Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zájem o Opel projevil Fiat, Magna a zřejmě také společnost RHJ

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Dnes v 18:00 vypršela lhůta, do které mohli zájemci předkládat nabídky na vstup do německé automobilky Opel. Výsledek zatím nebyl zveřejněn.

Oficiálně potvrdily zájem o odkoupení Opelu společnosti Fiat a Magna International. Magna se o Opel uchází společně s ruským GAZem. Podle agentury Reuters podala nabídku také holdingová společnost RHJ.

Německý ministr práce Olaf Scholz dnes uvedl, že předběžné rozhodnutí o budoucnosti Opelu musí padnout do začátku příštího týdne.

Fiat uvedl, že jeho nabídka zahrnuje i britskou značku Vauxhall, která je rovněž součástí GM. Mluvčí Fiatu ale řekl, že italská firma nepočítá se švédskou automobilkou Saab, která je na prodej samostatně. Všechny tři značky, tedy Opel, Vauxhall a Saab, prodává General Motors proto, aby urychlil svou vlastní restrukturalizaci.

"Nemáme moc času. Rozhodnutí musí být učiněno ještě tento týden, nebo nejpozději do začátku příštího týdne," prohlásil ministr po schůzce vlády. Ta se zabývala překlenovacím financováním Opelu v případě bankrotu mateřské GM.

Opel zaměstnává ve svých čtyřech německých závodech zhruba 25.000 lidí, automobily ale vyrábí i v Belgii, Polsku, Portugalsku a Británii. Firma již dříve uvedla, že potřebuje zhruba 3,3 miliardy eur (téměř 90 miliard korun) z veřejných zdrojů, aby se vyhnula uzavírání továren a propouštění zaměstnanců.

Německá vláda se v úterý dohodla se skupinou bank na podmínkách překlenovacího úvěru pro Opel. Před jeho poskytnutím se však musí vyjasnit otázky ohledně nového investora do podniku.

Ministr spolkové země Durynsko Jürgen Reinholz dnes agentuře Reuters řekl, že je připraven poskytnout Opelu překlenovací úvěr 40 až 60 milionů eur. Dodal, že v případě potřeby by Durynsko a další tři spolkové země, v nichž má Opel továrny, mohly poskytnout až 750 milionů eur.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
22. 5. 2009 08:35
Re: Hm....
Nechci vyvracet tvé názory, ale tvrzení "přežijí jen silní hráči" nějak věřím stále méně. Není to dogma uměle vyrobené samotnými dogmatiky? Že by GM, Chrysler, aj. nebyli dostatečně silní? Asi to v tom nebude. Zdá se mi,že být silný dnes znamená být nenažraný a následně způsobit svými problémy větší škody všem okolo. Já vidím budoucnost v menších, dynamických a pružně reagujících firmách.
Avatar - Plautus
21. 5. 2009 11:46
Re: Hm....
zdieľam tento názor...mohlo by to byť všetkým stranám viac prospešné ako škodlivé...prežijú len silní hráči a snaha o hru na vlastnom piesku sa bude vyplácať stále menej, niektorí to pochopili dávnejšie, iní mali snahy o spojenectvá, no neuspeli alebo spolupráca neprežila, ale toto by mohlo fungovať a pomôcť prežiť dvom automobilkám so slušnou históriou... :yes:
21. 5. 2009 10:46
tak
vsem je zcela jasne, ze Opel ma sanci prezit jen...
Pokud by se stal státní automobilkou... což není možné a i tak by pežití byo nejisté
A nebo pokud ho prevezme Fiat. Pokud by to prevzal kdokoliv jiny, tak Opel skonci jako Chrysler... Automobilový prumysl je natolik specificky....no ale to je jedno...

Jinak to, ze se v nemecku proti tomu vyrvava je nanejvys jasne... komu to nejde pod fusa a kdo se ted snazi pospojoat jak to jen de a dela ruzne cachry... >:D
21. 5. 2009 06:37
Hm....
Fiat, alebo Magna s Rusmi? Alebo finančníci z holdingu? Ja by som hlasoval za Fiat. Má bohaté skúsenosti s automobilovou výrobou, čo holdingová spoločnosť povedať nemôže, Rusi sa príliš čím chváliť nemajú, a Magna sa venuje výrobe komponentov... Spolupráca Fiatu a Opla v minulosti prinášala ovocie, aj teraz by to bolo asi najlepšie spojenie z menovaných. Že by VW konečne dostal zdatného súpera? Taliani know-hoe z Nemecka čo sa kvality a precíznosti týka rozhodne potrebujú, Oplu sa určite zídu solídne fiaťácke motory a aj troškuohňa do doteraz trochu stohého dizajnu. Držím palce Fiatu. :yes: