Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat koupí podíl GM ve společné polské motorárně

Italský koncern Fiat, respektive divize FPT vykoupí podíl General Motors ve společném podniku na výrobu motorů v Polsku.
Zpět na článek
4. 2. 2010 09:30
4. 2. 2010 09:38
4. 2. 2010 14:10
4. 2. 2010 15:16
4. 2. 2010 17:04
4. 2. 2010 23:23
5. 2. 2010 16:00
4. 2. 2010 19:11
4. 2. 2010 23:18
4. 2. 2010 23:29
5. 2. 2010 09:20
5. 2. 2010 12:33
5. 2. 2010 15:56
5. 2. 2010 16:32
5. 2. 2010 16:02
5. 2. 2010 20:26
5. 2. 2010 13:20
neregistrovaný "nrV"
5. 2. 2010 15:49
5. 2. 2010 15:59
5. 2. 2010 18:06
neregistrovaný "nrV"
5. 2. 2010 20:28
6. 2. 2010 11:34
6. 2. 2010 23:24
4. 2. 2010 09:30
hmm
Logický a spravný krok... :yes:
Rozbalit vlákno
22
4. 2. 2010 09:38
Re: hmm
Fiat umí a přemýšlí. A brzy ovládne svět. :yes:
4. 2. 2010 14:10
Re: hmm
Asi jako tatík Mussolini, služebně nejdéle vládnoucí evsropský nácek dvacátého století - ten taky velkohubě vyřvával, jak ovládne celé Středomoří a Středozemní moře nazýval Mare nostro - naše moře, akorát že se to prakticky hned na začátku nějak zaseklo....a už se to nepodařilo.....ale to chvástání na začátku bylo podle pamětníků impozantní. :yes:
4. 2. 2010 15:16
Re: hmm
Doporučil bych ti doučit se něco z historie, zejména zjistit si rozdíly mez fašistický a nacistický a co se zatím skrývá... Jen tak mezi nama... (on je to takový blbý zvyk z doby komunismu, ale tehdá to bylo asi jedno, nepřítel jako nepřítel), ale fašistické Německo, stejně tak jako nacistická Itálie nikdy nebyla...!!! Ale od tebe nic dobrého a vědeckého nečekám. ;-)
4. 2. 2010 17:04
Re: hmm
Potěšilo mně, že ses chytil, blbe.

Právě, že historii znám zatraceně dobře, tak vím co píšu. Nacismus v Německu byl to samé co fašismus v Itálii, pouze se etabloval o deset let později. Mussolini se cítil být učitelem Hitlera, žák ovšem učitele překonal - ten by sice chtěl být tím, čím jeho žák, ale neměl na to, takže jeho ocelová "tvrdost" byla fraškou.

Od někoho, kdo tady předlonil doslova blil o tom, že brouk je hitlervágn (při výročí jeho výroby) a těm, kdo se vymezili jako příznivci VW nadával do Pepíčků Geobbelsů, mně podobné rádobychytré poznámky pouze pobaví.

Takže se snaž, šašku, pobavíš vždycky, těším se, jak se zase někdy chytíš. >:D >:D >:D
4. 2. 2010 23:23
Re: hmm
Ty urážky si nech od cesty.
Smilikama šetři.

To co si naspal je blbost, na to sem se nemusel chytat. Pokud někdo napíše hloupost, tak opravdu ten kdo ho opraví není šašek (kdybych to neudělal já, pravděpodobně by to udělal někdo jiný, kdo utrpěl alespoň základy klasického vzdělání a projevil min. zájem o nezkreslenou historii). Aspoň tohle by si měl vědět... To, že se pak doopravíš a napíšeš v zásadě SVŮJ pohled na věc nic nemění na tom, že nacistická Itálie je prostě hloupost nejvyššího zrna.
5. 2. 2010 16:00
Re: hmm
Ty mně opravuješ? >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Enzo
4. 2. 2010 19:11
Re: hmm
By mě zajímalo co má Mussolini společnýho s FPT?
Asi jsi se hošánku trošku, ale fakt jen trošku spletl. Je vidět že máš obrovskej mindrák tak už s tím něco ku.rva dělej.
4. 2. 2010 23:18
Re: hmm
S tíms e dá podle mého názoru dělat jen jedno. Minimálně ambulantní péče... ;-)
Vše ostatní je o ničem. Nejúčinnější je hospitalizace...
4. 2. 2010 23:29
Re: hmm
Přečti si 2. odstavec příspěvku od BeranK v dnes 17:04. Hned ti bude jasné, na co narážel...
5. 2. 2010 09:20
Re: hmm
No nepouštěl bych se do diskuzí na téma Brouk - Hitlerovo vozítko... Ono jím mělo být a kdyby Němci byli o něco víc schopnější, tak jím i bylo..., mimoto historie VW je přesně dána a popsaná a své kořeny ať se to někomu líbí a nebo nelíbí má v nac. Německu. To nic nemění na tom výše napsaném. nesouhlas s historickými fakty nikoho neospravedlňuje vymýšlet si jiné a nepravdivé. Nečekám ale, že by člověk mající mezery v autoprůmyslu (v něm údajně pracující) věděl cokoliv o historii...
5. 2. 2010 12:33
Re: hmm
>:D Píše člověk, který co příspěvek, to lež. >:-[] :yes: Navíc líbí se mi tvé poučky, reagující na něco naprosto jiného než jsem psal. Holt někdo se musí prostě utvrdit a namluvit si, že jeho lži jsou pravda. >:D
5. 2. 2010 15:56
Re: hmm
Já mám takový pocit, že je za to placenej - nicméně jsme si neodpustil v ráumci "rozcvičky" rejpnout - nejvíc by mně zklamalo, kdyby se Volpe neozval neo by nereagoval - ale on a jemu podobní (a la Enzo) zareagují vždycky. Já se jim v diskuzích, co mně zajímají vyhýbám, oni musej hystericky zareagovat vždycky. Prostě, standardní vzorec chování...
5. 2. 2010 16:32
Re: hmm
To tady vidí všichni jak nereaguješ... Ty si na nereagování specialista..., podobně jako Octan s jeho poslením slovem v předchozím treadu... ten taky nereaguje. Máš to úplně jedno..., pokud vím, tak si byl první kdo napsal kravinu a já ji opravil (smiliky na tom nic nemění, už sem ti bez tak psal, že smiliky tvoji blbost neospravedlní). Článek byl o koupi podílu v motorárně..., hold někdo měl potřebu psát něco o nacistické Itálii (a podobné blbosti).. A všichni tady vědí, kdo to psal. Na to se člověk nemusí chytat, jen opraví zjevnou hloupnost v tématu, kam tvůj příspěvek nepatří...
5. 2. 2010 16:02
Re: hmm
Co je to mindrák? Pouč mně, jak se projevuje mindrák v tom, co jsem napsal? Zkus mi to vygůglovat nemám čas. :yes:
Avatar - Enzo
5. 2. 2010 20:26
Re: hmm
Pouč se sám, chytrej jseš na to snad dost ne?
Děláš tady ze sebe šaška, radši mi vysvětli tu spojitost mezi Mussolinim a FPT? S tim jsi začal tak to dotáhni, nebo na to nemáš koule?
neregistrovaný "nrV"
5. 2. 2010 13:20
Re: hmm
Sorry, ale co má s Fiatem společného Mussolini, Fiat tu byl dávno před Mussolinim. Na jeho popud (na rozdíl od Hitlera) nebyl založen Fiat ani Turín?
5. 2. 2010 15:59
Re: hmm
Přečti si můj příspěvek výše pořádně a pochopíš - mají asi tolik společného jako VW s Hitlerem nebo Goebbelsem...o to tady šlo. Je to tak složité - ty jsi tady asi nový, takže to blití neznáš a nezažil jsi ho dříve - je typické, že někteří lidé hystericky reagují na to, co sami v opačném gardu zcela běžně dělají - prostě paroubkovština největšího druhu.
neregistrovaný "nrV"
5. 2. 2010 18:06
Re: hmm
Ten příměr historicky trochu kulhá, protože, když to zjednoduším, VW a Wolfsburg opravdu "založil" Hitler. Mussolini nic nezaložil.
Avatar - Enzo
5. 2. 2010 20:28
Re: hmm
Ehm, trocha spojitosti VW a A.Hitlera

Plány na výrobu levného automobilu pro širokou veřejnost představil profesor Ferdinand Porsche (rodák z Liberecka, žil v letech 1875-1951) už v roce 1922. Nikdo jim nevěnoval sebemenší pozornost, zájem neprojevil ani jeho tehdejší šéf ve společnosti Austro-Daimler.

Rakouský konstruktér se znovu o svém projektu levného vozu zmínil v továrně Mercedes. Jeho návrh prakticky znamenal konec spolupráce s tímto podnikem. Porsche nakonec založil vlastní společnost. Už se mu dařilo, když jej roku 1934 pověřil jeho přítel Adolf Hitler výrobou auta pro široké masy - auta, jehož název Kraft durch Freude (KdF) vyjadřoval heslo "radostí k síle". Hitler se velice zajímal o vozy Tatra, které konstruoval Hans Ledwinka, a chtěl úkol zadat původně jemu, ten to však odmítl. Hitler úkol neusnadnil: spotřeba se měla pohybovat pod šesti nebo sedmi litry na 100 km a vůz nesměl stát více než devět set říšských marek. Musel být navíc schopen dosáhnout maximální rychlosti 100 km/h. Byl vymyšlen plán spoření, podle něhož si každý Němec ukládal týdně minimálně pět říšských marek na nový automobil. Návrh vozu už byl ve skutečnosti hotový. Nákresy Porsche vytvořil v roce 1931. Zündapp tehdy dokonce vyrobil tři prototypy. Zájem měla i továrna NSU, avšak její převzetí koncernem Fiat znamenalo konec nadějí na spolupráci NSU - Volkswagen. Hitlerova nabídka přišla v pravý čas. Porsche předvedl 12. října 1936 tři funkční prototypy. Každý z nich ujel během sedmdesáti dnů vzdálenost padesáti tisíc kilometrů. Auta obstála bez nutnosti větších oprav a Hitler byl spokojen. Sám osobně vyhledal vhodné místo pro vybudování továrny. Protože jediné dva dostupné výrobní závody vlastnily společnosti Ford a Opel, které nebyly čistě německé, přikázal svým pracovním oddílům vystavět novou továrnu ve Volfsburgu (původně Fallersleben). Svými gigantickými rozměry měla umožňovat výrobu 800 000 vozů ročně. Dne 26. května 1938 Hitler položil základní kámen továrny a už v roce 1940 z její výrobní linky sjelo první auto. Nešlo však o vůz Kraft durch Freude (oficiální název), ale o vojenské vozidlo, které vzniklo podle návrhu F. Porsche. Osobní automobily zde byly zhotoveny poue v malém počtu. Odběrateli byli vedoucí představitelé nacistické strany. Němečtí občané ovšem přišli o své úspory... (firma VW navrhla až dlouho po válce odpis z ceny při koupi nového brouka). Dnes se ukazuje, že autorem brouka byl nejspíš Hans Ledwinka, jeho prototyp Tatra V 570 měl všechny prvky budoucího "brouka". Po obsazení Fallerslebenu britskými vojsky přejmenoval major Ivan Hurst továrnu Motor Works a oživil její činnost. Ze zásoby součástek nechal hned v roce 1945 vyrobit 1785 automobilů, které byly následně označeny jako Volkswagen. Objem výroby se roku 1946 zvýšil na 10 000 a o rok později byla vyvezena první vozidla (směřovala do Nizozemska). V roce 1948 byl automobil vystaven na amsterodamském autosalonu. Počáteční série vozů byly poháněny vzduchem chlazeným čtyřválcem zdvihového objemu 985 ccm o maximálním výkonu 14,7 kW při 3000 ot./min. VW Brouk procházel stálým zdokonalováním, jeho topení bylo vylepšováno a spotřeba se poněkud snižovala. VW 1303 z roku 1973 měl motor objemu válců 1285 ccm, maximální výkon 32,4 kW a spotřebu 8,8 l/100 km (při rozumné ustálené rychlosti na dálnici). V roce 1961 rozšířil typovou řadu brouka model VW 1500 s větším motorem. Stéle šlo o vzduchem chlazený čtyřválec uložený vzadu, avšak jeho zdvihový objem a výkon vzrostly: 1493 ccm / 33,1 kW. Roku 1965 básledoval VW 1600 s motorem objemu válců 1584 ccm, jenž poskytoval maximální výkon 39,7 kW. Přestože byla tato auta vyráběna v Evropě až do roku 1973, objevil se roku 1968 nový velký Volkswagen. Nesl označení 411 ( a 412 v úpravě kombi). Zůstal věrný koncepci motoru uloženého vzadu s protilehlými válci, avšak byl větší. Do roku 1973 to byl motor o objemu 1679 ccm a po roce 1973 také 1795 ccm. V roce 1970 začal Volkswagen vyrábět typ K70, který byl původně navržen pro NSU, ale vzhledem k převzetí této společnosti koncernem Volkswagen ještě před uvedením vozu na trh, se představil pod značkou VW. VW K70 byl pětisedadlový vůz s výborným motorem OHC a s dvojitým karburátorem Solex. Pohonná jednotka 1605 ccm poskytovala výkon 66,2 kW.
6. 2. 2010 11:34
Re: hmm
:yes: :yes:
Bravo, bez keců a urážek. Fakta. Díky ti. Pěkné. Teď ještě počkáme na tu o tom, jak Mussolini zakládal FPT a o tom jak krutě nacistická byla Itálie... >:D
Avatar - Enzo
6. 2. 2010 23:24
Re: hmm
Však jo, chtěl googlit, ani to moc dlouho netrvalo >:D a známá historie je tu. Není to zas tak dávno kdy se o tom psalo dokonce i tady.