Diskuse

Fiat Palio Elétrico – 100 procentní elektromobil z Brazílie

10.8.2007

Brazilský Fiat se velmi angažuje ve vývoji ekologických vozidel a vedle automobilů, jejichž motory jsou upraveny pro spalování alkoholu, se pouští také do vývoje a výroby klasického elektromobilu, který vychází z modelu Palio.

 

  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Urbi" [85.71.103.XXX] 10.08.2007  11:19

    Výkon

    Já to nechápu. Je tady snad někdo, kdo by si dobrovolně koupil auto s výkonem 20kw, který má maximální rychlost 105km/h. Dokud nebude sériový elektromobil schopnej dosáhnout dynamiky srovnatelný s normálním autem (0-100 za 10s, 190km/h maximálka), tak jsou to jenom trapný pokusy.
    Jo a dojezd bych si představoval alespoň 300km a nabíjení na 80% tak za 10 minut (i když takovýhle množství energie se ze zásuvky nedá v takovém čase dostat...)
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "blue.sun" [160.216.229.XXX] 10.08.2007  11:42

      « Re: Výkon

      Elektromobily jsou především auta do přeplněných a znečištěných měst a tam takové parametry stačí. Je to první krůček, ale díky takovým, jako jste vy, nemohou mít šanci.
      Ad nabíjení. Ze zásuvky možná ne, ale na upravené nabíjecí stanici lze skrze ultrakapacitory dostat větší množství energie během pár sekund. Větší omezení, než nabíjecí zdroj, jsou akumulátory.
      Jo, kdyby byly EV verze Smartu, Picanta, Mini, F500 a dalších aut, která město opustí dvakrát do roka... možná by se hnuly ledy.
      • 00 Reagovat !

        foto Falco

        Falco 10.08.2007  22:22

        « Re: Re: Výkon

        Souhlas! :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "misoo" [89.173.4.XXX] 10.08.2007  22:33

        « Re: Re: Výkon

        tiez suhlas! :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "Qwerty" [80.79.25.XXX] 10.08.2007  12:05

      « Re: Výkon

      No ono taky ten výkon u elektromotoru je kapku něco jinýho, než u spalovacích motorů, protože elektro má plný výkon téměř od nulových otáček, takže až se podaří vyřešit baterie s rozumnou hmotností a kapacitou, popřípadě superkondenzátory(které by se daly nabíjet v řádech sekund) tak nebude problém udělat elektromotor, který zajistí dynamické vlastnosti srovnatelné se spalovacími motory.
      • 00 Reagovat !

        foto Wartburg-353W

        Wartburg 353W 10.08.2007  23:35

        « Re: Re: Výkon

        souhlas, nejde o max vykon, ale o stredni moment na kole (napriklad behem rozjezdu)
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 10.08.2007  13:15

      « Re: Výkon

      První větou jsi to přesně vystihl. Nechápeš to. Jsou lidé, kteří jezdí do práce 20km přes město, poskakují v zácpě a maximálně se rozjedou na obchvatu na nějakých 70, 80kmh, víc stejně provoz nedovolí. Těmto lidem je pak umožněno využívat pruhy pro autobusy, neplatí poplatky za vjezd do centra, mají výhody při parkování apod. Dokáži si to představit jako firemní vůz, který si vezmeš, když musíš na jednání do centra. Svůj dálniční expres pak necháš v klidu v garáži před kanclem.
      Co na tom ještě nechápeš? ;-) Nebo sis fakt myslel, že je to auto na cesty po Evropě nebo na driftování v horách? :-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "misogsk" [144.36.194.XXX] 10.08.2007  15:24

        « Re: Re: Výkon

        Absolutne dokonale si to vystihol. Presne na taketo ucely je urceny tento fiat.Ovsem cena je dost vysoka a otazkou zostava nabijanie. Inak je to uzasne vozitko do mesta. :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 10.08.2007  16:45

          « Re: Re: Re: Výkon

          No jo cena.. jenže každá nová technologie je před hromadnou sériovou výrobou drahá. Je to jen otázka času.
          • 00 Reagovat !

            foto

            neregistrovaný: "misoo" [89.173.4.XXX] 10.08.2007  22:36

            « Re: Re: Re: Re: Výkon

            jasne, teraz este nie, ale onedlho pridaju nejaky ten kilowatik navyse, zniekolkonasobia dojazd a znizia cenu. potom uz nic nebrani zaplave takychto mestskych auticiek ! :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto essesant

        essesant 10.08.2007  16:37

        « Re: Re: Výkon

        Ano, jenzi ty jsi nepochopil, ze minimalne 2 ze 3 cechu jsou prilis omezeni na to, aby neco takoveho pochopili. Dokud nebude existovat "Fobie v elektromobilu" Tak to cesti Honzove automaticky zavrhnou... Kez by tomu tak nebylo ;-\
        • 00 Reagovat !

          foto

          neregistrovaný: "Urbi" [85.71.103.XXX] 10.08.2007  17:44

          « Re: Re: Re: Výkon

          Tak v tom případě nechápu proč to cpou do palia. A do města (alespoň soudě podle Prahy) je blbost jakýkoliv auto pokud nechceš jezdit jenom v noci a o víkendu...
          A výkon je vždycky jenom výkon, neboli kroutící moment krát otáčky. To že elektromotor nepotřebuje převodovku (příp. spojku), jelikož dokáže podávat slušnej výkon při nízkejch otáčkách je úplně jiná věc.
          A pak bych řekl, že lidi kteří najedou denně přibližně do 100 km je mnohem víc než ty co žijou ve velkoměstech... A pokud se budeš chtí ohánět ekologií, tak se nedá uvažovat o autech jenom do města (ke kterým musíš mít minimálně jedno další), ale o autech který zvládnou i přesun na kratší vzdálenosti mimo město...
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 10.08.2007  18:56

          « Re: Re: Re: Výkon

          No jo, je to stádo. Tupé sebestředné omezené neohleduplné stádo... Bohužel.
          • 00 Reagovat !

            foto

            neregistrovaný: "carlbomb" [213.211.59.XXX] 10.08.2007  19:55

            « Re: Výkon

            rád bych videl plno elektromobilu ve mestech,nic proti tomu nemám,ale uvedomujete si ze ta elektrina je sice v zasuvce ale nejak se do te zasuvky musi dostat/vyrobit.a ted by mě zajímalo jestli je dobré vyrábět 50%energie z uhlí,45%jederně a 5%větrem a nebo vodou?ten smog a bordel cose usetri z vyfuku stejne vyprodukuje nejaka obrovská elektrarna...neni lepsi jezdit na etanol vyrobenej z obilí a tu trochu energie co vyrobime ekologicky vetrem nechat salinám,vlaku a metru?????
            • 00 Reagovat !

              foto

              neregistrovaný: "pawelno" [83.208.239.XXX] 10.08.2007  22:04

              « Re: Re: Výkon

              Z obilí, biomasy apod. nikdy nevyrobíme dost bioetanolu ani pro 50% (pravděpodobně ani zdaleka ne pro 30%) automobilů! Hektarové výnosy a vhnodné osevní plochy jsou naprosto nedostatečné! Bohužel.
            • 00 Reagovat !

              foto Falco

              Falco 10.08.2007  22:27

              « Re: Výkon

              Na jihu Francie vzniká pod záštitou několika nejvyspelejších zemí (EU, USA, Japonsko, Korea atd.) termojaderný reaktor. Termojaderná fúze je samá podstata naší existence, neboť je to základní hnací motor Slunce...Energii by měl začít dodávat kolem roku 2050 a měl by se stát téměř nevyčerpatelným zdrojem energie s nulovou produkcí CO2...Samozřejmě, že energie nebude zadarmo, ale bude jí dost pro celý svět... Proto lze předpokládát, že elektřina bude poháňet vše od automobilů až po traktory...Klasický spalovácí motor bude sloužit jenom pro zábavu a potěchu nám staromodním bláznům
              • 00 Reagovat !

                foto

                neregistrovaný: "Ada" [89.102.136.XXX] 11.08.2007  01:44

                « Re: Re: Výkon

                To jsem slysel uz pocatkem 60-tych let. Jenomze to tenkrat byli vedci ze Sovetskeho svazu.
                • 00 Reagovat !

                  foto Andy

                  Andy 11.08.2007  04:39

                  « Re: Re: Re: Výkon

                  Jenze pro sovetske vedce byla prioritou vodikova puma a na investice do toho jejich Tokamaku nemeli money, teda dengy, protoze se museli ze vsech sil snazit drzet krok s Americanama ve zbrojeni (coz vedlo k jejich padu, zaplatpanbuh).
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    neregistrovaný: "Urbi" [85.71.103.XXX] 11.08.2007  08:55

                    « Re: Re: Re: Re: Výkon

                    O fúzi se už 60 let říká, že za 50 let bude fungovat...
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "Nicola Tesla" [195.68.234.XXX] 21.08.2007  10:14

      « Re: Výkon

      ked chceš zrýchliť 1 tonu z 0 na 100km/hod za 10 s stači ti 13kW.
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "Whoever" [85.216.186.XXX] 10.08.2007  14:36

    Ad vykon

    Vykon, je len matematickou funkciou tociveho momentu a otacok, pri ktorych je ten moment dosahovany. Vykon mozno tiez definovat ako sucin prikonu a ucinnosti pri danych otackach. Kto by mi chcel oponovat, tak nech si najskor nieco precita na wikipedii alebo sa poradi s niekym, kto tomu rozumie.

    Elektromotory maju tocivy moment k dispozicii uz od nulovych otacok (iked so stupajucimi otackami sa zvysuje, samozrejme, od urcitych zase klesa, ale to velmi neskoro a velmi pozvolne), takze neboj sa, 600kilove auto by ti asi vytrelo zrak na krizovatke... a to by ani nemuselo mat prevodovku. Uvedom si, ze moderne elektromotory su schopne tocit az cca 13000 otacok za minutu, co sa blizi k motorom F1tky..
    • 00 Reagovat !

      foto essesant

      essesant 10.08.2007  16:34

      « Re: Ad vykon

      Samozrejme. Pekne, strucne a vystizne napsano. Ostatne nedavno predstaveny kousek Tesly ukazal moznosti elektromobilu pomerne razne. Odmitani hybridu a elektromobilu je na hranici nepochopeni, omezenosti a blbosti lidi, kteri toto cini. :-!
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "Urbi" [85.71.103.XXX] 10.08.2007  17:50

        « Re: Re: Ad vykon

        Ale já neodmítám elektromobil... Hybrid jo, protože si myslím, že je tam ten spalovací motor jaksi navíc a zbytečně komplikuje konstrukci a zvedá váhu. Mě vadí, že většina automobilek koncipuje elektromobil jako něco méněceného (se zrychlením přes 50km/h na úrovni náklaďáku, to samý maximální rychlost) a něco o čem ani nemá cenu uvažovat jako o alternativě ke klasickému systému pohonu. Přitom elektromobil k variabilitě všech možných tvarů, koncepcí a výkonů přímo vybízí...
        • 00 Reagovat !

          foto

          neregistrovaný: "Whoever" [85.216.186.XXX] 10.08.2007  18:20

          « Re: Re: Re: Ad vykon

          Mozno je koncepcia elektromobilov chapana zle, mozno dobre.. predovsetkym je to auto, ktore sa dokaze efektivne rozbehnut a prepravit na kratsie vzdialenosti a to vsetko s nulovymi emisiami a velmi nizkym hlukom ale zial zatial nevelkym dojazdom. Z toho jasne vyplyva urcenie pre mesto... Ale skus si predstavit 300k elektromotor spojeny s bezstupnovou prevodovkou CVT... Asi by vyzral baterky velmi rychlo (nizka kapacita) ale s akym stylom... z nuly na sto by isiel bozsky kludne aj pod 3 sekundy... a tak skoro by sa nezastavil. To by aj rovinkar s 1.9 v turbodechte cumel...
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "carlbomb" [213.211.59.XXX] 10.08.2007  19:54

    jedna otázka?

    rád bych videl plno elektromobilu ve mestech,nic proti tomu nemám,ale uvedomujete si ze ta elektrina je sice v zasuvce ale nejak se do te zasuvky musi dostat/vyrobit.a ted by mě zajímalo jestli je dobré vyrábět 50%energie z uhlí,45%jederně a 5%větrem a nebo vodou?ten smog a bordel cose usetri z vyfuku stejne vyprodukuje nejaka obrovská elektrarna...neni lepsi jezdit na etanol vyrobenej z obilí a tu trochu energie co vyrobime ekologicky vetrem nechat salinám,vlaku a metru?????
    • 00 Reagovat !

      foto geroc-I-

      geroc I. 10.08.2007  20:24

      « Re: jedna otázka?

      Ano, tu elektřinu je nutné vyrobit v klasické elektrárně. Ovšem výroba bioetanolu je rovněž energeticky taky hodně náročná, takže tady bych řekl že pokud to srovnáme takhle tak nula od nuly pojde.
    • 00 Reagovat !

      foto

      neregistrovaný: "Urbi" [85.71.103.XXX] 11.08.2007  09:00

      « jedna otázka?

      Jenomže i uhelná elektrárna má minimálně dvojnásobnou elektrickou účinnost ve srovnání se spalovacím motorem (než mě ukamenujete - spalovací motor v autě málokdy pracuje v optimálním režimu), navíc odpadní teplo se dá narozdíl od auta nějak využít a emise elektrárny (teď nemyslím CO2) jsou také někde jinde...
      • 00 Reagovat !

        foto

        neregistrovaný: "carlbomb" [213.211.59.XXX] 11.08.2007  09:46

        « re:

        jen tak mimochodem parni stroj ma ucinost 8-10% a benzinovy motor 30% a naftovy 40%.takze myslim ze to je spis naopak.pomatuju si kdyz u nas jeste fungovala uhelna elektrarna tak me deda rikal ze tam vozily 150vagonu uhli denne a to bylo mestecko 4000-5000obyvatel.a co jeste zezral ten vlak kazdej den....
        • 00 Reagovat !

          foto

          "anonym" [88.102.167.XXX] 11.08.2007  11:46

          « Re: re:

          Jako ze elektrarnu pohani parni stroj ???? >:D >:D Ne parni turbina opravdu neni "parni stroj" s ucinnosti 8%.
        • 00 Reagovat !

          foto

          neregistrovaný: "Urbi" [85.71.103.XXX] 11.08.2007  11:52

          « Re: re:

          Ale parní stroj je úplně něco jinýho než parní turbogenerátor elektrárny. Spalovací motor má účinnost o trochu menší než si uvedl, ale pouze za ideálních podmínek (plně otevřená škrtící klapky, otáčky v oblasti maximálního točivého momentu atd.) a v těchto podmínkách se můžeš pohybovat tak 5% času jízdy. Elektrárna jede na maximální účinnosti prakticky pořád a moderní uhelné elektrárny dosahují účinnosti 50% (teoretická maximální účinnost je cca 70%). Navíc se jedná o kogeneraci tepla a elektřiny, takže k tý účinnosti musíš ještě připočíst teplo použitelné např. na vytápění...
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "majklef" [82.113.48.XXX] 10.08.2007  20:49

    Fiat Palio Elétrico

    Jen bych rád reagoval na příspěvky že elektřinu musíš stejně vyrobit v uhelné elektrárně....ale pokud vím tak energie z obnovitelných zdrojů se vyrábí čím dál víc....
    A pak se zapomělo na to že třeba nebude v takový autě potřeba olej....to není příspěvek ekologii?
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "majklef" [82.113.48.XXX] 10.08.2007  20:50

    Fiat Palio Elétrico

    Jen bych rád reagoval na příspěvky že elektřinu musíš stejně vyrobit v uhelné elektrárně....ale pokud vím tak energie z obnovitelných zdrojů se vyrábí čím dál víc....
    A pak se zapomělo na to že třeba nebude v takový autě potřeba olej....to není příspěvek ekologii? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "EKOLO" [85.207.18.XXX] 19.08.2007  00:06

    EUTO

    Urbi má u mne možnost vyzkoušet elektromobil dle vlastního výběru, ostatní, pokud podepíší petici na www.elektromobil.wz.cz také
  • 00 Reagovat !

    foto

    neregistrovaný: "EKOLO" [85.207.18.XXX] 19.08.2007  00:07

    elektromobil

    Urbi má u mne možnost vyzkoušet elektromobil dle vlastního výběru, ostatní, pokud podepíší petici na mých www
    také
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Sexuální ostrov plný orgií je zpět! Za sto tisíc dvě holky na čtyři dny. To jde, ne?

Sexuální ostrov plný orgií je zpět! Za sto tisíc dvě…

Ostrov sexu se možná stěhuje kvůli své kontroverzi, ale pro pořadatele to není problém. V Karibiku jich vlastní…

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

 

iSport.cz

Anna Kellnerová se chystá na Prague PlayOffs: Můj kůň skáče srdcem

Anna Kellnerová se chystá na Prague PlayOffs: Můj…

České družstvo ve vyřazovací fázi Ligy mistrů? Je to realita! Jezdecký tým Prague Lions má jistou účast na…

Plekancovi tleskala vyprodaná hala. Pleky na Hrad, vzkázal Tatar

Plekancovi tleskala vyprodaná hala. Pleky na Hrad,…

Vyprodaný stánek Bell Centre mu tleskal a Tomáš Plekanec myslel prý na jedinou věc. „Chtěl jsem zápas dobře…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…