Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat nechystá velká auta, naznačuje vstřícnost k Volvu

David Bureš
Diskuze (20)
Turínská automobilka loni přestala vyrábět model Croma, v blízké době nechystá model větší než Bravo.

Šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne na právě probíhajícím ženevském autosalonu prohlásil, že značka Fiat už nebude vyrábět velká auta. Marchionne poukazuje na to, že tato automobilka nemusí vyrábět velké vozy, protože už jsou v nabídce Chrysleru a Alfy Romeo, které jsou součástí koncernu Fiat-Chrysler.

Neúspěch Cromy totiž donutil vedení Fiatu, aby přehodnotilo, jak pohlíží na tuto značku. Podle Marchionneho si tento automobilový výrobce musí ujasnit, jaký je jeho potenciál. Jelikož součástí koncernu je i Chrysler, není dle Marchionneho třeba, aby Fiat mířil do segmentu velkých aut. Navíc do koncernu patří také Alfa Romeo, jejíž modely mají být luxusnější než Fiaty.

Největším Fiatem bude v následujících letech Bravo. Nová generace tohoto modelu už nebude hatchbackem, nýbrž crossoverem. Příští Bravo tak zacílí přímo na Nissan Qashqai.

Šéf italsko-amerického koncernu je přesvědčen, že díky Chrysleru je možné, aby Fiat přežil i přesto, že bude nabízet pouze malé automobily. Pilířem nabídky tohoto italského výrobce jsou v současnosti malé modely Panda a 500. Vedení už nechce mířit do segmentů, ve kterých by Fiat neměl šanci.

Fiat pak možná bude v následujících letech spolupracovat s Volvem. Švédská automobilka totiž v současnosti shání partnera, který by jí pomohl s vývojem malých vozidel. Jak dříve prohlásil šéf Volva Stefan Jacoby, je tento výrobce nakloněn spolupráci, která by znamenala sdílení platforem a motorů. Marchionne pak naznačil, že je ochoten s Volvem o případné spolupráci jednat.

Sám Fiat pak hledá partnera na poli alternativních pohonů. Marchionne odhalil, že o takové spolupráci hovořil s vedeními některých japonských automobilek. Fiat ale kvůli vysoké ceně této techniky dá raději přednost dalšímu vývoji spalovacích motorů.

I přes toto rozhodnutí se však na konci roku objeví na trhu elektrický Fiat 500. Kvůli maximálnímu snížení nákladů na vývoj tento automobil použije techniku od celé řady firem.

David Bureš
Diskuze (20)
12. 3. 2012 13:26
Re: Píše se o třídách, ale
Souhlas, zejména mně zaujala loni tak okázale slibovaná AR 4C, či jak byla označená...mám na mysli ten sporťák s hmotností pod jednu tunu a s cenou kolem miliónu korun. Nějak do Ženevy nedorazila auž o ní není slyšet. Nicméně místo reálného pihledu na věc opět to naparování a žvanění k potěše naštěstí "nemnoha" zapálených.....
12. 3. 2012 13:17
Re: Píše se o třídách, ale
Jasně blbe, vono takový Bentley, Bugatti, Lamborgini nebo i Porsche a Audi jsou proti těm Ferrari a Maserati úplný autíčka a vlastně jenom plečky....

Nakonec jednoduchejm primitivům tvého ražení imponují právě podobní žvanilové a vejtahové, jako je Marchionne a JaMM má samozřejmně pravdu. Chytrej člověk pozná skutečný úspěch a skutečně úspěšného člověka či firmu, hlupák se nechá utáhnout na pouťově přitežlivém vzhledu a nabubřelých slovech.....
12. 3. 2012 13:10
Re: aha
Chorej (na hlavu) je hlavně někdo, kdo má v nicku DRBNUTY a v profilu fotku snad nejslavnějšího slovenského nácka současnosti. Doporučuji přidat Ficka, taky dobrý....
Avatar - Machýrek
11. 3. 2012 16:27
Re: Rezignace
No ale Italie je preci zemi pidiaut a vzdycky byla, nejspis i bude. Pro italskou masu je auto jen vetsi skutr a podle toho s nimi jezdi a zachazi. Lokalne Fiat zadna velka auta produkovat nemusi a darit se mu nejspis bude i tak. Globalne tezko rict, dle meho skromneho nazoru nema Fiat ve svete potrebny kredit, aby do nej s vetsimi auty udelal nejakou diru, takze zase zbyvaji ta mala.
Avatar - ethicon
9. 3. 2012 20:36
Re: Píše se o třídách, ale
určite v takom Ferrari F12 berlinetta či Maserati GT S sa pred nimi musel riadne červenať...chudák Marchionne... >:D