Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat: nové motory řady E.TorQ také pro brazilské Palio

Začátkem července představila brazilská divize značky Fiat nové motory E.TorQ pro jihoamerické verze modelů Punto a Doblò. Nyní se jednotky o objemu 1,6 a 1,8 l vyvinuté společností Fiat Powertrain Technologies (FPT) dostávají také do modelu Palio.
Zpět na článek
26. 7. 2010 14:31
26. 7. 2010 18:57
26. 7. 2010 21:27
27. 7. 2010 05:39
26. 7. 2010 14:47
26. 7. 2010 14:31
ethanol
To je otazka, ci FPT to prepracoval, alebo co nebolo dobre pre BMW musi Fiatu stacit. Zaujimave, ze v dobe downsizingu investovali do 1.8 atmosfery s nie ktovie ako prevratnym vykonom. Podobny motor ma Ford 1.8 FlexiFuel s rovnakym vykonom, akurat uz trochu dlhsie (Fiataci maju mozno vyssi Nm, alebo nizsiu spotrebu).
Je ale mozne, ze turbomotory nemozu z nejakeho dovodu spalovat ethanol a pre brazilsky (aj svedsky mozno) trh potrebuju nove E85kove motory.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - mustafa
26. 7. 2010 18:57
Re: ethanol
Proč by jako turbomotor neměl spalovat E85ku? V čechách si jezdí maník po tuning srazech s puntem 2,0 Turbo pro první místa ze sprintů a jezdí na E85ku... Ten 2,0L má přes 400koní..
26. 7. 2010 21:27
Re: ethanol
Sa len snazim prist na to, preco nepouzili MultiAir na E85, ale vyvijaju novy motor proti obecnemu trendu.
Avatar - mustafa
27. 7. 2010 05:39
Re: ethanol
kvuli ceně. Ne každej se honí za každym ušetřenym decilitrem, za cenu vysokejch pořizovacích nákladů, když tam je cena benzínu uplně jinde.
Avatar - Ja Prvni 123
29. 1. 2017 11:34
Re: ethanol
Fiat to přepracoval... a to tak, že důkladně. Trvalo mu to dva roky a stálo to 83 milionů €.
BMW nebylo spokojené s výkonec 66kW a 140Nm... a Fiat to předělal na 81kW a 160Nm.

;-)

The E.torQ engines are based on the discontinued Tritec engines but re-engineered by Fiat Powertrain Technologies with an investment of 83 million of euros. The engine block has cylinder head fittings separate from the cylinder jackets.
26. 7. 2010 14:47
ufík
Zbytečné spekulace. Fiat prodá na tamním trhu ročně milion aut. Nejspíš se jim nechtělo vozit T-Jety (mohou teoreticky spalovat ethanol), tak využili situace. Ty motory nejsou úpně mimo mísu. Pro tamní trh dost dobré. ;-)

Ber to tak.. Od tama pochází liška... >:D
Rozbalit vlákno
0
26. 7. 2010 22:03
Točivý moment při nízkých otáčkách?
"Nové motory nabízejí vysoký točivý moment při nízkých otáčkách". Tedy já bych řekl, že 4500 otáček není zase až tak málo. Minimotor 1,25 v mojem Puntu má špičku (pokud se tomu tak dá říci)v 2500 otáčkách...
Rozbalit vlákno
4
26. 7. 2010 22:10
Re: Točivý moment při nízkých otáčkách?
Stejně je to revoluce
27. 7. 2010 07:46
Re: Točivý moment při nízkých otáčkách?
No jednoznačne. Niekam sa montovať musia, keď ich už majú. a stáli nemálo peňazí...
Avatar - Ja Prvni 123
29. 1. 2017 11:45
Re: Točivý moment při nízkých otáčkách?
No, nevím... ale mám ho v 500X a jezdí opravdu dobře.
A skutečně při cestách mimo asfalt zabírá krásně od volnoběhu... navíc má zvláštní funkci, že když pouštíš spojku na jedničku, tak si sám trochu přidá.

První 3 minuty nezvyk, ale poměrně rychle jsem si zvyknul... a dneska už to považuji za výhodu.

[odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
29. 1. 2017 11:36
Re: Točivý moment při nízkých otáčkách?
To chce mrknout na celou křivku, nejen na maximum. Jo špička je vysoko, ale celá křivka je velmi, velmi plochá...
:-)

The E.torQ engine makes 80% of the torque available at 1.500 rpm and the 93% of torque is available at 2,500 rpm.

A co to máš za Punto... není to náhodou Fiesta?
Fiat nikdy 1.25 motor nedělal.

:-)