Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat: Evropské prodeje meziročně klesly o 12 %

Fiat letos prodal na italském trhu nejméně aut za posledních 20 let.
Zpět na článek
23. 10. 2011 16:58
24. 10. 2011 10:38
24. 10. 2011 11:38
23. 10. 2011 20:08
23. 10. 2011 20:25
23. 10. 2011 20:51
23. 10. 2011 21:05
23. 10. 2011 21:31
23. 10. 2011 22:20
23. 10. 2011 21:18
23. 10. 2011 21:20
23. 10. 2011 21:25
23. 10. 2011 21:36
24. 10. 2011 12:13
24. 10. 2011 17:09
24. 10. 2011 17:13
24. 10. 2011 18:03
23. 10. 2011 21:42
23. 10. 2011 21:13
23. 10. 2011 21:31
23. 10. 2011 21:34
23. 10. 2011 21:37
23. 10. 2011 21:39
23. 10. 2011 21:46
23. 10. 2011 21:49
23. 10. 2011 22:22
23. 10. 2011 23:33
23. 10. 2011 21:44
23. 10. 2011 22:27
23. 10. 2011 23:34
24. 10. 2011 07:46
24. 10. 2011 07:36
24. 10. 2011 09:48
24. 10. 2011 10:07
24. 10. 2011 10:37
24. 10. 2011 10:51
24. 10. 2011 10:59
24. 10. 2011 12:14
24. 10. 2011 12:27
24. 10. 2011 12:49
24. 10. 2011 12:52
24. 10. 2011 13:07
24. 10. 2011 13:14
24. 10. 2011 13:29
24. 10. 2011 13:42
24. 10. 2011 13:59
24. 10. 2011 15:00
24. 10. 2011 18:42
24. 10. 2011 18:51
24. 10. 2011 14:10
neregistrovaný "tomi1289"
24. 10. 2011 13:33
24. 10. 2011 13:43
24. 10. 2011 13:45
24. 10. 2011 10:33
24. 10. 2011 10:39
24. 10. 2011 10:37
24. 10. 2011 10:42
24. 10. 2011 10:50
24. 10. 2011 12:42
24. 10. 2011 13:01
24. 10. 2011 13:25
24. 10. 2011 13:33
24. 10. 2011 13:54
24. 10. 2011 14:10
24. 10. 2011 14:24
24. 10. 2011 14:55
24. 10. 2011 14:41
24. 10. 2011 14:57
24. 10. 2011 16:50
24. 10. 2011 17:39
24. 10. 2011 18:23
24. 10. 2011 19:23
24. 10. 2011 21:43
24. 10. 2011 12:21
24. 10. 2011 12:24
24. 10. 2011 12:36
24. 10. 2011 12:58
24. 10. 2011 13:15
24. 10. 2011 13:21
24. 10. 2011 13:32
24. 10. 2011 13:45
24. 10. 2011 14:16
25. 10. 2011 14:19
23. 10. 2011 16:58
Logika
Fiat požaduje po svých zaměstnancích v Itálii vyšší produktivitu práce. Ti se mu odmění spolu s odbory stávkou. Zároveň však z úst odborů vyplyne, že se bojí situace, aby Fiat nepřesunul výrobu do okolních států. Fakt jsem se pobavil... >:-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Sonny Crockett
23. 10. 2011 17:47
Re: Logika
Jj, podobná mentalita jako u řeků, naprosto stejná logika 8-s
Avatar - jenik1
24. 10. 2011 10:38
Re: Logika
Ty neznáš slavné italské přísloví "Mladý Ital v létě nedělá"
Avatar - Barrichello
24. 10. 2011 11:38
Re: Logika
k tomu byl přídomek "Mladý ital v létě tančí" >:-[]
Avatar - Ham.
23. 10. 2011 17:02
Nemá smysl vzhlížet k novým modelům.
Asi by si velký M měl položit otázku, zda má smysl vůbec něco vyrábět.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - del42sa
23. 10. 2011 17:23
Re: Nemá smysl vzhlížet k novým modelům.
:yes:

PS: nemůžou se divit, že jim prodeje klesají, když mají zastaralé portfolio svých vozů a nové premiéry se pořád odkládají na neurčito. S takouvou Fiatu prodeje půjdou dolů ještě víc.
Avatar - jenik1
23. 10. 2011 18:39
Re: Nemá smysl vzhlížet k novým modelům.
Mají hezké a levné auta, ale jejich základní motory v nich jsou slabé. Když chcete jejich poslední hit Motor MultiAir, musíte si hodně připlatit. To je jejich problém. Pořád nabízejí v nejprodávanější třídě motor 1,2 Fire, který svými parametry nemůže konkurovat ostatním automobilkám. Konkurence nabízí za stejnou cenu mnohem lepší motory...viz Kia nebo Hyudai. Třeba nejlevnější Punto EVO s líným a zastaralým motorem 1,2 Fire stojí 230 tisíc. Když chcete 1,4 multiAir, musíte zaplatit 350 tisíc a to po slevě. Jinak stojí tohle auto v třídě B 394 tisíc.
23. 10. 2011 22:39
Re: Nemá smysl vzhlížet k novým modelům.
Nevim, jakou roli hraje politika importera. V Holandsku stal F500 s TwinAir skoro totez co 1.2 Fire a protoze ho nikdo nechtel, prodava se uz jen TwinAir. Nechce se mi hledat ceny a prepocitavat je na Kc, ale mam zkratka pocit, ze to, co kritizujes, muze byt spis cesky lokalni problem.

Politika slabeho zakladniho motoru a pak krvavych priplatku za kazdy kW navic ma ostatne u nas silnou tradici v Boleslavi ;-)
24. 10. 2011 09:48
Re: Nemá smysl vzhlížet k novým modelům.
U nás je bezesporu laxní importér a dost špatné renomé Fiaťáckých servisů.
Ovšem pokud prodeje klesají v celé Evropě, nebude to asi jejich jediný problém.
Na situaci v cizině nejsem znalec (na domácí taky nic moc), takže jak je to jinde, ať napíše radši někdo jiný...
23. 10. 2011 17:34
FIAT se zabíjí sám...
... stačí se podívat na jeho portfolio modelů, je to jedním slovem "bída". V podstatě neni z čeho vybírat :-(

Spodek nabídky je celkem slušný - Panda, 500, Punto Actual, Linea - škoda, že Lineu neudělali i jako malé kombi. Punto Evo zazdili několikanásobným re-designem přídě a pokud člověk chce slušný motor 1.4Multiair musí jít až na 400k Kč, to je fakt hodně na tuhle třídu... Qubo v civilní verzi mělo být asi MiniMPV - no nejspíš se tento záměr tak zcela nezdařil...

Nižší střední obývá jen Bravo a to s jednou karoserií 5dv Hatch, no a to je na evropská měřítka málo, citelně chybí kombi a taky např. střední MVP na základu Brava. Pamatujete na Tipo auto roku 1989 - co jich bylo na silnici? Kde se ku*va Fiat zapomněl?

Střední třída naprosto zmizela, pamatuji původní Croma byla hodně oblíbená, Temper také jezdilo víc než dost, Marea byla velmi pohledné auto, jak sedan tak kombí a tohle Fiat prostě zazdil :no:

MVP supluje jen dodávka Doblo, ne že by byla špatná, to neříkám, ale do elegance francouzkých středních MPV má sakra daleko...

Velké MPV - segment co se pomalu zmenšuje Fiat okupovat s Ulysse - podle mě celkem povedený Eurovan. Nyní je to o něco menší crossover Freemont - tohle chválím, povedený klon Dodge Journey, se mi líbí a myslím, že by mohlo být úspěšné ;-)

Takže sečteno a podtrženo - FIAT neví co sám se sebou a má spoustu děr v nabídce, to co by ho mělo živit - malá auta a nižší střední ho pomalu zabíjí.Punto EVO ho nezachrání, Actual by mohl, jenže tomu odepírají lepší techniku, přitom to auto je skoro stejný. Bravo je v pr... takže to zbývá zas na Pandě a 500, nic jinýho nemá... Za mě, je to škoda Fiate ;-\
Rozbalit vlákno
10
23. 10. 2011 17:40
Re: FIAT se zabíjí sám...
strucne zhrnuta smutna realita :-( :-(
Avatar - Blue Sun
23. 10. 2011 17:53
Re: FIAT se zabíjí sám...
Panda a 500 je taky nezachrání, i když jsou to velice sympatická auta. Bohužel, na utáhnutí nabídky nepostačí.
Fiat pohřbívají především zmíněné italské továrny s mizernou produktivitou a vysokými náklady. Vůbec bych se nedivil, kdyby chtěli více výroby přesunout jinam, třeba i navzdory odborářům.
23. 10. 2011 17:57
Re: FIAT se zabíjí sám...
jj já vím, že je Panda a 500 nezachrání. Ostatní modely jsou KO, takže to musí táhnout tihle dva. Myslím, že je to prostě škoda, příjít o tuhle automobilku. Přece jen patřila k automobilovým leaderům Evropy ;-)
Avatar - Blue Sun
23. 10. 2011 19:46
Re: FIAT se zabíjí sám...
S tím nelze než souhlasit, Fiatu by byla opravdu škoda.
Avatar - jenik1
23. 10. 2011 18:45
Re: FIAT se zabíjí sám...
Musím s tebou bohužel souhlasit. Jestliže nezlevní auta s motorem MultiAir, tak nemají proti konkurenci šanci. S tím motorem 1,2 Fire nemohou konkurovat. Už jenom pohled na parametry každého odradí a přitom má velkou spotřebu. Co vlastně chtějí?
23. 10. 2011 20:11
Re: FIAT se zabíjí sám...
Podle mě to sami nevědí a dál ztrácejí půdu pod nohama :no: Jejich místo, tedy lehce za Němci a Frantíky, zabrali agresivní korejci >:D

Přitom stačí tak málo, přehodnotit cenovou politiku u Punta, zvláště u Multiairů a Multijetů, přestat jej prznit facelifty (původní verze byla parádní - Punto Actual). Nový model Brava nebo hodně výrazný facelit doprovázený lepší propagací a cenami a přihodit mu praktický Mutliwagon jako byl u Stila a je vystaráno. Na střední třídu a střední MPV pak bude čas na vývoj - stejně jako to dělá Kia/Hyundai - pomalu doplňují co je třeba :yes:

Malý auta jsou v pohodě a vrchol nabídky tedy Freemont taky ;-)
24. 10. 2011 12:00
Re: FIAT se zabíjí sám...
Ono je to taky tím, že poslední 3 roky zabil Fiatem mergem s Chryslerem, kdy celé vývojové oddělení v podstat ěpracovalo ve spolupráci s Chryslerem a Dodgem na modelech pro USA, což byla podmínka US vlády. Na nových modelech se teprve začíná dělat a půjde o spojení techniky Fiatu A Chrysleru. Počítám, že příští 2 roky na tom bude Fiat i s Chryslerem docela bídně, i když se Chrysleru v USA teď docela daří. Naopak další vývoj pak vidím docela optimisticky, protože dojde ke konsolidaci nabídky a modelů mezi celým světem, zde se pod značkou Lancia a Alfa dostanou nové americké modely, které by mohly trochu poevropštět a být docela hitem i v zámoří. Fiat podle mne zůstane doménou malých aut a větší převezme právě Lancia, která bude luxusní značkou, naopak Alfa bude sportovní značkou. Tohle si myslím, že má logiku, protože Fiat nikdy ve vyšší třídě neměl nárok, i kdyby udělal bůhvíco. Stejný problém má Renault nebo Peugeto, kteří ve střední a vyšší třídě sice auta mají docela dobrá, ale nikdo jim nevěří a raději kupují němce, případně luxusní značky. A Lancia by se tady mohla uchytit s novými modely na bázi Chrysleru. Zvuk to má a už pocit "ameriky" udělá hodně. Je to teď vše v rukách Fiatu, zda se mu to podaří uskutečnit. Ale jak říkám, příští dva roky to nebude a minulá 2-3 roky zabila práce na restrukturalizaci všech značek. On se s tím Marchione ani nijak netají a proto také odložil modely na pozdější dobu, protože je pro něj nyní prvořadá amerika, kde má mnohem větší potenciál, než tady. A Evropa se na tom jen sveze.
Avatar - Righ
23. 10. 2011 20:45
Re: FIAT se zabíjí sám...
Jo, napsal jsi to dobre, zvlast mrzuta je ona nadsazena cena MultiAiru. Od tech motoru se cekalo hodne, technicky propozice vypadaly jednoduse vyborne a Fiat technologii masivne propagoval. Nakonec z toho i pres nezpochybnitelnou technickou vyspelost co do provoznich vlastnosti zadny zazrak neni, viz testy, kde neprijemne zaskoci predevsim zcela prumerna spotreba. Achillovou patou jsou ale ony sileny ceny, vzdyt Bravo stoji se 140-konovym MultiAirem po sleve 470 tisic! Kolik stoji Golf nebo Focus se srovnatelnym motorem je pritom uplne jedno, protoze ty jsou v naprosto odlisny pozici. Opravdu skoda, cekal jsem od ty technologie hodne, naprikad jeji nasazeni i na vyfukovy ventily, a misto toho mne zbyly akorat tak neradostny asociace na TwinSpark.

Snad se dokaze Fiat vzpamatovat, odrazi utok Korejcu a bude dal vyznamnym clenem tradicni rodiny evropskych automobilek. Ohromne bych mu to pral, uz proto, jaky dela krasny design - jen se podivejte na tu fantastickou profilovku Brava a srovnejte ji treba s novou i30kou. V tom prvnim vidim dokonalej koncentrat evropskyho jizanskyho designu zhustenej do 4,5m plechu, druha jmenovana kara predstavuje to samy v azijskym provedeni, ktery je mi totalne cizi. Paradoxne by mohla Fiatu v techto tezkych casech pomoct akvizice Chysleru, ktery ziskal podle vseho za velmi vyhodnych podminek a tento by se mohl pro Fiat stat takovou americkou dojnou kravou, financne i technologicky.

Jo a ten Sergio - zajimalo by me, co by podle nej melo Fiat nakopnout, kdyz ne nova generace nejdulezitejsiho modelu a uplne novej vuz v pro automobilku tak potencialne atraktivnim segmentu jako je maly MPV.
23. 10. 2011 20:54
Re: FIAT se zabíjí sám...
Myslím, že malý auta, ať už Panda, 500 a třeba u i to malé MPV Fiatu prostě jdou, tak by se měl na to soustředit. Nižší střední mu šla taky, sice opravdová výhra to byla tak do Tipa a možná i prvního Brava. Stilo a nový Bravo už jen paběrkuje. Vše výše by klidně mohl přejímat od Chrysleru, tedy s výraznějším faceliftem s jasnou identitou značky a byl by klid ;-)
24. 10. 2011 14:18
Re: FIAT se zabíjí sám...
Myslim, ze Sergio chcel povedat, ze v IT a aj v EU je kriza, nove auta sa nekupuju a ze nebudu sa predavat ani nove modely. No asi ma pravdu, lebo dnes si clovek radsej necha sucasne auto o 2 roky dlhsie, nez by hned isiel do noveho.
23. 10. 2011 18:38
Očekáváný trend
Každému je jasné, že v dnešní extrémně dynamické době, nesmí usnout ani na chvílí, nebo ho konkurence převálcuje.
Krásně to jde vidět na dravosti korejců. Jim nedělá sebemenší problém, chrlit na trh jeden nový model za druhým v jakékoli třídě.

Fiat chrápe, a ještě dlouhou dobu chrápat bude. Nové modely v nedohlednu, stávající jsou bída. Prodeje budou i nadále klesat, konkurence bude získávat.

Fiatu peníze dojdou velmi brzy a aby nějaké získal, udělá brzy výprodej. Jsem zvědav, kdy dojde na prodej Alfy či Ferrari.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - del42sa
23. 10. 2011 19:17
Re: Očekáváný trend
neblbni, Lancia to teď všechno vytrhne. Themu nebudou stačit vyrábět a na Voyager se budou stát fronty ;-)
Avatar - Ham.
23. 10. 2011 19:23
Re: Očekáváný trend
Tak to už je hodně blbý jestli nebudou stačit vyrábět ani ty plastový loga na přelepování 300C.....
Avatar - Barrichello
24. 10. 2011 11:40
Re: Očekáváný trend
No když bude nejhrůř, budou to prodávat s logy Chrysleru jako lancia-chrysler Thema/300 >:D
Avatar - 3_diamanty
23. 10. 2011 19:45
fiat je v srabe uz aspon 15 rokov
a ako pisu kolegovia vyssie moze si za to sam , bohuzial

mna udivuje ako znacka ktora je lidrom medzi malymi autami a ma pekne moderne miniauta nie je schopna postavit jeden solidny van, jedno mpv jedno normalen kombi alebo auto strednej triedy, jeden crossover ved to je bieda.

nie je teda divu ze su kde su a onedlho skrachuje cely fiat takymto chaotickym talianskym hura systemom :yes:
Rozbalit vlákno
4
23. 10. 2011 19:57
Re: fiat je v srabe uz aspon 15 rokov
Tak Fiat umi dobra auta, ale posledni dobou to podelaji cenami a nabidkou modelu, takze souhlasim. Jak uz bylo receno, Punto s Multiair - neuveritelny priplatek. Bravo, totez. Fajn auto, ktere by melo velkou sanci mit uspech. Jenze, zakladni motor 1,4/66kW? No dobre, zakladni muze byt, takze, co mame jako stredni motorizaci? Nejakou rozumnou 1,6? Kdeze. Mame tu oturbenou 1,4/88kW, coz by samo o sobe nebylo spatne, kdyby priplatek nebyl 60 tisic (konkurence je vyrazne levnejsi). Mit Bravo bud levnejsi 88kW verzi nebo neco s normalni 1,6, vsadim se, ze prodeje by byly minimalne dvojnasobne.
Vzdyt se staci podivat treba na Focuse. 1,6ky delaji tak 70-80% prodeju benzinovych provedeni, mozna i vic, jak se tak divam na bazarove nabidky. A Bravo? To tuhle motorizaci (ktera by mela cca 3/4 prodeju) proste nema :-(
Avatar - Ada je zase tady
23. 10. 2011 20:30
Re: fiat je v srabe uz aspon 15 rokov
Fiat je v srabu od pocatku 80-tych let. Posledni opravdu uspesne modely byly F128, Mirafiori a F127, ktery byl faceliftovan na prvni Uno (F147). Potom to slo uz jen dolu. Fiatu zlomila vaz nekvalitni vyroba. Dnes i male dite vi, ze auto od Fiatu je nekvalitni a brzy zrezavi (i kdyz to o vsech vyrobcich Fiatu - zejmena tech, ktere se vyrabely v Polsku) neplati.
23. 10. 2011 23:22
Re: fiat je v srabe uz aspon 15 rokov
negativna povest sa tazko naprava
24. 10. 2011 12:09
Re: fiat je v srabe uz aspon 15 rokov
Tak tohle jsou jen povídačky, Fiat měl bídnou řadu Uno/Tipo, kde opravdu vsadil na malou cenu a nízkou kvalitu. Pravda, od té doby se to traduje, i když to už není pravda. Brava mi stojí venku za každého počasí už 12 let a není na ní známka koroze. Soused měl Mazdu 6 o rok starší a už ji musel vyhodit, protože totálně shnila. Fiat má problém, protože po řadě Punto/Bravo/Brava/Marea totálně vyklidil pole. Místo aby na to navázal, tak udělal "německý" Stilo, která nebylo špatné, ale designem své příznivce neoslovil. Zkusil to napravit novým Bravem, ale už neudělal ani kombík a tak co si má člověk koupit, pokud chce auto do rodiny? Je tam Croma, která je moc drahá. Malá nabídka - toť problém Fiatu. Podívejte na Renault - ten má modelů jako nastláno a přestože nemá moc velké zisky, tak se aspoň prodává.
Avatar - KANKUNEN
23. 10. 2011 20:08
Alfa
Jsem velký fanda Alfy, ale pro zachování značky je důležitý brzký krach evropského Fiatu.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Ham.
23. 10. 2011 20:25
Re: Alfa
Ve vší počestnosti, krach Fiatu by znamenal, že Alfa zkrachuje ještě o nějaký čas dříve. Nebo si myslíš, že chorá matička se nebude nejdříve snažit "vykurýrovat" své trable na úkor vlastněné firmy? Vždyť se tak již děje.
Avatar - Ada je zase tady
23. 10. 2011 20:31
Re: Alfa
Ano, znacku Alfa Romeo koupi VW. Nad Fiatem se zavre voda.
Avatar - Ham.
23. 10. 2011 20:51
Re: Alfa
No možná, že VW něco koupí, že to bude zrovna Alfa tak to si nemyslím. Tipoval bych ledacos, ale Alfa mi nevychází protože:
i) je to italská značka = italská mentalita, přístup k práci, silné odbory
ii) určitý PoC na podobné mentalitě provádějí na Seatu již drahnou dobu a z výsledků zrovna nekřepčí
iii) v Evropě je VW nejsilnější hráč a potřebuje posilovat na jiných kontinentech. Alfa je ale zavedená především v Evropě, v čem by VW pomohla třeba v Asii?
iiii) Z hlediska brandu v Evropě je Alfa historicky chápána jako sportovní značka, na ja aber, VW má ikony jako Lambo nebo Porsche, má daleko silnějšího sportovního hráče v Audi, v low-endu sportuje Seat, no trochu přesportováno.
Avatar - Ada je zase tady
23. 10. 2011 20:59
Re: Alfa
Mas asi pravdu. Chtel jsem verit, ze alespon znacka Alfa Romeo ma sanci... Takze opravuji: ... nad Fiatem a Alfou se brzy zavre voda...
23. 10. 2011 21:05
Re: Alfa
No hele vidím asi takhle:
i) podle toho taky vypadá, když s tím něco neudělaji, půjdou do kopru
ii) snaží se ze seatu udělat sportovní značku, ale oni dřív dělali jen malý levný auta, tj spíš by měli být v koncernu něco jako Dacia u Rendlika :yes:
iii) Měli by klasickou sportovní značku za rozumný peníze, náhradu za SEAT se kterou by mohli jít do světa, přesně to co Fiat ted nedělá...
iiii) Audi si hraje spíš na sportovně-luxusní zboží a je střed (vyšší) nabídky, Porsche a Lambo nahoře, Alfa nižší střed, Seat Low end a la Dacia a kolekce je kompletní...
Avatar - Ham.
23. 10. 2011 21:31
Re: Alfa
i) neudělají a již jdou, nemyslím Fiat ale je to hlubší, řekl bych celoitalský problém na jehož řešení je krátký Marchionne stejně jako Winterkorn.
ii) Dácia u Rendlíka je Škoda u VW
iii) do světa nemůžeš jít jen se značkou jako takovou ale musíš jí vtisknout nějaké výrobky a pod touto značkou je prodávat, vždyť současné portfolio Alfy je nekonkurenceschopné i ve vlastní Itálii, Golf tam válcuje Julču jak řezník prejt do jelit a jinak co Alfa má? 159 - bejvávalo, Brera - no comment, Mito - stylovka kterých je jak listí na podzim i v koncernu VW. A VW určitě není charita, aby zainvestoval 3-4 komplet nové modely tak aby byly konkurenceschopné.
iiii) krize teprve začíná a zanedlouho budou za 1euro daleko schopnější výrobci, kteří mají modely, mají prodeje, "jen" budou muset fúzovat, aby přežily krizi.
Nemusím mít pravdu, ale Alfu bych tipoval až jako jednu z posledních možností pro VW.
Jinak Fiat jako takový určitě hned tak nezkrachuje, je potřeba si uvědomit, že vyrábí daleko víc komodit něž jen auta takže auta třeba zcela utlumí ale v ostatních oborech pojede dál.
23. 10. 2011 22:20
Re: Alfa
Dovětek, Fiat oddělil automobily od zbytku své produkce. Jsou už samostatní.
Avatar - del42sa
23. 10. 2011 21:18
Re: Alfa
jenže Alfa má pořád ( navzdory tomu co s ní Fiat za posledních 6 let předvádí ) pořád silnej sportovní image a historickou hodnotu jako značka.

Seat naproti tomu je jen lokální nevýznamná automobilka bez historie, ze které se Piech snažil udělat druhou Alfu R. Což nemohlo nikdy fungovat.

Pokud by VW Alfu koupil, svoje místo by v koncernu našla a naopak Seatu by se buď VW mohl zbavit uplně, nebo z něj udělat konkurenta Dacie a výrobce zaměřeného na jednoduché vozy za nizkou cenu.

Bylo by to asi pro Alfu to nejlepší co by ji mohlo potkat, protože takhle ta značka pod Fiatem prostě umře.... :'-(
23. 10. 2011 21:20
Re: Alfa
jj tak nějak to taky vidím ;-)
Avatar - del42sa
23. 10. 2011 21:25
Re: Alfa
nikdy jsem si nemyslel že to řeknu, ale VW je jedinou rozumnou možností na záchranu Alfy Romeo. Fiat by tak získal peníze které potřebuje a mohl by se soustředit na vlastní portfolio a Lancie by se mohla vrátit do pozice výrobce sportovně-luxusních vozů, protože by si už s Alfou nekonkurovaly v rámci jednoho koncernu.
23. 10. 2011 21:36
Re: Alfa
No jo to je dobrá myšlenka, Afla u VW by mohla rozkvést a Lancia by se vrátila kam patří, mezi sportovní značky ;-)

Taková nová Delta jako pokračování slavné HF Integrale, jo to by byla pecka :yes: a ne to "oteklý" Bravo co se teď prodává :no:
24. 10. 2011 12:13
Re: Alfa
Proč chcete všichni z Lancie sportovní značku? Jediná možnost Lancie do budoucna je jako luxusní značka někde těsně pod BMW/Audi/Mercedes. Těch sportovních značek je příliš a dvě sportovní značky pod Fiatem nemají smysl. Naopak velké sedany a kombi od Lancie a menší sportovní modely Alfy mají smysl a nebudou si konkurovat. A pokud se jim povede vhodně skloubit evropský design s merickou technikou, tak mají v budoucnu šanci. Dělat to, co dělá VW se svými značkami, kdy v podstatě vyrábí několik variant toho samého nemá smysl.
24. 10. 2011 17:09
Re: Alfa
V postatě máš pravdu, 2 sportovní značky v jednom portfoliu, zvlášt tak blízko jako je Alfa a Lancia nemají v současnosti smysl. Nicméně FIAT nemá sílu udržet Alfu na úrovni viz přícho Giulie atd. a přerod Lancie v luxusní značku mu taky moc nejde - podle mě to zákazníci nevezmou.

Pak zbývá jediné, prodat tu hodnotnější a soustředit se na sebe a Lancii ;-)
Avatar - white label
24. 10. 2011 17:13
Re: Alfa
Pokud bude tendence prodejů u Fiatu pokračovat, může k tomuto logickému kroku ještě dojít... ;-)
24. 10. 2011 18:03
Re: Alfa
Skoro bych ještě dodal, kéž by... ;-)
23. 10. 2011 21:42
Re: Alfa
Pokud se nepletu (je to mozne, uz si nepamatuju presne), tak pri prodeji Alfy Fiatu byl VW druhym nejvaznejsim kandidatem. Nakonec tam vyhrala ta "Italie", aby to zustalo doma.
23. 10. 2011 21:13
Re: Alfa
No upřímě moc nechápu, co tě jako fandu Alfy přitahuje na Alfě jako koncernové skládačce? (při vší úctě ke kvalitě koncernové techniky).
23. 10. 2011 21:31
Re: Alfa
A teď to není koncernová skládačka lepších dílů z Fiatu?
23. 10. 2011 21:34
Re: Alfa
No to sice je, ale aspoň je to stále italská alternativa k německé, francouzské a japonské produkci.
23. 10. 2011 21:37
Re: Alfa
Jsi si jistý, že to je pořád ještě alternativa?
23. 10. 2011 21:39
Re: Alfa
V modelových řadách, které nabízí jistě. Druhá věc je, že ty modelové řady jsou jen 2. Ale pořád je mi Giulietta 100x milejší taková jaká je, než kdyby to byl překarosovaný, ikdyž výborný, Golf.
23. 10. 2011 21:46
Re: Alfa
Giullietta je jistě výborná, ale jak dlouho ještě? Když nebude vývoj nebude ani Giullietta a ani Giulia, což by byla jistě škoda :-(
23. 10. 2011 22:22
Re: Alfa
I s koncernovou technikou se dá slušně pracovat. Uvědom si, že stačí použít jiné tlumiče a podovzek zíksá naprosto jiné chování. A koncernová technika umožňuje ladit prakticky všechno.
23. 10. 2011 23:33
Re: Alfa
Jistě, o tom nepochybuju. Šlo mi o něco jiného.
23. 10. 2011 21:18
Možnosti vs. realita
Situace a modelová politika Fiatu je pro mě nepochopitelná. Fiat sice disponuje špičkovou technikou, ale z pro mě nějakého záhadného důvodu praktikuje chaotickou a pro mě nepochopitelnou modelovou politiku, kterou možnosti té techniky nevyužívá. Přitom třeba na příkladu Giulietty je vidět, že postavit produkt na špici segmentu umí. Fakt tomu moc nerozumím.
Rozbalit vlákno
5
23. 10. 2011 21:22
Re: Možnosti vs. realita
Myslím, že nejsi sám. Tomu nerozumí nikdo a podle mě ani manažeři Fiatu ;-)
Avatar - del42sa
23. 10. 2011 21:44
Re: Možnosti vs. realita
proto pořád nechápu to adorování Marchionneho, ten člověk fakt Fiatu spíše škodí, za 8 let co tam je, je portfolio celého koncernu katastrofální a výhled do budoucna ? jen sliby a odkládání na neurčito...
23. 10. 2011 21:45
Re: Možnosti vs. realita
Taky mi to tak přijde, že Sergio na to hodil deku. Na druhou stranu získání Chrysleru nebyl vůbec špatný nápad.
23. 10. 2011 21:47
Re: Možnosti vs. realita
No tím se nejspíš na chvilku zachránil >:D
23. 10. 2011 21:52
Re: Možnosti vs. realita
No a jestli Sergio rozvrtá modelové portfolio Chrysleru podobně jako je tomu u Fiatu v Evropě, tak bude veselo i v US.
23. 10. 2011 21:42
FIAT a špetička souvislostí....
No, nemá cenu zastírat, že situace celého koncernu Fiat v Evropě je neradostná.... Příčiny:
1) špatná produktivita italských továren
2) špatný marketing (ceny, promo, zprzněné facelifty povedených modelů)
3) absence nových modelů
4) vývoj celé italské ekonomiky a z toho pramenící nízká poptávka na klíčovém domácím trhu

Aktuální situace ohledně řešení těch problematických bodů je asi takováto:
ad 1) Marchione s odborama poměrně bojuje (viz stávky atd.). Uvidí se.... Italové se musí rozhodnout, jestli sejdou z "řecké cesty" nebo na ní budou úspěšně pokračovat (kam vede, všichni víme....)
ad 2) alespoň u posledního nového modelu (Freemont) konečně Fiat nasadil realistické (tedy nízké) ceny. Uvidíme, jak to bude dál.... I promo (a vůbec vše kolem) na novou Pandu zatím vypadá slušně, tak snad se aspoň trochu něco mění. Faktem zůstává, že aktuální produkty jsou podporované zcela minimálně....
ad 3) nové modely přichází opravdu pomalu, ale zas defacto všechny, co v poslední době přišly ("Y", Giulietta, Doblo, Freemont) se zatím zdají býti úspěšné.... Je potřeba přitlačit na pilu a přidávat další.... Není vůbec na co čekat.... (v tomhle ohledu SM opravdu nechápu)
ad 4) tady to je možná klíčový bod a zároveň něco, co celý Fiat může ovlivnit ze všeho nejmíň. Italský trh se letos zatím propadá o 11%. Hůř už je na tom jen Řecko, Portugalsko a Španělsko (do hezké skupinky ta Itálie patří....).
To, že Fiat letos prodal doma tak málo aut je odrazem stavu ekonomiky. Fiat si nadále drží tržní podíl kolem 30%, čili zájem doma o ty auta je, ale prostě se jich prodává strašně málo.... Jestli celá Itálie začne nějak krachovat, bude to pro Fiat obrovská rána a pak se teprv bude lámat chleba (mimochodem, při posledním zápase AC Milán v LM komentátor říkal, že Berlusconi doporučil Ibrahimovičovi změnit účes.... parádní starosti zrovna v téhle době.... ).

Dalším faktorem, který nyní způsobuje pokles prodejů Fiatu je efekt šrotovného. Před ca 2 lety byla značka Fiat třetí nejprodávanější v Evropě a na italském trhu se v některých měsících prodávalo víc aut než na německém (dnes je tento poměr 1:2!)

Fiat se tedy nyní v Evropě tedy potácí, nicméně situace pořád není kritická. Finančně je na tom relativně dobře (je v zisku.... i bez započítání aktiv Chrysleru), určitě líp než před pár lety. Navíc se mu povedla parádní akvizice Chrysleru, který v USA nyní dost roste, sám sebe Fiatu zplácí a ještě funguje jako zajímavý "dárce orgánů"....

O budoucnosti Fiatu rozhodnou asi dvě věcy:
- vývoj italské ekonomiky (státní bankrot by byla katastrofa)
- úspěch nových modelů a doba jejich příchodu (tady je prostě potřeba obrovsky zamakat a na nic nečekat.... I přeznačené Chryslery u Lancie nějaké prodeje a zisky přinesou a je potřeba něco dělat i s Fiatem - začít makat na novém Puntu, dokázat kvalitně vyrábět Pandu, nachystat něco za Bravo atd. atd.). Je jasné, že v době recese v Itálii od nových modelů nelze očekávát spásu, v tom má SM pravdu, ale aspoň se přestane zvětšovat ta propast mezi Fiatem a zbytkem světa....

Tak uvidíme, pořád věřím, že tohle období Fiat přežije a přijdou lepší časy....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - del42sa
23. 10. 2011 21:48
Re: FIAT a špetička souvislostí....
obdivuji tvůj optimizsmus Murphy, já nejsem primárně proti Fiatu, ale mám prostě pocit, že se furt hledají nějaké důvody, jak omlouvat to, proč se Fiatu nedaří. Většina těch důvodů které jmenuješ (kromě poklesu ekonomiky, na které ale nese i Fiat svůj podíl) platilo přece i dříve a přesto to fungovalo.Takže jak to že teď to nejde ???

Pořád nějaké čekání na lepší časy, na lepší modely,přemýšlím jestli už to není lhaní si sám sobě. Krizí byly zasaženy i jiné evropské automobilky a všechny se s tím nějak vypořádaly, ale hlavně nepřestaly vyvíjet nové modely a nepřestaly prodávat. Marchionne naopak spoustu projektů zastavil, čili jeho postup byl zcela opačný...
24. 10. 2011 07:51
Re: FIAT a špetička souvislostí....
tak můj optimismus, no.... :-) Nikdy jsem nezastíral, že jsem fanda, takže tak jako teď slávisti věří, že bude líp, tak věřím i já Fiatu. Samozřejmě, kdybych byl čistě racionální, začnu chodit na Spartu a koupím si VW, že.... ;-)

Jinak ale nesouhlasím s tím, že před Marchionem bylo líp. Z pohledu fandy určitě, dělal se Fiat Coupe, Barchetta, Thesis, 156 GTA a podobné zajímavé auta, jenže celý koncern byl v mínusu. A to teď není!

Druhá věc je vypořádání se s krizí (tou minulou). Fiat na ní vydělal. Prodal hrozně moc aut (viz výše, jednu dobu evropská značka č.3) a pak odložil vývoj a prachy nacpal do Chrysleru. Kvůli tomu, že má staré portfolio, teď v Evropě ročně prodá třeba o 300.000ks aut míň než by měl. Jenže jeho Chrysler teď prodává přes 100.000ks aut měsíčně v USA....

Čili pod SM se z Fiatu stal globálnější hráč, který je leader na největším trhu v jižní americe (Brazílie), je jedním ze zásadních hráčů v severní americe a slábne mu pozice v Evropě. To celé (opakuji) s tím, že v globálu vydělává....

Pro evropského zákazníka nedejbože fandu je to nic moc, nicméně ten koncern je na tom přese všechno líp než v době, kdy ho SM přebíral....
Avatar - del42sa
24. 10. 2011 10:32
Re: FIAT a špetička souvislostí....
A jsi si opravdu jistý, že byl celý koncern v tak strašném mínusu ? VW byl myslím v Evropě první, kdo začal s větší mírou prosazovat sdílení komponentů a platforem. Fiat, ale nejen on, měl obrovské množství platforem, pro různé vozy. Trend který nastolil VW začaly následovat další automobilky, takže Fiat logicky také. PSA i Renault na tom byly podobně a i tyto automobilky přešly v podstatě kontinuálně na sdílený systém. Ani u jedné z nich se však v této souvislosti nemluvilo o tom, že by byly hluboce v mínusu (kromě Nissanu) a teprve díky někomu (u PSA to byl J.M.Folz) kdo zavedl sdílení platforem se dostali do černých čísel. Pouze jim to umožnilo vyrábět ty automobily levněji a mít na nich větší zisk, připadně být mnohem lépe konkurenceschopní.
Myslím, že ani Fiat v tomto nebyl zas takovou vyjímkou, co však bylo důležité je to, že měl pestré portfolio automobilů napříč celým koncernem (Fiat, Alfa, Lancia). A mít pestré porfolio = zájem zákazníků (je z čeho vybírat) = prodávat = mít peníze na vývoj = mít pestré portfolio= .... Tento velice důležitý řetězec prostě Marchionne přesekl. Spousta rozpracovaných projektů zastavil, některé modely skončily úplně, jiné se udržovaly při životě uměle. Jak už tady někdo napsal v jiné diskuzi o AR, pro automobilku je nejdležitější právě ta modelová kontinuita, která tady prostě není. Zmizela....
A pokud je SM schopný v klidu prohlásit, že nění kam spěchat a že: "počkáme jak se bude vyvíjet trh", tak je něco špatně ! Hodně špatně !! Pokud se účetně dostanu do plusu tím, že zastavím vývoj a nástupce některých modelů ve svém porfoliu, které bych jinak musel uvést jako náklad v celkovém hospodaření, tak je to strašně krátkozraké, protože mezitím co já budu čekat na zisk, abych měl na vývoj něčeho novějšího, tak mě díky mezeře , kterou jsem sám na trhu vytvořil prostě převálcuje konkurence, která ten vývoj narozdíl od Fiatu neodložila. Která těm mým nedočkavým zákazníkům nabídne něco, co jsem jim já nenabídnul.

Mám prostě pocit, že v tomto se zásluhy Marchionneho poněkud přeceňují. Naopak by se dalo říct to, že Marchionne nezvládl kontinuálně přechod na systém sdílení tak, aniž by na to nějakým způsobem nedoplatily dceřinné automobilky koncernu a nakonec i Fiat sám. Takže jsme prostě začali účetně čarovat, abychom byli v zisku. Jo všechna čest za ten obchod s Chryslerem, to se Sergiovi fakt povedlo, ale zkus mi říct co by se dělo, kdyby se ten obchod nepodařil nebo se vůbec neuskutečnil ??? Co by bylo s Fiatem dál ???? Myslím, že pak by i panu účetnímu "Houdinimu" došla kouzla.....
Avatar - jenik1
24. 10. 2011 10:03
Re: FIAT a špetička souvislostí....
No ty poklesy nejsou nijak drastické a jsou jenom v Evropě. Třeba V Brazílii považují Fiat za skoro domácí automobilku, teď možná prorazí i do Ameriky. Jenže v Evropě silně zaspali. Většinou si lidé kupují základní motorizace, které jsou skladem, takže se nečeká na auto dlouho. Je to vyřízeno někdy i za jeden den. Evropané vybírají auta hlavně podle motorů, chtějí velký výkon při malé spotřebě. Fiatu základní motor 1,2 fire (mám ho taky v GP a není špatný) ovšem nemůže konkurovat třeba korejcům. Třeba nové Rio má motor o stejném obsahu jako Fiat 1242 cm ale výkon je úplně někde jinde. Základní motor Fiatu 1242 má jen 2 ventily na válec výkon 51 Kw a točivý moment ubohých 102 N/m. Navíc má vysoký kompresní poměr 11,1:1. Fiat přesto doporučuje 95 oktanů.
Jaká je moje zkušenost s tímto benzínem? Přesto že Fiat tvrdí, má tento základní motor nové čidlo klepání, motor přesto klepe. Zkusil jsem natankovat plnou nádrž 100 oktanového benzínu a klepání přestalo a motor jde normálně.
To klepání není zas tak hrozný, dělá to jenom na čtyrku pod 3000 otáček. Ale tomuhle motoru je to jedno, vydrží všechno...je to Fire od Fiatu :-)
23. 10. 2011 21:44
Freemont
Tento víkend jsem si konečně v brněnské Olympii prohlédl naživo Freemont a musím říct, že mě příjemě překvapil. Bohužel v portfoliu Fiatu je to spíš světlá vyjímka. Nemluvě o tom, jak ten model "vznikl".
Rozbalit vlákno
4
23. 10. 2011 22:27
Re: Freemont
Osobně si pořád myslím, že lidi nejsou připraveni na to, aby dali za Fiat víc jak půl milionu.
23. 10. 2011 23:34
Re: Freemont
U nás určitě ne.
24. 10. 2011 07:46
Re: Freemont
u nás asi ne, v Itálii se prodává líp než Bravo nebo cokoliv ve střední třídě.... (2.000ks měsíčně....)
24. 10. 2011 07:36
Re: Freemont
Taky jsem si ho prohledl a za mne opravdu :yes: :yes: :yes:
23. 10. 2011 22:09
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
24. 10. 2011 00:05
Re: ani sa necudujem,
podobnu skusenost maju bohuzial viaceri
24. 10. 2011 09:48
FIAT
1) Obecně: Nejhorší články jsou ty na objednávku.

2) Začíná teprve teď pravá krize, spousta automobilek omezuje výrobu

3) Blahopřeji VW, protože ten je snad jediná automobilka, která v globálu roste, přičemž už sama o sobě byla velká.

4) Na Fiat je potřeba nahlížet už jako no globální značku, které se momentálně v Evropě
moc nevede.

5) I méně inteligentní jedinec pochopil Marchioneho vyjádření jako vylepšení si pozice na jednání s odbory. Kdyby tvrdil, že Fiat poroste (záměrně řekl v Evropě), i s novými modely... výrazně by si zhoršil vyjednávací pozici. Není tajemstvím, že se Sergio snaží přemístit výrobu z Itálie kde to jen jde. Podobně to dělají i ostatní automobilky, které už v podstatě mají v západní Evropě jen centrály a vývojová centra (viz. VW - Bratislava, Maďarsko). Přesun části výroby z Itálie je nevyhnutelný (cena práce rozhoduje) Už dnes má Fiat největší výrobu v Turecku, Polsku a chystá se Srbsko. V Itálii zůstou v budoucnu max. dvě fabriky, kde skutečně budou vyjíždět auta z pásů.

6) Fiat za půl mega, je totéž jako Fďat za 300 a nebo za milion. Vždy by měl nabídnout víc než konkurence za obdobné peníze. Není to problém Fiatu, ale maximálně zákazníků nejen u nás, pokud to neumí přijmout. Fiat je tradiční Evropská automobilka s mnohem bohatší historií než má třeba VW, ale i další, a za ta léta ukázal, že vyrábět auta umí. To, že se něco někdy nepovedlo je pravda, ale to se stalo každému.

7) T-Jet a Multiair... příplatky jsou velké. Uznávám, že v rámci konkurence na trhu je za ceníkovou cenu není ochoten koupit ve stávajících modelech nikdo. Nicméně cena je všude smluvní a záleží na tom kterém zákazníkovi za kolik to koupí. Rozhodující je do toho salonu vůbec přijít. A cena? Jako... mrzí mě, že obecně jsou u nás malé trubomotory na trhu poškozovány nepovedenými a nespolehlivými motory TSI. V současné době se tyto italské jednotky zdají býti nepoměrně spolehlivějšími než jsou právě nejznámější konkurenční TSI, které trpí fatálními výrobními vadami, které vedou dost často k destrukci motoru. A popravdě. Raději připlatím 30 000 Kč za motor u kterého vím, že vydrží, než trnout hrůzou s vyměněným motorem po záruce, kdy se ten druhý zase vy....
Rozbalit vlákno
40
24. 10. 2011 10:07
Re: FIAT
Wolffe, kromě VW roste (a víc) 4. největší světový autokoncern HMC (Hyu/KIA).
A co se cen týká - pokud mi někdo nabízí jako základ k vyjednávání 300 a druhý 400 za podobný produkt, spíš zkusím stáhnout na mnou požadovaných řekněme 270 toho prvního.
A to říkám jako člověk, kterému jsou auta FIAT sympatická a byl bych nerad, kdyby úplně zmizela z našich silnic.
24. 10. 2011 10:37
Re: FIAT
Na korejce vlček raději zapomíná, ti už Fiat převálcovali. S těma cenama máš naprostou pravdu.
Avatar - jenik1
24. 10. 2011 10:51
Re: FIAT
No já teda nevím, ale ta kritika motoru TSI se mi zdá divná. Dokonce tvrdíš, že TSI od Škodovky kazí pověst všem přeplňovaným motorům s menším objemem. Kolega má Fábii s motorem 1,2 TSI 77 KW hned z první výrobní serie a najel už 100 tisíc a žádný problém nemá. Turbo nepíská, zvuk pořád jako u nového auta. Tak nevím, kam na tohle chodíš.
24. 10. 2011 10:59
Re: FIAT
Jezdí mraky TSIček už hromady roků, se stotisícovými nájezdy a bez nejmenších problémů.

Doporučuji spíš číst zkušenosti majitelů, tam se dobereš pravdy a nikoli osobních dojmů od člověka s nulovými zkušenostmi.
24. 10. 2011 12:14
Re: FIAT
Tak jsem se na fora koncernu VW podíval a rozvody u TSI už pár lidí potrápily,ne že ne.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Jiným značkám by se toto netrpělo.
U Škody a VW jsou problémové věci (auto není mixér,na každém se může něco pokazit) jaksi tabu,vždy se o nich věřejnost dozví,až když nastupuje novější technika.
24. 10. 2011 12:27
Re: FIAT
No a co? Vždyď u nás je škodovka, potažmo koncern nejprodávanější. Je zcela běžné, že se tu tedy vyskytují problémy v jasnějším světle. Ale že by těch problémů bylo nějak nepoměrně víc, než u jiných značek, to je ten nesmysl na který narážím.

Tady se především netrpí nic koncernu a ty si toho zářným příkladem. Když můžeš, seš mezi prvníma, co ukazuje prstem na ten zlý VW.

Obdobné či stejné problémy můžu najít na fórech ostatních značek a nikdo z toho nedělá vědu.
24. 10. 2011 12:49
Re: FIAT
No právě že se zde problémy koncernu VW tají,ne že jsou v jasnějším světle.
Nepotřebuji na nic ukazovat prstem,doporučil jsi přečíst fóra,tak jsem to udělal.No a co se nedočtu.
Problém s ventilovými rozvody má i někdo jiný?Nevim nevim.
24. 10. 2011 12:52
Re: FIAT
Myslet si, že s rozvody má problém jako jediný na světě VW, je hodně... ehm... dětinské.

Přečti si italské fóra o fiatu, přečti si francouzské fóra o renaultu, pak možná prozřeš.
24. 10. 2011 13:07
Re: FIAT
Tak u Fiatu o tom nic nikde není,u Renaultu u motoru 1,5dci problémy zřejmě jsou\byly.Jenže tyto značky jsou vnímany jako málo kvalitní,pokud jde o spolehlivost,tedy zde v ČR.A ty jsi jeden z těch,který to bude propagovat.Takže koncern VW se řadí po jejich bok.
24. 10. 2011 13:14
Re: FIAT
Přemýšlím, jestli to děláš naschvál, nebo si doopravdy tak hloupý. Nebo ty, když budeš chtít zjistit, jaký mají lidi názor na pršut, tak se zajdeš zeptat mezi bezdomovce, kteří ho asi ani nikdy neviděli?

Zajdi si na domovské fóra a nehledej to u nás, tady se těch aut prodává málo a tedy v této souvislosti je zcela jasné, že zde se taky těch problémů mnoho neobjeví.
24. 10. 2011 13:29
Re: FIAT
Takže u nás se problémy moc neobjevují (naprostá většina lidí v čr je na takové úrovni,že čtou fóra italská i francouzská) a jsou zde vnímány jako méně kvalitní.Aha,tak to zní opravdu logicky.
A u těch která se zde serou tak sou supr.To je teda masáž.
24. 10. 2011 13:42
Re: FIAT
Použij mozek. Vím, že pro tebe je jakákoliv pozitivní zmínka o koncernu automaticky uplaceným PR, ale uvažovat samostatně, bys snad zvládnout mohl.

Naprostá většina lidí s koncernovými vozy problémy nemá. Měsíčně se u nás prodá cca čtyřiapůltisíce škodovek, a teď si srovnej, kolik lidí s nima má problém? Mizivé procento, prakticky spíše promile. A to na trhu, kde koncernové vozy dominují.
24. 10. 2011 13:59
Re: FIAT
A věř tomu,že znám lidi,kteří mají sice Škodovky stále v servisu a buď ji příště koupí z jakési tradice a víry levného servisu (což dnes už tak neplatí,sevis od servisu),nebo přechází k jiné značce.Uvědom si,že lidi jsou dost konzervativní,i proto třeba to rozebírání vysokých plateb za telefonování,poplatky v bankách,povinné ručení,jseš věrný,tak ve finále zaplatíš více než ten kdo neustále přechází.Proto se něktré prohřešky zavedeným\domácím toleruje více než nově příchozím,či cizím.Problém jich má dost,jen se bojí jít jinam.
A že znám lidi kteří jsou navzdory zdejším pověstem spokojeni s Fiatem (můžeš doplnit řadu dalších),prostě by neměnili,i kdyby jsi jim nabídl bezplatnou výměnu.
24. 10. 2011 15:00
Re: FIAT
Jo, takže si napsal v podstatě to samý co já, ale z pohledu českýho rybníka. Tvá neustálá nutnost se stavět do opozice a za každou cenu diskutovat o kulaté kouli, je již známá. Co na tom, že v podstatě odkýveš to, co jsem již napsal já. :-!
24. 10. 2011 18:42
Re: FIAT
Jo tak to asi čteš jinou diskusi,nebo se zlepši ve čtení. :-!
24. 10. 2011 18:51
Re: FIAT
Diskuzi možná, tebe ne. :-!
neregistrovaný "tomi1289"
24. 10. 2011 14:10
Re: FIAT
Nie veľmi rád sa zapájam do debaty kde jeden zaslepene fandí VW a druhy ho tak isto zaslepene haní ale pravdou je že takéto problémy má každá automobilka s novým motorom na trhu, napr. Mazda mala problémy s istou sériou motorov 2.2 MZR-CD tiež s rozvodmi, je to pomerne bežné, inak v našom servise zvolávaciu akciu zatajili a upozornili na to až v servise v Prahe, teda veľa zavisí od konkrétneho servisu a istej vyrobenej sérii motora netreba to zovšeobecňovať.
Avatar - jenik1
24. 10. 2011 13:33
Re: FIAT
Tak jsem ty odkazy prošel a jsem rád, že mám Grande Punto s motorem Fire :-)
24. 10. 2011 13:43
Re: FIAT
A věř tomu, že jsou lidi, kteří jsou rádi, že mají 1.2TSI. ;-)
24. 10. 2011 13:45
Re: FIAT
Blahopřeji,hlavně mnoho štastných kilometrů bez nehod.
Avatar - jenik1
24. 10. 2011 10:33
Re: FIAT
zajímavý názor na TSI. To slyším poprvé že jsou tak špatný. Jinak já jsem koupil Fiata hlavně kvůli jeho základnímu motoru Fire. Již jsem ho měl v Pandě a je to nezmar, vydrží všechno. To, že jeho papírové hodnoty jsou ubohé mi nevadí. Jezdí dobře. A hlavně bude hůř. Již dnes někteří prodejci benzínu dávají do něj různé *** a věřte, že tenhle motor Fiatu to přežije. Horší to bude s těmi různými TSI, FTSI. I ty motory od KIa/hyundai jsou hodně háklivé na kvalitu paliva. Motor Fire 1,2 nebo 1,4 je časem prověřená klavita, která má základ v jednoduchosti. Dva ventily na válec, ventily a písty se nepotkají apod.
24. 10. 2011 10:39
Re: FIAT
To, že je TSI "tak špatný", tady protlačuje vlček a pár dalších, kteří o tom prakticky nic neví. On už dříve psal, když VW uvedl přeplňovanou jednačtyřku, že ten motor nevydrží, atd atp. Bohužel se jako obvykle sekl.
24. 10. 2011 10:37
Re: FIAT
To jsou zase kecy.

Marchione pouze popisuje současný trh a jeho vyhlídky. I méně inteligentní člověk pochopí, že když tu krizi tady ještě pořád máme a odevšad se valí jen negativní zprávy o tom, že další krize je za dveřma, tak je tvá dedukce s odbory tak trochu mimo. A spíš tu řešíš důsledek a nikoli příčinu.

Lidi nejsou ochotni platit za Fiat, jakožto lowendovou značku, nějaké velké peníze. Na to Fiat nemá dobré jméno, nemá slušný servis, ani vystupování, ani marketing. Nic.

Měl by ses vystříhat narážek na koncern, protože ten problémy nemá. Alespoň ne takového rázu, jak ten tvůj milovaný a do nebeských výšin vyzdvihovaný Fiat. Motory TSI normálně fungují, prodávají se již x let a to v množstvích větších než ty tvoje T-jety a MultiJety, který chybama trpí úplně stejně. Ještě jsem neviděl žádnou destrukci motoru TSI. A že jich tu jezdí požehnaně.
24. 10. 2011 10:42
Re: FIAT
Tak to si neviděl jen díky tomu, že je vidět nechceš (1,2 a 1,8 TSI).

Ona už i ta svolávací akce sama osobě říká, že problém je.

Hádat se s tebou nehodlám. Kdo chce vidět vidí a kdo ne nevidí... Kdo ví... možná problém zvaný TSI volkswagenu zlomí krk podobně, jako svého času ruské plechy Fiatu... ;-)

Bohužel nedůvěra v downsizing je těmito produkty podlomená...

Přehlížený problém je o to horší, že se neřeší...
24. 10. 2011 10:50
Re: FIAT
Jistě, ty vidíš svolávací akci a hned si domyslíš, jak jsou ty motory k ničemu. A pravda je pouze taková, že se jedná o preventivní vyřešení možného problému.
Já vím, tohleto Fiat nedělá, ne že by nemusel, ale prostě na zákazníky kašle.

Těch motorů jezdí mraky a už x let, je zcela normální, že se nějaký sem tam pokazí, ale že by to byly nepovedené motory, jak se tady snažíš vykreslovat, to je nesmysl jak Brno.

Ty víš o VW naprostý nic, dokazuješ to prakticky v každé diskuzi, ale že si ty osobně myslíš, jak to vše znáš a všemu rozumíš, ta už je věc druhá a ve světle skutečností i směšná.
Ono nestačí si něco přečíst o jednom motoru a s druhým se párkrát svézt, to bys ty motory musel taky nějakou dobu používat. A ne tady vykládat, jak tvůj šéf má a měl škodovku a všechny se neustále kazí a kazily a jak je tvůj Fiat na tom líp.
24. 10. 2011 12:42
Re: FIAT
Jossalito...bohužel se tady projevuješ jako placená figurka mírnící histerický dopad vývojového a technologického nepodarku...(a ne prvního).

Je to tvůj problém.. Chápu, těm lidem co se to vysypalo věřit nemusíš (mezi ně taky patřím) - 1,8 TSI..., ale prostě ti lidi tady jsou a ti lidi teď trnou, aby se jim nevysypal ten nový motor, páč už pak nic nedostanou. A nebavím se skutečně o výměně truba, která potkala třeba Šmankoteho (to ví taky všichni), páč to je závada co se může stát opravdu i jinde. Ale přeskočený řetěz bohužel není ten typ běžné závady, co potkává občas všechny...

Ví to všichni, ví to i servisáci (ne že bych nic nevěděl)... Takže klidně vyřvávej, jak chceš, ale není to moc produktivní. Prostě se to nepovedlo a hotovo... A ono to může tomu VW zlomit krk, jako ty plechy poškodily Fiat... Proto ta svolávačka, proto ty výměny rozvodů... ;-)
24. 10. 2011 13:01
Re: FIAT
Akorát tu skuhráš. Ty "historický" odpade. Motorů tu jezdí desetitisíce, celosvětově miliony a že se sem tam nějaký pokazí? Zcela běžná věc. Stejně, jako se kazí vetšina Fiatů.

A víš o co? VW se bude prodávat pořád lépe a lépe a ty na tom stejně nic nezměníš, akorát budeš na koncern neustále žlučovitě plivat. Tvůj boj. :-!
24. 10. 2011 13:25
Re: FIAT
No tahle tvá reakce by se měla někde zarámovat a vždycky když vylezeš se svojí nestraností z vlčí nory.. a rádoby jen tak s připomínkováním...., tak ti to předložit.

Mě je opravdu nějaký koncern u zadnice, živí u nás spoustu lidí a je to jen dobře... (porodobně jako ten Fiat, což je pro tebe možná novinka), jen mě rozesmějou vždycky takoví placení šášové jako ty..., kteří se za ten KONCERN budou být až do krve...

P.S. Víc dušiček..., budou jich miliony... >:-[] - to už tady jednou bylo... Drda to napsal... :yes:

P.S. 2 TROUBO už pochop, že totální destrukce motoru způsobená přeskočením řetězu není "sem tam nějaký pokazí"....
24. 10. 2011 13:33
Re: FIAT
Děláš, jako by ty rozvody musely potkat každého a zatím je to problém doslova pár kusů. Nebo ty si snad (asi ano) myslíš, že když koncern zjistí, že jim ty rozvody přeskakují, tak s tím nic neudělá a bude v klidu čekat, až jim zákazníci utečou? Tohle naní Fiat, který nic neřeší i když o problémech ví.
Pořád tady platí marketingové pravidlo, že když je člověk s výrobkem spokojen, řekne to jednomu člověku, když je ale nespokojen, řekne to deseti lidem.

Uvědom si, že ty tu píšeš odjakživa jen své zbožné přání a pořád dokolečka tvrdíš, jak už "zítra" to všem Fiat natře a jak už zítra bude na špici kam patří.

No, asi oba víme, že ty tvoje prognózy se v čase ukazují jako nesplnitelné a nesmyslné a tebe tu všichni berou jako kašpara, který žije mimo realitu.
24. 10. 2011 13:54
Re: FIAT
No tak já tě poučím...

Mě odešel motor na Yetině (fir. auto) po 30 000 km... přeskočený řetěz... Byla to 1,8 TSI...

Řeklo by se náhoda...

Bohužel..takových nás je najednou víc...

Takže automobilka reagovala svolávací akcí (tajnou), ale zatím pouze a jen na 1,2 TSI... Automobilka řeší to.. aby zákazník koupil..., jestli uteče a nebo ne v době, kdy mají v Evropě a zejména v ČR stádový monopol asi moc neřeší... Je to jen kalkul, co se jim vyplatí víc...(když bylo HTP, taky se nepsalo, že stojí za starou bačkoru.. o problémech se začalo psát až v době, kdy byl ten motor zejména v původní verzi odepsaný... a stejně to spousta lidí kupovala a někteří za to dali i 400 tyček, jen aby měli škodovku) Vyměnit rozvody i těm, co by je to třeba nepotkalo a nebo vyměnit třeba těm 10% co je to potká motor s tím, že další už nemá záruku jako na celý vůz (tedy třeba smluvně prodlouženou, páč ten člověk najede málo km...?

Si fakt hloupý...
Já narozdíl do tebe nemám problém přiznat, že se v minulosti Fiatu nevyvedl twinspark a nebo 1,4 12 V..., ale jak vidím.. ty budeš zatloukat a zatloukat...

Nicméně... a fakt s ohledem na téma článku je zřejmý... T-Jet a multiair se jeví býti daleko odolnějším a spolehlivějším, než je nová generace TSíček.. :yes:

P.S. T-Jetů se neprodá asi tolik co TSíček...,ale kusové prodeje to také opravdu nejsou, tudíž těch možností projevení se vad je dostatek taky. Ale o fatálních závadách alá TSI sem neslyšel, byť se mě někdo snažil tady přesvědčit, že měly T-Jety problémy s přehříváním, což sem nikde nenašel... A to T-Jety jezdí např. i v Brazílii na ethanol...
24. 10. 2011 14:10
Re: FIAT
Jasně, tobě odešel motor. Ale na šéfově autě.
No co dodat, typická vlčkovina. >:D
24. 10. 2011 14:24
Re: FIAT
No jo.. hledej kličky kde můžeš...
Nemusím psát že to je firemní auto (ne majitele firmy)..., to není podstatou sdělení... (soukromě bych si škodovku jistě nekoupil, to se obecně ví)

Ale chápu, že pro tebe je to ta ZÁSADNÍ informace..., která však na fakt mrtvého motoru má vliv naprosto minimální... Ale chápu.. tebe to potěší, pro tebe je to to pověstné stéblo... Tak si ho užij...

:yes:
24. 10. 2011 14:55
Re: FIAT
Svými lžemi jsi zde již pověstný.
Avatar - white label
24. 10. 2011 14:41
Re: FIAT
Šéf, který neví, komu může/nemůže svěřit nové auto, si o nějaké problémy vlastně koleduje...
>:-[]
Fiatu klesají prodeje (viz nadpis), ale pojďme raději řešit údajné jednotlivé poruchy koncernu...
a pak kdo tady vlastně kličkuje... >:D
24. 10. 2011 14:57
Re: FIAT
Vlček je přesně ten případ, kdy pokud se dostane za volant koncernového auta, tak bude dělat vše proto, aby se ho pokusil zničit.
Avatar - white label
24. 10. 2011 16:50
Re: FIAT
Právě na to jsem narážel... ;-)
24. 10. 2011 17:39
Re: FIAT
No mám pocit, že tohle už není ani vtipný, tahle schíza je na chocholouška..
Blahopřeji... :yes:
Avatar - white label
24. 10. 2011 18:23
Re: FIAT
Ono to ani moc vtipné být nemělo, právě spíš realita... ;-)
24. 10. 2011 19:23
Re: FIAT
Tak to bych snad ani škodovce nepřál, že by na tom byla tak, že člověku, kterému se nepokazil byť jediný Fiat by pod rukama vydržela zlomek plánované užitné doby (a to je to tak po technické stránce +- i výbavově stejný, jako to Bravo, výkon +- stejný, gumy stejný, jen ten odpor luftu je holt větší...) Auto se sice dá zničit, ale to by k tomu to auto muselo mít (v tomto případě ale bohužel asi i má) dispozice.. Bavíme se o běžném provozu.

Takže... Ano.. člověku co Fiat vydží třeba 150 000 km bez větších zádrhelů.... škodovka úspěšně musí měnit motory po 30 tis. km...

No ale když pomineme legraci..., vzhledem k mým zkušenostem s turbobenzinem sem to spíše já, kdo se k tomu autu chová tak jak se chovat má... Já v zásadě proti škodovce nic nemám... a obecně sem milovníkem aut (byť jsou z neušlechtilého chovu).

UF. :yes:
Avatar - white label
24. 10. 2011 21:43
Re: FIAT
UF? No jo, asi to není lehké, když člověk dává palec nahoru sám sobě a ještě k tomu za své bláboly... >:-[]
24. 10. 2011 10:47
Svět aut a prodejů
Spousta zajímavých přispěvků. :yes: IMHO je na to potřeba koukat racionálně.Koupím si to co chci a je mě u ***ky, jak se daný model prodává či bude.Pokud je to auto dobré, jak technicky tak spolehlivostí, není nutné to vůbec řešit.Ano, někdo chce být součástí úspěchu a koupí si něco co úspěšné je na všech frontách.Nic proti, i tento svět funguje a dobře, ale brát to za bernou minci, to po mě nechtějte.
Rozbalit vlákno
1
24. 10. 2011 11:43
Re: Svět aut a prodejů
:yes:
24. 10. 2011 11:58
Vyvoj Fiatu
Z neveřejného nařízení automobilky Fiat vyplývá, že dojde k redukci dealerské sítě v Evropě a zůstanou pouze určitě multibrandoví a pár velkých Fiatu a Fiat Profesional. To se bude týkat i Česka i zde ubude cca 40% dealerů.
I když Fiat Auto prodává míň neznamená, že by nevydělával peníze. On jich naopak v současné době vydělává třikrát víc než před např. 5 lety a důvodem je zužovaní platforem, lepší organizace, o hodně nižší náklady a kooperace a subdodávky do jiných značek. Výhodou Fiatu je nízké zadlužení oproti jiným. Je pouze neznalostí zde tvrdit, že Fiat je rozdělen a zůstala jenom auta. Není to pravda. Fiat přes divizi auto dodává různé výrobky a služby všem automobilkám v Evropě a to i jako subdodavatel, stačí jen kouknout, co všechno vyrábí a pro koho např. firma Magnetti Marelli /i v ČR/ a to prostřednictvích na ní navázaných firem, dále Comau, FTP, Teksid apod. Kdysi i karoserie Š Favorit vyráběly roboty od firmy Comau, tj.Fiat a pokračuje to nyní i v některých fabrikách od VW a jiných. Na linkách od Fiatu se vyrábějí i letadla, lodě, atd. apod.....ne, opravdu to není divize Fiat Industrial !
Buďme tedy klidní v tom, že Fiat určitě nikam nezmizí. Je to i největší zaměstnavatel v Itálii a jeden z největších v Evropě i kdyby vyráběl dva modely osobních Fiatů, tak to jeho pokladna skoro nepozná.

Někteří přispěvatelé neví o Fiatu skoro nic, jejich příspěvky vyvolávají pouze úsměv.
Trošku se tedy zamysleme, co bychom udělali my, kdyby nám spadlo do klína několik nových značek se 40-ti dalšími továrnami a měli bychom je konsolidovat. To nejde hned. V současné době se tím zabývá nově ustavené 22-ti členné vedení, které to určitě nějak vymyslí a my to zkontrolujeme. Ne příští týden, možná za rok.
Rozbalit vlákno
10
24. 10. 2011 12:21
Re: Vyvoj Fiatu
Už se ví kterým dealerům zruší licence ?
Avatar - del42sa
24. 10. 2011 12:24
Re: Vyvoj Fiatu
Je sice hezké že ses nám "neznalým" pokusil osvětlit situaci Fiatu. Bohužel i pro Fiat a jeho skupiny platí stejná pravidla jako pro ostatní výrobce v Evropě. Jestliže je jedna ze skupin prodělečná nebo nevyrábí dostatečné množství výrobků, nelze připustit, aby ji jiná úspěšnější skupina "dotovala" ze svých výsledků. Tohle není socializmus. Pokud bude divize automobilů vyrábět dva modely, tak bude hrát na trhu pouze minoritní roli a tím pádem tomu budou odpovídat prodejní výsledky. Takovou nevydělávající divizi by každy prosperující podnik prostě odstřihl, protože by představovala pouze finanční zátěž. A přesně tak by to i s divizí osobních vozů dopadlo. Tudíž tvoje logika je úplně zcestná ;-)

a jen dodatek k tomu: "ne příští týden, možná za rok": Tuhle Marchionneho písničku posloucháme už od roku 2004.... :no:
24. 10. 2011 12:36
Re: Vyvoj Fiatu
No má to jeden háček...
Mercedes to s Chryslerem neuměl... a Fiatu to zatím jde...
Ono to není jednoduché a já dokážu pochopit, že to stojí hodně sil.
Mě to jako Evropana v tuto chvíli mrzí... nisméně to chápu a nemám potřebu tady kálet špínu.

P.S. Rušení dealerství.... Bude jen dobře, pokud je to pravda. Nevidím důvod, proč by měl být na trhu autorizovaný prodejce a servis, co mi ve 30t km intervalu nevyměnil olejový filtr (byť to nevím na 100%, ale jsem skoro o tom přesvědčen).

A jak říkám, tohle je o lidech (českých) a ne tak úplně jen o tom Fiatu.
Avatar - del42sa
24. 10. 2011 12:58
Re: Vyvoj Fiatu
v té poslední větě bych si dovolil s tebou nesouhlasit, je to hlavně o lidech a nejen o těch českých Wolffe..... Nikdo tady nekydá špínu na Fiat, já celou dobu kritizuji jeho vedení, protože kdybych já ani do 3-5 let ve své firmě nedokázal vyřešit situaci s výrobou, tak bych v ní už dávno nebyl.

Segio na tom maká skoro 8 let a výsledek je furt nulovej. ( nebavím se o účetnictví, ale o výrobě aut ) Jen zaslepenej nevidí, že portfolio všech tří značek je od roku 2004 značně zdecimováno a jen ty si furt maluješ lepší zítřky. To se už ani nedá nazvat optimizmem, to je prostě iluze.
24. 10. 2011 13:15
Re: Vyvoj Fiatu
Není to tak jak píšeš...
V 96 měl Fiat +- tyto auta (v Evropě).
Cinquecento, Punto, Bravo/A, dojížděla Tempra, dojížděla Croma, v užitkáčích staré Fiorino, a Ducato a přišla nová generace Scuda a Ullyse. A čekalo se na Multiplu.

Lancie měla v nabídce jen Kappu (ta jediná se tady prodávala) a možná pak jinde ještě Ypsilon. Delta byla na trhu bez výsledků a Dedra už byla odstraněná a čekalo se Lybru.

Alfa Romeo přišla na trh v podstatě jen s GTV a 145/46 a čekalo se na 156.

To je vše.

Dnes má Fiat:
F500, Pandu, Punto (dvě verze), Bravo, Lineu, Sedici, Qubo, Freemont a přijde nástupce Idey a Multiply.
Má konkurenceschopné Fiorino, Doblo, Scudo, Ducato...

Mimoto má Chrysler...

Lancie má v nabídce novou Ypsilon, Delta, bude nová Mussa a přišla akvizice z Chrysleru

Alfa Romeo má dva naprosto konkurenceschopné a prodatelné modely Mito a Giulietta a čeká se na Giulii...

Tedy...
O proti roku 1996 má Fiat v koncernu rozhodně víc modelových řad, které se prodávají. problém vidím v nedostatečném prosazení Brava (to auto neoprávněně dostalo nálepku jakéhosi výprodeje)za což může i vyšší tržní cena, absence kombi v nižší střední a absence Giulie místo 159 i ve verzi kombi (za odpovídající cenu). To je teď skutečný problém, který, pokud se podaří vyřešit, vyřeší se tím i pád prodejů. Ale jak už řekl Sergio, ještě to nezpúůsobí růst prodejů, ten může přijít až pokud budou uvedeny nové SUV modely a další. Plán je do roku 2014, tak sem sám zvědavý.

A v neposlední řadě je potřeba připomenout, že i značky Maserati a Ferrari se posunuly úplně jinam, než byly třeba před těmi 20 lety... Dyť 4dveře stále patří ke špičce v rámci konkurence.. Stačilo te´d vidět sestřihy to nejlepší z Top Gear... a Maserati stále bylo nejlepší z trojice Astonx POrsche, byť bylo nejstarší a nejlevnější... A to přijde nové Maserati..., Ferrari dělá model FF atd...
Avatar - del42sa
24. 10. 2011 13:21
Re: Vyvoj Fiatu
já mluvím o situaci od roku 1996 - 2004, než nastoupil SM, ale budiž. Jak píšeš, od teď už jen samá pozitiva a sociální jistoty >:D
24. 10. 2011 13:32
Re: Vyvoj Fiatu
Tak je potřeba ty věci vidět v souvislostech... Nicméně... já vidím i ty negativa... a bohužel mě samotného netěší, že třeba proti Ceedovi a Meganovi v kombíku (což jsou nejčastější fleetový auta u nás, vč. Focusu v kombi) nemá Fiat co nabídnout. Bohužel jinde se místo toho dá jít do Dobla, což ale v našich podmínkách jaksi nefunguje...

Kdyby aspoň za rozumné peníze jako alternativa byla Delta..., tak by to třeba tak nevadilo, bohužel Delta je vzhledem k prostoru a výbavě za rozumné peníze jako alternativa k Focusovi a Golfu (kde však prohrává ve vztahu k servisním místům), ale ne proti Ceedovi... Tam jedině to Bravo, které však papírově nestačí se základním motorem...

Paradoxem však třeba je, že ten základní motor u brava má +- podobné jízdní parametry jako korejský základní motor, který má však papírové hodnoty o 20% lepší.. Bohužel.. to u kupců rozhoduje (kdo by nechtěl 110 koní místo 90 za stejné peníze...) To, že těch 110 koní je do 5000 otáček chcíplých a že se na jízdním projevu ani neprojeví a fakticky ten korejec pojede stejně blbě jako ten slabší ital... je už věc..co nikdo neřeší... A k tomu ještě ta záruka..
Avatar - del42sa
24. 10. 2011 13:45
Re: Vyvoj Fiatu
v tomhle s tebou souhlasím, ale opravdu nechápu co bránilo Marchionnemu vydat např. Bravo ve verzi kombi ? Co jim bránilo pružněji reagovat na korejskou ofenzívu a upravit svoje akční ceníky ? Proč raději Sergio namísto pomlouvání Alfy 159 neudělal něco pro její podporu ? A to co tady píšou ostatní o přístupu servisů s tím do puntíku souhlasím, prostě katastrofa...
24. 10. 2011 14:16
Re: Vyvoj Fiatu
No tohle vysvětlit neumím.
Zřejmě..., a do toho nevidíme, tím, že se na Bravu dělalo s Magnou, nebylo by jednoduché a finančně výdělečné to na stávající generaci dělat. Prostý kalkul. Jiné vysvětlení není. Ono udělat kombi asi samo o sobě tak jednoduché není... on i ten VW si s kombi dává dost často načas... Podobně třeba i Citroen atd... Každopádně aspoň to kombi mělo přijít. Předpokládám, že s příchodem nástupce Multiply a Idey už to nebude takový problém a myslím, že i tak to Marchione vzal...

Dovedu si i vyvsětlit, že ke zpoždění v mnoha ohledech došlo právě i díky převzetí Chrysleru... A obecně se ví, že převzetí Chrysleru, splnění podmínek, vyplacení všech pohledávek proběhlo mnohem dřív, než původně bylo plánováno... Takže i nějaká pozitiva.. Pevně věřím, že teď už bude větší prostor na vývoj (rychlejší) nových modelů. K tomu nová fabrika v Srbsku...ta se tam taky sama nepostaví přes noc. Což i tohle je součást plánu k průmyslovému, výrobnímu opuštění Itálie.

Akční ceníky... Bavíme se o našem trhu... Jinde tyto problémy nejsou. Korejci tady začali být vnímání jako domácí producenti.. opravdu to jinde není tak, jak to vnímáme možná tady.. Viz žalostná expozice ve Frankfurtu... Tam byl Fiat daleko progresivnějším vystavovatelem.

Sergio a AR 159... Tohle je u mě jediná VELKÁ, podle mě prokazatelná chyba... Možná... ji prezentoval v době, kdy byl přesvědčen, že vyjede Giulia.., ta vš ak ybla opožděna, neb nebyl spokoejný... Takže možná neunáhlenost a potěšilost mocného?
25. 10. 2011 14:19
Re: Vyvoj Fiatu
Super všeználku, vidím, že jenom ty všechno viš, znáš a všemu rozumíš. Přes tvoje hraběcí vyjadřování jseš vedle jako jedle hned v několika bodech. FIAT nevydělává dost na to, aby byl schopen vývoje, což je evidentní při porovnání s většími evropskými hráči. Kromě zcela standartních motorů nepřišel už s niščím, zaostává (lépe řečeno neví, co to je) v hybridních technologiích, ochranných a bezpečnostních systémech, ale i třeba moderních automatických převeodovkách. FIAT skutečně už ze dvou modelů žije, Panda je taky jenom přebouchaná, je zajímavé, že VW je kritzováno za to, že aktuálního Passata a Golfa vydává za nový typ, ačkoliv jsou to údajně jenom "facelifty", přitom u Pandy je to to samé. Pouze se měnilo víc to, co je vidět a míň to, co je venitř. Punto bylo dvojčetem Corsy (spolupráce s GM Europe), na samostatný vývoj FIAT neměl, slavná pětistovka je dvojče nového Káčka (spolupráce s Ford Motoro Europe), Bravo je překapotované Stilo, ve skutečnosti už ten slavný, bohatý a potentní FIAT nevyvinul sám kompletně nové auto (na rozdíl od evropské konkurence - VW, PSA, Renault, KIA a spol) už víc jak deset let a protože už nesehnal nikoho do kooperace, vyrábí odstarožní (po druhé faceliftované) Punto a ještě obstarožnější Bravo, dvě zrůdičky pod značkou AR na stejných podvozsích, dvě stejně otřesné Lancie a pak se vyznačuje i přelepováním znáčků na Chryslery. To jsou taky fakta a fakta zcela viditelná. Kecy o tom, co FIAT vyrábí pro druhé nic nezmění na faktu, který se objevil například v souvislosti s protesty pro Berlusconiho politice - když M. prohlásil, že aby byl FIAT ve výrobě aut ziskový, musel by opustit Itálii, protože italští pracující mají nejnižší produktivitu v Evropě.....

Jinak mám zkušenosti (pracovní) s Italy a vážně je nelze brát už vůbec, do dnešní doby už skutečně nepatří a počítat se s nimi přes veškerá silácká slova nedá a hlavně - nemusí.....To, že před dvaceti třiceti lety FIAT patřil minimálně k dobrému evropskému průměru a že byl schopen vyrábět i relativně špičkové výrobky dneska absolutně nic neznamená. Snad je dostatečným faktem dneska i to, že zatímco onen Favorit se dělal skutečně na italských strojích (částečně) a byl vyvinut Bertonem, tak to bylo v době, kdy FIAT (a sám) ještě neco znamenal a hlavně jeho portfolio bylo daleko širší než dneska, zatímco ona komunistická škodovka dělala dvě auta, z toho jedno výběhové (120...). A dneska je to naopak, portfolio Škodovky je širší a technicky je díky příslušnosti k VW technicky někde úplně jinde....

No, sni si své sny. Až to praskne, ty - jak píšeš výdělečné závody skončí v konkurzní podstatě a zybtek (a to bude většina...) v kanálu. Mimochodem, proč naposled FIAT přesunul do bývalé Karosy z Itálie betšinu výroby svých autobusů? Pročpak nejkvalitnější FIATy vyjížděly z Bialsko Bialé? Inu, prot že Ital je upovídaný líný lempl a dnešní doba tyhle typicky italské vlastnosti trestá mnohem tvrději a rychleji než dřív.