Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat: Nástupce Brava nebude Golf-Klasse, ale Qashqai-Klasse

Server ANE přináší další zajímavý pohled do strategického plánování Fiatu. Italové se chtějí vzdát klasického hatchbacku nižší střední třídy.
Zpět na článek
18. 4. 2011 17:59
18. 4. 2011 18:21
18. 4. 2011 18:58
18. 4. 2011 20:31
neregistrovaný "corallo"
18. 4. 2011 20:57
18. 4. 2011 20:57
19. 4. 2011 09:24
19. 4. 2011 08:50
19. 4. 2011 10:38
19. 4. 2011 13:30
19. 4. 2011 09:28
19. 4. 2011 21:52
Avatar - del42sa
18. 4. 2011 17:59
fiat
nejlepší bude když Marchione přebranduje Fiat na Chrysler a hodí do toho Hemi >:D :yes: pak se to bude prdávat jako horké housky v krámě ;-)

PS: a použít můžou rovnou masku z Lancie >:D
Rozbalit vlákno
0
18. 4. 2011 17:59
Podnikatelský záměr
"Hele, ty, Marchione, támhle soused dělá škváru na párku v rohlíku"!
"Dobrej nápad, budeme dávat rohlík do párku a je to doma"!
Rozbalit vlákno
1
18. 4. 2011 19:33
Re: Podnikatelský záměr
>:D :yes:
Avatar - Ham.
18. 4. 2011 18:21
Z nouze cnost....
Hodlají se prý vzdát klasického hatchbacku nižší střední, no proč mluví v budoucím čase, současné postavení Brava je takové, že tuto třídu tak jako tak prakticky vyklidili.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - strýček BOB
18. 4. 2011 18:37
Sonda do fiaťácké duše...
Nemít zástupce v evropské nižší střední si může dovolit jenom...Fiat >:D Ten fiaťácký úpadek tříská do očí :'-(
Rozbalit vlákno
8
18. 4. 2011 18:55
Re: Sonda do fiaťácké duše...
No,myslím, že jediná tříska do očí je tvůj příspěvek. chcou udělat vozidlo podobné nissan qasgai nebo jak se to píše. Prve příště popřemýšlej, než budeš mlet hovadiny. Díky
Avatar - Ronault.
18. 4. 2011 21:36
Re: Sonda do fiaťácké duše...
Klííd, vím, že tvá italská duše to špatně nese, ale je to tak.
18. 4. 2011 23:33
Re: Sonda do fiaťácké duše...
Já jsem klidný, neboj ;-) ale nikdo neopouští nižší střední třídu, jen chcou z hezkého auta udělat..no, něco podobného jako gashgai. Někdy si člověk musí přečíst celý článek a pak něco vykřikovat do světa ;-) (jinak, jak ta automobilka dopadne je mi celkem jedno)
Avatar - Ronault.
18. 4. 2011 23:41
Re: Sonda do fiaťácké duše...
Quasqai není zástupce B segmentu, není hatchback, takže pokud příští Bravo bude vypadat a nabízet to co Quasgai, tak to znamená, že Fiat opouští nižší střední třídu. Pokud samozřejmě tenhle článek mluví opravdu o tom, co se stane, což nikdo neví.

Někdy bys měl spíše zapřemýšlet sám než někoho nařkneš z toho, že sám nepřemýšlí.
19. 4. 2011 09:22
Re: Sonda do fiaťácké duše...
No,jenže se tu nikdo nebavil o segmentech a myslím, že se nemusíme kvůli takové blbině hádat ;-) Mě spíše jen vadí takové hloupé řečičky o úpadku fiatu, které se tady omílají neustále dokola od pár jedinců...a ty řeči jsou mimochodem zcela mimo mísu
Avatar - iudex
19. 4. 2011 09:38
Re: Sonda do fiaťácké duše...
Pretože v skutočnosti Fiat drví predajne všetkých svojich konkurentov a pokladňa mu praská od tržieb z predajov vo všetkých triedach, že. ;-)
Realita je taká, že momentálne drží Fiat nad vodou zrejme len päťstovka. To, že sa Bravo nepredáva, nič o jeho kvalitách nevypovedá, je to ale fakt. A to nie je situácia len na našich bezvýznamných trhoch, ale celoeurópsky.
19. 4. 2011 09:45
Re: Sonda do fiaťácké duše...
Tak fiat nad vodou drží převážně trh v Brazílii a než 500ka tak spíše panda,ale to jsou detaily. Bravo se prodává,ale ne podle jejich představ, to jest pravda,ale stále se pohybuje v černých číslech. A kdyby byl fiat na úpadku, sotva by si mohl dovolit skupovat další značky ;-)
Avatar - kari.laz
19. 4. 2011 11:55
Re: Sonda do fiaťácké duše...
Vytrženo z článku:

Bravo je daleko pod původními prodejními cíli (120 tisíc ks ročně) i dříve ohlášenou hranicí rentability výroby (75 tisíc ks)
Avatar - pelikoš
18. 4. 2011 18:58
jojo
ale qashqai je jen jeden ;-)
bravo nissan,bravo juke :-!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "corallo"
18. 4. 2011 20:31
NIE
Toto už nie je možne, toto už nie je možné, čo ten trombelino vyvádza, veď toho vlčiaci priamo platia snáď aby FIAT kúpili do 3 kovo, lebo takto ďalej to nejde. Napozajtra zistíme, že sa nepredáva CROMA, tak to rýchlo zmení a začne vyrábať Autá triedy Touareg, Q7. Ja z neho nemôžem, dodrbal Lancie,Alfu Giuliu odsunul na rok 2013, no kto bude dovtedy kupovať 159,(inako moje naj auto) keď ich sám potopil nevedno. Toto je niečo neskutočné, veď v teste na 100 000 km bolo bravo na 8 mieste zo 70 aút. A autor článku, nech mi nemá za zlé, ale práve to že nemá 3 dver a combi to je ten pravý dôvod slabej predajnost. Ak tento sado maso ostane vo vedení idem k renaultu........
Rozbalit vlákno
0
18. 4. 2011 20:47
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Kubass
18. 4. 2011 21:50
Re: chyba je niekde inde..
to by mě teda zajímalo ve kterym Fiatu jsi naposled seděl, měl sem možnost na pár dní jezdit Bravo 1.6 Tjet 2008, Interier naprosto super, hlavně středová konzole s rádiem a ovládacíma prvkama, když pominu to že auto má najeto takřka 70 000 bez jediné závady, ba i prasknutí žárovky. Jeví se mi to jako super auto co má příjemnej interier a super vzhled, potřebovat obyčejny auto na normální ježdění tak neváhám a jdu právě do něj :-)
20. 4. 2011 21:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - whatever
18. 4. 2011 22:25
Re: chyba je niekde inde..
Co je tvoj pomer cena/vykon? Lebo:
Golf Highline: 160 koni - 20 620 Eur, cize 128,88 Eur/HP
Cee'd TX: 126 koni - 17 450 Eur, cize 138,49 Eur/HP
Bravo Sport: 140 koni - 17 460 Eur, cize 124,41 Eur/HP

Tvoje zvysne pripomienky su podobne relevantne. :-!
18. 4. 2011 23:00
Re: chyba je niekde inde..
objekt,nehnevaj sa,ale ty si fakt objekt,je mi jasne,ze kazdemu sa paci nieco ine,ale taketo perly,co tu pises,som este o brave hadam ani necital,tucnucke bravo,tak to uz ani nekomentujem..a ake to mas s nim vlastne skusenosti,podel sa s nami,alebo,kamartov kamarat ma kamarata a ten povedal...?ako to casto byva..
18. 4. 2011 23:15
Re: chyba je niekde inde..
Priateľu jedine v čom máš pravdu je, že chyba bude niekde inde...
k 1. neporovnávaj ceny v SR! V SR importérom drb.!
k 2. ako Kubass správne poznamenal asi si dlho nesedel vo fiate... Spracovanie je na slušnej úrovni, nehovorím, že na ohromujúcej...
k 3. hej presne ako píšeš stačí pozrieť na na golf, ceed (sportage je o inom...) všetko na jedno kopyto! A už vôbec neviem prečo hovoríš o tučnučkom Brave??? Vieš, že golf GTD (2,0 tdi 125 kw) váži 1404kg a fiat bravo 2,0 multijet (121 kw) 1435kg to nie je markantný rozdiel...
k 4. no ano aj s týmto si trafil :-| ale zas nesmieme sa baviť o SR... ;-\

Ono fiat problém má a to je jeho reputácia, ktorá sa sním nesie z minulosti a to je renomé problémovej alebo poruchovej značky... ale zas na druhej strane fiat nikdy nepatril medzi prémiové značky na to ma koncern iné značky...
20. 4. 2011 21:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - euro89
18. 4. 2011 20:57
Fiat - Slavia
Poslední dobou mi připadá, jako by můj nejoblíbenější koncern a můj neoblíbenější klub měli stejnýho majitele, protože s obojím to jde od 10ti k 5ti :'-( :'-( :no: Opustit klíčovou nižší střední třídu může jen idiot!!!!! :-!
Rozbalit vlákno
0
18. 4. 2011 20:57
marketing
fiat by měl hlavně udělat novej model svýho marketingu..bravo není rozhodně tak špatný auto aby si zasloužilo takovýhle prodeje,nechci tu rozebírat kdo je nejlepší to nechám jiným expertům ale rozhodně v top 10 v evropě si být zaslouží,bohužel se z fiatu stává čím dál víc okrajová automobilka specializující se na mini a malé vozy,fiat vůbec nemá skoro žádnou nabídku aut a i to málo co má vůbec nepropaguje tak jak by měl..na golfa megane ceed narazi clovek doslova na kazdym rohu,ale kdo vi vubec ze existuje nejaky bravo?pokud to chce Marchione nekam dotahnout musí mit fiat komplet nabidku od mini až po vyšší střední,takhle mu budou lidi cim dal vic utikat kdyz si nekdo koupi passata priste si pujde i pro to polo ci golf zase k vw i kdyby si puvodne koupil cromu kdyby za neco stala a kdyby mela taky nejakou propagandu aby o ni vubec vedel,se staci podivat co fiat nabizel pred lety a co nabizi nyni i kdyz fiat ve velkejch autech nikdy neexceloval vzdycky tam byl aspon trochu ve hre a i to neco dela potecialni zakazniky uz jen to ze je fiat vubec videt..
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Trábošík
18. 4. 2011 22:58
Re: marketing
Tak s tímhle souhlasím. Když nad tím tak přemýšlím, máš naprostou pravdu. Fiat nemá ucelenou nabídku. Na to, jaká je to známá značka, dnes skoro nikdo neví, co za auta vyrábí a prodává. Každého normálního člověk napadne 500 nebo Panda, ale víc ani ťuk. Takže v prvé řadě posílit marketing a postavit základní nabídku a potom teprve může laborovat. Nevím jestli kopírovat způsoby nissanu je ta správná cesta. Vždyť nissan to taky dopracoval. Vyrábí v podstatě jen crossovery (jsou v reklamách nejvíc vidět). Taková Almera nebo předposlední generace Primery - to byla auta. A ne tyhle stylovky. Qashqai se sice prodává dobře, ale ostatní osobní nissany pro evropu nejsou podle mě nic moc. Možná ještě tak Micra či trochu Note. Ale klasická nižší střední nebo střední, to se v nabídce nissanu nevyskytuje, bohužel. To je můj názor.
19. 4. 2011 09:24
Re: marketing
Ještě Punto snad zná každý... Ale jinak pravda.
18. 4. 2011 23:52
WOLFFE, KDEPAK JSI....
se svými velkohubými žvásty pár let nazad, jak to to úžasné Bravo natře všem a bude prodávat víc aut než ten nudný Golf? Dneska se asi neobjeviš a tenhle článek, který je oním - do roka a do dne....asi neokomentuješ, co?
Rozbalit vlákno
0
19. 4. 2011 08:43
až se mi z toho chce brečet...
FIAT, nebo spíš jeho vedení to dopracovalo. Z výborného kousku co stále ještě mají v nabídce udělali trosku, která doplácí jen a jen na marketing. Auto je to výborné, sám jsem s ním něco najezdil a nemohu říct špatného slova proti, technicky je to auto na úrovni, motory jsou taky výborné (hlavně 1.9 Multijet - 110kW) a design prostě nádherný (kam se hrabe "nový" Golf, kterému jen upravili masku a světla, jinak je to hranatá krabice), ale absence třídveřové a kombi verze tomu strašně ublížila, navíc cenová politika by vzhledem k tomu, že FIAT prochází docela delší dobu krizí mohla být také o poznání lepší. A udělat nástupce, který bude jako Qashqai není dobrý nápad, povede ještě k větší mizérii než kde jsou a to se mě, jakožto věrnému fandovi značky nelíbí... Ale i tak si ho koupím (Bravo)... :-)
Rozbalit vlákno
0
19. 4. 2011 08:50
Sedici
Tak nevím. Fiat už přece crossover ala Qashqai má, Sedici. A žádný prodejní trhák to teda taky není. Problém Brava není auto jako takové. Sice není úplná špička jako Golf, ale určitě není horší než korejci, nebo francouzi. Problém je v tom, jakým způsobem se ho snaží prodávat.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ada je zase tady
19. 4. 2011 08:57
Re: Sedici
Sluší připomenout, že zatímco Suzuki SX4 komerčně vítězí ve své třídě, identický Fiat Sedici sedí v koutě.Značka Fiat totiž dokáže spustu lidí odradit - nemohou si ve svém společenském postavení dovolit, aby jejich manželka jezdila ve Fiatu... :no:
19. 4. 2011 10:38
Re: Sedici
v tomhle případě to tak měli domluvený se suzuki..fiat měl být jen okrajový,taky byl na většině trhů záměrně dražší,bohužel je to vše o značce,kdyby se současné bravo prodávalo jako vw golf je nejprodávanější ve svý třídě v evropě..akorát by nikdo nesměl vědět že to je fiat..
19. 4. 2011 13:30
Re: Sedici
Nezapomínej, že Sedici už je za polovinou svého životního cyklu a společný nástupce se Suzuki už nebude, protože VW... :no:
Takže předpokládám, že Fiat se pokusí jedním autem oslovit jak kupce malých crossoverů jako Sedici, tak kupce hatchbacků.

Celkově: pokud zůstanou v nabídce koncernu Fiat hatchbacky Alfa Giulietta a Lancia Delta, nevidím problém. Otázka příští generace Delty je zatím otevřená, tipoval bych prodlouženou platformu Giulietty, snad i s jejím vynikajícícm podvozkem. :yes:
Avatar - Ada je zase tady
19. 4. 2011 22:42
Re: Sedici
Ja taky nevidim problem. Pokud Suzuki dostane motory TDI, tipoval bych, ze Fiat muze oslovovat koho chce a vysledek bude jeste horsi, nez u Sedici. Zvlaste pokud vsadi na odpudivy design Lancie :no:
Avatar - Ada je zase tady
19. 4. 2011 08:54
Fiat končí - konečně!
Chlapci v Turíně konečně pochopili, že něco tak dokonalého, jako je VW Golf, už prostě nikdy nevyrobí. A za toto prozření ze špatného snu o velkém světovém koncernu jim patří :yes:
Rozbalit vlákno
3
19. 4. 2011 09:44
Re: Fiat končí - konečně!
Pre ludi zastaraleho typu ako ty ktorym staci sediet v jednom a tom istom od cias 1 golfa az po 6 niet co povedat.Pre teba je dokonalost vo vsetkom co sa nemeni.Fiat je jednoducho fiat a ma svoj taliansky vzhlad na ktory nemecky koncern moze len zdaleka pozerat a snivat.O com to je ked posledne modely su pomali tie iste? O nicom .......... :no:
Avatar - Ada je zase tady
19. 4. 2011 22:43
Re: Fiat končí - konečně!
Ocenuji tvuj smysl pro humor >:D
20. 4. 2011 14:02
Re: Fiat končí - konečně!
No neviem slečna skôr má pravdu ako zmysel pre humor ;-)
Avatar - iudex
19. 4. 2011 09:14
Kop do vlastného zadku
K Fiatu mám ambivalentný postoj; ani ho nevynášam do nebies, ani nezatracujem. Beriem ho ako plnoprávneho člena európskeho klubu automobiliek, rešpektujem jeho úspechy v minulosti, oceňujem štýlovú päťstovku, sympatickú snahu o technologický progres v podobe Multiairov a i. Táto správa je však kop do vlastného zadku. Uvoľniť klasickú strednú triedu bol od výrobcu prevažne malých áut logický krok, keď onakvejšie automobilky museli vyprázdniť vyššiu strednú. Ale takto rezignovať na najpredávanejšiu triedu v Európe, segment, kde má Fiat nezmazateľné zápisy v histórii, auto roka, skrátka gro predajov normálnej automobilky, to je hodenie uteráku do ringu a dôvod na rezignáciu celého vedenia Fiatu. Riešiť slabé predaje v triede rezignáciou a vycúvaním z nej namiesto zapracovania na novom nástupcovi, zvyšovania kvality a spoľahlivosti a tým obnovenia dôvery zákazníkov, tak na takejto taktike je niečo choré. Naopak nasledujúce Bravo by malo byť klasický hatch, k tomu pridať kombi, použiť technológie aplikované v Giuliete. Dôvera klientov je to najdôležitejšie, čo automobilka má a hazardovať s ňou vyhláseniami, z ktorých plynie rezignácia a zúfalstvo je najlepší spôsob, ako stratiť jej posledné zvyšky. :no:
Rozbalit vlákno
26
19. 4. 2011 12:27
Re: Kop do vlastného zadku
Tak když se budu snažit být objektivní, tak máš recht v tom, že je to kopance do vlastního zadku, podobný tomu, když "účetní" odstřelil verbálně AR 159. Fiatu už řadu let vládne bezkoncepčnost, netrpělivost a hlavně neochota skutečně tvrdě a poctivě pracovat - a tím nemyslím ani dělníky a techniky u pásu a ve výrobě obecně, ani vývojáře a techniky, ale právě ten management. A nejenmom ten poslední.

Je paradoxní, že na konci šedesátých let, když se v tehdejším SSSR prosadila myšlenka motorizace formou výroby licenčního auta, tak byl FIAT na rozdíl třeba od Renaultu schopen akci obnášející výstavbu komplet nového závodu a zavedení výroby v něm nejen komplet technicky, technologicky a organizačně zajistit, ale také financovat. Tehdy to byla automobilka, která skutečně byla schopna konkurovat VW, Fordu, Oplu a všem tehdejším velkým hráčům na evropském trhu. Když si vzpomeneme na některé tehdejší modely, je neuvěřitelené, že dokázalai dělat třeba Mirafiori nebo dokonce Agentu, tedy na svou dobu velká a hlavně plně konkurence schopná auta. Jenže, pak přišlo uživatelsky oblíbené, ale obludné Tipo - nakynuté Uno, jak někteří tvrdili, Ritmo, jehož design neoslovil a nižší střední a la FIAT šla dolů. A to zrovna v době dost mohutného nástupu Japonců. A FIAT začal ztrácet a hlavně, nebyl už zdaleka in, byl pozadu a management hledal cestu, jak vlastně vyrobit v nižší střední konkurenceschopné auto a tuhle konkurenceschopnost ani nebyl schopen nadefinovat. Bravo/Brava bylo auto celkem roztomilé, ale ničím vyjímečné a odkazy na mimořádný italský design (které jsou nejen klišé ale hlavně minulost - hezčí auta se dneska dělají v řadě zemí a u Fiatu ani třeba AR nepůsobí žádná velká jména) nemohla pozici tohodle auta nijak vylepšit, nota bene když se přidaly i ony problémy s kvalitou, která FIAT jako značku poškozuje dodnes. V té době ale FIAT ještě přece jenom dělal Mareu, která ve verzi kombi a sedan a designu na stejných principech jako Bravo představovala poměrně komplexní nabídku v daném segmentu.

Z úspěchu Golfu vyvodili u FIATu poučení, že musí dělat taky "Golfa", ale italského a přišlo Stilo. Podle itelaských představ ho charakterizoval "střízlivý" design a špičková technika s výbornými jízdními vlastnostmi. Kvalita byla sice poněkud lepší, podvozek také (slouží dodnes i v aktuálním Bravu), motory průmerné, ergonometrie ve srovnání s německou, ale i francouzskou konkurencí slabá - v tomto případě jsme měl možnost se přesvědčit na vlastní kůži, přitom třídvéřové Stilo bylo docela zajímavý a hezký vůz (proporce, záď), ale a volantem jsme ani během cesty do Brna a zpět prostě nenašel přijemnou pozici, zatímco třeba v takové Corolle (r.v.2003) jsme měl pocit, po dvaceti kilometrech, že s tím autem jezdím odjakživa. Jenže - Stilo stále nabízelo tří- a pěti-dvéřovy hatchback a navrch ještě kombík.

No a z celé té škály modelů nakonec zbylo jenom současné Bravo, jeden pětidvéřový typ, který byl postaven na podvozku Stila a největší část změn představoval design. A to design ne zrovna dokonalý, protože byl tvořen ve spěchu a navíc s řadou omezení, daných předchůdcem. A hlavně - penězi, jeho nástup probíhal současně s krizí ve FIATu před pár lety. Bravo musleo přijít skoro za každou cenu a mělo být symbolem životaschopnosti. Alespoň tak to před těma pár lety pan "účetní" prezentoval.

V době, kyd ostatní automobilky mají v tomhle segmentu celou řadu (minimálně kombi a sedan nebo hatch), FIAT už jen paběrkuje s jedním provedením auta a to navíc ne příliš zdařilého. Hloupé hlášky o špatném PR a marketingu jsou zcela mimo mísu - auto.cz jistě není zcela reprezentativním příkladem, ale všimněme si, kolik se tady a v jaké frekvenci objevují články o FIAtu a spol a o čem jsou. Pořád dokola se tady omílají dva motory (0,9, 1,4 a občas 1,9), o každé edici 500ky se tady píše článek (dvoubarevná, pro USA, speciální edice...) a řeší se zde Panda. A co jiného, když nic jiného vlastně FIAT ani nemá. Marketing nevyrábí, marketing prodává a musí mít co prodávat, ale taky by měl představovat zpětnou vazbu.

No a tak v onom spekulativním prohlášení z tohoto článku můžeme číst, že místi Brava bude FIAT vyrábět něco jako Nissan Q., ten je úspěšný a z toho si ve FIATu odvodili, že když budou dělat něco "podobného", tak budou úspěšní taky. Že by to asi nemuslei umět, že tuhle chybu udělali třeba se Stilem, to už je ani nenapadne.

FIAT se v Evropě vytrácí, jeho těžiště se přesune na technologicky měkčí trhy a - Korejci se radují. Nakonec český trh zdaleka není tak nevýznamný a atypický, jak zde někteří "znalci" tvrdí (zejména když se jim to hodí do krámu) a fakt, že za 1Q tohoto roku v první desítce nejprodávanější aut v "Bravo" třídě není zdaleka Bravo, ale je tu kromě focuse, golfa, meganu, obu PSA, Aurise i korejská česko-slovenská dvojka to ukazuje více než názorně.....opovrhované trhy středovýchodní Evropy nejsou až zas tak malé a nevýznamné, jenže tohle management od FIATu nepochopil a nyní už je zjevně pozdě, když třeba technologické zázemí Hyundaie/KII je o dvě až tři tříd výš, než u FIATu včetně jeho ostatních běžných značek.
Avatar - iudex
19. 4. 2011 12:48
Re: Kop do vlastného zadku
V podstate si to analyzoval správne. Niet sa na čo vyhovárať, všetko je v rukách Fiatu samotného. A jeho smerovanie k svetlej budúcnosti necieli. 8-s
19. 4. 2011 13:29
Re: Kop do vlastného zadku
Nekvalitně vyrobené říkáš? :-) zvláštní,když sami němci při posuzování kvality zařadí bravo na celkové 8.místo a golf na nějaké 48? (nedávno to zde na auto.cz vyvěsili)Nemluvě o passatu někde v hloubi pole:) a říkat o bravu že je nehezké...no,každý máme svůj vkus
19. 4. 2011 13:31
Re: Kop do vlastného zadku
Ikdyž je pravda, že na marketingu by mohli zapracovat. Dle mého upírají příliš pozornosti na americký trh a na Evropu trochu zapomněli. Zvlášť mě to mrzí u AR. Ačkoliv giulietta poráží golf či bmw 1 na plné čáře,tak 3 modely v nabídce nestačí
20. 4. 2011 10:22
Re: Kop do vlastného zadku
Cim je Alfa porazi?
20. 4. 2011 10:53
Re: Kop do vlastného zadku
Přečti si německé magazíny
20. 4. 2011 11:18
Re: Kop do vlastného zadku
Chci odpoved od tebe, tys to tady napsal.
Tak honem: Cim ze ta Giulietta porazi Golf a BMW1 na plne care?
A zkus napsat neco vod sebe, ne z nemeckeho magazinu.
19. 4. 2011 15:23
Re: Kop do vlastného zadku
Mám na mysli to první Bravo, co se vyrábělo ještě před Stilem. A nekvalitní bylo a to tak že dost, nemluvím o tom současném - jinak hlášky typu Němci (kteří, kde? - pošli aspoň odkaz -a Passata sem prosím netahej) zařadili Bravo na osmé místo a Golf na 48....

Jinak Bravo 1. generace skutečně trpělo řadou vad - jeden kolega v práci ho měl a teklo mu do něj a nejhorší bylo, že ani několik výměn těsnění a oprav to nedokázalo spravit. Druhým malérem byla elektroinstalace, která vlhla (parkovali jsme venku) a startování přes kabely bylo běžným "sportem" a to jednou dokonce u dva týdny nové baterie (nabíječku měl ve vlastnictví). No a jiný kolega měl souběžně Punto a toho tak jednou za 6 neděl tahala naše sekretářka do servisu svým tehdy zánovním Yarisem a vždycky jsme obdivovali, jak to menší auto vleče to větší. Že je nové Bravo asi kvalitnější, o tom nepochybuji, ale znovu - předem děkuji za odkaz na onu "nemmeckou statistiku. Možná by to bylo zajímavé zejména pro ty desetitisíce Italů, co dají Golfu dneska přednost před Bravem i před onou Giullietou....

Co se týká designu, máš nesporně pravdu, že design je subjektivní záležitost, Nejsem tady ale první (a ajistě ne poslední), kdo sem píše, že design má své obecné a exaktní zásady a těmi jsou třeba půroporčnost, vztah detailů k celku a jejich velikostní poměr, jednota tvarosloví....pomocí těchto kategorií třeba dokážeš vysvětlit, proč se nepovedla Fabie II, proč facelift Oktávie nebyl krokem vpřed, ale taky proč je Bravo designově nepovedené.

Bravo má jednak právě neúměrně mohutnou a těžkou záď, vysloveně špatně řešené výřezy kolem zadních světel a právě absenci korespondence tvarů předních a zadních partií - každý pes, jiná ves. Vezmi si třeba, jak je v tomhle směru dobře řešená současná Astra.....no nicméně, líbí-li se ti to, je to tvoje věc, stejně jako když mně se nelíbí. Řeči o úchvytném italském designu jsou ještě větší nesmysl, znáš nějakého špičkového autodesignéra, pracujícího pro Fiat nebo i Lancii nebo AR. Poslední, kdo udělal pěkný auto byl Walter da Silva (Ital). Kdeže to pracuje (a už dost dlouho) teď?

Současné Bravo mi připomíná ženskou s poměrně hezkým ksichtem a mohutným zadkem, pokud ta ženská sedí, tak si řekneš dobrý, ale jakmile půjde kolem tebe, všimneš si toho. Řada lidí hodnotí auta podle fotek, které zkreslují....na fotkách Bravo vypadá dobře, stejně jako 99% ostatních aut. Naživo to tak je.

Co se mého vkusu týká, já velký zadky nemusím... :-)
19. 4. 2011 18:34
Re: Kop do vlastného zadku
Tak mě osobně se bravo líbí velice,proto jsem si jej taky koupil že. No,já mám zase kamaráda, který má octavii II a teču mu do ní, nehledě na rozklepanou palubovku. Tak bych bravo moc nekritizoval za "nedotaženost". A jak už jsem tu jednou říkal, za nekvalitní bych považoval peugeot 207...:)
19. 4. 2011 18:53
Re: Kop do vlastného zadku
s bravem jsem zatím nahrkal 65000,stále nikde nic nevrže, v autě je tichučko a na to, že mám 17"kola s profilem pneumatik 40,je to velice pohodlné na poměry ve své třídě. Jistě má své drobné prohřešky v ergonomii. Třeba mi vadí zapínání mlhovek na pravé straně od rádia, mizerný výhled šikmo vpřed o couvání nemluvě a konče vysokou nakládací hranou a trochu mi vadí to lehké,sic přesné řízení,ikdyž v režimu sport trochu uměle ztuhne.Jinak ano, staré brava,marey byli celkem problémové, ale že by golf IV generace,který jsem vlastnil byl o něco lepší, to se říct nedá a myslím, že ty staré brava,merey nejsou zas tak špatné, když je lidi v bazarech kupují jako o duši. No a když už jsem načal minule toho passata, tak mám kamaráda v servisu volkswagen a ten mi řekl:"ne aby ¨tě napadlo si někdy kupovat passaty!!" Tak si vyber:)
19. 4. 2011 22:24
Re: Kop do vlastného zadku
Ještě jednou - tou nekvalitou jsem myslel první Bravo, o tom současném jsme žádné "jobovky" neslyšel a taky neznám osobně nikoho, kdo ho jezdí, takže ti věřím....
20. 4. 2011 10:56
Re: Kop do vlastného zadku
Však ano, já ti rozumím. No popravdě, taky nikoho jiného osobně neznám krom sebe >:D
20. 4. 2011 14:19
Re: Kop do vlastného zadku
Tak servus!!! :-) No a ted k testom to čo písal italio že bravo bolo na 8. mieste je pravda niekde som to tu čítal, bol to neaky dlhodobý test... No akosi ho neviem nájsť no našiel som iný všeobecný a o dosť smutnejší! :'-(
[odkaz]
19. 4. 2011 20:57
Re: Kop do vlastného zadku
tu je odkaz,tabulka je celkom dole,potlesk pre bravo.. [odkaz]
19. 4. 2011 22:23
Re: Kop do vlastného zadku
Děkuji za odkaz, obligátní dlouhodobý test - bylo by zajímavé vidět ty vady u druhých a hlavně zjistit, jak je na tom onen Golf statisticky - počet závad v průměru na jedno auto - tady můžeš dostat do ruky špatnej kus a je to o ničem. Ideálně o kvalitě vypovídá přehled závad při TK a tam je to trochu jinak.....až budu mít čas, přečtu si toho Golfa. Zajímavé je, že pod článkem jsou reakce majitelů Brava - střízlivě pozitivní a nikdo to nesrovnává s VW a nenadává na VW. Zajímavé.....tady se majitelé FIATů znovu a znovu vymezují proti Golfu a škodovce, proč?
19. 4. 2011 14:16
Re: Kop do vlastného zadku
Tvrzení, "hloupé hlášky o špatném marketingu jsou zcela mimo mísu" je nepravdivé.
Marketingové oddělení sice samo auta nevyrábí, ale významně se podílí na rozhodnutí, co se vyrábět bude a co ne.
19. 4. 2011 15:39
Re: Kop do vlastného zadku
Píšu o zpětné vazbě, ale co má marketing dělat u výrobce, který na úrovni managementu porušuje a ignoruje i ty elementární zásady, které jsou zřejmé i laikovi.....myslíš, že někdo z marketingu přišel s nápadem dělat fiatí kvaškaj (sakra jak se to vlastně píše?) a opustit golfklasse? I kdyby, tak v managementu by měli sedět lidi, jejich rozlišovací schopnosti, znalosti a zkušenosti z branže by onoho marketéra měli (slovy klasika) udělat nezaměstnaným....
19. 4. 2011 18:54
Re: Kop do vlastného zadku
No, s tím kaškajem máš celkem pravdu. Uvidíme jak to dopadne
19. 4. 2011 15:12
Re: Kop do vlastného zadku
No, Tipo mi nepřišlo zrovna neúspěšné, bylo to auto roku a prodávalo se ve velkém, navíc základní výbava obsahovala prvky, za které si lidi u např. VW připlácely těžké peníze nebo dokonce! nebyli v nabídce, bohužel přišlo v době, kdy se začali auta zakulacovat (i když Favorit byl také hranatý a designově naprosto odporný). Bravo je velice podařené auto na fungujícím podvozku, který se vyvíjel prakticky od vyjetí prvního Stila z linky, takže má téměř všechny chyby vychytané. To se u Golfa říct nedá (moje zkušenosti celkově s koncernem VW nejsou dobré, snad jen jim mohu pochválit staré TDi dokud do toho nezačali cpát PDčka...), navíc od 3. generace je to furt stejné auto, jen trochu víc zakulacené a nafouklé, dokonce mezi 5. a 6. generací je rozdíl jen v masce a předních/zadních světlech. Jak jsem již psal výše, nemyslím si, že opustit "golf - klasse" bude dobrý tah a bohužel to může vést k pohřbení mé oblíbené značky (naštěstí né koncernu)...
19. 4. 2011 15:35
Re: Kop do vlastného zadku
Já nikde netvrdím, že Tipo bylo neúspěšné - paradoxně to bylo asi poslední úspěšné auto FIATu v téhle kategorii. Ale krásné rozhodně nebylo, byť - jak uvádím - uživatelsky příznivé bylo. Vidíš, mně připadalo Tipo odporný a favorit na svoji dobu slušněj. Jinak ty hlášky o VW, předraženosti apod jsou holt trochu mimo, což jenom dokazuješ svojí poslední větou - tvé oblíbené značky....

Na druhou stranu - VW zdaleka není moje oblíbená značka, nicméně jsem schopen ji patřičně ocenit. Je zajímavé, jak se všichni příznivci FIATu neustále snaží tvrdit, jak je VW nekvalitní, nudný a především jak s ním mají špatné zkušenosti, zatímco když někdo podobně reaguje na FIAT tak dostávají kopřivku (diskuzní) hraničící až do hysterických záchvatů (to ale rozhodně není tvůj případ..). Na druhou stranu je třeba uznat, že dneska je skutečně VW jiná liga (což v těch sedmdesátých letech nebylo - tehdy se FIAT s VW provnávat mohl ve všech směrech). Dneska ale i ten Ford, Opel nebo evropští Korejci jsou prostě dál. Nakonec, byly doby (viz. ono období, kdy FIAT motorizoval SSSR), kdy FIAT vyráběl víc aut, než třeba Renault nebo Peugeot.....a dělal je doma, nepočítám-li kooperaci s tehdejším SEATem nebo Zastavou.
19. 4. 2011 17:36
Re: Kop do vlastného zadku
Každý má svůj vkus, takže se každému líbí něco jiného, o designu se radši nebavme...
O VW mluvím negativně, protože moje reálné zkušenosti s vozy tohoto koncernu jsou špatné. Pod ruky se mi dostal snad jeden - dva dobré kusy z 10ti od VW (od Škody jich bylo více)... Neříkám, že je až tak špatný, jen není tak dobrý jak většina lidí tvrdí a přeceňuje jej.
Když se podíváš do jekéhokoliv ceníku auta od VW tak tu předraženost uvidíš, teď už to není tak markantní, ale dříve to byl fakt hnus. Typický příklad je třeba srovnání cen Škodovek na našem a německém trhu, u nás se snaží na Škodě rýžovat co to jde, za peníze co dám do Octávie či Golfa v základu mám Bravo s lepším motorem v o stupeň lepší výbavě, nehledě na to, že už jen ta základní výbava je mnohem bohatší. FIAT zase předražuje Lancii, avšak ta na našem trhu nemá prakticky žádnou prodejnost.
Co se týče kritiky FIATu a jistých hysterických fanoušcích značky, kteří mě osobně taky vadí, protože já si dokážu přiznat, že FIAT není dokonalý a má své chyby, tak ti také mají svůj podíl na negativním pohledu společnosti vůči značce. Kvalitou se FIAT zase dostal zpět na slušnou úroveň, kdy je schopen konkurovat i VW, bohužel většinové negativní povědomí rozšířené mezi lidmi a opravdu špatná marketingová propagace. Korejci to udělali chytře a vyplatilo se jim to, bohužel to ve vedení FIATu nevidí, je na čase je vyměnit... >:-[]
19. 4. 2011 22:14
Re: Kop do vlastného zadku
Hele, s těma cenama jsme to tady řešili, minulý týden jsme tady hledali ceny Oktávie v Německu a u nás a není pravda, že Oktávie je u nás dražší - opak je pravdou rozdíl dělá u jednotlivých provedení 20 až padesát tisíc v náš prospěch. Výbava je všude stejná, rozdíly v ceně jsou ve volitelné výbavy, ta nekde může být levnější než u nás, kdosi vyhledal, že například autorádia jsou v Německu levnější. Co vůbce není pravda, je že Bravo nabízí vyšší výbavu za nižší cenu. Už před několika lety, když si kamáradka kupovala Golfa jsme zjistili, že Golf má v základu vyšší výbavu, než Bravo, Megane i třeba C4. Golf dávno přešel na onen systém, kdy v základu (Trendline) má 6 pytlů, ESP, předek v elektrice, rádio s přehrávačem, mechanickou klimu, ani jeden z onoho trojlísku tuhle kombinaci v základu neměl. A když jsme virtuálně dovybavili C4 (byl to další favorit), stál s podobnou motorizací víc, než ten golf.

Golf nakonec vyhrál, jediné, co mi u něj z hlediska ceny připadalo úchylné byl doplatek za zadní dveře, my jsme ale stejně brali třídvířko.

Jinak ten tvůj kamarád, co mu teče do Oktávie, to je náhodička, co? Je to jeden jediný případ o kterém jsem kdy slyšel, příště si vymysli něco originálnějšího. Jinak jenom ve firmě jsme měli dvacet oktávek a tři superby, pár fábií a všech těch asi ticet auto jezdilo naprosto bez problémů a některé s nepříliš ohleduplnými řidiči přežily ve zdraví a dobré kondici i čtvrt miliónu kilometrů.

Co se týče Passata, znám jednoho člověka, co zadřel turbo. Dvakrát. Jinak skvělej člověk, ale jeho neustále opakovaná příhoda o takovéto dvojí příhodě se mi osvětlila, když jsem s ním párkrát jel. Ten člověk měl řadu obdivuhodných vlastností a kvalit, ale řidič to byl mizernej. Jak technicky ve vztahu k autu, tak chováním na silnici. A ani nevěděl a nepřipouštěl si, že turbo taky vyžaduje některé zvyklosti, které u sférického benzínu nejsou potřeba. I diesel vyžaduje něco jiného....

Jinak ti přeji, aby sis Fiata užil a vydržel ti co nejdýl. A třeba se stane zázrak a to Bravo bude normálního nástupce mít, ale když vidím Cromu (která údajně není špatné auto), tak se obávám, že s bravem to bude stejné. Mně se mimochodem líbilo třídvéřové Stilo, i když jako řidič jsem měl výhrady k ergonometrii....
19. 4. 2011 22:55
Re: Kop do vlastného zadku
O tom, že by nějakému z mých přátel teklo do Oktávky jsem nepsal, o Passatu tu taky nemluvím. Jinak co se týče těch výbav a cen - já než něco plácnu tak si to ověřím, dnes jsem se díval jak to je aktuálně a opravdu to Bravo vycházelo z těch tří jmenovaných nejlépe (hlavně motorizací, kupovat si Oktávku se základním motorem 1.4 je sebevražda >:-[] >:-[] >:-[] )... Jinak ke Škodovkám nemám nějaké větší technické výhrady, jen designově jsou prakticky o ničem (strohý německý design, nudné auto, které postrádá hravost), hodně mě zklamali s Fabií 2, první generace se mi líbila jak designově tak i technicky, kdy obrátit to auto na střechu bylo nemožné, podvozek se jim fakt povedl což u druhé generace dost zbabrali.
Když jsi tu zmiňoval designéry - sláva designéra nedělá kvalitu, Pininfarina dokáže udělat taky designovou obludu (viz. Hyundai Matrix). Čeští designéři taky umí navrhnout pěkné auto, škoda že to VW vždy zamítne, protože by to bylo mnohem podařenější, než co vyrábí pod svým jménem. A aby němec udělal pěkné auto tak musel prvně přijít za italem ať mu ho načmárá - viz. Golf první generace.
Nové Cromy je škoda, auto to je velice podařené, ale přímo na ní je vidět, jak to marketing podělal a s cenou to alespoň na našem trhu dost přestřelili. Co si pamatuju, tak v době uvedení na trh byla k mání v základu něco málo přes 500tis. Kč, což bylo trochu moc. Celkově ji zařadili moc vysoko než je a tím ji od začátku vykopali hrob.
Jinak když se vyjádřím k prvnímu Bravu, tkeré jsi rozebíral výše tak ano, má spoustu chyb (hlavně motorizace 1.8GT, který byla velmi nepodařená a 1.4 12V dost líná, jinak zbytek motorů na výbornou), ale technicky na údržbu bylo nenáročné (brzdy, ramena a podobné věci na klasickou údržbu byli držáky). Chyby byly spíše v kvalitě dílenského zpracování plastů a různých prkotin...
19. 4. 2011 22:28
Re: Kop do vlastného zadku
Omlouvám se, že jsem ti přiřadil tu Oktávii do které teče, to byl nahoře italo, takže opravdu se omlouvám a beru zpět :-)
20. 4. 2011 11:00
Re: Kop do vlastného zadku
Opravdu mu tam teklo, měl RS, ale zase musím pochválit škoda servis, že mu tuhle nepříjemnost vyřešily zdarma, ikdyž měl auto už po záruce. Ale i tak je to nepříjemnost
Avatar - Ada je zase tady
20. 4. 2011 08:44
Re: Kop do vlastného zadku
Presne ! Bravo! :yes:

Mozna bych jen dodal, ze takhle konci kazda firma, kterou vede ekonom a ne odbornik daneho oboru....
19. 4. 2011 09:28
Škoda Fiatu
Taková sympatická značka s hezkými vozítky to bývala, a takovýhle blbý nápad...
O motorech twin air člověk občas něco zaslechne, ale jinak mají marketingově podchycené fakt akorát to nové cinquecento...
Rozbalit vlákno
0
19. 4. 2011 21:52
Fiat
Pokud opravdu plánují opustit nižší střední, tak min. v Evropě Fiat končí. Místo aby se koncentrovali na posun v kvalitě, (který už svým způsobem nastal, ale pořád to není ono), tak koupí Chrysler, přičemž si naivně myslí, že budou expandovat re-brandingem modelů značky, viz. Freemont a jiné nesmysly. Jak zde již psali jiní, marketing značky je naprosto žalostný, prodeje drží F500, příp. Panda. Poprodejní služby a servis také na špatné úrovni. Je tedy logické, že zajímavé motory Multi air a povedený design automobilku nezachrání.

Co automobilku sráží i nadále, je pověst výrobce levných, ale nekvalitních aut, s čímž by ale alespoň částečně schopné marketingové oddělení muselo už dávno něco udělat. Přitom by mohlo stačit poměrně málo. Motory umí Italové více než dobře, podvozky jakbysmet, podle mně by to chtělo zapracovat hlavně na kvalitě elektroniky a vše by bylo v pořádku, v neposlední řadě (jak jsem již zmínil) by bylo nutné zapracovat i na servisním zázemí.

Závěrem bych chtěl říci, že i když by Fiat mou volbou nebyl, konec koncernu by byla celkem škoda. Jistě si všichni pamatujeme auta jako Delta Integrale, Stratos atd. Z těch nových F500 a Panda. Doufám, že se vedení automobilky (v čele se S. Marchionnem probudí) a nebudou dělat nějaký crossover konkurující Qashquai, dovolím si tvrdit, že v takovém případě bychom byli svědky "labutí písně" automobilky, ne-li celého koncernu.
Rozbalit vlákno
0
19. 4. 2011 22:02
Koncern Fiat
Ještě jsem zapomněl dodat, že americké vzezření nových Lancií, je podle mně také "šlápnutím vedle." KDE je italská elegance? Viz. Nová generace Lancie Ypsilon podobná Chrysleru PT Cruiser. Fuj.
Rozbalit vlákno
0