Fiat Doblò: Nová generace oficiálně
Design nového Dobla kombinuje rysy předchozí generace s moderními prvky. Přední světlomety mírně protažené do boků a uprostřed snížená kapota dodávají designu na atraktivnosti, velká černá horizontálně dělená maska chladiče zase novinku jednoznačně zařazuje mezi současné Fiaty.
Vytažené blatníky jsou odkazem na předchůdce, novinkou je naopak stoupající spodní hrana oken, zatmavené sloupky čelního okna a boční směrovky integrované do zpětných zrcátek. Základní tvar kabiny je přísně účelný – praktická kvádrovitá karoserie je zakončena kolmou zádí. Ta je v případě osobní Doblò jednodílná výklopná nahoru, užitkové Doblò Cargo má odlišný design s dveřmi otevíranými do boku. Zadní pár bočních dveří je u obou verzí posuvný.
U interiéru Fiat slibuje kombinaci funkčnosti a líbivého designu, fotografie ale zatím zveřejněny nebyly. V nabídce bude několik konfigurací nejvýše se sedadly pro sedm pasažérů.
Nová podvozková platforma se pyšní rozvorem 2755 mm, což představuje mezigenerační růst o 170 mm a zároveň nejlepší hodnotu v daném segmentu užitkových vozů. Délka interiéru tím vzrostla na 2,2 metru, šířka mezi podběhy je 1,23 metru. V závislosti na typu karoserie bude objem nákladového prostoru 3,4 až 4,2 m3 (u osobní verze 790 litrů) a užitečné zatížení 750 až 1000 kg.
V nabídce bude sedm různých provedení: van se standardním nebo prodlouženým rozvorem, osobní kombi na dvou rozvorech, van se zvýšenou stavbou a nově podvozek se dvěma délkami rozvorů, vhodný pro účelové úpravy (chladící box, korba apod.).
Motorovou paletu budou zpočátku tvořit čtyři agregáty – benzinový 1,4 16V (70 kW) a turbodiesely 1,3 MultiJet (66 kW), 1,6 MultiJet (77 kW) a nový 2,0 MultiJet (99 kW). Nejslabší turbodiesel dosáhne kombinované spotřeby 4,8 l/100 km a stane se tak nejúspornějším modelem v daném segmentu.
Prodej bude zahájen v polovině ledna 2010, objednávky bude Fiat přijímat už od prosince.