 tuny umožňující automobilu nabídnout skvělé užitečné zatížení jedné tuny. Není divu, že Fiatu Professional se v lehkých užitkových vozidlech mimořádně daří, protože během prvních sedmi měsíců loňského roku drží v Česku jasné prvenství. Je to také podpořeno zvýšeným zájmem o provozně levná LUV s pohonem CNG. Tento trend jsme očekávali, proto jsme již v první polovině roku 2014 provedli dlouhodobý test Dobla CNG, které kvalitní pohon pomocí přeplňované čtrnáctistovky 1.4 T-Jet předalo i do současného čtvrtého vydání tohoto modelu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 

Štítky Fiat Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Euro NCAP 2017: Fiat Doblò – Tři hvězdy příliš nepotěší Euro NCAP 2017: Fiat Doblò – Tři hvězdy příliš nepotěší

FIAT Doblò se ve své druhé generaci představil sice…

Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT SX: Čtrnáct tisíc Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT SX: Čtrnáct tisíc

S Fiatem Doblo jsme se na počítadle ujeté vzdálenosti…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…