Nemáte z Fiata nějakou ošklivou vyrážku?
Možná by pomohl dobrý odborník..aspoň psycholog.
Dokžete tady o Fiatu mluvit jinak, než posměšně... a o svém rodném koncernu jink než v superlativech?!
>:-[]
Fiat Grazie Mille je už možné objednávat. Tamní auta vycházejí prostým přepočtem na koruny velmi draho. Ceník začíná na 31.200 realech, což aktuálně odpovídá částce 265.600 Kč. To je opravdu hodně, moderní malé vozy však vycházejí ještě o pár desítek tisíc dráže. Základní Mille ovšem stojí 22.540 realů, tedy necelých 192 tisíc korun. Proč si brazilci nekoupí dražší i když možná méně vybavný auta, když jsou jen o pár desítek tisíc dražší?? ;-) No asi proto, že jsou dražší ...... Podobná situce je i v CZ >:D Přejte si pod stromek více rozumu a nejen ten :-!
Jak dlouho ještě,než sem fakt přestanu chodit? :-(
Blog už jsem zrušil... proč tady unás není žádnej normální auto web?
Že bych jeden založil na svém nevyužitém unipart.cz ? :-!
ne- na tom vůbec nic!
Mě točí ten vztah ke konkrétním značkám... zcela srovnatelná situace je v případě VW důvodem k adroraci a stavění pomníků.. v druhém k posměchu.
O tom to je - ne o info z Brazílie!
Za to jsem vděčnej. ;-)
Stehně to, co se děje v Evropě je sebezničující nesmysl... je dobře, že existují velká a dobře vybavená auta, ale většina lidi potřebuje jen ato malé, jednoduché, levné na provoz i servis = odolné... :-!
Kapotu přes blatníky u Una jsi neměl proto, že jsi neměl ten brazilský tip. Občas se u nás ale po roce 89 objevil Fiat Duna, což bylo Uno s karoserií sedan či kombi (či také pikap či zvýšené kombi Panorama), Všechny tyto auto měla taky tento brazislký Uní čumák s kapotou do blatníků. Všechny Una vyráběné v Evropě ale měly kapotu normální, a to včetně těch polských.
P.S. Pan redaktor se nenamáhal v článku vysvětlit důvod, proč to takto ta brazislká Una mají. To by ovšem nejdřív musel něco hlubšího vědět o produkci Fiatu, že... :no: Takže věc se má tak, že tato celá úprava (mj. dost nákladná, protože je třeba odlišné raznice na kapotu i blatníky) se dělala proto, aby si brazilská Una mohla vozit rezervní kolo v motorovém prostoru, tak jak to měla stosedmadvacítka. Ovšem vzhledu to určitě nepomohlo...
P.S.2: Nechápu, proč je ten poslední facelift Una Mille tak neuvěřitelně odporný, Fiat prostě facelifty většinou nezvládá, ať už je to v Evropě, nebo Jižní Americe ;-\ :no:
Bylo by možné diskutovat bez narážek, milý Arese? Uno jsem sám vlastnil (italské) a v naší rodině bylo a je Fiatů několik. Nicméně díky za připomínku ohledně tvaru kapoty, budu si ji pamatovat, až budu psát o Unu v budoucnu, určitě ji použiji.
.... i zadní vyhřívané okno se stěračem a ovládání zrcátek zevnitř. "
A to si predstavte, ze existuju automobilky, ktore zdoraznuju make-up zrkadlo spolujazdca a jednotonovy klakson! To su bombasticke prvky vybavy, jeden by necakal. Ani dvaja.
Alebo napriklad tiez zadne opierky hlavy, imobilizer, zadny stierac s ostrekovacom, alebo aj taku perlicku, ako je stredovy tunel s drziakom na napoje.
Uno je prostě nejlepší malé auto, které kdy Fiat vyrobil! Kdyby ho prodávaly i v Evropě, klidně bych mu dal přednost před jeho modernějšími následníky. I když vůbec nejvíc se mi líbí původní Uno mk1, jeho design už podle mě nikdo nepřekoná. :yes:
Logo bylo fajn... ostaně mě se líbí i dnešní Punto!
A to předešlé je vyloženej mazel... mám ho doma.
A 1.2 8V je to načisto oslík,,, nezmar. Jezdí pořád... má slušnou světlost - dneska nebývalou = jezdí i zasněženou Vysočinou. ;-)
Já mám doma mk1 Turbo i.e. a kdyby si ho bylo možné koupit i dnes jako nové auto, udělám to. Turbína byla moje první auto v 18ti a mám jí dodnes. :-) Aktuálně ho mám odstavené v garáži v rozdělaném tuningu a přemýšlím co dál. Tuning mě už nebere tolik, co v 18ti, takže ho dám buď do origo stavu a bude z něho youngtimer a nebo ho postavím na amatérské vrchy, což je pravděpodobnější možnost vzhledem k tomu, že motor už je z větší části udělaný na výrazně vyšší výkon, než je sériových 105CV.
je skvělé auto. Lehké, obratné, uvnitř prostorné. Skvělý výhled ven díky tenkým A sloupkům a velkým oknům. S dnešními auty stavěnými jen na efekt se to nedá srovnat. Dokonce i bezpečnost celkem v pohodě, svého času s ním jeden známý vrazil do meze, potom pár salt, skončil na střeše. I když jel hodně rychle, prakticky nic se mu nestalo. Uno ale zmačkané na odpis. Nesmrtelný diesel z něj se tenkrát hodil do jiné karosérky s vadným motorem. A když tato shnila, ten motor putoval po pár letech ještě do další. Neuvěřitelná životnost. Jen ta antikorozní ochrana nic moc. Teď už je Uno vyhozené, jeho místo zaujalo podobně povedené Punto první generace. Holt malá auta Fiat dřív uměl.
No, obávám se, že s bezpečností na to Uno nebylo nijak zvlášť dobře. Pochopitelně na dobu svého vzniku ano, ale proti modernějším autům z devadesátých let nemělo šanci. Přesvědčil jsem se o tom na vlastní kůži, tedy přesněji řečeno (díkybohu) jen plast a sklo :o). Ale s tím, co tu bylo řečeno - pochopitelně až na pár nesmyslných reakcí jednoho z uživatelů - souhlasím. Prostor, prostor a prostor. Měl jsem také diesel 1,3 l bez turba ovšem v karoserii snad ze 75 SX, nebo dokonce Turba i. e. (měla spoiler na zadních dveřích, originál Turbo kola a i čalounění mu odpovídalo). Jen nárazníky byly černé, nástavec byl jen vzadu a dost olítaný, takže jsme ho sundali. Moc to nejelo, ale taky nežralo - 4,5 l nafty byl průměr.
Výkon u Vašeho motoru problém není, ten jde zvyšovat velmi snadno, ale problém je potom to auto udržet na silnici. Navíc většina karoserií je shnilá, neboť byla vyrobena z nekvalitního plechu. Proto začněte karoserií, jejím pečlivým vyvařením a dostatečným zpevněním (tuhostí neoplývá). Zdvojené hrnce, vyztužené prahy, dovařené příčníky – to je nezbytnost.
Doporučuji řádnou repasi motoru, nejsou potřeba ani žádné kované nebo speciální díly, stačí to jen poskládat tak, jak to patří. Obvykle to chce nový chladič a všechny hadice, za ta leta je to všechno zpuchřelé. Co však vřele doporučuji, je ostřejší vačka (ideálně Colombo & Bariani stradale medio nebo massimo). Dobré je dát ocelové svody 4>1, modernější turbodmychadlo Garrett řady GT20-25, větší vstřikovače a zvnějšku nikdo nic nepozná.
Určitě doporučuji samosvor, buď se dá zadaptovat 35 % viskospojka z Coupé Turbo nebo použít rovnou Quaife.
Podstatné je ale uložit ramena do unibalů nebo alespoň do polyuretanu a dát fakt dobrý odpružení (ideálně coilovery OSRAV THR). Čtyřpístkové třmeny Brembo postačí z Coupé 20v turbo a jdou použít i na kotouče 284 mm, což se vejde do 15" kol, což je aboslutní maximum pro neupravenou karoserii. Kotouče je lepší dát dělené, například Omnicompetition Compositi a desky OMP 971C. Pak už jen kvalitní kované kola s dost malým ET a opravdu kvalitní pneumatiky.
A může Vás zkusit chytit kdokoli s BMW M5... >:D