27.12. 2017 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Fiat Fiorino Van 1.3 Multijet SX: Po 3000 km (dlouhodobý test 2. část)

 

S nejmenší dodávkou Fiatu Professional jsme ujeli vzdálenost odpovídající trase z Čech do Portugalska. Jak si vede čtyřmetrový pracant?

Fiorino startovalo v našem dlouhodobém testu z výhodného zaběhnutého stavu. Nemusíme tedy v kalkulacích nákladů a spotřeby nafty zohledňovat stav záběhu, během kterého si všechny součásti vozidla včetně ložisek kol „sedají“ do optimální polohy. Jde sice o setiny milimetrů, ale první tisíce kilometrů každým novým vozidlem znamenají větší nároky na naftu vlivem silnějších vnitřních odporů.

V dlouhodobém testu jsme zvolili jízdní styl běžný odpovídající průměru na českých silnicích. Loudání střídalo dynamické předjíždění, ale hráče na závodníky jsme nechávali v prachu zmizet před sebou s přáním, aby někoho jiného ani sebe nezranili.

Po více než dvou tisících kilometrech jsme si všimli měkkého levého předního kola. Úbytek tlaku nebyl naštěstí způsoben proděravěním, proto jsme pneumatiku dofoukali na předepsaný tlak a zkontrolovali také ostatní pláště. Do ujetí celkové třítisícové vzdálenosti již nahuštění drželo na všech kolech.

Tankování nafty jsme prováděli u stanic opatřených známkou kvality od zkušebny SGS, abychom se vyhnuli případnému vlivu méně kvalitní nafty na spotřebu paliva. V průběhu let jsme zaznamenali, že v případě tankování velmi levných naft občas dochází ke zvýšené spotřebě paliva. Nevydali jsme se tedy cestou „šetřit, ať to stojí, co to stojí“, ale měli také na paměti velmi jemnou techniku malého čtyřválce se šestnáctiventilovou technikou.

Fiat Fiorino: Omlazení designu i techniky

Spotřebu nafty jsme sledovali průběžně. Dalo se vypozorovat, že po ujetí cca dvou stovek kilometrů v městském provozu začala spotřeba nafty narůstat zhruba o 0,5 l/100 km. Když jsme tento stav ignorovali a jezdili jen po městě, zvýšená spotřeba pokračovala. Stačilo však vyjet na mimoměstskou komunikaci a čtvrthodinku jet devadesátkou, aby posléze spotřeba dle palubního počítače klesala o výše zmíněný půllitr. Příčinou se tedy ukázalo dodatečné vstřikování nafty během vypalování filtru pevných částic a zachycovače oxidů dusíku. Pokud jsme zátěž motoru a teplotu výfukových plynů zvýšili jízdou za městem, došlo ke spálení sazí ve výfuku a nastolení normálního režimu vstřikování s nízkou spotřebou nafty.

Během tří tisíc kilometrů jsme dosáhli průměrné spotřeby nafty 4,85 l/100 km, přičemž ve městě se dalo jezdit kolem 4,5 l/100 km. Cesty po dálnici s malým motorem a pouze pětistupňovou převodovkou razantně zvyšovaly jinak mimořádně nízké nároky naftového fiorina na palivo.

Náklady na 3000 km
Palivo (l) 145,54
Celkové náklady na palivo (Kč bez DPH) 3352
Průměrná spotřeba (l/100 km) 4,85
Průměrný náklad na 1 km (Kč bez DPH) 1,12
Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Accolade chce v Otovicích u Karlových Varů vybudovat výrobní areál pro hi-tech firmy Accolade chce v Otovicích u Karlových Varů vybudovat výrobní areál pro hi-tech firmy

Skupina Accolade chce v Otovicích u Karlových Varů za…

Průměrná sazba hypoték v prosinci stoupla nejrychleji za 10 let Průměrná sazba hypoték v prosinci stoupla nejrychleji za 10 let

Průměrná úroková sazba hypoték v prosinci stoupla na 2,91…

Zápisník Dušana Kütnera: První terorista Zápisník Dušana Kütnera: První terorista

Česko má svého prvního teroristu. Není jím však žádný…

 

Štítky Fiat Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane Nová Toyota Supra oficiálně: Už žádná tajemství! Jen u šestiválce nezůstane

Pátá generace legendárního sportovního vozu je konečně…

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka? TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve…

 



Fiat Fiorino Van 1.3 Multijet SX: Třináct tisíc (dlouhodobý test 5. část) Fiat Fiorino Van 1.3 Multijet SX: Třináct tisíc (dlouhodobý test 5. část)

Během dlouhodobého testu jsme s Fiatem Fiorino ujeli…

Fiat Fiorino Van 1.3 Multijet SX: Olej po 10.000 km (dlouhodobý test 4. část) Fiat Fiorino Van 1.3 Multijet SX: Olej po 10.000 km (dlouhodobý test 4. část)

Nástup chladnějšího počasí znamená pro kondici motorového…

 



 
Škoda už láká na sériový Vision X! Tady je první upoutávka na malé SUV

Škoda už láká na sériový Vision X! Tady je první upoutávka na malé SUV

Dnes 08:31

Nové malé SUV z dílny mladoboleslavské značky se podle očekávaní představí na březnovém ženevském autosalonu.




Blesk.cz

Lyžování na saském Fichtelbergu: Na český skipas do Německa!

Lyžování na saském Fichtelbergu: Na český skipas do Německa!

Věděli jste, že pokud si koupíte vícedenní skipas na Klínovec v Krušných horách, můžete jej využít i v sousedním…

Halík zmínil svůj slib Palachovi. I chorobného narcise Klause a mstivého Zemana

Halík zmínil svůj slib Palachovi. I chorobného…

Smrt Jana Palacha (†20) před padesáti lety ovlivnila život kněze a profesora Tomáše Halíka (70). Kvůli upálení…

 

iSport.cz

Skvělá kariéra, až na jeden zápas. Turek si rýpl do Čecha a oživil smutek

Skvělá kariéra, až na jeden zápas. Turek si rýpl do…

Ke konci kariéry Petra Čecha se vyjádřilo mnoho fotbalistů, jeden tweet by ale asi nejradši ani neviděl.…

Debut mladičkého Bednáře: akce ve vlaku i nevídaný vlastňák

Debut mladičkého Bednáře: akce ve vlaku i nevídaný vlastňák

Na tuhle premiéru v Tipsport extralize teprve šestnáctiletý brankář Jan Bednář z Karlových Varů jen tak…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Historky z čekárny aneb S dítětem u doktora

Příručka moderního fotra: Historky z čekárny aneb S…

V rámci výchovy svého vlastního malého, svépomocí vyrobeného člověka se tomu nevyhneme. Řeč je o lékaři,…

Jiří X. Doležal: Lidovce hanebně zradili jejich voliči. Nejsou homofobní!

Jiří X. Doležal: Lidovce hanebně zradili jejich…

Své jisté dnes nemají ani ty nejkonzervativnější politické strany. Bašta středověkého myšlení v naší politice,…