Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat hledá odbyt pro platformu Punta. Dostane ji Mazda 2?

David Bureš
Diskuze (18)
Sdílením jedné platformy by obě automobilky ušetřily na vývoji malého vozu.

Mazda a italský koncern Fiat Group v květnu oznámily, že budou spolupracovat na vývoji roadsteru s pohonem zadních kol pro značky Mazda a Alfa Romeo. Oba výrobci by mohli spolu vyvíjet i platformu pro malé automobily.

Šéf Fiatu Sergio Marchionne již dříve uvedl, že je automobilka otevřena dalším partnerstvím, která by snížila její náklady a rozšířila její modelovou nabídku. V této souvislosti se hovoří o platformě budoucí generace Punta, která by mohla být vyvíjena s dalším výrobcem.

Když přijde na další partnery, nejčastěji se skloňuje jméno Mazda. Marchionne se už nechal slyšet, že je připraven s ní rozšířit vzájemnou spolupráci a že je dokonce připraven pro ni stavět vozy ve svých továrnách.

S Puntem by v tomto případě sdílela základy budoucí generace Mazdy 2, která by měla na trh dorazit za dva až tři roky. Aktuální dvojka má společnou platformu s Fordem Fiesta. Nevýhodou automobilu je pak to, že se nevyrábí v Evropě.

V souvislosti s Mazdou se hovoří o nové technice SkyActiv, kterou by v budoucnu měla používat celá modelová řada značky. Je však otázkou, zda například podvozek Skyactiv-Chassis využije i malá dvojka.

Fiat by mohl budoucí Punto a Mazdu2 vyrábět ve své jihoitalské továrně Melfi, díky čemuž by zvýšil její využití. Obě automobilky by se rozdělily o náklady na vývoj platformy, Mazda by pak dvojku mohla prodávat na starém kontinentě za nižší cenu.

Vedle Mazdy je ještě možným partnerem Suzuki, které pro Fiat v Maďarsku aktuálně vyrábí Sedici, bratrský model Suzuki SX4. Nástupce těchto aut ale budou obě automobilky vyvíjet samy. Suzuki navíc na rozdíl od Mazdy v Evropě svoji továrnu má, její kapacita by potom při případném přesunu výroby budoucího Swiftu s technikou Fiatu do Itálie nebyla tolik využita. Takové partnerství by tedy oběma výrobcům zřejmě moc benefitů nepřineslo.

David Bureš
Diskuze (18)
17. 9. 2012 23:47
Re: Mazda - nekaly import
Rad ten "nekaly" import podporím! Narozdiel od niektorych tradicnych "euro" zlodejov :no:
17. 9. 2012 20:54
Re: Ako hovorím ...
....není to o ničem jiném než o tom, že pomalu pod každým článkem o Fiatu se strhne bouřlivá diskuse mezi příznivci a odpůrci a ten článek se prostě redakci "vyplatí" mnohem víc než podobný článek třeba o PSA....

Čili stačí vzít jakýkoliv drb který někde někdo plácne, zkopírovat to a za pár minut práce máš článek, na který ti klikne kotel lidí....
Avatar - romgator
17. 9. 2012 19:50
Re: Fiat a Mazda
Já ti rozumím. Já mám ale rád Mazdu a spolupráci s Fiatem bych radši neviděl. Je to můj názor, ale spolupráci s Fiatem by si Mazda moc nepolepšila. Vím, že snižovat náklady se musí a ve světě je běžné sdílení technologii. Prostě mi to budoucí spojení moc nesedí. Toť vše. Jinak s tvou poslední větou souhlasím.
17. 9. 2012 19:22
Re: Ako hovorím ...
To bude asi tím, že by jinak neměli co o koncernu Fiat psát, protože automobilových počinů je od Fiatu poskrovnu, tak zveřejňují aspoň drby.
Avatar - Magnetofon
17. 9. 2012 17:56
Mazda - nekaly import
Pokial viem Japonska Mazda nic v Europe nevyraba. Vyraba pre EU trh v Japonsku a Thajsku a vozi to tu za smiesne 10% clo. Takze sa jedna o nekaly import, Europske automobilky nepredaju v Japonsku ani pichnutu gumu.

Mazda by mala pre EU trh zacat vyrabat v Europe bud vo vlastnej fabrike ale napr. ako sa pise vo fabrikach FIATU. Inak by mal EU parlament uvalit na auta vyrobene v Japonsku 25% (povoluju to pravidla WTO)