Pravdu díš absolutní, moudrý hochu. >:D Výkřiků bylo hodně, ale realita to prostě neumožňuje. Homologace dle WLTP ukázala jak jsou hybridy a plug in hybridy s benzínem nehospodárné, dražší než nafta a nic nepřinášejí.
A Macron a jiná jelita by hrozně rádi přeskočili na EV ale ani to jim nevyjde. Macron chtěl penízky vydřít z chudších lidí a z jejich dojíždění do práce a z venkova, aby mohl nacpat dotace bohatším lidem ve městech.
To mu nevyšlo a dneska to vzdal, lidi jen pořádně n.a.s.r.a.l.
Jo to ekošílenci, ekocvoci, ekoteroristi a ekofanatici umí dobře, nasírat lidi.
makaron zveda cast daneni nafty o neco vic nez daneni benzinu, aby tolik nezvyhodnoval naftu na oproti benzinu, a kolenovrti kvuli tomu delaji bordel. pritom nafta ve francii bude danena porad min nez benzin.
Počuj zlatý môj,rodiné autá mám iba benzínové.
Nemám s tým ale problém kľudne kúpiť dízel do dialničného osobáku.
USA - keď budeme mať tak isto zdanené palivá tak si kúpim benzínovú V12 :-!
kup si klidne naftovej fiat500 jakozto rodinnej dalnicni korab, blbosti se meze nekladou.
clanek je o nicem, kdyz v nadpisu velkohube tvrdej, ze konec dyzlu jen tak nebude, ale zbytek clanku je o tom, jak se preorientovavaj na benzinovy hybridy a elektro, ale o naftovy budoucnosti nic (protoze zadna neni) ...
treba tenhle:
[odkaz]
jeste pred 10 lety to byl "ideální společník do města"
ja v ty dobe kupoval rodinny-firemni auto s tehdejsim najezdem 50tis rocne v benzinu, a vsichni si tukali na celo.
ale jako vzdy jsem predbeh dobu a ukazal budouci smerovani svetovych automobilek ;-)
v USA je benzin levnejsi nez nafta, prave proto, ze nafta neni danove zvyhodnovana
nejde ani tak o absolutni cenu, ale o pomer ceny nafta vs. benzin
podivej se na zabozrouty co se tam deje, benzin/nafta stoji kolem 40kc na nase, takze si za vejplatu toho koupej 3x tolik co u nas. tedy to je podobny jako by u nas benzin/nafta staly cca 13kc za litr.
a z toho mirneho zdrazeni, resp. postupneho skoncovani se zvyhodnovanim nafty na ukor benzinu, tam z toho je revoluce, ze snad vytahnou i gilotinu
Speede, možná bych to fomuloval malounko jinak (ne jenom na dálniční přesuny), ale souhlas.
Nafta či benzín jako zdroj energie pro motor zatím nemají plnohodnotnou náhradu.
Nafta je ... řekněme "energeticky bohatší", benzín (prý) umožňuje "lepší řidičské zážitky"
Různé hybridy, plynová auta (CNG, LPG), o elektromobilech ani nemluvě - to vše jsou zatím pokusy, které se dokážou prosadit pouze omezeně - a to jen díky enormní výši zdanění u "klasických" pohonných hmot.
Začíná mi to "křížové tažení" proti spalovacím motorům připomínat situaci Židů v Londýně v létě 1888 a v Německu někdy tak na konci roku 1932..
do budúcnosti by som sa nebránil ani hybridu či elektru ale tie ceny voči spaľovákom sú stále kapánek neúmerné a až taký veľký a bohatý ekofanatik nie som.
Na ten včerajší Leaf sa už dá aj celkom pozerať + ticho a slušná akcelerácia ale cenofka. :no:
Tak tak. Jako elektrospotřebič pro každý den, něco jako je lednička, pračka, sušička - na poskakování do města - tam bych si elektromobil uměl klidně představit. Jen ty ceny:(
Mám Reného v naftě 2.0 Multijet a celkově nafta hlavně v Itálii převažuje u tohota auta a u ostatních tuplem, takže ta informace před pár měsíci že zaříznou naftu do roku 2021 mě vcelku dostala, když nemají náhradu. Respektive když chci full 4x4 a 9st. automat je vždy nafta. Hybridní René má být příští rok a Cherokee vč. Grand až někdy po 2020, ale nevěřím že to bude trhat rekordy. Pokud full 4x4 a 9st. automat nedají do benzínu, tak jim propadnou prodeje