Fiat Doblò: Technická data a nové fotky
Design nového Dobla kombinuje rysy předchozí generace s moderními prvky. Přední světlomety mírně protažené do boků a uprostřed snížená kapota dodávají designu na atraktivnosti, velká černá horizontálně dělená maska chladiče zase novinku jednoznačně zařazuje mezi současné Fiaty.
Vytažené blatníky jsou odkazem na předchůdce, novinkou je naopak stoupající spodní hrana oken, zatmavené sloupky čelního okna a boční směrovky integrované do zpětných zrcátek. Základní tvar kabiny je přísně účelný – praktická kvádrovitá karoserie je zakončena kolmou zádí. Ta je v případě osobní Doblò jednodílná výklopná nahoru, užitkové Doblò Cargo má odlišný design s dveřmi otevíranými do boku. Zadní pár bočních dveří je u obou verzí posuvný.
Nová podvozková platforma se pyšní rozvorem 2755 mm, což představuje mezigenerační růst o 170 mm a zároveň nejlepší hodnotu v daném segmentu užitkových vozů. Délka interiéru tím vzrostla na 2,2 metru, šířka mezi podběhy je 1,23 metru. Délka ve standardním provedení je 4390 mm. V nabídce bude i prodloužená verze s přívlastkem Maxi, u ní rozvor činí 3105 mm a celková délka 4740 mm, délka zadního převisu zůstává shodná s výchozím provedením (740 mm).
Modelovou řadu bude tvořit užitková verze Cargo, Cargo se zvýšenou střechou a prodloužené Cargo Maxi, osobní verze Combi a Combi Maxi a nově také samostatný podvozek ve standardní i prodloužené délce. V závislosti na typu karoserie bude objem nákladového prostoru 3,4 až 4,2 m3 (u osobní verze 790, resp. 1050 litrů) a užitečné zatížení 750 až 1000 kg.
Z počátku bude motorová paleta zahrnovat čtyři pohonné jednotky. Jediným zážehovým agregátem bude 1,4 16v o výkonu 70 kW, turbodiesely nabídne Fiat tři: nový 1,3 MultiJet II (66 kW), 1,6 MultiJet (77 kW) a také nově uváděný 2,0 MultiJet (99 kW). Všechny motory budou při uvedení na trh k dispozici ve standardní verzi Euro 4 i Euro 5 se systémem Start&Stop a filtrem pevných částic u dieselových motorů, jen pro dvoulitr bude norma Euro 5 standardem. Údaje uvedené v tabulce platí vždy pro verze Euro 5.
Fiat Doblò a Doblò Cargo - přehled motorů | ||||
Motor | 1,4 16v | 1,3 MultiJet II | 1,6 MultiJet | 2,0 MultiJet |
Převodovka | 5M | 5M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1368 | 1248 | 1598 | 1956 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 70/6000 | 66/4000 | 77/4000 | 99/3500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 127/4500 | 200/1500 | 290/1500 | 320/1500 |
Max. rychlost [km/h] | 161 | 156 | 164 | 179 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 15,4 | 14,9 | 13,4 | 11,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,0 | 4,8 | 5,2 | 5,6 |
Základní turbodiesel nahrazuje dosavadní 1,3 MultiJet (55 kW), MultiJet II však má o 20 % vyšší výkon, o 5 % vyšší točivý moment a s kombinovanou spotřebou 4,8 l/100 km je nejúspornějším motorem v segmentu. Agregát je navíc schopen v budoucnu vyhovět emisní normě Euro 6. Šestnáctistovka má nejvyšší točivý moment 290 Nm, což představuje nárůst o plných 45 % ve srovnání s končícím 1,9 MultiJet a vůbec nejvyšší hodnotu mezi současnými motory s objemem do 1,8 litru.
Nejvýkonnějším motorem v nabídce bude 2,0 MultiJet. Oproti silnějšímu 1,9 MultiJet (88 kW) přináší navýšení výkonu o 12 % a točivého momentu o 60 %. Standardně bude dodáván se šestistupňovou manuální převodovkou, stejně jako 1,6 MultiJet. Všechny turbodiesely jsou osazeny elektronicky řízeným turbodmychadlem s pevnou geometrií lopatek.
Servisní interval byl u všech agregátů prodloužen z 20.000 na 35.000 km. Současně s tím Fiat slibuje úsporu servisních nákladů 34 % v průběhu prvních 120.000 km.
Později se v nabídce objeví dvě další verze pohonu. Motor 1,6 MultiJet dostane možnost robotizované převodovky a pátou motorizací se stane 1,4 16v T-Jet Natural Power o výkonu 85 kW spalující zemní plyn (CNG).
Prodej bude zahájen v polovině ledna 2010, objednávky bude Fiat přijímat už od prosince.