reklama


Usměvavá příď je nejviditelnější změnou nového Fiatu Doblo. Je to však změna jediná? To jsme zjišťovali v rámci novinářské prezentace na silnicích kolem Olbramovic.

Na český trh vstupuje nový Fiat Doblo. Automobilka jej sice nazývá čtvrtou generací, spíše se ale jedná o výraznou modernizaci stávajícího provedení. Model Doblo Combi jsme poprvé vyzkoušeli na českých silnicích, nedaleko Benešova.

Model Doblo je nabízen ve čtyřech verzích. Ty užitkové (tzv. Doblo Cargo) zastupují verze Van, Combi, valník a model s plošinou pro montáž jakékoliv skříňové nástavby. Osobní verze se jmenuje Doblo Panorama a je možné ji pořídit s dvěma délkami rozvoru (2.755 mm a 3.105 mm) a dvěma výškami (1.845 mm a 2.115 mm).

Usměvavý vzhled

V rámci modernizace (nebo čtvrté generace) se Doblo dočkalo výrazně upraveného vzhledu, který má být pozitivnější než dosud. Usměvavý výraz je způsoben novou přídí s maskou chladiče, jejíž tvar připomíná smějící se tvář. Vyložený krasavec Doblo není, v rámci své kategorie patří ale mezi povedenější a především zajímavější modely.

Zcela nová je také palubní deska, která Doblo přibližuje osobním automobilům. Na první pohled sice působí mnohem modernějším dojmem než dosud, druhý pohled ale odhalí některé zastaralé prvky – především grafiku palubního počítače nebo ovládání klimatizace, které působí skoro jak z devadesátých let. Palubní počítač navíc není příliš přehledný a ovládá se jen jediným tlačítkem, což prodlužuje listování v menu. Také navigace s pětipalcovou dotykovou obrazovkou není zrovna z nejmodernějších, navíc během krátké zkušební jízdy až příliš často ztrácela signál.

Použité tvrdé plasty odkazují na užitkový původ Dobla, zpracování je ale na dobré úrovni. Velké otvory ventilace také nepůsobí zrovna nejmodernějším dojmem, mají však pomáhat s rychlejším vytopením (vychlazením) kabiny. Sedačky nám pak nepřišly příliš pohodlné.

Nadále praktický

Automobilka tvrdí, že v rámci přepracování si Doblo mělo uchovat výhody předchůdce a přidat nějaké prvky navíc, které vyslechly požadavky zákazníků. Mezi silné stránky Dobla nadále patří praktičnost a velký zavazadlový prostor.

Do zavazadelníku Dobla se vejde až 790 litrů bagáže, přičemž podle Fiatu činí průměr v segmentu jen 690 litrů. Po sklopení zadních sedadel pak vznikne prostor velký 3.200 litrů, u prodloužené varianty dokonce 4.000 litrů. Vozy s benzinovým motorem pak zvládnou utáhnout až tunový brzdění přívěs, naftový dvoulitr zvládne dokonce 1,5tunový přívěs.

Praktické je pak otevírání zadních dvoukřídlých dveří, které díky velké klice je možné snadno otevřít i malíčkem. Toto řešení vychází z požadavků amerických zákazníků, kde se užitkové Doblo prodává jako Ram Promaster City.

V samotné kabině je pak 23 úložných schránek o celkovém objemu 200 litrů. Převoz dlouhých předmětů usnadňuje sklopné opěradlo sedadla spolujezdce. Čarovat lze i se zadními sedadly, celkem mají majitelé na výběr 30 možností konfigurace kabiny.

Devět nabízených motorů

Modernizované užitkové Doblo je prodáváno celkem se třemi benzinovými a šesti vznětovými motory. Přeplňovanou zážehovou čtrnáctistovku s 88 kW je pak možné pořídit i ve verzi spalující CNG.

V rámci první projížďky s modernizovaným Doblem jsme usedli za volant exempláře poháněného turbodieselem 1.6 MultiJet (77 kW). Jedná se o nejsilnější verzi vznětové šestnáctistovky, která může být optimálním řešením pro mnohé zákazníky díky kombinaci síly a úspornosti. Udávaná kombinovaná spotřeba paliva této jednotky činí 5,5 litru nafty na 100 kilometrů.

Motor velice hezky táhne a dokáže automobil slušně rozpohybovat. Navíc rychle reaguje na sešlápnutí plynu a neobtěžuje posádku nadměrným hlukem. Po krátké jízdě palubní počítač ukazoval spotřebu 10,1 litrů nafty na 100 kilometrů, vypovídající hodnotu ale toto číslo příliš nemá – motor nebyl po rozjezdu příliš zahřátý, navíc jsme jeli spíše svižnějším tempem. V praxi bude turbodiesel jistě mnohem úspornější.

Řadicí páka šestistupňové manuální převodovky je sportovně krátká, dráhy řazení ale naopak poměrně dlouhé. Páka je po ruce a v kulise řazení se posouvá lehce. Zpřevodování se po krátké jízdě zdálo v pořádku, při městské padesátce motor točí na čtvrtý stupeň jen 1500 otáček, kde vrcholí křivka točivého momentu – síly je tak dostatek.

Doblo je známé svým komfortem, v tomto ohledu ale nadále příjemně překvapuje. Na rozdíl od jiných dodávek používá vzadu nezávislé zavěšení nazvané Bi-Link. Díky němu i prázdné auto perfektně tlumí nerovnosti. Při jízdě na okresní silnici pak auto navzdory své vyšší karoserii neobtěžuje posádku nadměrným hlukem.

V ČR od 319.900 Kč

Co se týče cen modernizovaného Dobla, tak zatím byl zveřejněn ceník osobní verze Panorama. Její ceny začínají na částce 319.900 Kč. Za tuto sumu zákazník dostane atmosférickou benzinovou čtrnáctistovku o výkonu 70 kW kombinovanou s pětistupňovým manuálem. Základní výbava zahrnuje 16palcová plechová kola, výškově a podélně nastavitelný volant, elektricky ovládaná přední okna, zadní lavici sklopnou v poměru 60:40, čtyři airbagy a přípravu pro rádio.

Zkoušený turbodiesel se 77 kW je možné pořídit až od druhého stupně Plus za 444.900 korun. Výbava této verze zahrnuje i nárazníky v barvě karoserie, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, vyhřívaná zpětná zrcátka, zásuvku v zavazadelníku a autorádio. Třetí řada sedadel přijde na 21.200 korun.

Fiat Doblo Panorama – ceny na českém trhu
Motor1.41.4 T-Jet1.4 T-Jet CNG1.6 MultiJet1.6 MultiJet2.0 MultiJet
Zdvihový objem [cm3]136813681368159815981956
Největší výkon [kW/min]70/600088/500088/500066/400077/400099/3500
Točivý moment [N.m/min]127/4500206/2000206/2000290/1500290/1500320/1500
Převodovka5M6M6M6M (5A)6M6M
Max. rychlost [km/h]161172172158 (158)164179
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,412,312,314,9 (15,4)13,411,3
Komb. spotřeba [l/100 km]7,47,27,45,5 (5,0)5,55,9
Cena Pop [Kč]319.900--379.900--
Cena Plus [Kč]369.900404.900514.900414.900424.900-
Cena Lounge [Kč]-434.900--454.900489.900

Úspěchy předchůdců

Doblo je úspěšným modelem italské značky, od zahájení prodeje v roce 2000 se jej prodalo více než 1,5 milionu exemplářů. Automobil navíc patří mezi vůbec nejprodávanější užitkové vozy ve svém segmentu malých dodávek (tzv. 1B). To platí jak pro evropský trh, tak pro ten český. Nová verze tak má na co navazovat.

Vůz zatím v rámci svého segmentu loví zákazníky především na delší rozvor a silnější motory. Ti ale v dané třídě spíše kupují dodávky s kratším rozvorem a slabšími agregáty. Proto chce Fiat nyní zaujmout hlavně tyto zájemce. Jistě má jak, Doblo je totiž povedenou osobní dodávkou.

Spolupracujeme s TipCars.com
Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách

České nemovitosti lákají investory z celého světa. Poprvé…

Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu

Sázkovému holdingu Tipsport loni meziročně vzrostly tržby…

Dálnice D11 na polské hranice by mohla být dokončena v roce 2025 Dálnice D11 na polské hranice by mohla být dokončena v roce 2025

Dálnice D11 z Hradce Králové na polské hranice by mohla…

 
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Doblo: První jízdní dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT SX: Čtrnáct tisíc Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT SX: Čtrnáct tisíc

S Fiatem Doblo jsme se na počítadle ujeté vzdálenosti…

Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT: Pět tisíc Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT: Pět tisíc

S Fiatem Doblo jsme ujeli 5000 km. Jaké provozní náklady…

 



 
Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry!

Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry!

Dnes 14:56

Z některých situací na silnicích doslova mrazí. Jednu takovou zachytila kamera na silnici ve Skotsku - tady rozhodovaly centimetry!




Blesk.cz

Hrdina teroristického útoku v Tunisu: Snoubenku chránil vlastním tělem před kulkami. Teď si ji vzal

Hrdina teroristického útoku v Tunisu: Snoubenku…

Při teroristickém útoku v Tunisu v roce 2015 se Angličan Matt James (31) postavil mezi střílejícího teroristu…

Mozková mrtvice na vrcholu Sněžky: Seniorce zachránil život vrtulník

Mozková mrtvice na vrcholu Sněžky: Seniorce…

Na vrcholu Sněžky v pondělí odpoledne u seniorky postižené zřejmě náhlou mozkovou příhodou zasahoval vrtulník…

 

iSport.cz

Úsměv, nadšení a trikolóra na nehtech. Český talent se těší na Kostnerovou

Úsměv, nadšení a trikolóra na nehtech. Český talent…

Na mistrovství Evropy krasobruslařů v Ostravě (25.-29. ledna) bude mít premiéru. Teprve šestnáctiletá Michaela…

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a českého beka se zastal

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a…

Uškodila mu znovu jmenovka na zádech? Je to klidně možné. A s Radko Gudasem to odnesla celá Philadelphia. Tvrdý,…

 

Reflex.cz

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k mládí bez drog a alkoholu

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k…

Island se dlouhodobě umisťuje na špici evropského žebříčku zemí s nejzdravěji žijícími teenagery. Nebylo tomu…

 
 
reklama