Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Grazie Mille: Tisíceré díky, Uno!

Fiat Uno se stále vyrábí v Brazílii, jen mu říkají Mille. Aktuálně si tamní pobočka přichystala akční model Grazie.
Zpět na článek
21. 12. 2013 21:51
21. 12. 2013 23:23
22. 12. 2013 08:38
26. 12. 2013 11:53
22. 12. 2013 09:00
22. 12. 2013 13:09
22. 12. 2013 15:27
22. 12. 2013 21:08
23. 12. 2013 00:43
26. 12. 2013 12:25
23. 1. 2014 10:47
Avatar - Ja Prvni 123
21. 12. 2013 20:06
Milá redakce.. to už je vážně na prášky!
Nemáte z Fiata nějakou ošklivou vyrážku?
Možná by pomohl dobrý odborník..aspoň psycholog.
Dokžete tady o Fiatu mluvit jinak, než posměšně... a o svém rodném koncernu jink než v superlativech?!
>:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - BruceWayne
21. 12. 2013 20:19
Taky je nechápu
Fiat Grazie Mille je už možné objednávat. Tamní auta vycházejí prostým přepočtem na koruny velmi draho. Ceník začíná na 31.200 realech, což aktuálně odpovídá částce 265.600 Kč. To je opravdu hodně, moderní malé vozy však vycházejí ještě o pár desítek tisíc dráže. Základní Mille ovšem stojí 22.540 realů, tedy necelých 192 tisíc korun. Proč si brazilci nekoupí dražší i když možná méně vybavný auta, když jsou jen o pár desítek tisíc dražší?? ;-) No asi proto, že jsou dražší ...... Podobná situce je i v CZ >:D Přejte si pod stromek více rozumu a nejen ten :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
22. 12. 2013 10:15
Re: Taky je nechápu
Co je na tom za nepochopení? Taky bych radeji koupil nového Passata B5.5 s motorem 1,9TDI PD, nez nejaky nový zázrak s DPF, který taha brizho po zemi.

Brazilskym zakaznikum, kteri udrzuji pri zivote vyrobu praktickych a osvedcenych vozu patri :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
21. 12. 2013 20:26
Dvě situace... ještě k tomu chvíi po sobě:
[odkaz]

Jak dlouho ještě,než sem fakt přestanu chodit?
:-(
Blog už jsem zrušil... proč tady unás není žádnej normální auto web?
Že bych jeden založil na svém nevyužitém unipart.cz ?
:-!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
21. 12. 2013 21:00
Re: Dvě situace... ještě k tomu chvíi po sobě:
normalny autoweb mas napr autoforum.cz ;-) lenze tam su diskusie biedne, tu to zase zije ale kvalita je na prd. , to mas tak, nieco za nieco
22. 12. 2013 09:45
Re: Dvě situace... ještě k tomu chvíi po sobě:
Co je špatného na tom, když se člověk dozví něco o automobilovém světě mimo EU ?
Avatar - Ja Prvni 123
22. 12. 2013 13:07
Re: Dvě situace... ještě k tomu chvíi po sobě:
ne- na tom vůbec nic!
Mě točí ten vztah ke konkrétním značkám... zcela srovnatelná situace je v případě VW důvodem k adroraci a stavění pomníků.. v druhém k posměchu.
O tom to je - ne o info z Brazílie!
Za to jsem vděčnej.
;-)

Stehně to, co se děje v Evropě je sebezničující nesmysl... je dobře, že existují velká a dobře vybavená auta, ale většina lidi potřebuje jen ato malé, jednoduché, levné na provoz i servis = odolné...
:-!
Avatar - Ronault.
22. 12. 2013 15:17
Re: Dvě situace... ještě k tomu chvíi po sobě:
Prosím tě klídek... ;-)
22. 12. 2013 16:44
Re: Dvě situace... ještě k tomu chvíi po sobě:
Připravte se na klid ;-) .

PS:- Piju benzín :yes: ,ale nepij ten diesel se nepoužívá na léčení :no:
Avatar - Ja Prvni 123
22. 12. 2013 21:49
Re: Dvě situace... ještě k tomu chvíi po sobě:
:-)
Ale jo, já jsem docela v klidu...
:-!
Avatar - petrumr
21. 12. 2013 21:51
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
21. 12. 2013 23:23
Re: uno logo
Kapotu přes blatníky u Una jsi neměl proto, že jsi neměl ten brazilský tip. Občas se u nás ale po roce 89 objevil Fiat Duna, což bylo Uno s karoserií sedan či kombi (či také pikap či zvýšené kombi Panorama), Všechny tyto auto měla taky tento brazislký Uní čumák s kapotou do blatníků. Všechny Una vyráběné v Evropě ale měly kapotu normální, a to včetně těch polských.
P.S. Pan redaktor se nenamáhal v článku vysvětlit důvod, proč to takto ta brazislká Una mají. To by ovšem nejdřív musel něco hlubšího vědět o produkci Fiatu, že... :no: Takže věc se má tak, že tato celá úprava (mj. dost nákladná, protože je třeba odlišné raznice na kapotu i blatníky) se dělala proto, aby si brazilská Una mohla vozit rezervní kolo v motorovém prostoru, tak jak to měla stosedmadvacítka. Ovšem vzhledu to určitě nepomohlo...
P.S.2: Nechápu, proč je ten poslední facelift Una Mille tak neuvěřitelně odporný, Fiat prostě facelifty většinou nezvládá, ať už je to v Evropě, nebo Jižní Americe ;-\ :no:
Avatar - petrumr
22. 12. 2013 08:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
26. 12. 2013 11:53
Re: uno logo
Bylo by možné diskutovat bez narážek, milý Arese? Uno jsem sám vlastnil (italské) a v naší rodině bylo a je Fiatů několik. Nicméně díky za připomínku ohledně tvaru kapoty, budu si ji pamatovat, až budu psát o Unu v budoucnu, určitě ji použiji.
22. 12. 2013 01:40
"Automobilka zdůrazňuje...
.... i zadní vyhřívané okno se stěračem a ovládání zrcátek zevnitř. "

A to si predstavte, ze existuju automobilky, ktore zdoraznuju make-up zrkadlo spolujazdca a jednotonovy klakson! To su bombasticke prvky vybavy, jeden by necakal. Ani dvaja.
Rozbalit vlákno
2
22. 12. 2013 03:19
Re: "Automobilka zdůrazňuje...
>:D :yes:
Avatar - Doval
22. 12. 2013 20:13
Re: "Automobilka zdůrazňuje...
Alebo napriklad tiez zadne opierky hlavy, imobilizer, zadny stierac s ostrekovacom, alebo aj taku perlicku, ako je stredovy tunel s drziakom na napoje.
Avatar - euro89
22. 12. 2013 09:00
Uno
Uno je prostě nejlepší malé auto, které kdy Fiat vyrobil! Kdyby ho prodávaly i v Evropě, klidně bych mu dal přednost před jeho modernějšími následníky. I když vůbec nejvíc se mi líbí původní Uno mk1, jeho design už podle mě nikdo nepřekoná. :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
22. 12. 2013 13:09
Re: Uno
Logo bylo fajn... ostaně mě se líbí i dnešní Punto!
A to předešlé je vyloženej mazel... mám ho doma.
A 1.2 8V je to načisto oslík,,, nezmar. Jezdí pořád... má slušnou světlost - dneska nebývalou = jezdí i zasněženou Vysočinou.
;-)
Avatar - euro89
22. 12. 2013 15:27
Re: Uno
Já mám doma mk1 Turbo i.e. a kdyby si ho bylo možné koupit i dnes jako nové auto, udělám to. Turbína byla moje první auto v 18ti a mám jí dodnes. :-) Aktuálně ho mám odstavené v garáži v rozdělaném tuningu a přemýšlím co dál. Tuning mě už nebere tolik, co v 18ti, takže ho dám buď do origo stavu a bude z něho youngtimer a nebo ho postavím na amatérské vrchy, což je pravděpodobnější možnost vzhledem k tomu, že motor už je z větší části udělaný na výrazně vyšší výkon, než je sériových 105CV.
Avatar - KubikCv
22. 12. 2013 21:08
Re: Uno
ve svý době jedno z nejprostornějších malejch aut.Motory kapitola sama pro sebe...ty Fiat umí
Avatar - jozephko
22. 12. 2013 11:31
Teraz sa to zdá neuveriteľné,
ale v druhej polovici 80. rokov bol Fiat Uno (ale aj Ford Escort či Peugeot 309) symbolom nedosiahnuteľného luxusu...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - F127
22. 12. 2013 12:07
Re: Teraz sa to zdá neuveriteľné,
Nutno dodat v ČSSR.
Avatar - KubikCv
22. 12. 2013 12:35
Re: Teraz sa to zdá neuveriteľné,
na to že se prodávali v Tuzexu,tak jich tu bylo celkem dost :-)
23. 12. 2013 00:43
Uno
je skvělé auto. Lehké, obratné, uvnitř prostorné. Skvělý výhled ven díky tenkým A sloupkům a velkým oknům. S dnešními auty stavěnými jen na efekt se to nedá srovnat. Dokonce i bezpečnost celkem v pohodě, svého času s ním jeden známý vrazil do meze, potom pár salt, skončil na střeše. I když jel hodně rychle, prakticky nic se mu nestalo. Uno ale zmačkané na odpis. Nesmrtelný diesel z něj se tenkrát hodil do jiné karosérky s vadným motorem. A když tato shnila, ten motor putoval po pár letech ještě do další. Neuvěřitelná životnost. Jen ta antikorozní ochrana nic moc. Teď už je Uno vyhozené, jeho místo zaujalo podobně povedené Punto první generace. Holt malá auta Fiat dřív uměl.
Rozbalit vlákno
1
26. 12. 2013 12:25
Re: Uno
No, obávám se, že s bezpečností na to Uno nebylo nijak zvlášť dobře. Pochopitelně na dobu svého vzniku ano, ale proti modernějším autům z devadesátých let nemělo šanci. Přesvědčil jsem se o tom na vlastní kůži, tedy přesněji řečeno (díkybohu) jen plast a sklo :o). Ale s tím, co tu bylo řečeno - pochopitelně až na pár nesmyslných reakcí jednoho z uživatelů - souhlasím. Prostor, prostor a prostor. Měl jsem také diesel 1,3 l bez turba ovšem v karoserii snad ze 75 SX, nebo dokonce Turba i. e. (měla spoiler na zadních dveřích, originál Turbo kola a i čalounění mu odpovídalo). Jen nárazníky byly černé, nástavec byl jen vzadu a dost olítaný, takže jsme ho sundali. Moc to nejelo, ale taky nežralo - 4,5 l nafty byl průměr.
Avatar -
23. 1. 2014 10:47
Není problém
Výkon u Vašeho motoru problém není, ten jde zvyšovat velmi snadno, ale problém je potom to auto udržet na silnici. Navíc většina karoserií je shnilá, neboť byla vyrobena z nekvalitního plechu. Proto začněte karoserií, jejím pečlivým vyvařením a dostatečným zpevněním (tuhostí neoplývá). Zdvojené hrnce, vyztužené prahy, dovařené příčníky – to je nezbytnost.
Doporučuji řádnou repasi motoru, nejsou potřeba ani žádné kované nebo speciální díly, stačí to jen poskládat tak, jak to patří. Obvykle to chce nový chladič a všechny hadice, za ta leta je to všechno zpuchřelé. Co však vřele doporučuji, je ostřejší vačka (ideálně Colombo & Bariani stradale medio nebo massimo). Dobré je dát ocelové svody 4>1, modernější turbodmychadlo Garrett řady GT20-25, větší vstřikovače a zvnějšku nikdo nic nepozná.
Určitě doporučuji samosvor, buď se dá zadaptovat 35 % viskospojka z Coupé Turbo nebo použít rovnou Quaife.
Podstatné je ale uložit ramena do unibalů nebo alespoň do polyuretanu a dát fakt dobrý odpružení (ideálně coilovery OSRAV THR). Čtyřpístkové třmeny Brembo postačí z Coupé 20v turbo a jdou použít i na kotouče 284 mm, což se vejde do 15" kol, což je aboslutní maximum pro neupravenou karoserii. Kotouče je lepší dát dělené, například Omnicompetition Compositi a desky OMP 971C. Pak už jen kvalitní kované kola s dost malým ET a opravdu kvalitní pneumatiky.
A může Vás zkusit chytit kdokoli s BMW M5... >:D
Rozbalit vlákno
0