Usměvavá příď je nejviditelnější změnou nového Fiatu Doblo. Je to však změna jediná? To jsme zjišťovali v rámci novinářské prezentace na silnicích kolem Olbramovic.

Na český trh vstupuje nový Fiat Doblo. Automobilka jej sice nazývá čtvrtou generací, spíše se ale jedná o výraznou modernizaci stávajícího provedení. Model Doblo Combi jsme poprvé vyzkoušeli na českých silnicích, nedaleko Benešova.

Model Doblo je nabízen ve čtyřech verzích. Ty užitkové (tzv. Doblo Cargo) zastupují verze Van, Combi, valník a model s plošinou pro montáž jakékoliv skříňové nástavby. Osobní verze se jmenuje Doblo Panorama a je možné ji pořídit s dvěma délkami rozvoru (2.755 mm a 3.105 mm) a dvěma výškami (1.845 mm a 2.115 mm).

Usměvavý vzhled

V rámci modernizace (nebo čtvrté generace) se Doblo dočkalo výrazně upraveného vzhledu, který má být pozitivnější než dosud. Usměvavý výraz je způsoben novou přídí s maskou chladiče, jejíž tvar připomíná smějící se tvář. Vyložený krasavec Doblo není, v rámci své kategorie patří ale mezi povedenější a především zajímavější modely.

Zcela nová je také palubní deska, která Doblo přibližuje osobním automobilům. Na první pohled sice působí mnohem modernějším dojmem než dosud, druhý pohled ale odhalí některé zastaralé prvky – především grafiku palubního počítače nebo ovládání klimatizace, které působí skoro jak z devadesátých let. Palubní počítač navíc není příliš přehledný a ovládá se jen jediným tlačítkem, což prodlužuje listování v menu. Také navigace s pětipalcovou dotykovou obrazovkou není zrovna z nejmodernějších, navíc během krátké zkušební jízdy až příliš často ztrácela signál.

Použité tvrdé plasty odkazují na užitkový původ Dobla, zpracování je ale na dobré úrovni. Velké otvory ventilace také nepůsobí zrovna nejmodernějším dojmem, mají však pomáhat s rychlejším vytopením (vychlazením) kabiny. Sedačky nám pak nepřišly příliš pohodlné.

Nadále praktický

Automobilka tvrdí, že v rámci přepracování si Doblo mělo uchovat výhody předchůdce a přidat nějaké prvky navíc, které vyslechly požadavky zákazníků. Mezi silné stránky Dobla nadále patří praktičnost a velký zavazadlový prostor.

Do zavazadelníku Dobla se vejde až 790 litrů bagáže, přičemž podle Fiatu činí průměr v segmentu jen 690 litrů. Po sklopení zadních sedadel pak vznikne prostor velký 3.200 litrů, u prodloužené varianty dokonce 4.000 litrů. Vozy s benzinovým motorem pak zvládnou utáhnout až tunový brzdění přívěs, naftový dvoulitr zvládne dokonce 1,5tunový přívěs.

Praktické je pak otevírání zadních dvoukřídlých dveří, které díky velké klice je možné snadno otevřít i malíčkem. Toto řešení vychází z požadavků amerických zákazníků, kde se užitkové Doblo prodává jako Ram Promaster City.

V samotné kabině je pak 23 úložných schránek o celkovém objemu 200 litrů. Převoz dlouhých předmětů usnadňuje sklopné opěradlo sedadla spolujezdce. Čarovat lze i se zadními sedadly, celkem mají majitelé na výběr 30 možností konfigurace kabiny.

Devět nabízených motorů

Modernizované užitkové Doblo je prodáváno celkem se třemi benzinovými a šesti vznětovými motory. Přeplňovanou zážehovou čtrnáctistovku s 88 kW je pak možné pořídit i ve verzi spalující CNG.

V rámci první projížďky s modernizovaným Doblem jsme usedli za volant exempláře poháněného turbodieselem 1.6 MultiJet (77 kW). Jedná se o nejsilnější verzi vznětové šestnáctistovky, která může být optimálním řešením pro mnohé zákazníky díky kombinaci síly a úspornosti. Udávaná kombinovaná spotřeba paliva této jednotky činí 5,5 litru nafty na 100 kilometrů.

Motor velice hezky táhne a dokáže automobil slušně rozpohybovat. Navíc rychle reaguje na sešlápnutí plynu a neobtěžuje posádku nadměrným hlukem. Po krátké jízdě palubní počítač ukazoval spotřebu 10,1 litrů nafty na 100 kilometrů, vypovídající hodnotu ale toto číslo příliš nemá – motor nebyl po rozjezdu příliš zahřátý, navíc jsme jeli spíše svižnějším tempem. V praxi bude turbodiesel jistě mnohem úspornější.

Řadicí páka šestistupňové manuální převodovky je sportovně krátká, dráhy řazení ale naopak poměrně dlouhé. Páka je po ruce a v kulise řazení se posouvá lehce. Zpřevodování se po krátké jízdě zdálo v pořádku, při městské padesátce motor točí na čtvrtý stupeň jen 1500 otáček, kde vrcholí křivka točivého momentu – síly je tak dostatek.

Doblo je známé svým komfortem, v tomto ohledu ale nadále příjemně překvapuje. Na rozdíl od jiných dodávek používá vzadu nezávislé zavěšení nazvané Bi-Link. Díky němu i prázdné auto perfektně tlumí nerovnosti. Při jízdě na okresní silnici pak auto navzdory své vyšší karoserii neobtěžuje posádku nadměrným hlukem.

V ČR od 319.900 Kč

Co se týče cen modernizovaného Dobla, tak zatím byl zveřejněn ceník osobní verze Panorama. Její ceny začínají na částce 319.900 Kč. Za tuto sumu zákazník dostane atmosférickou benzinovou čtrnáctistovku o výkonu 70 kW kombinovanou s pětistupňovým manuálem. Základní výbava zahrnuje 16palcová plechová kola, výškově a podélně nastavitelný volant, elektricky ovládaná přední okna, zadní lavici sklopnou v poměru 60:40, čtyři airbagy a přípravu pro rádio.

Zkoušený turbodiesel se 77 kW je možné pořídit až od druhého stupně Plus za 444.900 korun. Výbava této verze zahrnuje i nárazníky v barvě karoserie, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, vyhřívaná zpětná zrcátka, zásuvku v zavazadelníku a autorádio. Třetí řada sedadel přijde na 21.200 korun.

Fiat Doblo Panorama – ceny na českém trhu
Motor1.41.4 T-Jet1.4 T-Jet CNG1.6 MultiJet1.6 MultiJet2.0 MultiJet
Zdvihový objem [cm3]136813681368159815981956
Největší výkon [kW/min]70/600088/500088/500066/400077/400099/3500
Točivý moment [N.m/min]127/4500206/2000206/2000290/1500290/1500320/1500
Převodovka5M6M6M6M (5A)6M6M
Max. rychlost [km/h]161172172158 (158)164179
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,412,312,314,9 (15,4)13,411,3
Komb. spotřeba [l/100 km]7,47,27,45,5 (5,0)5,55,9
Cena Pop [Kč]319.900--379.900--
Cena Plus [Kč]369.900404.900514.900414.900424.900-
Cena Lounge [Kč]-434.900--454.900489.900

Úspěchy předchůdců

Doblo je úspěšným modelem italské značky, od zahájení prodeje v roce 2000 se jej prodalo více než 1,5 milionu exemplářů. Automobil navíc patří mezi vůbec nejprodávanější užitkové vozy ve svém segmentu malých dodávek (tzv. 1B). To platí jak pro evropský trh, tak pro ten český. Nová verze tak má na co navazovat.

Vůz zatím v rámci svého segmentu loví zákazníky především na delší rozvor a silnější motory. Ti ale v dané třídě spíše kupují dodávky s kratším rozvorem a slabšími agregáty. Proto chce Fiat nyní zaujmout hlavně tyto zájemce. Jistě má jak, Doblo je totiž povedenou osobní dodávkou.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš a Faltýnek požádají Sněmovnu o vydání ke stíhání Babiš a Faltýnek požádají Sněmovnu o vydání ke stíhání

Premiér Andrej Babiš a místopředseda ANO Jaroslav…

OBRAZEM: Zápalky se vyrábějí prakticky stejným způsobem už přes 160 let OBRAZEM: Zápalky se vyrábějí prakticky stejným způsobem už přes 160 let

Tradice sériové výroby bezpečnostních bezfosforových…

Zápisník Pavla Otty: Pivo za Zemana Zápisník Pavla Otty: Pivo za Zemana

Před prvním kolem prezidentských voleb se na sociálních…

Růst akcií potěšil centrální bankéře. Miliardy korun vydělala i Česká národní banka Růst akcií potěšil centrální bankéře. Miliardy korun vydělala i Česká národní banka

Česká národní banka vydělává na akciích, které loni…

 
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Doblo: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 



Euro NCAP 2017: Fiat Doblò – Tři hvězdy příliš nepotěší Euro NCAP 2017: Fiat Doblò – Tři hvězdy příliš nepotěší

FIAT Doblò se ve své druhé generaci představil sice…

Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT SX: Čtrnáct tisíc Fiat Doblo Maxi Cargo 1.6 MJT SX: Čtrnáct tisíc

S Fiatem Doblo jsme se na počítadle ujeté vzdálenosti…

 



 
Kam se starým benzinem? A může starší palivo poškodit motor?

Kam se starým benzinem? A může starší palivo poškodit motor?

Dnes 08:00

Automobilový benzin má stejně jako celá řada jiných ropných frakcí omezenou životnost. Jak moc velkou, to záleží hned na několika faktorech.




Blesk.cz

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není želé, ale na Hrad nemá

Exprezident Klaus o podpoře Zemana: Drahoš není…

Krátce po sečtení hlasů řekl exprezident Václav Klaus (76), že jeho kandidátem v 2. kole je současná hlava státu…

Ovčáček: „Zeman přijal nabídku čtyř televizí.“  Drahoš chce dva duely

Ovčáček: „Zeman přijal nabídku čtyř televizí.“…

Prezident Miloš Zeman změnil strategii - a v sobotu připustil, že předvolební debaty přestane na rozdíl od…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: United odskočili Liverpoolu i Chelsea, Arsenal propadl

SESTŘIHY: United odskočili Liverpoolu i Chelsea,…

Fotbalisté Manchesteru United porazili v pondělní dohrávce 23. kola anglické ligy 3:0 Stoke a na druhém místě…

 

Reflex.cz

10 nejlepších filmů roku 2017 a proč je musíte vidět

10 nejlepších filmů roku 2017 a proč je musíte vidět

Blade Runner 2049, Dunkerk, Nejtemnější hodina a dalších sedm skvělých filmů roku 2017 by vám rozhodně neměly…

Na vandru v Keni: Do národní rezervace Samburu a jezerní oblasti Naivasha a Nakuru

Na vandru v Keni: Do národní rezervace Samburu a…

Zapadlo slunce, a to je čas, kdy se africká noc rozezpívá v dechberoucí kakofonii zvuků a skřeků. Jen málokterý…