Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat Doblò: Technická data a nové fotky

Diskuze (22)
Fiat zveřejnil další fotografie nové generace užitkového modelu Doblò a také kompletní technickou specifikaci. Na výběr bude sedm druhů karoserie a čtyři motory.

Design nového Dobla kombinuje rysy předchozí generace s moderními prvky. Přední světlomety mírně protažené do boků a uprostřed snížená kapota dodávají designu na atraktivnosti, velká černá horizontálně dělená maska chladiče zase novinku jednoznačně zařazuje mezi současné Fiaty.

Vytažené blatníky jsou odkazem na předchůdce, novinkou je naopak stoupající spodní hrana oken, zatmavené sloupky čelního okna a boční směrovky integrované do zpětných zrcátek. Základní tvar kabiny je přísně účelný – praktická kvádrovitá karoserie je zakončena kolmou zádí. Ta je v případě osobní Doblò jednodílná výklopná nahoru, užitkové Doblò Cargo má odlišný design s dveřmi otevíranými do boku. Zadní pár bočních dveří je u obou verzí posuvný.

Nová podvozková platforma se pyšní rozvorem 2755 mm, což představuje mezigenerační růst o 170 mm a zároveň nejlepší hodnotu v daném segmentu užitkových vozů. Délka interiéru tím vzrostla na 2,2 metru, šířka mezi podběhy je 1,23 metru. Délka ve standardním provedení je 4390 mm. V nabídce bude i prodloužená verze s přívlastkem Maxi, u ní rozvor činí 3105 mm a celková délka 4740 mm, délka zadního převisu zůstává shodná s výchozím provedením (740 mm).

Modelovou řadu bude tvořit užitková verze Cargo, Cargo se zvýšenou střechou a prodloužené Cargo Maxi, osobní verze Combi a Combi Maxi a nově také samostatný podvozek ve standardní i prodloužené délce. V závislosti na typu karoserie bude objem nákladového prostoru 3,4 až 4,2 m3 (u osobní verze 790, resp. 1050 litrů) a užitečné zatížení 750 až 1000 kg.

Z počátku bude motorová paleta zahrnovat čtyři pohonné jednotky. Jediným zážehovým agregátem bude 1,4 16v o výkonu 70 kW, turbodiesely nabídne Fiat tři: nový 1,3 MultiJet II (66 kW), 1,6 MultiJet (77 kW) a také nově uváděný 2,0 MultiJet (99 kW). Všechny motory budou při uvedení na trh k dispozici ve standardní verzi Euro 4 i Euro 5 se systémem Start&Stop a filtrem pevných částic u dieselových motorů, jen pro dvoulitr bude norma Euro 5 standardem. Údaje uvedené v tabulce platí vždy pro verze Euro 5.

Fiat Doblò a Doblò Cargo - přehled motorů
Motor1,4 16v1,3 MultiJet II1,6 MultiJet2,0 MultiJet
Převodovka5M5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1368124815981956
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]70/600066/400077/400099/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]127/4500200/1500290/1500320/1500
Max. rychlost [km/h]161156164179
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,414,913,411,3
Komb. spotřeba [l/100 km]7,04,85,25,6

Základní turbodiesel nahrazuje dosavadní 1,3 MultiJet (55 kW), MultiJet II však má o 20 % vyšší výkon, o 5 % vyšší točivý moment a s kombinovanou spotřebou 4,8 l/100 km je nejúspornějším motorem v segmentu. Agregát je navíc schopen v budoucnu vyhovět emisní normě Euro 6. Šestnáctistovka má nejvyšší točivý moment 290 Nm, což představuje nárůst o plných 45 % ve srovnání s končícím 1,9 MultiJet a vůbec nejvyšší hodnotu mezi současnými motory s objemem do 1,8 litru.

Nejvýkonnějším motorem v nabídce bude 2,0 MultiJet. Oproti silnějšímu 1,9 MultiJet (88 kW) přináší navýšení výkonu o 12 % a točivého momentu o 60 %. Standardně bude dodáván se šestistupňovou manuální převodovkou, stejně jako 1,6 MultiJet. Všechny turbodiesely jsou osazeny elektronicky řízeným turbodmychadlem s pevnou geometrií lopatek.

Servisní interval byl u všech agregátů prodloužen z 20.000 na 35.000 km. Současně s tím Fiat slibuje úsporu servisních nákladů 34 % v průběhu prvních 120.000 km.

Později se v nabídce objeví dvě další verze pohonu. Motor 1,6 MultiJet dostane možnost robotizované převodovky a pátou motorizací se stane 1,4 16v T-Jet Natural Power o výkonu 85 kW spalující zemní plyn (CNG).

Prodej bude zahájen v polovině ledna 2010, objednávky bude Fiat přijímat už od prosince.

Diskuze (22)
23. 12. 2009 19:48
Re: Dizajn.
S tímto výběrem škaredých aut souhlasím, to co dnes vzniká na předcích aut kvůli bezpečnosti chodců, to je hnus velebnosti. Jak Ford sprasil c-maxe, to mě dostalo. A tak heký auto to bylo. Ještě jedna, dvě generace a už přes ty strašný předky nebude vidět ven. K tomu supernízký zadní okna aby nebylo vidět ven při couvání...
20. 12. 2009 19:43
Re: Dizajn.
Sandero, Fox, Exeo, Koleos, väčšina modelov Ssangyong, väčšina sériových čínskych áut, nový C-Max, Fiesta, Ka, a je ich ešte veľa... ;-)
20. 12. 2009 15:04
Re: Dizajn.
A ktorá auto je podľa teba škaredé?
20. 12. 2009 13:08
Re: Dizajn.
Je rozdiel pred faceliftom a po ňom. Pôodná Multipla je zaujímavá. Po facelifte pekná. ;-)
20. 12. 2009 11:41
Elegantní pracant
Jo vazeni panove, Doblo nema za ukol byt kralovnou krasy, ale na svych 4m delky nabizi vynikajici prostor a vynikajici uzitnou hodnotu pri nevtirave eleganci! Samozrejmne nebudu tvrdit, ze je "mistrem elegance" na to jsou zde jini >:D ale vyzkousejte si fyzicky veskerou konkurenci v danem segmentu a sami zjistite, ze nejvice mista v predu, pro cestujici v zadu a nejvetsi naklodovy prostor nabizi Doblo! Dale zde mame vyborne jizdni valstnosti, ovladatelnost a nabidku spickovych motoru a vse zabaleno do nevtirave elegance!
Jo a 99kw JTD je opravdu trida a v tride malych dodavek neni hned tak k videni! Takze nezbyva nez bravo Fiat, bravo Doblo!!!
:yes: :yes: :yes: