Fiat Linea 1,4 T-Jet vs. Suzuki SX4 Sedan 1,6 VVT – Fintilka proti pracantovi

Fiat Linea 1,4 T-Jet vs. Suzuki SX4 Sedan 1,6 VVT – Fintilka proti pracantovi

 
 

Malé sedany sice nepatří k nejpopulárnějším na českém trhu, ale novinek se v této oblasti vyrojilo hned několik. Dva pojetím rozdílné modely se potkaly v testu Auto.cz. Jak dopadne souboj krásy a praktičnosti?

Na poli malých sedanů je poměrně živo, a proto jsme se v našem srovnávacím testu tentokráte zaměřili na dva moderní zástupce tohoto segmentu. Prvním z nich je již dobře známá Linea z dílen italského Fiatu. Sází na elegantní vzhled a pod kapotou ukrývá přeplňovaný čtyřválec o výkonu 88 kW. Ve druhém koutu pomyslného ringu se zatím připravuje dosti rozdílný soupeř. Jmenuje se Suzuki SX4 Sedan, přijíždí až z dalekého Japonska a jeho trumfem má být především praktičnost. Klání může začít.

Automobily této kategorie se u nás v převážné míře kupují jako vozy rodinné. To znamená, že je velký důraz kladen prostornost interiéru, jeho praktičnost a v neposlední řadě také na zavazadlový prostor. Jeho velikost je často jednou z klíčových veličin při výběru nového vozu.

Interiér: Krásný nebo raději praktický?

Začněme ale tím, jak se v obou vozech bude cítit řidič. Sportovnějším dojmem působí bezesporu Linea, v Suzuki je posaz více vzpřímený a uvolněnější. Na delších cestách ale bude majitel Suzuki žehrat na nepřítomnost měkké loketní opěrky ve dveřích. Místo pro položení lokte je zde bohužel z tvrdého plastu. Pedály jsou u Suzuki o něco užší než u Fiatu, jsou také blíže u sebe, a tak může být manipulace s nimi, zejména pro řidiče s velkými botami, někdy nepřesná až komplikovaná. Zato volant se japonským inženýrům povedl. Jeho vzhled je decentní a robustní, navíc je obšit kvalitní kůží. V tomto ohledu Linea o něco zaostává. Řazení je o mnoho přesnější u Suzuki, kde je kulisa precizně vymezena a vybízí tak k častému využití. Ve Fiatu vládne v tomto ohledu jistá italská rozevlátost, na kterou si ale po čase přeci jen zvyknete.

obrázek [300 x 382] Interiér Fiatu Linea působí díky použití postříbřených plastů laciněji nežli konzervativně pojatý, tmavými plasty a šedými textiliemi oplývající vnitřní prostor Suzuki. Slícování palubní desky bylo v obou vozech dobré, tlačítek a kruhových ovladačů v japonském voze jsme se ale dotýkali radši. Působí totiž masivně a jejich povrchová úprava je velmi příjemná. Kruhové ukazatele rychlosti a otáček motoru u Suzuki sice vypadají poněkud stroze, jejich čitelnost je ale bezproblémová. V Linee jsou budíky o poznání elegantnější (pochromované lemování je na pohled velmi pěkné), bílý podklad a malé a tenké ručičky ale, zejména za slunečného dne, zhoršují čitelnost. Co se týče čalounění, zde asi nelze vyhlásit jednoznačného vítěze. Béžová kůže ve Fiatu je náročná na údržbu, tmavá látka v Suzuki není zase tak příjemná při styku s pokožkou. Kůže v Linee ale více klouže, a tak výraznější boční vedení tělu nabízí překvapivě Suzuki.

Nastupování na přední i zadní sedadla je o velký kus pohodlnější u japonského vozu. Tvar a velikost vstupních otvorů do prostoru pro pasažéry jsou vskutku velkorysé, dveře jdou navíc otevřít do většího úhlu než je tomu v případě Liney. Do ní se při nastupování musí i průměrně vzrostlý muž dost přikrčit, aby se neuhodil do hlavy. Elegantní designérské linie si v tomto případě vybírají svou daň. Pokud bychom měli zhodnotit komfort sezení, vítězem bude opět Suzuki SX4 Sedan. Na jeho zadní sedadla se člověk s výškou 182 cm bez problémů posadil, zatímco v Linee se již hlava dotýkala stropu. Pro takto vysokého pasažéra v Linee nejsou navíc dimenzovány hlavové opěrky, které i v nejvyšší poloze končí někde v půlce hlavy. Italové zřejmě vzadu vozí pouze nedospělou mládež. Pro delší cesty bychom si tak, s ohledem na zadní pasažéry, vybrali Suzuki.

Jízda: Linea je sprintérka, Suzuki vícebojař

S trochou nadsázky se dá říci, že jak oba dva automobily vypadají, tak i jezdí. Linea je na svých sedmnáctipalcových kolech sportovněji založena, čemuž odpovídá také přeplňovaný motor, který je o 9 kW výkonnější něž ten v Suzuki. V praxi to vypadá tak, že pokud máte na otáčkoměru více než 3000 a sešlápnete pedál akcelerátoru na podlahu, nemá Suzuki šanci s Fiatem držet krok. Z přímého dynamického souboje vyšlo najevo, že rozdíl ale není nikterak drtivý. Při testu zrychlení (0-100 km/h) se Linea vzdálí japonskému soupeři pouze maximálně na vzdálenost jedné až dvou délek. Nic ovšem není zadarmo, a tak vězte, že je Linee za odvedenou práci třeba také adekvátně zaplatit.

Při stokilometrové rychlosti si na pátý převodový stupeň Fiat Linea řekne o 6,5 l/100 km (otáčky motoru měly hodnotu 2600 min-1), zatímco SX4 Sedan si vyžádá z nádrže příděl jen 6 l Naturalu na sto kilometrů (3000 min-1). Při dálniční stotřicítce jsou hodnoty velmi podobné – Linea spotřebuje 8,4 l/100 km (3500 min-1), zatímco Suzuki SX4 Sedan 8,2 litrů na 100 ujetých kilometrů (při této rychlosti točí její agregát 4000 min-1).

Že má Linea dobré jízdní vlastnosti, to jsme o ní již z minulých testů věděli. Že jí ale bude Suzuki důstojným soupeřem, a to i na balonových pneumatikách o rozměru 195/65 R15, to z nás asi nečekal nikdo. Podvozkově je totiž SX4 Sedan překvapivě agilní a příliš za Fiatem nezaostává. Díky patnáctipalcovým kolům se výborně hodí na naše rozbité silnice, své přednosti nám také předvedl při jízdě po městě, kde jej z míry vyvedou pouze výraznější příčné nerovnosti, které ale chování Fiata na nízkoprofilových kolech i tak deklasují v ukazateli jízdní komfort. Zastavme se ještě na chvíli u pohonné jednotky Suzuki. Atmosféricky plněný čtyřválec o zdvihovém objemu 1,6 litru je velmi kultivovaným společníkem, pokud jej vytočíme až k otáčkám nominálního výkonu, dokáže se řidiči odvděčit zajímavým zvukem i dobrou dynamikou. Spotřeba paliva není u Suzuki tak závislá na řidičově chuti neustále pracovat s plynem.

Zavazadlový prostor: Balte kufry

obrázek [300 x 362] Nyní se zaměřme na - v naší domovině velmi sledovaný parametr - velikost a přístupnost zavazadlového prostoru. V tomto ohledu vítězí jednoznačně Suzuki. Nejenže nabízí objemově větší zavazadlový prostor (515 vs. 500 litrů), lepší je i jeho přístupnost. Vstupní otvor do zavazadlového prostoru je u Suzuki o pět centimetrů širší a o stejnou hodnotu vyšší než ve Fiatu Linea, kde jsme naměřili šířku 870 a výšku 430 mm. Také šířka mezi podběhy je výrazně větší u Suzuki (1040 vs. 920 mm), zatímco délka zavazadelníku u dna je nepatrně větší u italského vozu (1050 mm vs. 1020 mm). Pro manipulaci s těžkými břemeny je důležitá výška nákladové hrany nad vozovkou, která ale není ani v jednom případě příliš nízko – u Fiatu ji nalezneme ve výšce 770 milimetrů nad terénem, u Suzuki o centimetr níže.

U Fiatu chválíme velmi chytře upevněné plynové vzpěry víka zavazadelníku tak, aby ani při jeho zavření nezasahovala žádná část mechanismu do prostoru pro náklad. U Suzuki si inženýři vystačili s jednoduchou torzní tyčkou pro vracení víka a konvenční vzpěry tak do zavazadlového prostoru zasahují. Tlačítko, které jej ale u Fiatu otevírá je bohužel nešikovně umístěno na středovém panelu a pro jeho dosažení je nutné výrazně se do vozu nahnout. Ani u jednoho z testovaných automobilů nenalezneme po sklopení zadních sedadel rovnou ložnou plochu. Zatímco u Fiatu lze sklopit i sedáky, čímž je výškový přechod na pomezí kufru a kabiny pro cestující výrazně zmenšen, u Suzuki s pevnými sedáky je schod 190 milimetrů vysoký. Převoz dlouhých předmětů není u sedanů činnost příliš oblíbená, oba dva ale například sjezdové lyže bez problémů pojmou (využitelná délka zavazadelníku po přední sedadla je u Fiatu 1900 mm a u Suzuki 2000 mm).

obrázek [555 x 322]
 

Hmotnost: Štíhlá Linea? Jen opticky

Údaje o pohotovostní hmotnosti zjištěné měřením na vozidlových vahách přineslo opět zajímavé výsledky.

Fiat Linea je se slušnou výbavou a velkými koly o 90 kg těžší než by měl být podle údaje výrobce, Suzuki SX4 Sedan se ukázal být jen o 18 kilogramů těžší, než model vážený při homologaci. Důležitější než usvědčení výrobců z uvádění pouze orientačních hmotnostních hodnot je pro nás ale reálný hmotnostní rozdíl dvou konkurentů. Linea je o více než 100 kg těžším sedanem. Její karoserie je o 7 centimetrů delší, ale Suzuki je o několik centimetrů vyšší a má pod kapotou podstatně objemnější motor. Moderní downsizing je pěkná věc, ale to co Fiat hmotnostně ušetří na menším objemu motoru, ztratí na urychlování metrákové nadváhy celého automobilu. Ke cti mu slouží alespoň to, že uveze o 45 kg více nákladu.

HmotnostiLineaSX4 Sedan
Pohotovostní hmotnost dle TP [kg]12001165
Celková hmotnost dle TP [kg]17001610
Užitečná hmotnost [kg]490445
Naměřená pohotovostní hmotnost [kg]12901183
Naměřené zatížení přední nápravy [kg]776706
Naměřené zatížení zadní nápravy [kg]514477
Rozložení hmotn. mezi př./zad. nápr. [%]60/4060/40

Design: Vítěz je jednoznačný

Pokud oba dva vozy postavíte vedle sebe, pravděpodobně vzbudí design Suzuki na tvářích lehký úsměv. Elegance šla zkrátka stranou a priorita byla dána prostoru pro cestující. Díky málo sklopenému přednímu sklu a vysoké stavbě působí vnitřek SX4 Sedanu velmi vzdušně, výhled z vozu do všech stran (i dozadu, díky velkým zpětným zrcátkům) je u Suzuki velmi dobrý. Boční linka vozu ale v důsledku toho nemůže být tak elegantní jako u Liney. SX4 Sedan je takové ošklivé káčátko, ze kterého se ale během testu vyklubala velmi pěkná labuť.

Linea bývá se svým vhledem zařazována mezi nejelegantnější malé sedany a do vybrané společnosti ji zařazujeme i my. V exteriéru se jen těžko hledají chyby, Linea je zkrátka designově nadprůměrně vytříbený automobil. Celek tvoří maličkosti a ani ty nebyly při navrhování Liney podceněny. Zmiňme například slušivé disky z lehkých slitin či ozdobnou koncovku výfuku. V přímém srovnání s ní tak Suzuki SX4 Sedan působí jako chudý příbuzný, někomu se ale naopak jeho konzervativnější design a hlavně praktičnost pod povrchem může zamlouvat.

Cena a výbava: Flexibilní Fiat vs. jedna bohatá výbava Suzuki

Jak je z tabulky vidět, většinu prvků příplatkové výbavy, kterou si zákazníci často přikupují, má nejlépe vybavená verze Fiatu zahrnutu v ceně. U Suzuki je situace poněkud složitější, zde je totiž na výběr pouze jedna verze (s označením GLX), která ale nabízí příznivou cenu a na tuto třídu velmi vysoký standard výbavy. Nevýhodou této koncepce je ale téměř nulová míra přizpůsobení si vozu k obrazu svému.

Ceny a výbavaLinea 1,4T-Jet (Emotion)SX4 Sedan (GLX)
Základní cena434.900,-389.900,-
Čelní airbagySS
Boční airbagySS
Hlavové airbagyS7.000,-
ABSSS
Stabilizační systémSS
Manuálně regulovaná klimatizaceSS
Automaticky regulovaná klimatizaceSS
Autorádio s CDS (vč. MP3)S (vč. MP3)
Metalický lak11.000,-11.000,-
Centrální zamykáníSS
Centrální zamykání s d.o.SS
Elektricky ovládaná okna vpředuSS
Elektricky ovládaná okna vzadu-S
Elektricky ovládaná zrcátkaSS
Elektricky ovládaná zrcátka s vyhřívánímSS
Kola z lehkých slitinS (pneu 195/55 R16)S (pneu 195/65 R15)
Mlhové světlometySS
Vyhřívání předních sedadelSS
Palubní počítačSS
Parkovací senzory vzadu9.000,-Kč-

Závěr: Suzuki pro Čechy

obrázek [300 x 275] Vítězem našeho srovnávacího testu je, pro někoho možná překvapivě, Suzuki SX4 Sedan. Nabízí totiž vynikající poměr cena/užitná hodnota, prostorný a kvalitní interiér a rozměrný zavazadlový prostor s velmi dobrým přístupem. Ani v jízdních vlastnostech na Fiat neztrácí tolik, aby jej to z první příčky sesadilo. Jeho nejslabší stránkou je určitě design a to zejména boční pohled. Zepředu i zezadu pomyslné bodíky neztrácí. Překvapením je výborný atmosféricky plněný motor, který sice nemá v nízkých otáčkách tolik síly jako T-JET, ale ve středních už jsou vlastnosti obou motorů podobné. Suzuki má navíc lepší spotřebu a nižší hmotnost.

Vítězství to je poměrně těsné. Jestliže vás více osloví přeplňovaný zážehový čtyřválec Fiatu či elegantní vzhled Liney a nebude vám líto dát zhruba o padesát tisíc korun více, upravte si svou vlastní výsledkovou listinu podle sebe. My bychom ale sáhli po Suzuki.

Související články:

Fiat Linea 1,4 T-Jet Emotion

První cena vozu309.900,-Kč (1,4, 57 kW, Active)
První cena vozu s testovanou motorizací394.900,-Kč (1,4 T-Jet 88 kW, Dynamic)
Základní cena testovaného vozu434.900,-Kč (1,4 T-Jet 88 kW, Emotion)
Cena testovaného vozu vč. příplatků515.400,-Kč (1,4 T-Jet 88 kW, Emotion)

Plusy

  • líbivý design, reprezentativní vzhled
  • velký zavazadlový prostor
  • motor 1,4 T-Jet
  • dobré jízdní vlastnosti

Minusy

  • nepřesné řazení pětistupňové převodovky
  • omezený komfort se 17“ koly
  • interiér vypadá na fotografiích lépe než ve skutečnosti
  • absence madla na víku zavazadlového prostoru

Suzuki SX4 Sedan 1,6 VVT GLX

První cena vozu389.900,-Kč (1,6, 79 kW, GLX)
První cena vozu s testovanou motorizací389.900,-Kč (1,6, 79 kW, GLX)
Základní cena testovaného vozu389.900,-Kč (1,6, 79 kW, GLX)
Cena testovaného vozu vč. příplatků400.900,-Kč (1,6, 79 kW, GLX)

Plusy

  • prostorný interiér
  • živý benzinový motor 1,6 VVT
  • dobré jízdní vlastnosti
  • výborný poměr ceny a výbavy
  • velký zavazadlový prostor

Minusy

  • pouze výškově nastavitelný volant
  • nepříliš atraktivní design
  • malá možnost individualizace
Spolupracujeme s TipCars.com

Suzuki SX4 Sedan

Cena v základní výbavě: 389 900 Kč Cena v testované výbavě: 400 900 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy, ESP + TCS, ABS s EBD, textilní čalounění sedadel, zadní sedadla dělená v poměru 60:40, tónovaná skla, zpětná zrcátka v barvě vozu, nárazníky v barvě vozu, střešní ližiny, rezervní kolo, rádio s CD přehrávačem (+MP3), ovládání rádia na volantu, startování motoru bez klíčku v zapalování, elektrické ovládání všech oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, posilovač řízení,automatická klimatizace, informační displej, palubní počítač, vyhřívaná přední sedadla, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhovky

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+11.000,-)

Fiat Linea 1,4 T-Jet

Cena v základní výbavě: 434 900 Kč Cena v testované výbavě: 515 400 Kč

Základní výbava:Přední, boční a okenní airbagy, ABS + EBD, ESP, ASR / MSR, HBA a Hill Holder, tempomat, roletka zadního skla - mechanická, volant a rukojeť řadicí páky potažené kůží, kola z lehkých slitin 16" s pneu 195/55 R16, elektricky ovládaná přední a zadní okna, dálkové ovládání centrálního zamykání, palubní počítač, zapalovač a popelník na středovém tunelu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, centrální zamykání, zadní dělené sedadlo, hydraulický posilovač řízení, výškově a osově nastavitelný volant, automatická klimatizace s protipylovým filtrem, přední a zadní loketní opěrka, elektricky ovládaná bederní opěrka sedadla řidiče, přední mlhová světla, Blue & Me™ hands-free s technologií Bluetooth, ovládání na volantu s 8 tlačítky, autorádio s CD a MP3 přehrávačem.

Výbava testovaného vozu:Kožené čalounění interiéru (+45.000,-Kč), metalická barva (+11.000,-Kč), kola z lehkých slitin 17" s pneu 205/45 R17 (+10.000,-Kč), parkovací senzory vzadu (+9.000,-Kč), vyhřívaná přední sedadla (+5.500,-Kč)

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu Exředitel Pražské strojírny bral deset let plat na neplatnou smlouvu

Bývalý ředitel městské firmy Pražská strojírna Vladimír…

Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu Katalánci se šikují k dalším protestům za nezávislost. Tentokrát v Bruselu

Dvě velké separatistické organizace z Katalánska svolaly…

Babiš, Okamura a komunisté ovládnou klíčové výbory Babiš, Okamura a komunisté ovládnou klíčové výbory

Parlamentní strany se dohodly na obsazení všech…

 
Technické údaje
Motor Suzuki SX4 SedanFiat Linea 1,4 T-Jet
Typ motoru: zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 15861368
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 79 / 560088 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 145 / 4000206 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.79
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.5 / 5.8 / 6.89.2 / 5.2 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 515 / 1045500 / 870
Objem nádrže (l):5045
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1183 / 4271290 / 490
Rozměr pneu:195/65 R15205/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 44904560
b) šířka (mm): 17301730
c) výška (mm): 15451494
d) rozvor (mm): 25002603
e) rozchod vpředu (mm): 15001471
f) rozchod vzadu (mm): 14951483
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 740 / 960800 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 940620 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990960
k) šířka vpředu (mm): 14501450
l) šířka vzadu (mm): 14201430
délka sedáku vpředu (mm): 500490
délka sedáku vzadu (mm): 480480
výška opěradla vpředu (mm): 600600
výška opěradla vzadu (mm): 620550
místo vzadu pod předním sedadlem: ANOANO
Hodnocení Suzuki SX4 Sedan Fiat Linea 1,4 T-Jet
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8 6
Odkládací plochy: 8 8
Dojem z řízení: 7 7
Výhled vpřed: 9 8
Výhled vzad: 7 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8 10
Tah v nižších otáčkách: 7 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7 8
Spotřeba: 8 7
Odstupňování převodovky: 8 8
Snadnost řazení: 8 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8 8
Účinnost brzd: 7 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 6 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,85 7,73
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 



Euro NCAP 2013: Suzuki SX4 – Poprvé s pěti hvězdami Euro NCAP 2013: Suzuki SX4 – Poprvé s pěti hvězdami

Nová generace Suzuki SX4 absolvovala sérii testů Euro…

Suzuki SX4 City: S klimatizací za 249.900 Kč Suzuki SX4 City: S klimatizací za 249.900 Kč

Druhá generace Suzuki SX4 už je za dveřmi, ta první ale…

 



 
GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

GMC Sierra 2500 HD All Mountain s pásy místo kol vyráží k zasněženým vrcholům hor

Včera

GMC si k propagaci svých velkých pick-upů připravilo sněžný koncept na základech modelu Sierra 2500 HD.




Blesk.cz

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli 850 čtenářům

Horká linka slaví úspěch: Odborníci Blesku pomohli…

Hloupá otázka je jen ta, kterou nepoložíte. To se stalo mottem projektu Blesku, jehož cílem bylo poradit…

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Trojnásobný otec Tomáš Klus: Kvůli domu snů splácí dluhy!

Tomáš Klus (31) má nyní starostí nad hlavu. Nejenže mají s manželkou Tamarou (29) na starosti hned tři malé…

 

iSport.cz

Maccabi - Slavia 0:2. Hušbauer pálil z dálky, k postupu stačí remíza

Maccabi - Slavia 0:2. Hušbauer pálil z dálky, k…

Fotbalisté Slavie vyhráli v 5. kole Evropské ligy na hřišti Maccabi Tel Aviv 2:0 a přiblížili se k postupu. O…

Hořava: Doma hrajeme dobře pořád. Rumuni si mysleli, že to půjde snadno

Hořava: Doma hrajeme dobře pořád. Rumuni si mysleli,…

Na začátku sezony musel tvrdě bojovat o to, aby Pavla Vrbu přesvědčil o svých kvalitách. Od konce září se ale…

 

Reflex.cz

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí slovenský badatel Sivoš

Babiš byl Bureš a spolupracoval s StB vědomě, tvrdí…

Vojak, Oko, Ekron nebo Mosten. To jsou názvy některých svazků a spisů československé StB, v nichž figuruje…

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy, který sledoval dění přímo na místě

Zimbabwe: Mugabeho pád očima českého galeristy,…

Jak viděl Ondřej Homolka převratné události, které vedly k rezignaci jednoho z nejdéle sloužících diktátorů,…